گوگل دیسکاور (Google Discover) چیست؟

گوگل دیسکاور (Google Discover) چیست؟

گوگل دیسکاور Google Discover به کاربران امکان کشف محتوای جذاب را بدون پرس و جو ارائه می دهد که متناسب با علایق و ترجیحات منحصر به فرد آنها باشد. این برنامه می‌آموزد که کاربران چه چیزهایی را دوست دارند و محتوای جدیدی را بر اساس فعالیت جستجوی گذشته و تعاملات با برنامه Google Discover پیشنهاد می‌کند.

برخی از کاربران ممکن است با نام قبلی گوگل فید Google Feed – آشنا باشند. هنگامی که این ویژگی به 800 میلیون کاربر فعال در ماه رسید، کیفیت آن ارتقا یافت و نام جدیدی به نام Discover به آن تعلق گرفت. البته تغییر برند تنها چیزی نیست که گوگل از زمان اعلام رسمی نام و ظاهر جدید در سال 2018 تغییر داده است.

درباره گوگل دیسکاور (Google Discover) و نحوه تأثیر آن بر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بیشتر بدانید:

گوگل دیسکاور (Google Discover) چیست؟

Google Discover یک فید است که توسط Google برای ارائه مقالات و ویدیوها در دستگاه های تلفن همراه تنظیم شده است.

محتوای ارائه شده به کاربران از طریق جستجوها و داستان های مرتبط شخصی سازی می شود. کاربران همچنین این فرصت را دارند که با دنبال کردن موضوعات مورد علاقه خود، آنچه را که در فید خود می بینند سفارشی کنند. نتایج در برنامه Discover بر اساس محتوای جدید منتشر شده و علایق کاربر به طور منظم تغییر می کند.

برای تمامی سازندگان محتوا، گوگل دیسکاور (Google Discover) می تواند یک محرک بسیار پر قدرت و برای ترافیک وب سایت ها بسیار مفید باشد.

فیدهای Google Discover معمولاً حاوی ترکیبی از مقالات خبری و محتوای همیشه سبز هستند که تاکید زیادی بر روی جلوه های بصری، مانند عکاسی و فیلم دارد.

قبل از تغییر نام تجاری گوگل دیسکاور (Google Discover)، این برنامه دارای طرح‌بندی مبتنی بر متن بود که بیشتر شامل سرفصل‌ها، توضیحات متا و هر از گاهی هم عکس‌ بود.

دسترسی به گوگل دیسکاور (Google Discover) بیشرت از آنچه که فکرش رو کنید ساده است. برنامه Google به طور پیش فرض روی تقریباً هر دستگاه اندروید و آیفون نصب می شود.

اگر برنامه موجود نباشد، می توان آن را به صورت رایگان از Google Play یا اپ استور و حتی برنامه های ایرانی مانند بازار و مایکت که اصلا پیشنهادشون نمیکنم نصب کرد. پس از نصب، با یک حساب Google (همان حساب جیمیل) وارد برنامه شوید.

گوگل دیسکاور (Google Discover) چگونه کار می کند؟

هنگامی که گوگل قصد خود را برای تغییر نام تجاری این ویژگی به طور رسمی به نام Google Feed اعلام کرد، گزارش داد که این انتقال را در یک تغییر سه لایه انجام خواهد داد.

یکی از این تغییرات شامل حرکت از پرس و جو به ارائه راهی بدون پرس و جو برای به دست آوردن اطلاعات مرتبط است.

در حالی که گوگل دیسکاور (Google Discover) عملکردی مشابه Google Feed دارد، برخی از به روز رسانی های مهم آن از زمان اجرای تا الان انجام شده است.

اول، درک این نکته مهم است که نحوه ارائه محتوا توسط گوگل نسبتاً یکسان باقی مانده و موتور جستجو به نمایش محتوا بر اساس سابقه جستجوی شخصی کاربر و همچنین دریافت برخی نکات از Google Al ادامه می دهد.

با Google Discover، کاربر هر چه بیشتر با برنامه تعامل داشته باشد، با محتوای مرتبط تری مواجه می شود. برخی از تفاوت های اصلی Google Discover و Google Feed عبارتند از:

1_ نام – همانطور که قبلاً ذکر شد، Google Discover نام جدیدی در طول بازسازی دریافت کرد. گوگل گزارش داده است که نام جدید، رسالت خود را برای ارائه محتوای تازه و جذاب به کاربران بهتر منعکس می کند.

2_ نگاه – طراحی مجدد همچنین ظاهری کاملاً جدید که از نظر بصری برای کاربران بسیار جذاب تر است. کاربران ممکن است متوجه سرصفحه‌های موضوعات جدید و نماد زیبای Discover شوند. اما هنگامی که کاربر روی هدر کلیک می کند، گزینه ای برای دنبال کردن علاقمندی های خود دارد.

3_ محتوای به روز شده – گوگل همواره به افزودن محتوای جدید به صفحه Discover خود علاقمند بوده و ادامه خواهد داد.

Google Feed _4 بیشتر محتوای مرتبط با اخبار را ارائه می‌کرد. با این حال، گوگل در حال حاضر محتوای همیشه سبز را برای علاقه مند نگه داشتن کاربران چاشنی کار خود کرده است.

5_ کنترل بیشتر – به روز رسانی دیگری که بسیاری از کاربران از آن لذت می برند، کنترل هرچه بیشتر بر آنچه که می بینند است. به پایین هر کارت نگاه کنید و یک نماد کنترل وجود دارد که کاربران می توانند روی آن ضربه بزنند تا به Google اطلاع دهند که آیا می خواهند بیشتر یا کمتر از آن محتوای خاص را ببینند یا خیر.


6_ راحتی – Google Discover به جای اینکه فقط در برنامه های تلفن همراه Google در دسترس باشد، اکنون در صفحه اصلی در مرورگرتان در دسترس است. با در دسترس بودن گوگل دیسکاور (Google Discover) در همه مرورگرهای تلفن همراه Google، کاربران به راحتی می توانند با موضوعات سرگرم کننده در فید خود تعامل داشته باشند.

7_ بهینه سازی – بسیاری از کسب و کارها دریافته اند که Google Discover نقش کلیدی در استراتژی سئوی آنها دارد. با این حال، قبل از اینکه Google آن را در Discover نمایش دهد، محتوا باید دستورالعمل‌های خاصی را رعایت کند.

چرا Google Discover برای سئو مهم است؟

در حالی که بیشتر مردم می‌دانند که سئو یکی از مؤلفه‌های مهم تولید محتوا است، بسیاری از کسب‌وکارها آنقدر که باید بر Google Discover تمرکز نمی‌کنند. Google Discover برای سئو مهم است زیرا یکی از جنبه‌های اصلی جستجوی Google است که به کاربران امکان می‌دهد در موضوعاتی که برایشان مهم است به‌روز بمانند.

کاربران این فرصت را دارند که داده‌های جدید مورد علاقه خود را در انواع محتوا، مانند وبلاگ‌ها و ویدیوها را کشف کنند. Discover همچنین قابلیت‌های خود را فقط به نمایش محتوای جدید محدود نمی‌کند، بلکه اجازه ارسال و انتشار هر مقاله را بدون توجه به تاریخ می‌دهد.

Google Discover بخش مهمی از هر استراتژی محتوایی است زیرا ویژگی گزارش دهی آن در کنسول جستجو برای کسب و کارها امکان پذیر است همچنین میتوانند تجزیه و تحلیل عملکرد محتوای خود را به راحتی مشاهده کنند.

دسترسی به این داده‌ها می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا محتوای خود را بهتر بهینه کنند، در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنند و شانس حضور در گوگل دیسکاور (Google Discover) را افزایش دهند.

شرایط نمایش مقالات من در گوگل دیسکاور (Google Discover) چیست؟

همه محتوا برای قرار دادن در Google Discover واجد شرایط نیستند. برای دستیابی به مجوز انتشار مقالات در گوگل دیسکاور، رویه های خاصی وجود دارد که باید برای بهبود شانس خود و ظاهر شدن در فید گوگل دیسکاور اجرا شوند.

که شامل همه ی دستورالعمل‌های گوگل وبمستر آنچه را که گوگل انتظار دارد از وب‌سایت‌ها ببیند و حداقل، یک وب‌سایت باید فهرست‌ بندی خود را تأیید و مطابق با خط‌مشی محتوای Google News ارائه کند.

گوگل دیسکاور (Google Discover) و تاثیر آن برای کسب و کار شما

شکل بالا نمونه‌ای از تنظیماتی است که پست‌های شما باید روی آن تنظیم شوند تا Google آنها را فهرست کند.

چگونه محتوا را برای Google Discover بهینه سازی کنیم

مشخص شده است که Google Discover منبع بسیار ارزشمندی برای ترافیک وب سایت بازاریابان است. با این حال، مهم است که بدانید چگونه می‌توان محتوا را برای Google Discover با استفاده از راهکار های سئو و سایر روش‌ها بهینه کنید.
در اینجا برخی از بهترین راه‌های بهینه‌سازی برای Google Discover آورده شده است:

1. محتوای وبلاگ خود را باکیفیت عالی تولید کنید.

Google Discover محتوا خود را برای انتشار هیچگاه تصادفی انتخاب نخواهد کرد و در عوض، وب را برای محتوای با کیفیت و جذاب جستجو می کند که از نظر خودش تجربه ای عالی برای کاربران خود ارائه می دهد. به همین دلیل، برای کسب و کارها مهم است که بیش از هر چیز محتوای با کیفیت برای وبلاگ خود ایجاد کنند.

البته، کسب‌وکارها برای دستیابی به موقعیت خود در فید Google Discover مجبور نیستند خودشان تولید محتوای انجام دهند. در عوض، آنها می توانند تولید محتوا را به نویسندگان حرفه ای آزاد واگذار کنند که در ازای پرداخت، محتوای اصلی و با کیفیت را ارائه می دهند.

از آنجایی که گوگل به دنبال وب سایت هایی است که محتوای وبلاگ را به طور منظم منتشر می کنند، ایجاد یک رابطه بلند مدت با یک نویسنده محتوای حرفه ای کار عاقلانه ای است. پست کردن محتوای با کیفیت به طور منظم به افزایش شانس کسب و کار برای نمایش در فید Discover کمک خواهد کرد.

2. دنبال کننده بدست آورید

هنگامی که یک کسب و کار محتوای خود را در Google Discover منتشر کرد، مهم است که اقدامات لازم را برای حفظ محتوا در برنامه انجام دهید. کسب و کارها باید مرتباً به مخاطبان خود یادآوری کنند که آنها را در Google Discover دنبال کنند.

Discover به کاربران اجازه می دهد تا تعیین کنند که چه موضوعات محتوا و مارک هایی را می خواهند دنبال کنند. وقتی کاربران یک برند خاص را دنبال می‌کنند، به گوگل می‌گویند که مردم از محتوا یا موضوع لذت برده‌اند و از این برند بیشتر نشان می‌دهند.

هنگامی که کاربر یک برند را دنبال می کند، گوگل هر بار که محتوای جدیدی از آن برند خاص ارسال شود به او هشدارخواهد داد . این فرآیند می تواند به افزایش تعامل و جذب خوانندگان جدید به وبلاگ کمک کند.

هرچه افراد بیشتری یک وبلاگ خاص را به علایق خود در Discover اضافه کنند، گوگل بیشتر می‌داند که محتوا با مخاطب مرتبط است.

3. ایجاد اعتماد بین خوانندگانتان

ایجاد اعتماد با خوانندگان یک راه عالی برای بهینه سازی برای Google Discover است. اگرچه راه های زیادی برای ایجاد اعتماد وجود دارد، اما رسانه های اجتماعی یکی از موثرترین روش ها باقی مانده است.

وقتی کسب‌وکارها بتوانند افراد را وادار به لایک، نظر و اشتراک‌گذاری محتوایشان کنند، می‌تواند اعتماد را افزایش دهد و سئو را بهبود بخشد. هرچه بیشتر محتوا در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، سیگنال های اجتماعی بیشتری تولید می شود که محبوبیت برند را بهبود می بخشد و محتوای آنها را بالاتر می برد.

به این دلایل، ایجاد اعتماد با خوانندگان روشی مؤثر برای Google است تا محتوا را به‌عنوان قابل اعتماد تشخیص دهد و شانس نشان‌دادن برند در فید Discover را افزایش دهد. با این حال، واداشتن مردم به لایک کردن، نظر دادن و به اشتراک گذاری یک پست به معنای ایجاد محتوایی است که مردم واقعاً مایل به خواندن آن هستند. این امر مستلزم ایجاد محتوای برجسته است که به راحتی در سایر نقاط وب در دسترس نباشد.

4. افزایش مشارکت اجتماعی

راه بعدی برای بهینه سازی برای Google Discover شامل افزایش تعامل فید رسانه های اجتماعی است. همانطور که قبلا ذکر شد، سیگنال های اجتماعی می توانند تأثیر مثبتی بر سئو داشته باشند. وقتی کسب‌وکارها اقدامات لازم را برای بهبود تعامل فید اجتماعی خود انجام می‌دهند، می‌توانند شانس خود را برای حضور در فید Discover به شدت افزایش دهند.

سئو گوگل دیسکاور (Google Discover)

هر چه تعداد لایک ها، نظرات و اشتراک گذاری های وبلاگ بیشتر باشد، با افزایش سطح تعامل، رتبه بالاتری خواهد داشت. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش تعامل اجتماعی، ایجاد و انتشار محتوای مفید به طور منظم است. وبلاگ‌های مرتبط و همیشه سبز پیدا شده‌اند که ترافیک ثابتی را هدایت می‌کنند.

پست ها باید در کانال های مختلف به اشتراک گذاشته شوند تا بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت جذب کنند. کسب‌وکارها همچنین باید به دنبال‌کنندگان خود بگویند که محتوا را با دوستان خود در سراسر وب به اشتراک بگذارند و آنها را تشویق کنند که نظر بگذارند.

شکل بالا ترافیک حساب اجتماعی یکی از 321 مشتری بازاریابی وب را نشان می دهد. پست‌های رسانه‌های اجتماعی ترافیک مستقیم را به وب‌سایتشان هدایت می‌کنند.

5. بهینه سازی برای AMP

سرعت یک عامل محرک در رتبه بندی گوگل است و یک راه عالی برای دستیابی به سرعت بیشتر، بهینه سازی وب سایت برای صفحات موبایل شتاب دهنده گوگل (AMP) است. با AMP ها، کاربران می توانند انتظار بارگیری تقریباً فوری را داشته باشند که منجر به تجربه کاربری لذت بخش تری می شود که می تواند از هر دستگاهی از جمله رایانه های رومیزی، لپ تاپ ها، تبلت ها و تلفن های هوشمند قابل دسترسی باشد.

هرچه یک صفحه سریعتر بارگذاری شود، رضایت کاربران در وب سایت بیشتر می شود. در مقایسه، صفحات وب که کند بارگذاری می‌شوند می‌توانند باعث شود کاربران به راحتی کلیک کنند و به وب‌سایت رقیب بروند.

سرعت بارگذاری آهسته وب سایت ها همچنین شانس کسب و کار را برای رتبه بندی در SERP و انتشار در Google Discover کاهش می دهد. ویژگی گزارش Discover گزینه های مقایسه ای را برای نمایش عملکردهای AMP و غیرAMP ارائه می دهد. به طور خلاصه، بهینه سازی برای AMP ها می تواند تجربه مشتری بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد و شانس یک کسب و کار برای نمایش در فید Discover را افزایش دهد.

6. روی تصاویر بصری تمرکز کنید

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های Google Discover با طرح‌های قبلی مانند Feed، استفاده از مواد بصری باکیفیت است. گوگل تاکید بیشتری بر عکس‌ها و ویدئوها در اپلیکیشن Discover دارد. طبق گزارش های، موثق درصدی از بازاریابان محتوای ویدیویی گزارش دادند که ارتباط مستقیمی بین ترافیک وب و انتشار ویدیو وجود دارد.

کیفیت تصاویر نیز نقش عمده ای در اثربخشی آنها دارد. عکس‌ها و فیلم‌ها باید واضح باشند و به وضوح محتوایی را که به تصویر کشیده می‌شوند منعکس کنند.

در حالت ایده‌آل، تصاویر باید حداقل 1200 پیکسل عرض داشته باشند، زیرا گوگل به عکس‌های با کیفیت بالا برای نمایش در Discover نیاز دارد. استفاده از انواع تصاویر را برای بهبود پست های وبلاگ، مانند اینفوگرافیک، GIF، اسکرین شات، میم، نقل قول و تصاویر مبتنی بر داده در نظر بگیرید. خوشبختانه، صدها سرویس عکاسی استوک موجود است که یافتن تصاویر با کیفیت بالا را برای تقریباً هر موضوعی که قابل تصور است آسان می کند.

7. با بهترین روش های سئو مطابقت داشته باشید

یکی از راه های جلب توجه گوگل دیسکاور این است که به سادگی از بهترین شیوه های اولیه سئو پیروی کنید. این شیوه ها برای کمک به بهبود تجربه کاربر و هدایت ترافیک به وب سایت طراحی شده اند. کسب و کارها باید به خاطر داشته باشند که کاربران در صورتی که در اولین بار تجربه خوبی داشته باشند به وب سایتی باز خواهند گشت. پیروی از بهترین شیوه های سئو می تواند به اطمینان حاصل شود که صفحه نه تنها رتبه خوبی دارد، بلکه انتظارات نهایی کاربر را نیز برآورده می کند.

برخی از نمونه‌های بهترین شیوه‌های بهینه سازی عبارتند از: بهبود سرعت سایت، سایت سازگار با موبایل Mobile friendly ، وب‌سایتی که پاسخگوی تلفن همراه است و وب‌سایتی که با گواهی لایه ایمن (SSL) ایمن است. دریافت گواهی SSL به کسب و کارها این امکان را می دهد که URL خود را از HTTP به HTTPS که یک سیگنال رتبه بندی گوگل است تغییر دهند.

8. اطمینان حاصل کنید که صفحات قابل خزیدن برای ربات های گوگل هستند

اگر گوگل نتواند صفحه وب را پیدا کند، مطمئناً نمی تواند آن را در فید Discover منتشر کند. اطمینان حاصل کنید که همه صفحات وب قابل خزیدن هستند تا خزیدن و فهرست سریع هر صفحه برای Google آسان شود زیرا این یک مرحله ضروری برای نمایش در Discover است.

چندین کار وجود دارد که مشاغل می توانند انجام دهند تا گوگل را تشویق کنند تا صفحات وب خود را سریعتر ایندکس کند. با ایجاد نقشه سایت XML برای تمام صفحات وب سایت شروع کنید. نقشه سایت داده‌های ارزشمند، به‌روزرسانی‌های صفحه جدید و سایر اطلاعات را فراهم می‌کند که به گوگل امکان می‌دهد تا وب‌سایت را سریع‌تر خزیده و فهرست‌بندی کند. کسب‌وکارها همچنین می‌توانند از ابزارهای دیگری مانند Yoast یا Google Search Console برای اطمینان از قابل خزیدن بودن صفحات وب خود استفاده کنند.

9. سیاست انتشار گوگل را مرور کنید

گوگل فاش کرده است که پیروی از خط مشی انتشار محتوا برای کسب و کارهایی که می خواهند در Google Discover ظاهر شوند ضروری است. این بدان معناست که همه پست‌های وبلاگ، پست‌های خبری و سایر انواع محتوا باید از دستورالعمل‌های Google News و همچنین دستورالعمل‌های Google Webmaster پیروی کنند. کسب‌وکارها باید این دستورالعمل‌ها را به دقت بررسی کنند و اطمینان حاصل کنند که هر قسمت از محتوایی که ایجاد می‌کنند مطابق با فرصتی برای نمایش در فید است.

دلیل ایجاد این دستورالعمل‌های سختگیرانه، بهبود تجربه کاربران است. محتوایی که با خط‌مشی انتشار Google مطابقت دارد، احتمالاً به جستجوگران کمک می‌کند تا محتوای مورد نظر خود را سریع و کارآمد پیدا کنند. برای رعایت این دستورالعمل ها، محتوا باید اصلی، هدفمند، تازه باشد و به درخواست کاربر پاسخ دهد. اگر یک کسب و کار محتوای قدیمی را بازنشر می کند، باید به خاطر داشته باشد که آن را با ایده های جدید به روز کند.

10. وارد GMB شوید

اگر یک کسب‌وکار هنوز یک صفحه Google My Business (GMB) ایجاد نکرده است، زمانی بهتر از اکنون برای تکمیل این کار ضروری وجود ندارد. «Google برای کسب‌وکار من» فهرستی است که توسط Google ایجاد شده است و نتایج را بر اساس سؤالات کاربر ارائه می‌کند. بسیاری از مردم برای یافتن کالاها یا خدمات به اینترنت متکی هستند و GMB می تواند آنها را با مشاغل محلی که این خدمات را ارائه می دهند مرتبط کند. همچنین شرحی از کسب و کار و همچنین اطلاعات تماس مانند آدرس ها، شماره تلفن ها و وب سایت ها را ارائه می دهد.

کسب‌وکارهایی که در «Google برای کسب‌وکار من» حضور دارند، بیشتر از کسب‌وکاری که این مرحله ضروری را نادیده گرفته‌اند، در Google Discover ظاهر می‌شوند. هدف اصلی گوگل این است که بهترین تطابق را با درخواست کاربران به خودشان ارائه دهد.

Google هنگام تصمیم‌گیری درباره محتوایی که باید در Discover نمایش داده شود، به طیف وسیعی از داده‌ها نگاه می‌کند، مانند قطعه‌های غنی، پانل‌های نمودار دانش و چرخ فلک‌های تصویر.

نکته! Google My business (کسب و کار من در گوگل) در منطقه جغرافیایی ایران کار نمیکند و به عبارتی ایران تحریم میباشد و شما میتوانید از طریق گوگل مپ کسب و کار خود را ثبت کنید.

12. توجه به علایق خوانندگان

همه محتواهای منتشر شده آنقدرا هم با کیفیت نیستند و انتظاری را که شرکت گوگل برای کیفیت بالای محتوایی دارد را برآورده نمیکنند. در واقع، گوگل اغلب به دنبال محتوایی است که به شدت احساسی باشد و علایق منحصر به فرد خواننده را برآورده کند حتی اگر کیفیت بالایی نداشته باشد یا به عبارتی به دنبال بر طرف کردن نیاز کاربران خود میباشد.

نمونه‌هایی از محتوای بسیار احساسی شامل وبلاگ‌هایی درباره افراد مشهور که درخواست طلاق می‌دهند، رسوایی‌های خیانت، نمادهای رتبه‌بندی x، مصرف مواد مخدر، توصیه‌های روابط، عکس‌های رسوایی، مرگ شخصیت‌های سیاسی و موضوعات مشابهی است که برای تأثیرگذاری بر احساسات خوانندگان در گوگل دیسکاور طراحی شده‌اند.

هنگام ایجاد محتوا برای یک وبلاگ یا وب سایت، مهم است که به علایق خواننده توجه کنید و در نظر بگیرید که او ممکن است هنگام خواندن محتوا چه فکر یا احساسی داشته باشد. اگر محتوا احساساتی را بر نمی انگیزد، برای جذب خوانندگان، موضوع را دوباره ارزیابی کنید یا تیتر را تغییر دهید.

13. توسط Wary Of Clickbait Titles

یک تصور غلط رایج وجود دارد که استفاده از عناوین clickbait (تله کلیک) به کسب و کارها کمک می کند تا برای Google Discover بهینه شوند. اگرچه درست است که عناوین کلیک طعمه می‌توانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند، زیرا این عناوین جذاب‌تر هستند و کاربران را برای کلیک روی عنوان خود وسوسه میکنند، Google کاملاً روشن کرده است که اجازه کلیک به‌خصوص در Discover را نمی‌دهد.

در عوض، گوگل توصیه می‌کند از عناوین صفحه‌ای استفاده کنید که ماهیت محتوا را منعکس می‌کند یعنی به جای استفاده از تیتر های زرد عنوان را متناسب با متن خود بنویسید، اما بدون استفاده از طعمه کلیک یا سایر تاکتیک‌های طراحی شده برای دستیابی به تعامل نادرست که کاربران گوگل دیسکاور را به مقصد خود نرساند و گمراه کند.

تیتر زرد —> خب بزارید خیلی ساده براتون توضیح بدم شاید بارها شده که روی تیر های اغراق آمیز کلیک کرده باشید و به هدفی که میخواهید نرسیده باشید استفاده از این مورد عنوان ها را تیتر زرد گوییند.

بنابراین، clickbait یا طعمه کلیک دقیقا چیست؟ Clickbait به محتوایی گفته می شود که به طور خاص برای جلب توجه یا تشویق افراد به کلیک بر روی یک لینک خاص در یک صفحه وب نوشته شده است. برخی از کسب و کارها از طعمه کلیک سوء استفاده می کنند تا بیشترین تعداد کلیک ممکن را دریافت کنند تا درآمد تبلیغاتی خود را افزایش دهند. مشکل عناوین clickbait این است که بسیاری از شرکت ها به دریافت کلیک ها نسبت به تولید محتوای با کیفیت اهمیت می دهند.

14. سوالات را در سرفصل ها مطرح کنید

راه دیگری که کسب و کارها می توانند شانس خود را برای به دست آوردن جایگاه در Discover افزایش دهند، گنجاندن سؤالات در سرفصل های خود است که این گونه کاربران به یافتن جواب سوالات و اسکرول در صفحه شما تشویق خواهند شد که افزودن سؤال به سرفصل ها باعث افزایش نرخ کلیک (CTR) در Discover می شود.

طرح سؤالات در سرفصل ها نیز می تواند به نفع سئوی شما باشد، زیرا بسیاری از سؤالات موتورهای جستجو در واقع سؤالات کاربران هستند. هنگامی که کاربر برای یافتن اطلاعات به موتور جستجو مراجعه می کند، اغلب این پرس و جو را به عنوان یک سوال می نویسد، مانند “چرا گربه ها میو می کنند؟” هنگامی که یک کسب و کار محتوایی را با یک سوال در جستجو (جُستار) منطبق می کند، به احتمال زیاد در موتورهای جستجو و احتمالاً در Discover رتبه بالاتری دارد.

15. در موضوعات طاقچه بنویسید

هنگام جستجوی محتوا برای ارسال در Discover، Google به دنبال چیزهای مختلفی است، مانند توانایی یک وب سایت برای ایجاد محتوایی که دقیقاً علایق کاربران را هدف قرار دهد. این به علایق خاص و ویژه ای اشاره دارد که ممکن است مخاطب در جستجوی آن باشد که بسیار خاص است.

محتوای طاقچه به محتوایی اشاره دارد که برای یک مخاطب خاص ایجاد شده است تا نتایج قوی را به همراه داشته باشد. توسعه پست های طاقچه می تواند به عنوان یک ابزار موثر برای ایجاد ارتباطات طولانی مدت با مشتریان یا مشتریان عمل کند. محتوای طاقچه همچنین می‌تواند تلاش‌های سئو را بهبود بخشد، سرنخ‌ها را تأیید کند و به کسب‌وکارها کمک کند در میان رقبا برجسته شوند.

هنگام ایجاد محتوا در مورد موضوعات خاص، مهم است که مخاطب را بشناسید و بدانید که آنها به دنبال چه چیزی هستند. محتوایی ایجاد کنید که خواندن آن آسان باشد، جذاب باشد و خواننده را تشویق کند برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردد.

ظاهر شدن در Google Discover یک راه عالی برای افزایش دید صفحه کسب و کار و ایجاد ترافیک ارگانیک بیشتر به یک وب سایت است. با میلیون‌ها کاربر ماهانه، کسب‌وکارها این فرصت را خواهند داشت که نام تجاری خود را در آنجا معرفی کنند و اطلاعات مرتبط مربوط به صنعت منحصر به فرد خود را به اشتراک بگذارند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا