ثبت آدرس در گوگل مپ

آموزش ساخت اکانت کسب و کار در نقشه گوگل Google maps

برای ثبت آدرس در گوگل مپ ابتدا تغییر زبان را بهتون آموزش میدهم که مشکلی در انجام مراحل نداشته باشید. گوگل بالاخره امکان تغییر زبان را برای گوگل مپ Google map بصورت مستقیم از داخل خود برنامه فراهم نمود.

به عبارتی این امکان فراهم آمده تا کاربران گوگل مپ Google maps بتوانند با زبان دلخواه خود از این نرم افزار کاربردی استفاده کنند همچنین شرکت ما بستری فراهم کرده تا شما با ساده ترین روش ثبت مکان در گوگل مپ را آموزش ببینید و از علم روز در حوزه فناوری اطلاعات به راحتی استفاده کنید.

  1. خب ابتدا آدرس www.google.com/maps را در گوگل تایپ کنید یا روی خود عبارت کلیک کنید گوگل مپ برای شما باز خواهد شد.
  2. منوی همبرگری سمت چپ تصویر را باز کرده.
آموزش ثبت مکان در گوگل مپ
آموزش ثبت مکان در گوگل مپ

یکی از راه های افزایش فروش برای کسب و کار شما میتواند سئو محلی باشد که نیازمند افراد متخصص در این حوزه است.

طراحی سایت
  1. بعد از باز کردن منوی همبرگری گزینه ی language (زبان) را انتخاب کرده و کلیک کنید.
  2. از پنجره باز شده مانند شکل زیر زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.
آموزش ثبت مکان در گوگل ارث
آموزش ثبت مکان در گوگل ارث

ساخت اکانت گوگل مپ Google map برای کسب و کار

ثبت آدرس در گوگل ارث یا ثبت آدرس شرکت در گوگل مپ از دید افراد متخصص در سئو وبسایت به بیشتر کسب و کار ها کمک خواهد کرد تا بدون نیاز به ساخت و طراحی وبسایت و هزینه های گزاف در نتای صفحات سرپ SERP گوگل برای خدمت رسانی حاضر باشند و مخاطبان جدیدی را برای شما به ارمغان بیاورند.

(جهت قرارگرفتن لینک سایت خود در صفحه اول گوگل مقاله مرتبط را مطالعه کنید) ——–> (سرپ-SERP)

گوگل با الگوریتم کبوتر خود اولویت جست و جوی محلی را به کسب و کار شما خواهد داد و این خود از مزیت های ثبت نشانی در گوگل مپ google maps میباشد. به عبارتی ساده تر مهم نیست سایت های رقیب شما چقدر قدرت خواهند داشت شما در جست و جوی محلی بالا تر از بقیه قرار خواهید گرفت.

جهت مطالعه الگوریتم کبوتر و یادگیری مفاهیم آن مقاله آموزشی الگوریتم کبوتر گوگل را مطالعه کنید.

ثبت محل کسب و کار در گوگل مپ (Google Maps)

برای ثبت آدرس در نقشه گوگل یا گوگل مپ ما دو راه داریم:

  1. بصورت موقتی موقعیتمون را ثبت کنیم
  2. بصورت رسمی تجارت یا کسب و کارمون را ثبت کنیم

ثبت بصورت موقتی مانند فرستادن لوکیشن یا موقعیت شما در واتس اَپ میباشد که برای ثبت در گوگل از معایبش میشه به این اشاره کرد که فقط خودتون میتونید اون آدرس را ببینید و شخصی که براش ارسال میکنید.

ولی با ثبت نام رسمی و دائمی در نقشه گوگل یا همان گوگل مپ شما میتوانید کسب و کار خود را در دسترس مخاطب های ارگانیک قرار بدهید، یا به عبارتی ساده تر کسب و کار شما سر راه مخاطبان هدفتون قرار میگیرد که خود مخاطب در جست و جوی گوگل به دنبال شما میگرده و خودش شما را انتخاب میکند.

خب برای شروع کار Google map را در مرورگرمون جست و جو میکنیم، روی لینک اول کلیک میکنیم و حتما از خاموش بودن فیلترشکن خود اطمینان حاصل میکنیم که نقشه گوگل بر اساس موقعیت مکانی ما بارگذاری شود.

ثبت موقت آدرس شما در گوگل مپ (Google Maps)

  1. برای ثبت موقت یک موقعیت مکانی بر روی نقشه ابتدا بر روی نقطه مورد نظر خود روی نقشه کلیک کنید تا بصورت خاکستری رنگ انتخاب شود.
آموزش ثبت نشانی در گوگل مپ
آموزش ثبت نشانی در گوگل مپ
  1. شماره 2 در تصویر بالا بعد از کلیک روی یک موقعیت مکانی در نقشه نمایان خواهد شد که طول و عرض جغرافیایی را هم نمایش میدهد و با یک کلیک بر روی طول و عرض جغرافیایی مکان انتخاب شده بصورت پین قرمز رنگ نمایش داده خواهد شد.
روش ثبت مکان در گوگل مپ
روش ثبت مکان در گوگل مپ
  1. در این حالت شما میتوانید با استفاده از گزینه اشتراک گذاری آدرسی را که علامت زده اید را برای دوستام خود اشتراک بگذارید. اشتراک گذاری بصورت موقت این عیب را دارد که شما هموز هم نمیتوانید دیده شوید و فقط رای خودتان قابل مشاهده میباشد.
ثبت آدرس شرکت در گوگل مپ
ثبت آدرس شرکت در گوگل مپ
  1. با انتخاب گزینه اشتراک گذاری پنجره بالا برایتان باز خواهد شد که شما میتوانید از تب اول با کپی پیوند مورد نظر آدرسی را که برای خود انتخاب کرده اید ارسال کنید.
چگونه آدرس خود را در گوگل مپ ثبت کنیم
چگونه آدرس خود را در گوگل مپ ثبت کنیم
  1. با انتخاب تب دوم و کپی HTML شما میتوانید نقشه خود را در هر کجایی که خواستید جایگذاری کنید و از آن استفاده کنید. کاربرد های جایگذاری نقشه بیشتر برای وب سایت ها استفاده خواهد شد که شما نقشه را در معرض دید مشتری قرار دهید.

ثبت دائم کسب و کار شما در گوگل مپ (Google map)

دوستان عزیز دقت داشته باشید با دقت کامل کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنید که بعد از ثبت آن به سختی قابل تغییر میباشد.

خب در این روش شما آدرس محل کسب و کار خود را بصورت دائمی در گوگل مپ ثبت میکنید و خودتون، گوگل و مخاطبان هدف شما میتوانند به آدرس و شماره تماس کسب و کارتون بصورت دائمی دسترسی داشته باشند.

همچنین ثبت دائمی برای کسب و کار هایی مانند رستوران ها، کافی شاپ ها، فروشگاه ها و… خیلی مهم میباشد و به فروش و ارائه خدمات بیشتر تجارت ها کمک کنه.

خب برای ثبت دائمی کسب و کار خود طبق مراحل قبلی با کلیک روی نقشه و انتخاب محل خود روی آن راست کلیک کرده و گزینه ی انتخاب یک مکان جا افتاده (Add a missing place) را انتخاب میکنیم.

نکته! در گزینه ها انتخابی افزودن کسب و کار (Add your business) هم وجود دارد ولی در ایران به خاطر تحریم هایی که هستیم به شما جوابی نخواهد داد و بهتره که انتخابش نکنید.

خب با انتخاب گزینه افزودن یک مکان جا افتاده یا Add a missing place شما میتوانید با وارد کردن اطلاعات کامل کسب و کار خود مانند:

  • نام کسب و کار
  • دسته کسب و کار
  • نشانی
  • ساعت کاری
  • تلفن تماس
  • نقشه
  • تاریخ افتتاح
  • وبسایت
  • و…

در گوگل مپ ثبت نام کنید.

بعد از کامل کردن اطلاعات کسب و کار خود و ارسال کردن آن 24 ساعت یا بیشتر طول میکشد تا گوگل بررسی کنه و تایید آن را برای شما ایمیل کند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا