افزایش نرخ کلیک

نرخ کلیک (CTR) چیست؟ و چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟

نرخ کلیک (CTR) به نسبت تعداد کلیک‌ها روی یک پیوند خاص یا فراخوان برای اقدام ورود یک سایت می گوییند. برای مثال وقتی جست و جویی در گوگل انجام می‌دهیم، روی هر لینکی که کلیک کنیم یک CTR برای آن سایت ایجاد کردیم. یا به عبارتی دیگر به تعداد زمانی که سایت ها در معرض پیوند قرار خواهند گرفت را سی تی آر گوییند.

مثال، اگر 100 نفر یک تبلیغ آنلاین مشاهده کنند و 5 نفر از آنها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول روی آن کلیک کنند، آن تبلیغ دارای پنج درصد (5%) CTR است.

نرخ کلیک را می توان برای اندازه گیری موفقیت نتایج جستجوی پرداخت به ازای کلیک یا (PPC) هم استفاده کرد، همچنین به فرض مثال با Google AdWords یا سایر موتورهای جستجو)، CTAها در صفحه فرود، یا پیوندها در پست های وبلاگ و کمپین های ایمیل استفاده کرد.

چرا نرخ کلیک یا (CTR) مهم است؟

CTR یک معیار بسیار مهم است زیرا به شما کمک می‌کند تا مشتریان خود را درک بهتر کنید و همچنین به شما می‌گوید در هنگام تلاش برای دستیابی به مخاطبان هدف چه پارامتری بهتر کار می‌کند (و چه پارامتری به طور کامل کار نمی‌کند).

هزینه ساخت سایت اینترنتی چقدر است؟

نرخ کلیک پایین می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که شما مخاطبان اشتباهی را هدف قرار می‌دهید یا به زبان آنها به اندازه کافی متقاعدکننده صحبت نمی‌کنید تا آنها را متقاعد کنید که کلیک کنند.

بیایید یک کمپین تبلیغاتی جستجوی پولی را همچون گوگل ادورز و یا غیره را مثال بزنیم که افراد را به وب سایت، فروشگاه تجارت الکترونیک یا صفحه فرود شما هدایت می کند.

نرخ کلیک یک آگهی آنلاین به شما امکان می دهد بدانید که تبلیغ چقدر در جذب مشتریان بالقوه موثر است . سپس می‌توانید کپی آگهی، موقعیت آگهی و CTA را با هم مقایسه کنید تا ببینید کدام یک بالاترین نرخ کلیک را به شما ارائه میکند.

قیمت و هزینه ساخت سایت اینترنتی چقدر است؟

افزایش CTR 
افزایش نرخ کلیک
افزایش سی تی آر
افزایش نرخ کلیک برای تبلیغات کسب و کار شما.

هزینه ساخت سایت

برای افزایش نرخ کلیک برای ورودی های کسب و کار خود به بهترین شرکت های سئو وطراحی سایت مراجعه کنید.

بهترین شرکت سئو سایت

نرخ کلیک سایت یا CTR خوب چیست؟

نرخ کلیک در بین صنایع متفاوت است چون کاربران هدف برای هر کسب و کار متفاوت است. برای تعیین اینکه نرخ کلیک خوب برای کسب و کار شما چگونه به نظر می رسد ، می توانید با تحقیق در مورد میانگین نرخ کلیک صنعت خود شروع کنید.

هنگامی که درک درستی از معیارهای موجود و میانگین‌های صنعت به دست آوردید، می‌توانید اقداماتی را برای دریافت CTR بالاتر و رسیدن به اهداف کسب‌وکار خود آغاز کنید.

4 نکته برای بهبود CTR


هنگام تلاش برای افزایش نرخ کلیک در کانال های مختلف بازاریابی دیجیتال، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود. نحوه افزایش CTR بستگی به جایی دارد که می خواهید CTR را افزایش دهید.

به عنوان مثال، اگر نرخ کلیک پایینی در یک کانال رسانه اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و یا توییتر دارید، در نظر بگیرید که کدام هشتگ می تواند به گسترش دسترسی شما به مخاطبان هدف شما کمک کند. و هنگامی که می خواهید CTR را در یک تبلیغ PPC افزایش دهید، باید به تیتر و کپی رایتینگ خود بسیار توجه کنید.

در اینجا چهار نکته وجود دارد که هنگام تلاش برای بهبود نرخ کلیک باید در نظر بگیرید:

1) تیتر خود را جذاب و بهینه کنید:

از یک یا دو کلمه کلیدی جذاب در عنوان خود استفاده کنید. توسل به احساسات و نیازهای مخاطبان: مشکلی را برای آنها حل کنید.

2) شامل CTA ها :

یک فراخوان مستقیم و قانع کننده برای اقدام کاربر بنویسید . CTA شما باید به اندازه کافی جذاب و دعوت کننده باشد و از مخاطبان شما بخواهد که کلیک کنند.

3) از تصاویر استفاده کنید :

استفاده از تصاویر یک راه عالی برای افزایش نرخ کلیک سایت خود است. بسته به کانال بازاریابی، انواع مختلف تصاویر ممکن است بهتر از سایرین عمل کنند. تست های A/B را با انواع مختلف تصاویر اجرا کنید تا بفهمید چه چیزی برای شرکت شما بهتر است.

سئو سایت در اصفهان

4) سعی کنید از هشتگ استفاده کنید :

هشتگ ها در چندین پلتفرم مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین کار می کنند. درباره هشتگ‌های پرطرفدار یا پرطرفدار در صنعت خود تحقیق کنید و از هشتگ‌هایی استفاده کنید که با بقیه نسخه‌های شما مرتبط است تا شانس دیده شدن توسط مخاطبان هدف خود را افزایش دهید.

برای تبدیل بهتر به مشتریان ایده آل خود بازاریابی کنید (نه فقط CTR بالا)
تعداد کلیک‌ها و تبدیل‌ها یکسان نیستند : CTR درصد افرادی را که کلیک می‌کنند به شما می‌گوید، اما تعداد کل افرادی را که تبدیل می‌کنند (مثلاً خریدی انجام داده‌اند یا در خبرنامه شما ثبت‌نام کرده‌اند) را نشان نمی‌دهد.

به عبارت دیگر، یک تبلیغ آنلاین می تواند نرخ کلیک بالایی با نرخ تبدیل بسیار پایین داشته باشد و هزینه هر تبدیل (CPC) بالایی را برای شما به همراه داشته باشد.

بنابراین چگونه می توانید مطمئن شوید که افرادی که روی تبلیغات شما کلیک می کنند به سفر مشتری خود تا نقطه تبدیل ادامه می دهند؟ شما روی مشتریان ایده آل خود تمرکز می کنید.

مشتریان ایده آل کسانی هستند که بیشترین ارزش را از آنچه کسب و کار شما ارائه می دهد به دست آورند. اگر با آنها خوب رفتار کنید، احتمالاً بارها و بارها برمی‌گردند و ستون فقرات مشتریان شما را تشکیل می‌دهن بنابراین شما باید با بهترین شیوه این کاربران را به سوی خود جذب کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا