CTA

دکمه کال تو اکشن و یا CTA چیست؟


Call to Action (CTA) چیست؟
فراخوان برای اقدام (CTA) یک اصطلاح بازاریابی است که به مرحله بعدی که یک بازاریاب می‌خواهد مخاطب یا خواننده خود را بردارد، اشاره دارد. CTA می تواند پیوند مستقیمی به فروش شما داشته باشد.

به عنوان مثال، می‌تواند به خواننده دستور دهد تا برای تکمیل فروش، روی دکمه خرید کلیک کند، یا به سادگی می‌تواند مخاطب را به سمت مصرف‌کننده کالا یا خدمات آن شرکت سوق دهد.

CTA می تواند پیشنهاد کند که خواننده در خبرنامه ای مشترک شود که برای مثال حاوی به روز رسانی های محصول است. برای موثر بودن، یک CTA باید واضح باشد و بلافاصله پیام بازاریابی را دنبال کند.

خوراکی های کلیدی
فراخوان برای اقدام (CTA) یک اصطلاح بازاریابی است که به مرحله بعدی یا اقدامی که بازاریاب می خواهد مصرف کننده انجام دهد اشاره دارد و کاربر یا مشتریان بلقوه را جذب میکند.


تماس‌ها برای اقدام می‌توانند مستقیم باشند، مانند دکمه‌ای که می‌گوید «اکنون بخر» یا یک CTA نرم‌تر مانند «بیشتر بخوانید». از طریق روش هایی مانند تست A/B، بازاریابان می توانند یاد بگیرند که کدام CTA در وادار کردن مخاطب به انجام یک عمل خاص مؤثرتر است.

درک فراخوان برای اقدام (CTA)
ماهیت CTA بسته به رسانه تبلیغاتی شما بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، یک تبلیغ تلویزیونی برای یک سازمان خیریه ممکن است با یک CTA خاتمه یابد که افراد را به تماس با شماره تلفن آن سازمان خیریه یا بازدید از یک صفحه وب هدایت می کند، در حالی که خبرنامه الکترونیکی ماهانه یک موسسه خیریه ممکن است حاوی دکمه هدایت مشتری ها به سمت هدف مورد نظر شما باشد.

هزینه ساخت وبسایت اینترنتی

در این راستا، بسته به جایی که مشتری در صدد خرید محصول است، هر دو فراخوان سخت و نرم وجود دارد. به عنوان مثال، یک فراخوان نرم‌تر به عنوان یک مشتری، صرفاً یادگیری در مورد یک محصول یا نام تجاری جدید است که ممکن است آنها را به یادگیری بیشتر دعوت کند. سایر CTAهای مستقیم تر دارای زبانی مانند «اکنون خرید کن» هستند.

قیمت ساخت وب سایت

CTA و تست A/B :
تبلیغ‌کنندگان دریافته‌اند که داده‌های CTA نشان‌دهنده یک فرصت عالی برای آزمایش A/B است که اثربخشی روش‌های بازاریابی را آزمایش می‌کند. جمله بندی و ظاهر برای تبدیل ها اهمیت دارد.

افرادی که از اصطلاح «آزمایش رایگان» دوری می‌کنند، گاهی اوقات واکنش متفاوتی نسبت به «امتحان کنید» یا «اکنون دسترسی داشته باشید» نشان می‌دهند. به ویژه در بازاریابی دیجیتال، انجام آزمایش‌ها در زمان واقعی امکان‌پذیر است و CTA را با وارد شدن داده‌های مربوط به نرخ کلیک انجام دهید.

سئو سایت در اصفهان

CTA می تواند نقطه اوج یک تبلیغ یا صرفاً یک مرحله در فرآیند باشد. فیلترهای فروش که در آن سرنخ ها جمع آوری، کشت و تبدیل می شوند دارای چندین CTA خواهند بود.

برای مثال، فرآیند ممکن است با یک CTA برای مشتری شروع شود تا یک اشتراک آزمایشی را امتحان کند و سپس با چندین CTA میانی برای تشویق به ارتقا ادامه یابد.

این می تواند با یک CTA “نهایی” برای حفظ دسترسی در صورت تبدیل نشدن به خریدار دنبال شود. در مرحله بعد، ممکن است یک CTA اضافی در یک بازه زمانی مشخص پس از “آخرین” CTA با تخفیف یا تشویق دیگری برای مشتری ارسال شود. هر اقدام CTA را می توان بر اساس آخرین CTA که چشم انداز نادیده گرفت و بازخورد همه مشتریان بالقوه از آزمایش های AB به شکل متفاوتی بیان خواهد کرد.

بازاریابی دیجیتال از بازخورد تحلیلی برای تنظیم ظاهر و فراوانی CTAها استفاده می کند. رسانه‌های چاپی و دیگر رسانه‌های سنتی فاقد مکانیسم‌های بازخوردی هستند که بتواند با چنین فوریتی مطابقت داشته باشد، اما هنوز هم مخاطبانی وجود دارند که می‌توان با استفاده از این کانال‌های سنتی به آنها دسترسی پیدا کرد. چه دیجیتال و چه سنتی، در صورتی که یک تبلیغ فاقد یک CTA واضح باشد، تبدیل مخاطب به مشتری دشوار است.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا