سئو برای یوتیوب در مقابل سئو برای وب سایت

سئو برای یوتیوب در مقابل سئو برای وب سایت

این مقاله تفاوت بین سئو برای یوتیوب و سئو برای یک وب سایت را به شما نشان می دهد. ابتدا تعریف کوتاهی از سئو و کارکردهای آن را می بیند.

درباره سئو

SEO مخفف Search Engine Optimization است که کلمات معادل دیگری نیز دارد و می توان آن را به صورت زیر تعریف کرد: سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) به معنای تقلب یا دستکاری موتورهای جستجو با روش های غیراخلاقی نیست.

آنها برای کمک به بهبود دید و ارتباط وب سایت ها در نتایج جستجوی طبیعی برای دستیابی به رتبه های بالا طراحی شده اند. سئو را می توان مجموعه ای از روش ها برای تغییر استراتژیک وب سایت ها در نظر گرفت.

این فرآیند به مهم ترین عوامل مرتبط با صفحه می پردازد و اهمیت آنها را در صفحه نتایج جستجو افزایش می دهد. سئو فرآیند ساده ای نیست که پیاده سازی آن آسان باشد زیرا به دانش زیادی نیاز دارد.

موتورهای جستجو با تغییر مداوم الگوریتم های رتبه بندی خود غیرقابل پیش بینی هستند. بنابراین وظیفه مهندسان سئو این است که اطلاعات خود را به روز نگه دارند. برای مثال الگوریتم رتبه بندی گوگل بیش از 200 معیار برای رتبه بندی یک سایت دارد. بنابراین مهندسان سئو باید مهمترین معیارها را برای اجرای موفق سئو در نظر بگیرند.

تاریخچه بهینه سازی متور های جست و جو

اولین موتورهای جستجو در اوایل دهه 1990 راه اندازی شدند. Infoseek، Alta Vista و Yahoo از محبوب ترین ها بودند. در آن زمان، مردم به موتورهای جستجو به عنوان یک لیست نگاه می کردند که مانند صفحه زرد، به ترتیب حروف الفبا انجام می شد. با رشد اینترنت، موتورهای جستجوی جدیدتری ظاهر شدند که از الگوریتم های رتبه بندی پیچیده تری استفاده می کردند.

این الگوریتم‌ها از معیارهای چگالی کلمات کلیدی (تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا عبارت در یک صفحه تقسیم بر تعداد کل کلمات کلیدی استفاده شده است) و برچسب‌های کلمه کلیدی برای درک محتوای وب‌سایت‌ها استفاده می‌کردند.

به دنبال این رشد، سئو فعالیت خود را برای افزایش دیده شدن سایت ها آغاز کرد. با توسعه رتبه بندی صفحات توسط موتورهای جستجو، مهندسان سئو به دنبال یافتن راه هایی برای رتبه بندی موثر این موتورها با استفاده از روش های اخلاقی و غیراخلاقی بودند.

مقاله ای در نیویورک تایمز در نوامبر 1996 در مورد توسعه دهندگان وب که از تکنیک های غیراخلاقی SEO برای رسیدن به نتایج جستجو استفاده می کنند صحبت کرد. این مقاله توضیح می دهد که چگونه توسعه دهندگان وب می توانند به راحتی یک سایت را با کلمات کلیدی خاصی که در پشت گرافیک سایت پنهان شده است بارگذاری کنند و در نتیجه موتور جستجو آن کلمات کلیدی را شمارش کند و رتبه سایت را افزایش دهد.

همانطور که گفته شد، کسب رتبه های بالا برای کلمات کلیدی خاص در روزهای اولیه بسیار آسان تر از امروز بود. استفاده از روش های غیراخلاقی در آن زمان تضمین شده بود که در بالای لیست نتایج جستجو قرار گیرد. الگوریتم های موتورهای جستجو امروزه پیچیده تر شده اند و دستکاری موتورهای جستجو برای مهندسان بهینه سازی بسیار دشوار است.

سئو دریوتیوب چیست واستراتژی آن چگونه باید باشد؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) هنر طراحی محتوایی است که در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد . بسیاری از بازدیدکنندگان از طریق موتور جستجو می آیند، بنابراین شما باید بدانید که سئو چیست، به خصوص سئو در یوتیوب، و اجرای آن موقعیت محتوای شما را در موتور جستجو بهبود می بخشد.

بر خلاف گوگل که از بک لینک ها و سایر عوامل برای ارزیابی رتبه بندی استفاده می کند، برای اینکه بدانید سئو در یوتیوب چگونه است، باید در نظر داشته باشید که سئو در یوتیوب شامل بهینه سازی کانال، لیست پخش، ابرداده، توضیحات و ویدیوها می شود.

اگر می دانید سئو در یوتیوب چیست و چگونه از آن استفاده می شود، می توانید ویدیوها را در داخل یا خارج از برنامه یوتیوب بهینه کنید. ممکن است با اصول اولیه سئوی یوتیوب مانند کلمات کلیدی، عناوین، توضیحات متا و برچسب ها آشنا باشید.

با این حال، می توانید کارهای بیشتری برای بهبود دسترسی به ویدیو انجام دهید. از آنجایی که ربات‌های موتور جستجو نمی‌توانند ویدیوها را تماشا کنند، تنها به داده‌های متنی متکی هستند. بنابراین قدرت اصلی در تقویت متن ویدیو است.

یعنی توضیحات، زیرنویس‌ها و زیرنویس‌ها مستقیماً بر تجربه کاربر، سطح تعامل، مدت زمان تماشای ویدیو و سئو تأثیر می‌گذارند. با تمرکز روی متون به راحتی متوجه می شوید که سئو در یوتیوب چگونه است و چه نکاتی را باید رعایت کرد.

سئو برای وب سایت ها

سئو برای وب سایت ها به استراتژی ها، تکنیک ها و تاکتیک هایی برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان برای کسب موقعیت های بالا در موتورهای جستجو اشاره دارد. بهینه سازی وب سایت باعث می شود وب سایت ها در موتورهای جستجو ظاهر شوند که به رشد کسب و کار کمک می کند.

بهینه سازی وب سایت باعث می شود وقتی کلمات کلیدی شما جستجو می شوند وب سایت شما در صفحه اول موتور جستجو ظاهر شود. برای سئو سایت شما ابتدا باید زیرساخت فنی سئو را داشته باشد و ابتدا مشکلات فنی آن برطرف شود تا بهترین نتیجه را دریافت کند.

مراحل بهینه سازی متور های جست و جو در یوتیوب

1. کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید به صفحه اصلی یوتیوب خود وارد شوید و جستجوی کلمه کلیدی و جستجوی ویدیوی خود را انجام دهید . تمام عبارات نمایش داده شده در این کادر پرکاربردترین کلمات کلیدی در موضوع شما هستند. این کار پیدا کردن کلمات کلیدی و عبارات جستجو در یوتیوب را آسان می کند.

2. یک عنوان جذاب بنویسید یکی از مهمترین قسمت های کانال سئوی شما عنوان آن است که باید بتوانید آن را جذاب و مخاطب پسند بنویسید و به یاد داشته باشید که باید از عبارتی که در عنوان جستجو کرده اید در قسمت بالا استفاده کنید. این به شما این امکان را می دهد که به سرعت از رقبای خود در رتبه بندی پیشی بگیرید.

3. یک توضیح بنویسید در این قسمت باید حداقل هزار کاراکتر یا ۲۵۰ کلمه در مورد ویدیوی خود بنویسید و حداقل ۶ تا ۸ بار از کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

4. برچسب زدن برای تگ کردن یوتیوب باید عبارات کلیدی در مورد ویدیوی خود را به بخش برچسب ها اضافه کنید. در اینجا، یوتیوب 500 کاراکتر را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید در مورد ویدیوی خود توضیح دهید.

مراحل انجام سئو در وبسایت ها

  1. تحقیق کلمات کلیدی
    این مرحله یکی از مهم ترین بخش های فرآیند سئو است و تحقیق کلمات کلیدی مرتبط ترین کلمات کلیدی را برای یک وب سایت شناسایی می کند. تحقیق کلمات کلیدی به ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی نیاز دارد تا به ما کمک کند کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت خود را پیدا کنیم

  1. تگ های عنوان را بهینه کنید
    وقتی سایت شما در نتایج جستجو ظاهر می شود، عنوان اولین چیزی است که مردم می بینند. بنابراین، عناوین شما باید مختصر و قابل فهم باشد. شما می توانید جزئیات بیشتری را در متای خود ارائه دهید. هنگامی که تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را انجام دادید، برچسب عنوان مهمترین مکان برای قرار دادن بهترین کلمات کلیدی شما است. طبق تحقیقات Moz، بهترین کلمات کلیدی شما در ابتدای عنوان ممکن است برای رتبه بندی موتورهای جستجو مفید باشند. با این حال، از استفاده بیش از حد از پر کردن کلمات کلیدی یا هر چیزی که می تواند به خوانایی عنوان آسیب برساند، خودداری کنید. برای اینکه گوگل تمام عناوین شما را نمایش دهد، سعی کنید تعداد کاراکترهای عنوان را زیر 60 قرار دهید. همچنین مطمئن شوید که هر صفحه عنوان منحصر به فردی داشته باشد و محتوا تکراری نباشد.

  1. عناوین متا مرتبط ایجاد کنید

پس از عنوان، توضیحات متا اولین چیزی است که مردم هنگام بازدید از محتوای شما در نتایج جستجوی گوگل (مستقیماً در زیر URL صفحه) مشاهده می کنند. در سال 2009، گوگل اعلام کرد که محتوای توضیحات متا عاملی در الگوریتم رتبه بندی آن نیست. از آنجایی که این فاکتور دیگر در رتبه بندی الزامی نبود، بسیاری از وب مسترها بهینه سازی توضیحات متا را نادیده گرفتند. از این رو، رفتار کاربر به الگوریتم رتبه بندی گوگل بستگی دارد.

  1. سئوهای درون صفحه
    گوگل هوشمندتر شده است و تنها افزودن محتوای غنی از کلمات کلیدی به رتبه شما پس از به‌روزرسانی الگوریتم‌های اخیر کمکی نمی‌کند. نکات و فاکتورهایی که باید رعایت شوند عبارتند از:
  • مطالب مفید بنویسید.
  • فقط کلمات کلیدی را به محتوای خود اضافه نکنید. در عوض اطلاعات ارزشمندی ارائه دهید.
  • ساختار سایت شما و ساختار URL شما بسیار مهم است.
  • سایت شما باید سریع بارگذاری شود.
  • سایت باید سازگار با موبایل باشد.
  • سایت باید به طور مرتب به روز شود.
  1. بهینه سازی خارج از صفحه
    لینک ها برای رتبه بندی و ایجاد اعتماد بسیار مهم هستند. اما شما مجبور نیستید از هر وب سایت پیوند ایجاد کنید. شما باید این لینک ها را از وب سایت های معتبر دریافت کنید و باید به دامنه شما مرتبط باشند. اگر شروع به لینک دادن به وب سایت های بی کیفیت با محتوای ضعیف کنید، رتبه خوبی کسب نخواهید کرد.

  1. URL های کاربرپسند را پیاده سازی کنید
    اگر URL های شما مبهم و حاوی کلمات نامناسب هستند، مردم و موتور جستجو آنها را درک نمی کنند. برای ایجاد URL مناسب، مقاله خود را در کمترین کلمه ممکن خلاصه کنید و صفحه خود را برای کاربر جذاب تر و برای گوگل قابل درک تر کنید. قرار دادن عبارات جستجوی مرتبط در URL خوب است، اما از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی خودداری کنید. زیرا ممکن است سایت شما اسپم و دست و پا چلفتی به نظر برسد.
  1. سرعت سایت خود را افزایش دهید
    در سال 2010، گوگل اعلام کرد که سرعت صفحه در الگوریتم رتبه بندی آن گنجانده شده است. موتورهای جستجو و کاربران سایت هایی با بارگذاری سریع را ترجیح می دهند. اگر بارگذاری بیش از 3 ثانیه طول بکشد، 40٪ از مشتریان صفحه را ترک می کنند. سرعت سایت باید برای هر وبمستری در اولویت باشد. برخی از عوامل متداول که منجر به بارگذاری کم صفحه می شود عبارتند از:
  • تصاویر بهینه نشده زمان بارگذاری را افزایش می دهند.
  • زمان پاسخگویی سرور
  • تعداد زیادی افزونه
  • بدون فشرده سازی HTTP

برای تحلیل و بررسی سایت خود تماس بگیرید.

https://www.pinterest.com/pin/804666658432455093/
Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا