تحقیق کلمات کلیدی

چگونه برای جستجوی کلمات کلیدی تحقیق کنیم؟

تحقیق کلمات کلیدی یکی از اساسی ترین مراحل سئو میباشد. اگر هیچ کس به دنبال چیزی نیست که شما درباره آن می نویسید، هر چقدر هم که تلاش کنید، ترافیکی از Google دریافت نخواهید کرد.
به همین دلیل ما این مقاله را در سطح مبتدی برای شما سئو آموزان عزیز نوشتیم.

این یک چارچوب تحقیقاتی کلیدواژه اثبات شده را به شما می آموزد که می توانید به راحتی با وب سایت و اهداف خود سازگار شوید. ما از همین چارچوب استفاده کردیم تا ترافیک وبلاگ خود را از 15000 به بیش از 700000 بازدید ماهانه در عرض چند سال افزایش دهیم.

نمایی از ترافیک سایت در سرچ کنسول

ما همچنین تلاش زیادی کردیم تا همه چیز را تا حد امکان بدون اصطلاحات واژگانی حفظ کنیم، بدون اینکه از جزئیات خودداری کنیم و به منابع اضافی در انتهای هر بخش پیوند دهیم تا اگر می‌خواهید بیشتر بدانید.

  1. مبانی تحقیق کلمات کلیدی
    پیدا کردن ایده های کلمه کلیدی
  2. چگونه برای پیدا کردن ایده های کلمه کلیدی
    تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی
  3. نحوه تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی
    کلمات کلیدی را هدف قرار می دهد
  4. چگونه کلمات کلیدی را هدف قرار دهیم
    اولویت بندی کلمات کلیدی
  5. نحوه اولویت بندی کلمات کلیدی
    ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
  6. ابزار تحقیق کلمات کلیدی

مبانی تحقیق کلمات کلیدی

قبل از اینکه عمیقاً به پیچیدگی های تحقیق کلمات کلیدی و چگونگی پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای تجارت خود بپردازیم، بیایید مطمئن شویم که اصول اولیه را درک کرده ایم.

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟
تحقیق کلمات کلیدی فرآیند درک زبانی است که مشتریان هدف شما هنگام جستجوی محصولات، خدمات و محتوای شما استفاده می کنند. سپس شامل تجزیه و تحلیل، مقایسه و اولویت بندی بهترین فرصت های کلمات کلیدی برای وب سایت شما می شود.

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟
تحقیق کلمات کلیدی تنها راه برای فهمیدن اینکه افراد چه چیزی را در موتورهای جستجو تایپ می کنند است. شما باید این را بدانید تا از تولید محتوا در مورد چیزهایی که هیچ کس به دنبال آنها نیست، اجتناب کنید. بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها این اشتباه را مرتکب می‌شوند، و بر اساس مطالعه ما ، احتمالاً دلیل اصلی عدم ترافیک 90.63 درصد از صفحات از Google است .

تحقیق کلمات کلیدی همچنین به شما کمک می کند تا به سوالاتی مانند:

رتبه بندی برای این کلمه کلیدی چقدر سخت خواهد بود؟
در صورت رتبه بندی برای این کلمه کلیدی، احتمالاً چقدر ترافیک دریافت خواهم کرد؟
برای رتبه بندی این کلمه کلیدی چه نوع محتوایی باید ایجاد کنم؟
آیا افرادی که این کلمه کلیدی را جستجو می کنند احتمالاً مشتری من می شوند؟
یافتن پاسخ های مناسب برای این سوالات به شما کمک می کند تا نبردهای خود را عاقلانه انتخاب کنید.

چگونه ایده های کلمات کلیدی را پیدا کنیم

تحقیقات کلمات کلیدی با تفکر در مورد اینکه چگونه مشتریان بالقوه ممکن است برای کسب و کار یا وب سایت شما جستجو کنند شروع می شود. سپس می توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای گسترش این ایده ها و یافتن کلمات کلیدی بیشتر استفاده کنید.

این یک فرآیند ساده است، اما برای انجام خوب آن دو چیز باید درست باشد:

شما باید دانش خوبی از صنعت خود داشته باشید.
شما باید بدانید که ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی چگونه کار می کنند و چگونه می توانید بیشترین بهره را از آنها ببرید.
در این فصل، چند راه عملی برای بهبود دانش شما در هر دو زمینه و کشف کلمات کلیدی بالقوه برنده برای وب سایت شما در این فرآیند ارائه خواهیم کرد.

کلمات کلیدی “دانه” را طوفان فکر کنید
ببینید رقبای شما برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند
از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید
جایگاه خود را مطالعه کنید

  1. طوفان فکری برای کلمات کلیدی “بذر”.
    کلمات کلیدی بذر پایه و اساس فرآیند تحقیق کلمات کلیدی هستند. آنها جایگاه شما را مشخص می کنند و به شما کمک می کنند تا رقبای خود را شناسایی کنید. هر ابزار تحقیق کلمه کلیدی یک کلمه کلیدی seed را می خواهد، که سپس از آن برای ایجاد لیست عظیمی از ایده های کلمه کلیدی استفاده می کند (به زودی در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد).

اگر قبلاً محصول یا تجارتی دارید که می‌خواهید به صورت آنلاین تبلیغ کنید، پیدا کردن کلمات کلیدی اولیه آسان است. فقط به این فکر کنید که مردم چه چیزی را در گوگل تایپ می کنند تا آنچه را که ارائه می دهید پیدا کنید.

به عنوان مثال، اگر شما ماشین آلات و تجهیزات قهوه می فروشید، کلمات کلیدی seed ممکن است عبارتند از:

قهوه
اسپرسو
کاپوچینو
مطبوعات فرانسه
توجه داشته باشید که کلمات کلیدی seed خود لزوما ارزش هدف گذاری با صفحات وب سایت شما را ندارند. همانطور که از نام آن پیداست، شما از آنها به عنوان “دانه” برای مراحل بعدی این فرآیند استفاده خواهید کرد. بنابراین زیاد روی کلمات کلیدی اولیه خود وسواس نداشته باشید. یافتن آنها فقط باید چند دقیقه طول بکشد. به محض اینکه تعداد انگشت شماری از ایده های گسترده مرتبط با موضوع وب سایت خود دارید، به مرحله بعدی بروید.

  1. ببینید رقبای شما برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند
    نگاه کردن به اینکه کدام کلمات کلیدی در حال حاضر ترافیک را برای رقبای شما ارسال می کنند، معمولاً بهترین راه برای شروع تحقیقات کلمات کلیدی است. اما ابتدا باید آن رقبا را شناسایی کنید. در اینجاست که لیست کلمات کلیدی مورد نظر شما به کار می آید. کافی است یکی از کلمات کلیدی اولیه خود را در گوگل جستجو کنید و ببینید چه کسی در صفحه اول رتبه بندی می شود.

اگر هیچ یک از وب‌سایت‌های دارای رتبه برتر برای کلمات کلیدی seed شما مانند سایت شما (یا جایی که می‌خواهید آن را انتخاب کنید) نیست، به جای آن جستجوی جستجوی «پیشنهاد خودکار» مربوطه را امتحان کنید.

هنگام تایپ درخواست خود، عبارت‌های «پیشنهاد خودکار» Google ظاهر می‌شوند.

به عنوان مثال، اگر تجهیزات قهوه می فروشید، ممکن است رقبای واقعی بیشتری را در نتایج جستجوی «کاپوچینو ساز» نسبت به «کاپوچینو» پیدا کنید. دلیلش این است که بیشتر فروشگاه‌های تجارت الکترونیک مانند شما برای اولی رتبه‌بندی می‌کنند و وبلاگ‌ها برای دومی رتبه‌بندی می‌کنند.

در هر صورت، شما هنوز باید بهترین قضاوت خود را هنگام تعیین وب سایت های رقیب به کار ببرید. اگر می بینید که برندهای بزرگی مانند آمازون یا نیویورک تایمز برای کلمه کلیدی seed شما رتبه بندی می کنند، لزوماً نباید با آنها به عنوان رقیب رفتار کنید. همیشه به دنبال وب‌سایت‌هایی بگردید که شبیه وب‌سایت خودتان یا جایی که می‌خواهید آن را انتخاب کنید.

هنگامی که چند وب‌سایت را پیدا کردید که متناسب با این صورت‌حساب هستند، می‌توانید این وب‌سایت‌ها را یکی یکی به یک ابزار هوشمند رقابتی مانند Ahrefs’ Site Explorer متصل  کنید، سپس گزارش Top Pages  را بررسی کنید. سپس صفحات پرطرفدار آنها را بر اساس ترافیک تخمینی جستجوی ماهانه مشاهده خواهید کرد. این گزارش همچنین کلمه کلیدی برتر هر صفحه را نشان می دهد. این همان کسی است که ارگانیک ترین ترافیک را برای آن ارسال می کند.

داده ها از طریق گزارش صفحات برتر در اکسپلورر سایت Ahrefs .

در اینجا چند کلمه کلیدی جالب برای فروشگاه قهوه فرضی خود، تنها با تجزیه و تحلیل یک وب سایت رقیب با Site Explorer آورده شده است :

نحوه استفاده از فرنچ پرس
قهوه ترک
موکا قابلمه
چگونه قهوه درست کنیم
قهوه ساز ناپولیتی
همانطور که می بینید، حتی اگر با صنعت خود کاملاً آشنا باشید، همچنان می توانید با مطالعه رقبای خود ایده های کلیدی منحصر به فرد زیادی پیدا کنید که احتمالاً تنها با طوفان فکری نمی توانستید آنها را پیدا کنید.

اگر همه رقبا را در نتایج جستجو بررسی کرده اید اما همچنان کلمات کلیدی بیشتری می خواهید، می توانید رقبای بیشتری را در گزارش دامنه های رقابتی در Site Explorer پیدا کنید. فقط یکی از رقبای شناخته شده خود را وصل کنید، و سایت های مشابه دیگری را بر اساس تعداد کلمات کلیدی همپوشانی که برای گوگل رتبه بندی می کنند، پیشنهاد می کند.

گزارش دامنه های رقابتی در اکسپلورر سایت Ahrefs .

می‌توانید فرآیند بالا را بارها و بارها برای ایده‌های کلمه کلیدی تقریباً نامحدود تکرار کنید.

از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

رقبا می توانند منبع خوبی برای ایده های کلیدواژه باشند. اما هنوز هزاران کلمه کلیدی وجود دارد که رقبای شما آن را هدف قرار نمی دهند و شما می توانید با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آنها را بیابید.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی همه به یک شکل کار می کنند. شما یک کلمه کلیدی seed را وصل می کنید و آنها ایده های کلمه کلیدی را از پایگاه داده خود بر اساس آن کلمه کلیدی بیرون می آورند.

Google Keyword Planner شاید شناخته شده ترین ابزار کلمات کلیدی باشد. استفاده از آن رایگان است و اگرچه عمدتاً برای تبلیغ کنندگان است، اما می توانید از آن برای یافتن کلمات کلیدی برای سئو نیز استفاده کنید.

بیایید تعدادی از کلیدواژه‌های اولیه خود را وارد کنیم و ببینیم چه چیزی به شما کمک می‌کند:

باریستا
ماکیاتو
قهوه ایرلندی
آمریکایی
سفید مسطح
دم سرد
نفوذگر
قهوه ترک
عربی
ک فنجان
فراپوچینو
متوجه خواهید شد که Google Keyword Planner به اندازه کافی باهوش است تا ایده‌های کلیدی مرتبط را به شما نشان دهد، حتی اگر آنها حاوی کلمات کلیدی اصلی نباشند. به عنوان مثال “k فنجان” را در نظر بگیرید. احتمالاً نمی دانید که این موضوع به قهوه ربط دارد، مگر اینکه یک خبره قهوه هاردکور باشید.

SIDENOTE. معیار “رقابت” در Google Keyword Planner هیچ ربطی به SEO ندارد. نشان می دهد که چه تعداد از تبلیغ کنندگان حاضر به پرداخت پول برای نمایش تبلیغات در نتایج جستجو برای آن کلمه کلیدی هستند. اگر می خواهید به صورت ارگانیک رتبه بندی کنید، نباید به آن توجه کنید.
فراتر از Keyword Planner، چندین ابزار رایگان دیگر برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد . اگر بودجه کافی ندارید، عالی هستند، اما به سرعت متوجه خواهید شد که همه آنها از نظر داده ها و عملکرد بسیار محدود هستند، زیرا هدف آنها تبدیل شما به مشتری پولی است.

اگر در مورد تحقیق کلمات کلیدی جدی هستید، می‌توانید از مرحله رایگان صرفنظر کنید و از یک ابزار “حرفه‌ای” مانند اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs استفاده کنید .

بیایید چند کلمه کلیدی اولیه خود را وارد کنیم و ببینیم چه تعداد ایده ایجاد می کند.

گزارش «تطابق عبارت» در Keywords Explorer تقریباً چهار میلیون ایده برای کلمه کلیدی تنها از چهار کلمه کلیدی اولیه به ما می دهد.

3.7 میلیون ایده و این فقط از گزارش “تطابق عبارت” است. سایر گزارش‌های ایده‌های کلیدواژه به روش‌های مختلف با ایده‌های کلیدواژه مطابقت دارند.

در اینجا نحوه مطابقت گزارش‌های موجود در Keywords Explorer با ایده‌های کلمه کلیدی آمده است:

تطابق عبارت: ایده‌های کلیدواژه که حاوی کلمه کلیدی “seed” هستند. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی seed شما ” صندلی کامپیوتر” باشد، ” صندلی کامپیوتر سیاه ” همخوانی دارد. با این حال، ” صندلی سیاه برای کامپیوتر ” نمی تواند، حتی اگر حاوی هر دو کلمه باشد.
داشتن عبارات یکسان: ایده‌های کلیدواژه که شامل تمام عبارات فردی از کلمه کلیدی «seed» به هر ترتیبی است. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی seed شما ” صندلی کامپیوتر ” است، ” صندلی سیاه برای کامپیوتر ” در این گزارش ظاهر می شود.
سؤالات: ایده‌های کلیدواژه‌ای که شامل هر عبارت از کلمه کلیدی «seed» به هر ترتیب، به اضافه یک «کلمه سؤالی» مانند «چگونه»، «چه»، «کجا»، «وقتی» یا «چرا». برای مثال، اگر کلمه کلیدی “seed” شما ” صندلی کامپیوتر ” باشد ، “بهترین صندلی برای کار با کامپیوتر چیست ” در اینجا ظاهر می شود.
در حال حاضر، ممکن است به نظر می رسد که مقدار زیادی از ایده ها، و این است. اما نگران نباشید. نحوه محدود کردن این موارد را دقیقاً در ابزار در بخش بعدی خواهید آموخت.

4. جایگاه خود را مطالعه کنید

همه چیزهایی که تا کنون در مورد آن بحث کرده ایم برای ایجاد تعداد تقریبا نامحدودی از ایده های کلیدواژه کافی است. اما در عین حال، این فرآیند به نوعی شما را “در جعبه” نگه می دارد. این توسط کلمات کلیدی اولیه و اندازه و تازگی پایگاه داده ابزار کلمه کلیدی انتخابی شما محدود می شود. به همین دلیل، تقریباً مطمئناً برخی از ایده های خوب را از دست خواهید داد.

شما می توانید با مطالعه جزئیات بیشتر جایگاه خود را حل کنید. و یک نقطه شروع خوب، مرور انجمن های صنعتی، گروه ها و سایت های پرسش و پاسخ است. این به شما کمک می کند چیزهای بیشتری را پیدا کنید که مشتریان احتمالی شما با آنها دست و پنجه نرم می کنند و در ابزار کلمات کلیدی نشان داده نمی شوند و هیچ یک از رقبای شما زحمت پوشش آنها را به خود نمی دهند.

این شخص در مورد یک قهوه ساز به نام Aeropress سوال می پرسد. اگر آن موضوع را به Keywords Explorer متصل کنیم، می بینیم که به طور متوسط ​​61000 جستجو ماهانه در ایالات متحده دریافت می کند.

ممکن است این مورد را با استفاده از ابزارها پیدا نکرده باشیم زیرا هیچ یک از کلیدواژه های اولیه ما را شامل نمی شود.

در اینجا چند موضوع جالب دیگر از آن subreddit وجود دارد که ممکن است ارزش پوشش دادن داشته باشد:

بدون فیلتر هاریو بریزید
طرز تهیه کاراجیلو
پرورش قهوه در خانه
قهوه اتیوپی
اشتراک قهوه
اگر متوجه گرایش‌هایی در میان این ایده‌های کلیدواژه شدید، می‌توانید از آن‌ها به عنوان کلیدواژه‌های جدید در Keywords Explorer برای یافتن ایده‌های بیشتر استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر از “aeropress” به عنوان کلیدواژه اولیه استفاده کنیم و گزارش “تطابق عبارت” را بررسی کنیم، هزاران ایده کلیدواژه را مشاهده خواهیم کرد.

ممکن است این مورد را با استفاده از ابزارها پیدا نکرده باشیم زیرا هیچ یک از کلیدواژه های اولیه ما را شامل نمی شود.

در اینجا چند موضوع جالب دیگر از آن subreddit وجود دارد که ممکن است ارزش پوشش دادن داشته باشد:

ممکن است این مورد را با استفاده از ابزارها پیدا نکرده باشیم زیرا هیچ یک از کلیدواژه های اولیه ما را شامل نمی شود.

در اینجا چند موضوع جالب دیگر از آن subreddit وجود دارد که ممکن است ارزش پوشش دادن داشته باشد:

بدون فیلتر هاریو بریزید
طرز تهیه کاراجیلو
پرورش قهوه در خانه
قهوه اتیوپی
اشتراک قهوه
اگر متوجه گرایش‌هایی در میان این ایده‌های کلیدواژه شدید، می‌توانید از آن‌ها به عنوان کلیدواژه‌های جدید در Keywords Explorer برای یافتن ایده‌های بیشتر استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر از “aeropress” به عنوان کلیدواژه اولیه استفاده کنیم و گزارش “تطابق عبارت” را بررسی کنیم، هزاران ایده کلیدواژه را مشاهده خواهیم کرد.

هزاران ایده کلیدواژه در گزارش “تطابق عبارت” در کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs .

فراتر از مرور انجمن ها، مشتریان شما می توانند منبع فوق العاده ای از ایده های کلیدواژه باشند. به یاد داشته باشید، اینها افرادی هستند که قبلاً با آنها تجارت می کنید. شما می خواهید افراد بیشتری مانند آنها را به سایت خود جذب کنید.

در اینجا چند راه برای استخراج بینش از مشتریان یا مشتریان وجود دارد:

با آنها رو در رو چت کنید
از طریق ایمیل های گذشته نگاه کنید
درخواست های پشتیبانی مشتری را بررسی کنید
سعی کنید سوالات رایجی را که در مکالمات گذشته مطرح شده بود به یاد بیاورید
هنگام انجام این کار حتما به زبانی که استفاده می کنند توجه کنید. اغلب با زبانی که ممکن است استفاده کنید متفاوت است. به عنوان مثال، اگر دستگاه های قهوه را به صورت آنلاین می فروشید، ممکن است مشتریان شما برای مقایسه دستگاه های خاص جستجو کنند.


نحوه تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی

داشتن هزاران ایده برای کلمات کلیدی خوب و خوب است. اما چگونه می توان فهمید که کدام یک بهترین هستند؟ به هر حال، گذر از همه آنها با دست کار تقریباً غیرممکن خواهد بود.

راه حل ساده است: از معیارهای سئو برای محدود کردن چیزها و جدا کردن گندم از کاه قبل از افزودن آنها به تقویم محتوای خود استفاده کنید.

بیایید پنج معیار کلیدواژه را که می توانید برای این کار استفاده کنید، بررسی کنیم.

  • حجم جستجو
  • کلیک می کند
  • پتانسیل ترافیک
  • مشکل کلمه کلیدی
  • هزینه به ازای هر کلیک (CPC)

حجم جستجو

حجم جستجو میانگین تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در ماه جستجو می شود را به شما می گوید. به عنوان مثال، “moka pot” تنها در ایالات متحده دارای حجم جستجوی ماهانه 40000 است.

سه نکته مهم در مورد این عدد وجود دارد:

این تعداد جستجوها است، نه تعداد افرادی که جستجو کرده اند. مواردی وجود دارد که شخصی ممکن است چندین بار در ماه یک کلمه کلیدی را جستجو کند (به عنوان مثال، “آب و هوا در سنگاپور”). این جستجوها به حجم جستجو کمک می کنند، حتی اگر همان شخص آنها را انجام دهد.
این به شما نمی گوید که با رتبه بندی چقدر ترافیک خواهید داشت. حتی اگر بتوانید رتبه اول را کسب کنید، ترافیک شما از یک کلمه کلیدی به ندرت از 30٪ این عدد فراتر می رود. و این در صورتی است که شما خوش شانس باشید.
میانگین سالانه است. اگر 120 هزار جستجو برای کلمه کلیدی در ماه دسامبر و هیچ جستجوی برای یازده ماه باقی مانده از سال وجود نداشته باشد، حجم جستجوی ماهانه آن 10 هزار (120 هزار / 12 ماه) خواهد بود.
در Keywords Explorer ، در هر گزارش ایده‌های کلیدواژه، یک فیلتر حجم جستجو خواهید دید.

این فیلتر برای دو چیز اصلی مفید است:

فیلتر کردن کلمات کلیدی با حجم بسیار بالا. اگر سایت شما جدید است، احتمالاً نمی خواهید صفحاتی از کلمات کلیدی را با بیش از 100 هزار جستجوی ماهانه بررسی کنید زیرا احتمالاً رقابتی هستند.
فیلتر کردن به طور خاص برای کلمات کلیدی با حجم کمتر. شاید بخواهید کلمات کلیدی غیررقابتی و کم حجمی پیدا کنید که بتوانید به راحتی با مقالات کوتاه ترافیک بیشتری جذب کنید. اینها به عنوان کلمات کلیدی دم بلند شناخته می شوند .

اگر نیاز به مشاهده حجم جستجو برای کشوری غیر از ایالات متحده دارید، 171 کشور در کاوشگر کلمات کلیدی برای انتخاب وجود دارد. همچنین می توانید حجم جستجوی جهانی (مجموع حجم جستجو از همه کشورها) را مشاهده کنید. اگر به دو دلیل در سطح بین المللی تجارت می کنید، هر دوی این گزینه ها مفید هستند:

شما نباید خود را به یک کشور محدود کنید. اگر محصولات را در سراسر جهان می فروشید، ایالات متحده ممکن است تنها بخش کوچکی از بازار شما باشد. اگر مردم به دنبال چیزی هستند که شما در جای دیگری ارائه می دهید، باید در مورد آن بدانید.
شما باید «قدرت خرید» کشورهای دارای حجم جستجو را در نظر بگیرید. شاید کلمه کلیدی امیدوارکننده ای را با 100 هزار جستجو در ماه مشاهده کنید، اما 90 درصد آنها از کشوری با تولید ناخالص داخلی پایین آمده است. در این مورد، کلمه کلیدی ممکن است هدف خوبی نباشد زیرا “قدرت خرید” جستجوگران احتمالاً بسیار کم است.
به عنوان مثال، نگاهی به کلمه کلیدی “تولید کننده بک لینک” بیندازید. حجم جستجوی جهانی آن 13000 است، اما بیش از 70 درصد از این جستجوها از کشورهایی با سرانه تولید ناخالص داخلی پایین مانند هند، اندونزی، بنگلادش و پاکستان انجام می شود. بنابراین، اگرچه احتمالاً می‌توانید با رتبه‌بندی برای این کلمه کلیدی، ترافیک زیادی به دست آورید، «ارزش تجاری» آن ترافیک در مقایسه با کلمه کلیدی که بیش از ۷۰٪ از جستجوهای خود را از ایالات متحده دریافت می‌کند، احتمالاً بسیار پایین خواهد بود.

نکته مهم دیگری که باید در مورد حجم جستجو به خاطر بسپارید این است که از ابزاری به ابزار دیگر متفاوت است. به این دلیل که هر ابزار این معیار را به روش های مختلف محاسبه و به روز می کند. می‌توانید درباره پیچیدگی‌های تخمین حجم جستجو و اینکه چرا حتی داده‌های Google واقعاً «دقیق» نیستند، اینجا و اینجا بیشتر بخوانید.

کلیک می کند

بسیاری از افراد ممکن است چیزی را در گوگل جستجو کنند، اما این بدان معنا نیست که همه آنها روی نتایج جستجو کلیک کرده و از صفحات با رتبه برتر بازدید می کنند. اینجاست که معیار کلیک ها در Keywords Explorer به کار می آید. میانگین تعداد کلیک های ماهانه روی نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی را به شما می گوید.

کافی است به سوالی مانند “میزان کافئین در قهوه” نگاهی بیندازید.

حجم جستجوی ماهانه و کلیک‌ها برای «میزان کافئین در قهوه» از طریق اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs .

با وجود داشتن حجم جستجوی ماهانه 48000، تنها 8600 کلیک دریافت می کند.

این به این دلیل است که گوگل دقیقاً در نتایج جستجو به سؤال پاسخ می دهد. نیازی نیست افراد برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود کلیک کنند.

گوگل در حال ارائه پاسخ هایی در نتایج جستجو برای سوالات بیشتر و بیشتر است. به همین دلیل است که فیلتر Clicks در Keywords Explorer بسیار ارزشمند است. می توانید از آن برای حذف ایده های کلیدواژه با پتانسیل ترافیک جستجوی بد استفاده کنید.

فیلتر کردن بر اساس کلیک در کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs .

همچنین باید مراقب کلمات کلیدی باشید که در آن تبلیغات پولی کلیک‌های زیادی را «دزدیده‌اند». برای مثال، 28 درصد از کلیک‌ها برای «قهوه‌ساز براون» به تبلیغات پولی می‌رود، بنابراین این کلمه کلیدی ممکن است هدف بهتری برای PPC باشد.

28 درصد از کل کلیک‌های «قهوه‌ساز براون» به تبلیغات پولی می‌رود. داده ها از Ahrefs’ Keywords Explorer .

پتانسیل ترافیک
بیایید بگوییم که شما کلمه کلیدی مانند “عوارض جانبی قهوه” را در نظر دارید. طبق Keywords Explorer ، تخمین زده می‌شود که هر ماه 1000 جستجو و 800 کلیک انجام شود.

حجم جستجوی ایالات متحده و جهانی برای “عوارض جانبی قهوه”. داده ها از Ahrefs’ Keywords Explorer .

با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر برای این کلمه کلیدی رتبه بندی کنید، احتمالاً صفحه شما برای انواع کلمات کلیدی مرتبط و مترادف ها نیز رتبه بندی می شود، مانند:

  • اگر بیش از حد قهوه بنوشید چه اتفاقی می افتد – 450 جستجوی ماهانه
  • اثرات نوشیدن بیش از حد قهوه – 200 جستجوی ماهانه
  • عوارض جانبی بیش از حد قهوه – 200 جستجوی ماهانه
  • عوارض جانبی نوشیدن بیش از حد قهوه – 100 جستجوی ماهانه
  • از آنجایی که همه این عبارت‌های جستجو تقریباً به یک معنا هستند، تخمین ترافیک جستجوی بالقوه شما فقط از یک عبارت جستجو اشتباه است. بهتر است ببینید در حال حاضر صفحات با رتبه برتر فعلی چه میزان ترافیک دریافت می کنند، که انجام این کار در Keywords Explorer بسیار آسان است.

در اینجا، می بینیم که صفحه با رتبه برتر “عوارض جانبی قهوه” تقریباً 3500 بازدید در ماه دریافت می کند و برای بیش از 930 کلمه کلیدی رتبه بندی می کند:

تخمینی ترافیک جستجوی ارگانیک ماهانه ایالات متحده به صفحه با رتبه برتر برای “عوارض جانبی قهوه”. داده ها از Ahrefs’ Keywords Explorer .

رتبه بندی برای بیش از یک کلمه کلیدی مانند این کاملاً عادی است. ما سه میلیون عبارت جستجو را مطالعه کردیم و متوجه شدیم که میانگین صفحه با رتبه برتر تقریباً برای 1000 کلمه کلیدی دیگر در 10 صفحه برتر قرار می گیرد.

اخلاق داستان؟ کلمات کلیدی را تنها بر اساس حجم جستجو (یا کلیک) آنها قضاوت نکنید. برای تخمین پتانسیل کل ترافیک جستجوی موضوع، به نتایج رتبه بندی برتر نگاه کنید. در بیشتر موارد، حجم جستجوی یک کلمه کلیدی در واقع با «پتانسیل ترافیک» کلی موضوع مرتبط است. با این حال، توجه به این جزئیات به شما کمک می کند کلمات کلیدی خود را اولویت بندی کنید و فرصت های کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما نادیده گرفته اند.

مشکل کلمه کلیدی
متخصصان سئو معمولاً به صورت دستی دشواری رتبه بندی یک کلمه کلیدی را می سنجند. یعنی با نگاه کردن به صفحات با رتبه برتر برای کلمه کلیدی مورد نظرشان. آنها عوامل مختلفی را برای قضاوت در مورد سخت یا آسان بودن رتبه بندی در نظر می گیرند:

تعداد (و کیفیت) بک لینک ها؛
رتبه بندی دامنه (DR)؛
طول محتوا، ارتباط، تازگی؛
استفاده از کلمه کلیدی هدف، مترادف ها، موجودیت ها.
هدف جستجو؛
نام تجاری؛
و غیره.
این فرآیند از فردی به فرد دیگر متفاوت است، زیرا هیچ اتفاق نظری در مورد اینکه دقیقاً چه چیزی در اینجا مهم است و چه چیزی مهم نیست وجود ندارد. ممکن است یک نفر معتقد باشد که DR مهم است و دیگری ممکن است فکر کند که ارتباط نقش بیشتری دارد. این عدم توافق، زندگی را برای سازندگان ابزار تحقیق کلمات کلیدی کمی دشوار می‌کند، زیرا هر کدام سعی می‌کنند درجه‌بندی کلمات کلیدی را به یک امتیاز عملی کاهش دهند.

پس از صحبت با بسیاری از سئوکاران حرفه‌ای در مورد سیگنال‌هایی که نمره دشواری کلمه کلیدی قابل اعتماد باید در آن لحاظ شود، متوجه شدیم که همه حداقل در یک چیز توافق داشتند: بک لینک‌ها برای رتبه‌بندی بسیار مهم هستند. بنابراین، در پایان، ما تصمیم گرفتیم امتیاز دشواری کلمه کلیدی (KD) خود را بر اساس تعداد وب‌سایت‌های منحصربه‌فردی که به 10 صفحه رتبه‌بندی برتر پیوند می‌دهند، قرار دهیم.

همانطور که در تصویر بالا می بینید، هر امتیاز KD مربوط به تعداد تقریبی وب سایت هایی است که باید به صفحه شما پیوند داده شود تا به 10 نتیجه جستجوی برتر برسد.

SIDENOTE. لطفاً مرجع «10 برتر» در توضیح بالا را از دست ندهید. امتیاز KD Ahrefs به شما نمی گوید که برای رتبه 1 برای یک کلمه کلیدی خاص چه چیزی لازم است. این فقط به شما توصیه می کند که برای وارد شدن به 10 برتر چه کاری باید انجام دهید.
با دانستن اینکه KD چگونه کار می کند، بسیاری از افراد با تنظیم فیلتر از 0 تا 30 و تمرکز صرفاً روی فرصت های “کم آویزان” از امتیاز سوء استفاده می کنند. آنها هرگز به خود زحمت نمی دهند که کلمات کلیدی با KD بالا را در وب سایت خود پوشش دهند، و این یک اشتباه بزرگ به دو دلیل است:

شما باید زودتر به دنبال کلمات کلیدی با KD بالا بروید، نه دیرتر. از آنجایی که برای رتبه بندی به تعداد زیادی بک لینک نیاز دارید، ایجاد صفحه خود و شروع به تبلیغ آن در اسرع وقت مفید است. هرچه بیشتر به تأخیر بیندازید، شروع بزرگتری به رقبای خود می‌دهید و برتری از آنها در آینده سخت‌تر می‌شود.
شما باید کلمات کلیدی با KD بالا را به عنوان فرصت پیوند ببینید. این واقعیت که صفحات با رتبه برتر دارای بک لینک های زیادی هستند، نشانه ای از یک موضوع “لینک ارزشمند” است. به عبارت دیگر، اگر این موضوع را میخکوب کنید، ممکن است بک لینک های زیادی را برای شما جذب کند.
نتیجه نهایی این است: KD وجود ندارد تا شما را از هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص باز دارد. اینجاست تا به شما کمک کند تا درک کنید که برای رتبه بندی یک جستار معین و «ارزش پیوند» موضوع چه چیزی لازم است.

فقط بدانید که همیشه باید کلمات کلیدی را قبل از دنبال کردن آنها به صورت دستی ارزیابی کنید و برای تصمیم گیری نهایی خود فقط به نمره دشواری کلمات کلیدی ابزارها اعتماد نکنید. هیچ نمره دشواری کلمه کلیدی نمی تواند پیچیدگی الگوریتم رتبه بندی گوگل را به یک عدد تقطیر کند. مراقب سازندگان ابزاری باشید که چیز دیگری را پیشنهاد می کنند.

اگر می‌خواهید درباره مشکل کلمه کلیدی بیشتر بدانید، راهنمای دشواری کلمات کلیدی ما را بررسی کنید .

هزینه به ازای هر کلیک (CPC)
هزینه به ازای هر کلیک (CPC) نشان می‌دهد که تبلیغ‌کنندگان چقدر حاضرند برای هر کلیک تبلیغاتی از یک کلمه کلیدی بپردازند. این بیشتر یک معیار برای تبلیغ‌کنندگان است تا SEOs، اما می‌تواند به عنوان یک پروکسی مفید برای ارزش یک کلمه کلیدی باشد.

Monday.com برای کلیک ها از کلمه کلیدی “نرم افزار مدیریت پروژه” پرداخت می کند. هر بار که کسی روی آن کلیک می کند، برای آنها هزینه دارد.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی “قهوه اداری” دارای CPC نسبتا بالایی معادل 12 دلار است. دلیل آن این است که اکثر جستجوگران به دنبال خرید دستگاه قهوه برای دفتر خود هستند که می تواند صدها یا هزاران دلار هزینه داشته باشد. اما داستان برعکس «چگونه اسپرسوی خوب درست کنیم» است. به این دلیل که اکثر جستجوگران به دنبال خرید چیزی نیستند. آنها به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه دم کردن اسپرسو هستند.

CPC تخمینی برای “قهوه اداری” و “چگونه اسپرسو خوب درست کنیم” در Ahrefs’ Keywords Explorer .

با این حال، یکی از چیزهای مهمی که باید در مورد CPC بدانید این است که نسبت به حجم جستجو، ناپایدارتر است. در حالی که تقاضای جستجو برای اکثر کلمات کلیدی تقریباً ماه به ماه ثابت می ماند، CPC آن می تواند هر دقیقه تغییر کند. این بدان معنی است که مقادیر CPC که در ابزارهای کلمه کلیدی شخص ثالث مشاهده می کنید، عکس های فوری در زمان هستند. اگر داده‌های هم‌زمان می‌خواهید، باید از AdWords استفاده کنید.

چگونه کلمات کلیدی را هدف قرار دهیم

برای هر کلمه کلیدی در لیست خود، باید نوع صفحه و محتوای مناسبی را برای پرداختن به آن ایجاد کنید. درک چگونگی انجام این کار یک گام مهم در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی است. خوشبختانه، شما می توانید آن را در دو مرحله ساده انجام دهید.

موضوع والدین را شناسایی کنید
هدف جستجو را شناسایی کنید

  1. موضوع والد را مشخص کنید
    فرض کنید این کلمات کلیدی را در لیست خود دارید:

طرز تهیه قهوه فرم گرفته
قهوه زده شده چیست
دستور تهیه قهوه زده شده
طرز تهیه قهوه فرم گرفته بدون فوری
قهوه زده شده بدون شکر
شاید از خود بپرسید که آیا باید برای هر کلمه کلیدی صفحه متفاوتی بسازید یا همه آنها را در یک صفحه هدف قرار دهید؟

پاسخ تا حد زیادی به نحوه مشاهده این کلمات کلیدی توسط گوگل بستگی دارد. آیا آنها را به عنوان بخشی از یک موضوع (یعنی نحوه درست کردن قهوه همزده) می بیند؟ یا همه آنها را به عنوان موضوعات فردی می بیند؟ با مشاهده نتایج گوگل می توانید به این موضوع پی ببرید.

به عنوان مثال، برخی از صفحات مشابه را می بینیم که برای «نحوه درست کردن قهوه همزده» و «قهوه همزده چیست» رتبه بندی می شوند.

به نظر می رسد که نشان می دهد که گوگل هر دوی این کلمات کلیدی را به عنوان بخشی از یک موضوع می بیند.

همچنین می بینیم که بیشتر نتایج برای هر دو جستجو، پست هایی در مورد تهیه یک قهوه زده شده است. این به ما می‌گوید که «قهوه همزده چیست» موضوع فرعی موضوعی گسترده‌تر در مورد نحوه تهیه یک قهوه همزده است.

به همین دلیل، احتمالاً هدف قرار دادن هر دو این کلمات کلیدی در یک صفحه نسبت به ایجاد دو صفحه جداگانه، منطقی تر خواهد بود.

با این حال، اگر به نتایج مربوط به “قهوه زده شده بدون شکر” نگاه کنیم، عکس آن را می بینیم:

تقریباً تمام نتایج به طور خاص در مورد تهیه یک قهوه همزده بدون قند و سالم است، نه فقط یک قهوه همزده قدیمی. این به ما می گوید که «قهوه زده شده بدون شکر» بخشی از یک موضوع گسترده تر در مورد تهیه قهوه همزده نیست (حتی اگر یک قهوه زده شده بدون شکر در واقع هنوز هم قهوه زده شده است). بنابراین احتمالاً باید یک راهنمای جداگانه برای رتبه بندی این کلمه کلیدی بنویسیم.

مشکل این روش این است که بسیار دستی و کند است، بنابراین اگر کلمات کلیدی زیادی برای تجزیه و تحلیل دارید، ممکن است کمی طول بکشد.

در Keywords Explorer ، راه حل ما برای این مشکل این است که برای هر کلمه کلیدی یک «موضوع مادر» نشان دهیم. این به شما می گوید که آیا فکر می کنیم می توانید برای کلمه کلیدی هدف خود رتبه بندی کنید و در عوض یک موضوع گسترده تر را هدف قرار دهید.

برای شناسایی «موضوع اصلی»، صفحه با رتبه برتر برای هر کلمه کلیدی را انتخاب می کنیم و کلمه کلیدی را پیدا می کنیم که بیشترین ترافیک را به صفحه ارسال می کند.

بیایید کلمات کلیدی قبلی خود را به Keywords Explorer متصل کنیم و «موضوعات والدین» آنها را بررسی کنیم.

موضوعات والدین برای کلمات کلیدی ما در Ahrefs’ Keywords Explorer .

آنچه در اینجا می بینیم منعکس کننده چیزی است که در نتایج جستجو دیدیم. بسیاری از کلمات کلیدی ما تحت یک موضوع گسترده قرار می گیرند. استثنا “قهوه زده شده بدون شکر” است، بنابراین باید یک صفحه برای خودش باشد.

با این حال، ویژگی موضوع والدین ما کامل نیست. همیشه به شما توصیه‌های ساده‌ای در مورد نحوه بهترین گروه‌بندی کلمات کلیدی بر اساس صفحه به شما نمی‌دهد (در سئو، این عمل به عنوان “ خوشه‌بندی کلمات کلیدی ” نیز شناخته می‌شود ) زیرا نتایج جستجوی گوگل ناپایدار هستند.

به عنوان مثال، زمانی که من بلافاصله پس از انتشار این راهنما، موضوع والدین را برای کلمات کلیدی مشابه بالا بررسی کردم، نتایج متفاوتی دریافت کردم:

ممکن است بخواهید در چنین مواردی از گزارش «اشتراک ترافیک > بر اساس صفحات» در Keywords Explorer استفاده کنید. این یک راه آسان برای دیدن اینکه آیا و در کجا همان صفحات برای گروه کلمات کلیدی شما رتبه بندی می شوند است.

  1. هدف جستجو را شناسایی کنید
    فرض کنید این کلمات کلیدی را در لیست خود دارید:

آسیاب قهوه
لاته در مقابل کاپوچینو
قهوه ساز تک فنجانی
قهوه عربیکا
نحوه دم کردن قهوه سرد
آسیاب قهوه خراش دستی
اگر یک فروشگاه آنلاین با وبلاگ دارید، باید بدانید که پست های وبلاگ را در مقابل صفحات محصول هدف قرار دهید.

برای برخی از کلمات کلیدی، این امر بدیهی است. شما یک صفحه محصول برای “نحوه دم کردن قهوه سرد” ایجاد نمی کنید زیرا منطقی نیست. جستجوگران می خواهند بدانند چگونه قهوه سرد درست کنند، نه خرید تجهیزات دم کردن.

اما در مورد کلمه کلیدی مانند ” آسیاب قهوه دستی حفره ای؟” آیا باید این مورد را با یک پست وبلاگی در مورد بهترین آسیاب های قهوه خراشیده یا یک صفحه دسته بندی تجارت الکترونیک که تمام آسیاب های قهوه خراش را می فروشید هدف قرار دهید؟

نمونه ای از صفحه دسته بندی تجارت الکترونیک.

با توجه به اینکه هدف شما احتمالاً فروش بیشتر آسیاب‌های قهوه است، غریزه شما احتمالاً صفحه دسته‌بندی را با تمام آسیاب‌هایی که برای فروش دارید ایجاد می‌کند. این حرکت اشتباهی خواهد بود زیرا این نوع محتوا با آنچه جستجوگران می‌خواهند ببینند همخوانی ندارد – در غیر این صورت به عنوان هدف جستجو شناخته می‌شود .

از کجا بدانیم؟ اگر به صفحات با رتبه برتر این کلمه کلیدی در گوگل نگاه کنید، همه آنها پست های وبلاگی در مورد بهترین آسیاب های قهوه حفاری هستند.

گوگل بهتر از هر کسی هدف را درک می کند، بنابراین نتایج برتر برای یک کلمه کلیدی اغلب یک پروکسی خوب برای هدف جستجو هستند. اگر می‌خواهید بهترین شانس رتبه‌بندی را داشته باشید، باید همان نوع محتوا را ایجاد کنید که قبلاً رتبه‌بندی را در صفحه اول مشاهده می‌کنید.

می توانید نتایج برتر برای کشور خود را در Keywords Explorer مشاهده کنید. فقط روی کارت “SERP” ضربه بزنید.

نمای کلی SERP برای “سنگ قهوه” در Ahrefs’ Keywords Explorer .

از اینجا، می‌توانید آنچه را که می‌خواهیم سه C هدف جستجو بنامیم تجزیه و تحلیل کنید تا یاد بگیرید چگونه کلمه کلیدی را به بهترین شکل هدف قرار دهید:

نوع محتوا
فرمت محتوا
زاویه محتوا

  1. نوع محتوا
    انواع محتوا معمولاً در یکی از پنج سطل قرار می گیرند: پست های وبلاگ، محصول، دسته بندی، صفحات فرود یا ویدیوها.
  2. قالب محتوا
    قالب محتوا بیشتر برای محتوای «اطلاعاتی» کاربرد دارد. نمونه‌های معمولی عبارتند از: نحوه کار، فهرست‌ها، مقالات خبری، نظرات و بررسی‌ها.
  3. زاویه محتوا
    زاویه محتوا نقطه اصلی فروش محتوا است. به عنوان مثال، به نظر می رسد افرادی که برای “چگونه لاته درست کنیم” را جستجو می کنند، می خواهند بدانند چگونه بدون ماشین یا تجهیزات خاصی این کار را انجام دهند.

فقط بدانید که اگرچه مهم است که محتوای خود را با آنچه جستجوگران انتظار دارند هماهنگ کنید، اما لزوماً نمی‌خواهید از گله پیروی کنید و جستجوگران را در حباب انتظارات خود نگه دارید. اگر مطمئن هستید که می توانید توجه جستجوگران را با نوع محتوا، قالب یا زاویه متفاوت جلب کنید، به آن ضربه بزنید.

نحوه اولویت بندی کلمات کلیدی

اولویت بندی کلمات کلیدی دقیقا گام نهایی در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی نیست. این بیشتر کاری است که باید در طی مراحل بالا انجام دهید. همانطور که به دنبال کلمات کلیدی هستید، معیارهای آنها را تجزیه و تحلیل می کنید و آنها را گروه بندی می کنید، از خود بپرسید:

پتانسیل ترافیک تخمینی این کلمه کلیدی چقدر است؟
رقابت چقدر سخت است؟ چه رتبه ای برای آن لازم است؟
آیا قبلاً در مورد این موضوع مطالبی دارید؟ اگر نه، برای ایجاد و تبلیغ یک صفحه رقابتی چه چیزی لازم است؟
آیا قبلاً برای این کلمه کلیدی رتبه بندی کرده اید؟ آیا می توانید با بهبود رتبه خود با چند موقعیت، ترافیک را افزایش دهید؟
آیا ترافیک احتمالاً به سرنخ و فروش تبدیل می شود یا فقط آگاهی از برند را به همراه خواهد داشت؟
این نکته آخر نکته بسیار مهمی است. در حالی که حجم جستجو، پتانسیل ترافیک، سختی و هدف جستجو همه ملاحظات مهمی هستند، شما همچنین باید در نظر بگیرید که چه ترافیکی از آن کلمه کلیدی برای تجارت شما ارزش دارد.

چگونه پتانسیل تجاری ایده های کلمه کلیدی خود را بسنجیم
بسیاری از بازاریابان محتوا و سئوکارها «ارزش» کلمات کلیدی را با ترسیم آنها به سفر خریدار قضاوت می کنند . این فرآیندی است که افراد قبل از خرید انجام می دهند. عقل متعارف می گوید که هر چه افراد زودتر در سفر خود باشند، احتمال خرید کمتری دارند.

مردم چگونه این کار را انجام می دهند؟ محبوب ترین روش، گروه بندی ایده های کلیدواژه در سه سطل است: TOFU، MOFU، و BOFU.

در اینجا چند نمونه از کلمات کلیدی TOFU، MOFU و BOFU برای Ahrefs آورده شده است:

Top of the Funnel (TOFU): بازاریابی آنلاین، سئو چیست، چگونه ترافیک وب سایت را افزایش دهیم.
Middle of the Funnel (MOFU): نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی، نحوه ایجاد لینک، نحوه انجام ممیزی وب سایت.
پایین قیف (BOFU): ahrefs vs moz، بررسی ahrefs، تخفیف ahrefs.
به طور کلی، کلمات کلیدی TOFU دارای بیشترین پتانسیل ترافیک هستند، اما بازدیدکنندگان هنوز به دنبال خرید چیزی نیستند. و کلمات کلیدی MOFU و BOFU ترافیک کمتری را برای شما به ارمغان می آورند، اما این افراد به مشتریان شما نزدیکتر هستند.

در Ahrefs، ما فکر می کنیم که این مفهوم محدود کننده و شاید حتی گمراه کننده است.

در اینجا سه ​​دلیل وجود دارد:

اولاً ، این را در نظر نمی‌گیرید که می‌توانید فردی را از بالای قیف که در جستجوی چیزهای کلی مانند «بازاریابی آنلاین» است، بگیرید و او را در تمام مراحل سفر خریدار در یک صفحه راهنمایی کنید. این همان چیزی است که کپی رایترهای پاسخ مستقیم به آن معروف هستند. آنها تبلیغات خود را بر اساس TOFU/MOFU/BOFU ایجاد نمی کنند. آنها یک تبلیغ ایجاد می کنند که خواننده را از درک مشکل خود به خرید راه حل شما سوق می دهد.

دوم ، اختصاص دادن به هر کلمه کلیدی یک برچسب قطعی TOFU، MOFU یا BOFU بسیار چالش برانگیز است زیرا همه چیز همیشه آنقدر واضح نیست. به عنوان مثال، “ابزار لینک سازی” می تواند یک کلمه کلیدی MOFU یا BOFU برای ما باشد. . به این بستگی داره که شما چه طور به این نگاه کنید

سوم ، برخی از بازاریابان تعریف خود از TOFU را به حدی گسترش می دهند که در نهایت موضوعات نامرتبط را پوشش می دهند.

گزارش صفحات برتر برای وبلاگ HubSpot در اکسپلورر سایت Ahrefs .

با توجه به اینکه آنها نرم افزار بازاریابی می فروشند، فکر می کنید چگونه می خواهند افرادی را که به مقالاتشان در مورد زیر مراجعه می کنند تبدیل کنند:

نقل قول معروف
حساب های ایمیل رایگان
نامه استعفا
بهترین طراحی سایت
برای مبارزه با این مسئله، ما یک «امتیاز تجاری» ساده و عینی‌تر برای تعیین ارزش یک کلمه کلیدی ایجاد کرده‌ایم. و این اساساً بر اساس این است که چگونه می توانیم محصول خود را در محتوای خود معرفی کنیم.

در اینجا معیارهای امتیازدهی ما برای موضوعات وبلاگ استفاده می شود:

نمره معنی چیست مثال
3 محصول ما یک راه حل غیرقابل جایگزین برای مشکل است. “چگونه در گوگل رتبه بالاتری کسب کنیم” – زیرا انجام این کار بدون مجموعه ابزاری مانند Ahrefs دشوار است.
2 محصول ما کمک زیادی می کند، اما برای حل مشکل ضروری نیست. “نکات SEO” – زیرا برخی از نکات بدون محصول ما امکان پذیر نیست، اما برخی دیگر ممکن است.
1 محصول ما فقط می تواند زودگذر ذکر شود. “ایده های بازاریابی” – زیرا SEO یکی از بسیاری از ایده های بازاریابی است و Ahrefs در این مورد کمک می کند.
0 هیچ راهی برای ذکر محصول ما وجود ندارد. “بازاریابی رسانه های اجتماعی” – زیرا این چیزی نیست که Ahrefs به آن کمک کند.
با جفت کردن این امتیاز با پتانسیل ترافیک جستجوی تخمینی یک موضوع، می توانیم ایده خوبی از با ارزش ترین موضوعات برای کسب و کار خود داشته باشیم. متوجه خواهید شد که ما به ندرت در وبلاگ خود پستی با امتیاز تجاری صفر داریم که در آن هیچ اشاره ای به محصول ما نشده باشد.

در نهایت، هنگام انجام این فرآیند، به یاد داشته باشید که شما فقط به دنبال کلمات کلیدی “به راحتی رتبه بندی” نیستید. شما به دنبال کسانی هستید که بالاترین بازگشت سرمایه را داشته باشند.

تمرکز فقط بر روی کلمات کلیدی کم مشکل اشتباهی است که بسیاری از صاحبان وب سایت مرتکب می شوند. همیشه باید اهداف رتبه بندی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داشته باشید. اگر فقط روی اهداف کوتاه مدت تمرکز کنید، هرگز برای پردرآمدترین کلمات کلیدی رتبه نخواهید داشت. اگر فقط بر روی اهداف میان مدت و بلند مدت تمرکز کنید، سال ها طول می کشد تا هر ترافیکی به دست آورید.

اینطور فکر کنید: چیدن میوه های کم آویزان آسان است، اما آنهایی که در بالای درخت هستند اغلب آبدارتر هستند. آیا این بدان معناست که ارزش انتخاب آنهایی که در پایین هستند را ندارد؟ نه. هنوز باید آنها را انتخاب کنید. اما شما همچنین باید از قبل برنامه ریزی کنید و اکنون یک نردبان برای آنهایی که در بالا هستند بخرید.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

قبل از اینکه همه چیز را جمع بندی کنیم، بیایید به چند ابزار محبوب تحقیق کلمه کلیدی نگاه کنیم که به شما کمک می کند تا همه چیزهایی را که در بالا توضیح داده شد انجام دهید.

Google Keyword Planner (رایگان)
برای پیشنهادات منحصر به فرد کلمات کلیدی و مقادیر به روز CPC.

Google Trends (رایگان)
برای مقایسه روند و تحقیق در مورد جغرافیای روندها.

کنسول جستجوی گوگل (رایگان)
برای بررسی 1000 کلیدواژه برتری که قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اید و اینکه این کلمات کلیدی چقدر ترافیک برای شما ارسال می کنند.

ابزارهای وب مستر Ahrefs (رایگان)
برای بررسی تمام کلمات کلیدی که در حال حاضر برای آنها رتبه بندی می کنید، به همراه حجم جستجوی تخمینی آنها، نمرات دشواری کلمات کلیدی، پتانسیل ترافیک و سایر معیارهای مفید SEO.

تولید کننده کلمات کلیدی (رایگان)
برای ایجاد صدها ایده رایگان برای کلمه کلیدی از یک کلمه کلیدی بذر.

جستجوگر دشواری کلمات کلیدی (رایگان)
برای بررسی دشواری رتبه بندی یک کلمه کلیدی، طبق نمره سختی کلمه کلیدی Ahrefs (KD).

جستجوگر رتبه کلمات کلیدی (رایگان)
برای بررسی رتبه شما برای هر کلمه کلیدی در هر کشور.

کاوشگر کلمات کلیدی
برای زمانی که واقعاً در یافتن بهترین کلمات کلیدی برای وب سایت خود جدی هستید. ده‌ها هزار ایده برای کلمات کلیدی را در چند ثانیه پیدا کنید، گزارش‌های ایده‌های کلمه کلیدی را برای کلمات کلیدی که برای شما مهم هستند فیلتر کنید، و پتانسیل ترافیک و دشواری رتبه‌بندی آنها را به راحتی ارزیابی کنید.

بیایید این را جمع بندی کنیم
همه چیز در بالا باید برای درک مفاهیم اساسی تحقیق کلمات کلیدی و برنامه ریزی استراتژی محتوای خود کافی باشد.

اگر می‌خواهید بیشتر بیاموزید و در تحقیق کلمات کلیدی عمیق‌تر شوید، پیوندهای ما را برای مطالعه بیشتر در سراسر راهنما بررسی کنید. اینها به شما درک عمیق تری از معیارها و ابزارهای موجود و نحوه استفاده از آنها می دهد.

همچنین ممکن است بخواهید این ویدیو را تماشا کنید ، جایی که ما شما را در کل فرآیند از ابتدا تا انتها راهنمایی می کنیم.

بهترین شرکت سئو سایتبهترین شرکت سئو سایت در اصفهانقیمت ساخت سایتقیمت ساخت سایت فروشگاهی
طراحی سایت در مشهدطراحی سایت تخصصی در تهرانطراحی سایت ورزشیطراحی سایت فروشگاهی
آموزش افزونه یا پلاگینطراحی سایت در اصفهانطراحی سایت وکلاابزار های کلمه کلیدی

تحقیقات کلمه کلیدی

ابزار های رایگان تحقیقات کلمه کلیدی

کلمه کلیدی

بهترین راه برای پیدا کردن کلمات کللیدی سایت

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا