آموزش الگوریتم گوکل کبوتر

آموزش الگوریتم گوگل کبوتر

الگوریتم Google Pigeon (از انگلیسی “dove”) در سال 2014 توسعه یافت و در ابتدا در بخش خارجی اینترنت آزمایش شد.

اما برای توسعه کلی و کار در آینده، آشنایی با این الگوریتم ضروری است، زیرا به مرور زمان گوگل قصد دارد آن را در نقاط مختلف دنیا و به گویش های زیادی معرفی کند.

Google Pigeon الگوریتمی است که اطلاعات مرتبط و مفیدی را در جستجوی محلی و در Google Maps ارائه می دهد.

الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟

الگوریتم کبوتر برای ارتباط الگوریتم جستجوی محلی گوگل با الگوریتم جستجوی وب آن و ایجاد رتبه بندی بر اساس فاصله کاربر از مکان ها طراحی شده است. از زمان معرفی این الگوریتم تا به امروز، تغییراتی در SERP نمایش مکان گوگل ( صفحه نتایج گوگل ) ایجاد شده است. امروزه نتایج جستجوی گوگل به صورت لیستی از سه مکان خاص در بالای نتایج جستجو نمایش داده می شود.

الگوریتم کبوتر گوگل چگونه کار می کند؟

ساده‌ترین راه برای درک طرحی که الگوریتم بر روی یک مثال واقعی کار می‌کند: شما سؤال «یک رستوران با غذاهای خوشمزه» را در نوار جستجو می‌پرسید، و نتیجه وب‌سایت‌هایی با رستوران‌هایی خواهد بود که در مکان شما قرار دارند و نه فقط در نزدیکترین منطقه به شما نمونه منابع محبوب را نشان نخواهد داد، حتی اگر مطابق با درخواست شما باشد، اما در بیش از صد کیلومتری شما قرار دارد.

کبوتر نتایج جستجوی منطقه ای را ارائه می دهد، ضمن ارائه بازخورد کاربران و رتبه بندی موسسات، حساب را در گوگل بیشتر تجزیه و تحلیل می کند و سلیقه صاحب آن را در نظر می گیرد.

اگر کسب‌وکاری دارای ارجاع جغرافیایی خاصی است ، هنگام تبلیغ یک وب‌سایت، باید از این الگوریتم آگاه باشید و از هر طریق ممکن، لطفاً یا به تبلیغ وب‌سایت خود به متخصصانی که تمام تفاوت‌های ظریف Google Pigeon را می‌دانند، اعتماد کنید:

  1. Google Places باید برچسب خود را تنظیم کند.
  2. سایت باید حاوی اطلاعاتی باشد که جهت گیری محلی آن را نشان می دهد.
  3. شبکه های اجتماعی باید به طور فعال با یادآوری منظم و مکان کسب و کار شما کار کنند.
  4. باید معیارهای دیگر ارتقاء را در نظر گرفت که از موتور جستجو استفاده می کند و یک موضوع کلی را تشکیل می دهد.
  5. با ارتقای کلی سایت موتور جستجو بدون ارجاع جغرافیایی، الگوریتم مورد نظر بر رتبه منابع تأثیر نمی گذارد.
آموزش الگوریتم گوکل کبوتر

حقایق جالب در مورد الگوریتم کبوتر گوگل!

چند ویژگی از الگوریتم وجود دارد که دانستن نه تنها سئوکاران، بلکه کاربران عادی نیز جالب خواهد بود :

  1. مجازات های Google Pigeon اعمال فیلتر بر سایت هایی نیست که جریمه شده اند، بلکه کاهش رتبه محلی آنهاست.
  2. به لطف الگوریتم کبوتر Pigeon، وب‌سایت‌های فعال در بازار محلی می‌توانند از رقبای جستجوی معروفی که معمولاً در نتایج جستجوی عمومی موقعیت‌های برتر را به دست می‌آورند، پیشی بگیرند، اما به خود زحمتی برای ارتقای موقعیت جغرافیایی نداده‌اند.
  3. با استفاده از این الگوریتم، می توانید افزایش قابل توجهی در ترافیک داشته باشید و در رتبه بندی شرکت های محلی از یک تخصص خاص، از جمله آموزش، فروش کالا، سرگرمی، مراقبت های بهداشتی و موسسات پذیرایی بالا بروید.
  4. در زمینه کاریابی، املاک، بیمه و سینما، کبوتر نتایج منفی نشان می دهد که منجر به کاهش نامطلوب بین 20-60٪ می شود.

آگاهی از این ویژگی های Google Pigeon به شما این امکان را می دهد که از نقاط قوت آن برای تبلیغ وب سایت خود استفاده کنید.

علایم الگوریتم کبوتر گوگل!

در اینجا نگاهی به تغییرات ایجاد شده با اجرای الگوریتم کبوتر می اندازیم.:

بر اساس بیانیه رسمی گوگل، یکی از اهداف اصلی آنها در پیاده سازی این الگوریتم ایجاد یک پیوند مستقیم بین نتایج جستجوی محلی و وب است. نتیجه این الگوریتم این است که گوگل به سیگنال های کسب و کارها توجه بیشتری می کند و به آنها در نتایج جستجو اهمیت بیشتری می دهد.


گوگل این به روز رسانی را برای بهبود نتایج جستجو برای کاربران راه اندازی کرد. در این الگوریتم مکان هایی که نزدیک ترین مکان به کاربر هستند در نتایج جستجو نشان داده می شوند. به عنوان مثال، اگر “پیتزا در پاریس” را جستجو کنید، احتمالاً سه تا از پیتزاهای نزدیک خود را خواهید دید.

نتایج الگوریتم گوگل
آزمایش‌های مختلف نشان داده‌اند که بعد فضایی تنها دخیل نیست و عوامل دیگری نیز در رتبه‌بندی مکان‌ها مؤثر هستند.

امروزه گوگل تست های زیادی را انجام داده است تا بهترین نتایج را به کاربران نشان دهد. تلفن همراه نیز کمک کرده است، زیرا دستگاه های تلفن همراه موقعیت مکانی دقیق تری را در اختیار Google قرار می دهند.

یکی از قابل توجه ترین نتایج الگوریتم کبوتر تغییر در تعداد مکان های نمایش داده شده توسط گوگل بود. قبل از راه اندازی این به روز رسانی، گوگل لیستی از 7 مکان را برای عبارات جستجوی مرتبط با مکان ها نمایش می دهد. در سال 2015 پس از ایجاد به روز رسانی، این لیست به 10 عدد رسید. اما این تعداد به تدریج کاهش یافته است و برای مدت طولانی این لیست در سه نسخه نشان داده شده است. این کاهش تعداد مکان‌ها باعث شده بسیاری از کسب‌وکارها نتایج جستجوی خود را از دست بدهند.

آموزش الگوریتم گوکل کبوتر


با ظهور الگوریتم کبوتر، بسیاری از کسب و کارها شروع به انجام فعالیت های عجیب و غریب کرده اند تا از نقاط ضعف گوگل در نمایش نام کسب و کار خود در نتایج موقعیت مکانی گوگل استفاده کنند. یکی از جنبه های گیج کننده الگوریتم چاله کبوتر که هنوز به طور کامل حل نشده است، جداسازی مشاغل واقعی از انواع غیر واقعی آن است. افراد سعی می کنند با تغییر نام خود به Google Places، خود را در نتایج Google غیر معمول نشان دهند.

کنترل کسب و کار بر اساس الگوریتم کبوتر!

الگوریتم کبوتر بر روی عواملی عمل می کند که اکثر وب مسترها کنترلی بر آنها ندارند. به عنوان مثال، صاحبان مشاغل هیچ کنترلی بر شعاع انتخابی Google برای نمایش مکان های مرتبط ندارند. اگر بهترین رستوران در شرق پاریس را دارید، شانسی برای ظاهر شدن در صفحه نتایج جستجوی فردی در غرب پاریس ندارید. جدای از اینها، برخی از پارامترها را می توان مدیریت کرد تا در الگوریتم کبوتر قرار گیرند.

تاکید بر سیگنال‌های طبیعی: پیوند هوشمند، انتشار محتوای جذاب و افزایش دامنه معتبر، همگی بر رتبه طبیعی و محلی سایت شما تأثیر می‌گذارند.
بر محتوای مبتنی بر مکان تأکید کنید: فیلم‌ها، عکس‌ها و متن‌هایی تولید کنید که مرتبط با موقعیت مکانی شما هستند و حضور شما را در جستجوهای محلی تقویت می‌کنند.


تأکید بر مبانی سئوی محلی (سئوی داخلی): رقابت برای فهرست سه شهر، بستگی به مشاهده سئو دارد. ارتقای خدمات، حذف محتوای تکراری، به دست آوردن نظرات مثبت و بسیاری موارد دیگر در سئو داخلی سایت بر سایت تأثیر می گذارد. برندهای بزرگ باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند. بررسی مجدد همه پارامترها می تواند منجر به نمایش مجدد شما در نتایج جستجوی محلی شود.


گزیده هرزنامه: زمانی که گوگل قادر به ارزیابی ویژگی های خود نیست، به گزارش ها متکی است. راهنمای Google در این مورد را بخوانید و سپس تخلفات را به سایر وب سایت ها و مشاغل گزارش دهید. گوگل همیشه بر اساس گزارش ها عمل نمی کند، اما سعی می کند از استفاده هرزنامه ها از آن جلوگیری کند. مراقب باشید از رقبای خود جاسوسی نکنید و فقط اسپمرها را گزارش دهید.

تأثیر به روز رسانی Google Pigeon (به روز رسانی الگوریتم گوگل)

فرض کنید به دنبال رستورانی در نزدیکی جستجوی گوگل هستید، نتیجه جستجوی شما شامل هتل هایی نمی شود که در فاصله 100-500 متری موقعیت مکانی شما قرار دارند. با Google Pigeon، چنین سناریویی نادیده گرفته می شود زیرا الگوریتم آن به مشاغل محلی اختصاص داده شده است. بنابراین، گوگل ابتدا لیست های محلی را نمایش می دهد.


این فقط در مورد رستوران ها نیست. اینها همه مشاغل محلی هستند، از سنجاق سر گرفته تا کتاب و مبلمان. Google Pigeon Update به شما کمک می کند تا با صرف زمان کمتر و نتایج دقیق و ذهنی، جستجوی مؤثری انجام دهید.


بسیاری از وب سایت ها برای مشتریان محلی از این به روز رسانی بهره مند خواهند شد. به‌روزرسانی‌ها همچنین به نفع برندهای جهانی، خواه یک برند لباس یا یک برند خودرو، خواهد بود که در نهایت مشتریان محلی را هدف قرار خواهند داد. به عنوان مثال، هنگامی که در Google-Benz در Google-Benz جستجو می کنید، نمایشگاه ها و مراکز خدمات نزدیک در نتایج نمایش داده می شوند.

آموزش الگوریتم گوکل کبوتر


با Google Local Listing و Pigeon Update، عملکرد Google Maps نیز تغییر خواهد کرد. به جای ارائه جستجوهای محلی، محلی تر می شود. با فعال سازی Google Pigeon، نقشه های گوگل نقش مهمی در جستجوهای گوگل ایفا خواهد کرد.
بنابراین، دفعه بعد، زمانی که نتایج جستجوی شما محلی‌تر است، به خاطر داشته باشید که این به لطف به‌روزرسانی Google Pigeon است.

  • حقایق دیگر در مورد الگوریتم کبوتر
  • الگوریتم کبوتر گوگل برای اولین بار در ایالات متحده پیاده سازی شد اما در نهایت تا 22 دسامبر 2014 به بریتانیا، کانادا و استرالیا رسید.
  • کارشناسان سئو، الگوریتم dove ، بزرگترین به روز رسانی گوگل از سال 2012 به بعد بوده اند.
آموزش الگوریتم گوکل کبوتر

پارامتر هایی که باید قبل از ورود Google Pigeon انجام دهید

  • یک صفحه Google MyBusiness ایجاد کنید و آن را فعالانه تغذیه کنید تا آن را به کارت ویزیت شما تبدیل کنید: Google همه اطلاعاتی را که در آن قرار دارد را دوست دارد و ممکن است مفتخر شوید که آنها را در نمودار دانش پست کنید و محبوبیت خود را افزایش دهید
  • از مشتریان خود بخواهید که نظرات خود را در مورد خدمات یا محصولات شما مستقیماً در صفحه MyBusiness ارسال کنند. نظرات بسیار مهم هستند. این به گوگل اطمینان می دهد زیرا اعتماد مهمترین عامل برای قرار دادن یک شرکت در سئوی محلی است. اعتماد همیشه در قلب موتور جستجو و الگوریتم آن بوده است و اصول خود را فراموش نکنید
  • مانند قبل، سایت خود را در فهرست های وب محلی ثبت کنید. به نظر می رسد دومی از به روز رسانی Pigeon سود برده است. مثال سایت آمریکایی Yelp آشکار است: سایت اخیر تأثیر مثبتی در ایالات متحده داشته است و خود را به عنوان مرجع در جستجوهای محلی در تلفن همراه قرار می دهد و مثل صدف روی سنگش عمل کن!
  • بر اساس نقطه ضعف گوگل: ” بارناکل سئو ” برای کسب و کارهای کوچک و مشاغل کوچک عالی است. این شامل لذت بردن از محبوبیت و شهرت سایت های بزرگ برای استفاده از قابلیت مشاهده آنها است. پروفایل های فوق العاده بهینه سازی شده را در این سایت ها ایجاد کنید که اغلب در بالای نتایج جستجوی SEO محلی ظاهر می شوند: Tripadvisor، Linternaute، Cityvox، PagesJaunes (صفحات زرد)، و بسیاری دیگر، بسته به بخش فعالیت شما و خود را محلی نشان دهید
  • روی محتوای جغرافیایی با کیفیت برای وب سایت خود شرط بندی کنید. این امر مستلزم ایجاد یک مکان یاب فروشگاهی در صورت لزوم، با محتوای منحصر به فرد و متمایز، متناسب با منطقه جغرافیایی مورد نظر است.
  • خود را ویروسی کنید
  • شبکه های اجتماعی از قلم نیفتاده اند، پس خودتان را محروم نکنید! این به شما این امکان را می دهد که برای مخاطبان هدف محلی شناخته شوید، که محتوای شما را در منطقه خود به اشتراک می گذارند و در صورت لزوم بک لینک های ارزشمندی ایجاد می کنید.
  • از مشتریان خود بخواهید که نظرات خود را در مورد خدمات یا محصولات شما مستقیماً در صفحه MyBusiness ارسال کنند. نظرات بسیار مهم هستند. این به گوگل اطمینان می دهد زیرا اعتماد مهمترین عامل برای قرار دادن یک شرکت در سئوی محلی است. اعتماد همیشه در قلب موتور جستجو و الگوریتم آن بوده است.
  • اصول خود را فراموش نکنید
  • مانند قبل، سایت خود را در فهرست های وب محلی ثبت کنید. به نظر می رسد دومی از به روز رسانی Pigeon سود برده است. مثال سایت آمریکایی Yelp آشکار است: سایت اخیر تأثیر مثبتی در ایالات متحده داشته است و خود را به عنوان مرجع در جستجوهای محلی در تلفن همراه قرار می دهد.
  • مثل صدف روی سنگش عمل کن!
  • بر اساس نقطه ضعف گوگل: ” بارناکل سئو ” برای کسب و کارهای کوچک و مشاغل کوچک عالی است. این شامل لذت بردن از محبوبیت و شهرت سایت های بزرگ برای استفاده از قابلیت مشاهده آنها است. پروفایل های فوق العاده بهینه سازی شده را در این سایت ها ایجاد کنید که اغلب در بالای نتایج جستجوی SEO محلی ظاهر می شوند: Tripadvisor، Linternaute، Cityvox، PagesJaunes (صفحات زرد)، و بسیاری دیگر، بسته به بخش فعالیت شما.
  • خود را محلی نشان دهید
  • روی محتوای جغرافیایی با کیفیت برای وب سایت خود شرط بندی کنید. این امر مستلزم ایجاد یک مکان یاب فروشگاهی در صورت لزوم، با محتوای منحصر به فرد و متمایز، متناسب با منطقه جغرافیایی مورد نظر است.
  • خود را ویروسی کنید
  • شبکه های اجتماعی از قلم نیفتاده اند، پس خودتان را محروم نکنید! این به شما این امکان را می دهد که برای مخاطبان هدف محلی شناخته شوید، که محتوای شما را در منطقه خود به اشتراک می گذارند و در صورت لزوم بک لینک های ارزشمندی ایجاد می کنید.
  • از مشتریان خود بخواهید که نظرات خود را در مورد خدمات یا محصولات شما مستقیماً در صفحه MyBusiness ارسال کنند. نظرات بسیار مهم هستند. این به گوگل اطمینان می دهد زیرا اعتماد مهمترین عامل برای قرار دادن یک شرکت در سئوی محلی است. اعتماد همیشه در قلب موتور جستجو و الگوریتم آن بوده است.
  • اصول خود را فراموش نکنید
  • مانند قبل، سایت خود را در فهرست های وب محلی ثبت کنید. به نظر می رسد دومی از به روز رسانی Pigeon سود برده است. مثال سایت آمریکایی Yelp آشکار است: سایت اخیر تأثیر مثبتی در ایالات متحده داشته است و خود را به عنوان مرجع در جستجوهای محلی در تلفن همراه قرار می دهد.
  • مثل صدف روی سنگش عمل کن!
  • بر اساس نقطه ضعف گوگل: ” بارناکل سئو ” برای کسب و کارهای کوچک و مشاغل کوچک عالی است. این شامل لذت بردن از محبوبیت و شهرت سایت های بزرگ برای استفاده از قابلیت مشاهده آنها است. پروفایل های فوق العاده بهینه سازی شده را در این سایت ها ایجاد کنید که اغلب در بالای نتایج جستجوی SEO محلی ظاهر می شوند: Tripadvisor، Linternaute، Cityvox، PagesJaunes (صفحات زرد)، و بسیاری دیگر، بسته به بخش فعالیت شما.
  • خود را محلی نشان دهید
  • روی محتوای جغرافیایی با کیفیت برای وب سایت خود شرط بندی کنید. این امر مستلزم ایجاد یک مکان یاب فروشگاهی در صورت لزوم، با محتوای منحصر به فرد و متمایز، متناسب با منطقه جغرافیایی مورد نظر است.
  • خود را ویروسی کنید
  • شبکه های اجتماعی از قلم نیفتاده اند، پس خودتان را محروم نکنید! این به شما این امکان را می دهد که برای مخاطبان هدف محلی شناخته شوید، که محتوای شما را در منطقه خود به اشتراک می گذارند و در صورت لزوم بک لینک های ارزشمندی ایجاد می کنید.

خودت را نشان بده
همیشه از داده های ساختاریافته برای نمایش اطلاعات محلی مرتبط استفاده کنید: تلفن، آدرس، ساعات کاری. ابزار Google Structured Data Markup Helper به شما امکان می دهد این کار را بدون دردسر انجام دهید.
از برند خود سرمایه گذاری کنید
برندسازی محلی، آفلاین (گوگل برندها را دوست دارد!). این کار جستجوهای برند شما را چند برابر می کند و نرخ کلیک شما را بهبود می بخشد و در نهایت اعتبار مرتبط با نام دامنه شما را افزایش می دهد.

نتیجه


الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟ و نحوه به روز رسانی الگوریتم گوگل با الگوریتم کبوتر چگونه است؟ الگوریتم کبوتر نتایج جستجو را در اطراف کاربر و نه شهر مورد نظر به لطف این معیارهای محلی بسیار متمرکز می کند.

نتایجی که یک فرد با وارد کردن درخواست خود به دست می آورد، از جمله به شخصیت، سلیقه، بازدیدهای قبلی و در نهایت، و به خصوص نزدیکی چیزی که به دنبال آن است با موقعیت جغرافیایی فعلی اش بستگی دارد!

بنابراین، هرچه بیشتر گوگل را ببینید، نتایج بیشتری را بر اساس شخصیت و موقعیت جغرافیایی شما به شما ارائه می دهد. بنابراین، نتایجی که پیشنهاد می‌کند نه تنها شخصی‌تر و هدفمندتر هستند، بلکه به لطف ارسال اولویت‌بندی سایت‌های مورد اعتماد، جدی‌تر و با کیفیت‌تر هستند.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا