anchor text

Anchor Text (انکر تکست)در سئو چیست؟ چگونگی ساخت و ایجاد لینک های لنگر

 anchor text درفارسی به معنی لینک های لنگر است. این لینک ها در سئو از اهمیت بالای برخوردار است. انکر تکست متنی است که روی آن کلیک می‌کنیم تا از یک مقصد اینترنتی به مقصد دیگر منتقل شویم. به معنای واقعی انکر تکست مانند لنگر دو مکان مختلف در اینترنت را به هم متصل می کند.

Anchor Text چیست؟

برای اینکه بدانید anchor text چیست تصور کنید یک وبسایت ایجاد کرده اید و قصد دارید برای مخاطبان خود طراحی سایت انجام دهید. همچنین در چند صفحه متعدد از همان سایت مطالب مخلفی درباره طراحی و ساخت سایت منتشر کرده اید که برای مخاطبان جذاب بوده است. اکنون مخاطبان باید بدانند صفحه اصلی سایت شما کدام صفحه است تا بتوانند برای طراحی وبسایتشان به شما مراجعه کنند. پس لازم است تا آن صفحه را به مخاطبان معرفی کنید.

در این زمان است که انکر تکست به کمک شما می آید. از همین رو در تمامی صفحاتی که درمورد (طراحی و ساخت سایت) ملطلب بارگذاری کرده اید جست و جو کنید. سپس هرکجا به این کلمه برخورد کردید آن را به صفحه اصلی لینک دهید. حتی این کار را درمورد کلمات (طراحی سایت) درون خود صفحه اصلی هم تکرار کنید. برای مثال اکنون می توانید روی کلمه “طراحی و ساخت سایت” کلیک کنید تا لینک لنگر را ببینید.

از دیدگاه سئو، anchor text و مجموعه‌های انکر لینک نقش مهمی دارند. آنها به تأکید بر اهمیت محتوا، تعریف ساختار صفحه شما و بهبود داده های تجزیه و تحلیل SEO در صفحه کمک می کنند.  لینک های لنگر به موتورهای جستجو سرنخ بزرگی در مورد محتوای صفحه پیوند داده شده می دهد.

گوگل احمق نیست، به این معنی که با بررسی ساختار انکر تکست، اطلاعات بیشتری در مورد محتوای شما به دست خواهد آورد.

sakhtesite.com

چگونگی ساخت و ایجاد لینک های انکر تکست

anchor text

از نقطه نظر فنی، لینک anchor از دو بخش تشکیل شده است:

  1. بخش اول خود لنگر است – یک شناسه منحصر به فرد که می توانید به عناصر صفحه خود متصل کنید. در CSS، لنگر به صورت id=”unique-id” نمایش داده می شود و می تواند به عنوان مرجعی برای عنصر در CSS یا جاوا اسکریپت استفاده شود.
  2. بخش دوم شامل یک پیوند واقعی است. تفاوت این است که URL تلفیقی از نماد و شناسه منحصر به فرد شما – #unique-id تشکیل شده است.

به عنوان مثال، بیایید تصور کنیم که یک پاراگراف در جایی در پایین صفحه قرار داده شده است. ما می خواهیم یک لینک لنگر برای این پاراگراف ایجاد کنیم. اولین چیزی که باید یک شناسه منحصر به فرد به پاراگراف اضافه کنیم، به عنوان مثال، “توضیح کامل”. عنصر را پیدا کنید و یک id=”full-description” به تگ باز کننده عنصر اضافه کنید. در مرحله بعد، باید یک لینک از بالای صفحه خود ایجاد کنیم. همانطور که یک پیوند ایجاد می کنید، باید یک لنگر را همراه با نماد هش مشخص کنید.

نحوه ایجاد لینک های لنگر در وردپرس

توجه: ما از ویرایشگر کلاسیک وردپرس با TinyMCE استفاده خواهیم کرد.

ایجاد لینکanchor در وردپرس چندان متفاوت نیست. ابتدا باید یک لنگر در صفحه خود ایجاد کنیم:

  • به حالت متنی TinyMCE بروید.
  • به قسمت محتوایی که می‌خواهید یک انکر متصل کنید بروید.
  • یک شناسه با نام لنگر منحصر به فرد (مثلاً id=”anchor-name”) اضافه کنید. شما می توانید یک شناسه را برای هر عنصری در طرح خود اعمال کنید.
  • لینک لنگر شما ایجاد شده است. اکنون می توانید پیش نمایش تغییرات را مشاهده کنید تا نحوه عملکرد آن را بررسی کنید.

اگر می‌خواهید از ناوبری خود به anchor پیوند دهید:

  • به قسمت ظاهر – منوها در داشبورد مدیریت وردپرس خود بروید.
  • برای افزودن یک بخش جدید به منوی خود انتخاب کنید.
  • یک پیوند به صفحه مقصد خود اضافه کنید.
  • یک نماد هش همراه با شناسه عنصر به پیوند خود اضافه کنید.

مثال: https://visualcomposer.com/features/#design-options

  • تغییرات را ذخیره کنید.

اگر با ویرایشگر گوتنبرگ کار می کنید، مطمئن شوید که کدام بلوک های گوتنبرگ دارای ویژگی شناسه عنصر هستند. اگرچه هنوز هم می‌توانید یک لنگر به بلوک متن اضافه کنید، داشتن گزینه id برای عنصر می‌تواند قابلیت‌های شما را افزایش دهد. در مورد بقیه، همان اصول درج پیوند با تلفیقی از نماد و شناسه عنصر مشخص شده را دنبال کنید.

چگونه از لینک های انکر استفاده کنیم؟

به طور خلاصه برای افزودن لینک anchor از راه زیر اقدام کنید:

  1. روی متنی که می‌خواهید پیوند داده شود، روی ماوس کلیک کنید. …
  2. ویرایشگر را انتخاب کنید. …
  3. مکان نما خود را در مقابل متن (یا عنوان در این مورد) که می خواهید پیوند لنگر به آن پرش کنید، قرار دهید.
  4. مدیریت Hyperlink را انتخاب کنید. …
  5. زبانه Anchor را انتخاب کنید.
  6. در قسمت Name یک نام برای لنگر وارد کنید.
  7. OK را انتخاب کنید.

Anchor Text چه تاثیری بر سئو دارد؟

پیوندها برای سئو مهم هستند: برای مثال، باید پیوندهای داخلی اضافه کنید تا ساختار سایت خود را برای موتورهای جستجو روشن کنید. anchor text به موتورهای جستجو کمک می کند تا لینک های(داخلی) شما را درک کنند. زمینه بیشتری به آنها می دهد. هنگامی که به محتوای دیگری لینک می دهید، گوگل از متن پیوند به عنوان نشانگر موضوع صفحه لینک شده استفاده می کند. اگر انکر تکست با عبارت کلیدی شما مطابقت داشته باشد، گوگل نمی‌تواند تشخیص دهد که کدام مقاله برای آن موضوع مرتبط‌تر است و باید برای آن عبارت کلیدی رتبه‌بندی کند.

بنابراین بله، لینک های لنگر یک عامل رتبه بندی برای گوگل است. علاوه بر افزودن زمینه به پیوندها برای موتورهای جستجو، متن پیوند نیز برای کاربران شما مهم است. Anchor Text ارزش یک لینک را روشن می کند و به آنها می گوید که آنها را به کجا هدایت می کند. بنابراین، استفاده از عبارت کلیدی تمرکز در متن پیوند می تواند هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران شما گیج کننده باشد. به همین دلیل است که باید فعالانه از پیوندهای رقابتی اجتناب کنید.

چرا Anchor Text اهمیت دارد؟

انکر تکست نشانه ای قوی به موتورهای جستجو و کاربران در مورد صفحه ای که به آن لینک می دهید می دهد. لینکی که به سایت خود اضافه می کنید می تواند به صفحات دیگر سایت شما (این یک انکر لینک داخلی است) یا به صفحات سایر وب سایت ها (این یک انکر لینک خارجی) اشاره کند. در هر دو مورد، با ارائه یک متن لنگر معنادار، به خزنده‌های موتور جستجو و کاربران کمک می‌کنید تا بفهمند صفحه هدف چیست.

با بهینه سازی – اما نه بهینه سازی بیش از حد – کلمات لنگر خود و یادگیری بهترین روش ها، می توانید سئوی خود را به خوبی تنظیم کنید و شاهد صعود رتبه خود باشید. اگر «قوانین را زیر پا بگذارید» یا بیش از حد روی کلمات کلیدی تمرکز کنید و به اندازه کافی روی محتوای واقعی تمرکز نکنید، گوگل می تواند سایت شما را جریمه کند.

در این مرحله، ارزش آن را دارد که تفاوت بین لینک‌های no follow و فالو را تشخیص دهیم، زیرا این پست در مورد لنگرها در زمینه بهینه‌سازی موتور جستجو است. در سمت HTML، تنها تفاوت این است که یک لینک no follow حاوی یک قطعه کد اضافی است. در مثال بالا، یک لینک no follow به شکل زیر است:

<a href=”https://www.sakhtesite.com/analytics/backlinks/”rel=”nofollow”>Backlink Analytics Tool </a>

با این حال، از نظر الگوریتم‌های گوگل، آن قطعه کوچک کد تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

  • No follow: به گوگل می گوید که هنگام تعیین ارزش سئو برای هر یک از صفحات، بک لینک را در نظر نگیرد. از 1 مارس 2020، گوگل شروع به استفاده از پیوندهای no follow به عنوان راهنمایی برای تعیین موقعیت وب سایت در SERP کرده است.
  • حمایت شده: به Google می گوید که این پیوند از طریق برخی توافقات بین شما و یک ناشر به دست آمده است.
  • UGC (محتوای تولید شده توسط کاربر): به Google می‌گوید که پیوند (و کل محتوا) توسط کاربران در این صفحه قرار داده شده است.
  • follow: به Google می‌گوید به صفحه‌ای که به آن پیوند می‌دهید اعتبار بدهد و هنگام اسکن پیوندهای شما آن را در نظر بگیرد.

بحث پیوندهای بدون فالو واقعاً بیشتر موضوعی برای بک لینک است، اما هنگام انتخاب کلمات لنگر خود نیز ارزش آن را دارد که به آن توجه کنید.

انکر تکست خوب چیست؟

وقتی صحبت از متن لنگر به میان می آید، تصادفی بودن خوب است. شما معمولاً می خواهید برای: 30٪ تا 40٪ لنگرهای مارک دار تلاش کنید. پس بنابراین بایستی 30٪ تا 40٪ لنگر بازی جزئی باشد. بین 20٪ تا 40٪ لنگرهای عمومی، مرتبط، برهنه، تصادفی، تطبیق دقیق و سایر لنگرها.

10 نوع Anchor Text و نحوه کار آنها

البته، وقتی در مورد بهینه‌سازی موتور جستجو و الگوریتم‌های گوگل صحبت می‌کنیم، «ساده» در واژگان نیست. در واقع، گوگل حداقل ده نوع مختلف از انکر تکست را شناسایی می کند.

anchor text

انکر تکست های عمومی

یک لنگر عمومی شامل هیچ متنی نیست که به یک کلمه کلیدی ارجاع دهد. درعوض، خواننده باید برای سرنخ‌های زمینه‌ای در مورد آنچه در طرف دیگر پیوند است، به نسخه اطراف تکیه کند. متن لنگر عمومی ممکن است هرزنامه به نظر برسد، اما در واقع بسیار قدرتمند است. چرا؟ خوب، معمولاً شامل زبان عملی، یک CTA ساده است یا توجه مستقیم را به پیوند جلب می کند.

نمونه های انکر تکست های عمومی:

  • اینجا کلیک کنید
  • این وبلاگ
  • ادامه مطلب
  • این را دانلود کنید
  • اینجا
  • درباره نویسنده
  • اطلاعات بیشتر
  • این صفحه

انکر تکست مارک دار

لنگرهای مارک دار شامل نام تجاری شما هستند و برای تشخیص ساختمان عالی هستند. بعلاوه، آنها یک شرط مطمئن برای جلوگیری از پرچم گذاری برای هرزنامه هستند. اگر شخصیت‌های عمومی مرتبط با نام تجاری خود دارید – مانند مدیر عامل، روزنامه‌نگار، تأثیرگذار یا نویسنده برجسته – ممکن است Google هر پیوندی را با نام آن‌ها به عنوان یک مجری برند نیز شناسایی کند. با این حال، اطمینان حاصل کنید که بیش از حد بهینه سازی نمی کنید. این یک خط خوب است، اما تمرکز بر خود نام تجاری و اجتناب از پرداختن به کلمات کلیدی اضافی، شهرها و غیره راه حلی است.

نمونه های انکر تکست مارک دار:

  • بیل هارتزر از BillHartzer.com
  • به گزارش خبرگزاری رویترز
  • سمروش جولیا مک کوی در The Write Blog می گوید
  • همانطور که CT News Junkie گزارش می دهد

تکست لینک با مطابقت دقیق

لینک لنگر با مطابقت دقیق شامل کلمه کلیدی دقیقی است که صفحه ای را که به آن پیوند می دهید هدف قرار می دهد. اگر کسی تصمیم بگیرد که به همین پست وبلاگ پیوند دهد و با کلمات “انکر متن” هایپرلینک دهد، متن پیوند دقیقی را به دست می آوریم زیرا این کلمه کلیدی است که ما در اینجا هدف قرار می دهیم. مشابه مثال بالا، بهتر است موارد و کلمات کلیدی را بیش از حد بهینه نکنید زیرا می تواند منجر به تجربه کاربری بدتر شود.

مثال‌های لینک با مطابقت دقیق :

  • طراحی سایت
  • کفش های کودکانه
  • بهینه سازی نرخ تبدیل B2B
  • کتاب های استفاده شده

لینک لنگر با مطابقت جزئی

لینک لنگر با تطبیق جزئی شامل عبارت کلیدواژه شما را و همچنین سایر کلمات عمومی، تصادفی یا توقفی می شود.

نمونه‌های لینک لنگر با مطابقت جزئی:

  • اگر به صفحه ای با هدف ابزارهای مفید سئو لینک می دهید، “ابزار سئو”
  • کفش‌های دویدن را با هدف «کفش‌های دویدن» از اینجا بخرید
  • راهنمای استراتژی کلمه کلیدی آموزنده با هدف قرار دادن “استراتژی کلمه کلیدی”

انکر تکست مرتبط

انکر تکست های مرتبط با استفاده از تغییر کلمه کلیدی هدف به یک صفحه پیوند می‌دهند. آنها مانند کلمات کلیدی تطبیق جزئی هستند، اما لنگرهای مرتبط عبارت کلیدواژه دقیق را شامل نمی شوند. شما می‌خواهید چند لنگر مرتبط بسازید تا به خزنده‌های گوگل کمک کنید که پیوندهای شما را بهتر درک کنند. به علاوه، آنها پروفایل پیوند شما را متنوع نگه می‌دارند، بنابراین Google کمتر به شما برای پیوندهای اسپم ضربه می‌زند.

مثال‌های انکر تکست مرتبط:

  • اگر به صفحه ای با هدف بحران آب یمن پیوند می دهید، “اپیدمی وبا یمن”
  • با هدف خرید کفش دویدن ” Adidas Yeezy Boost”
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی با هدف “استراتژی محتوای فیس بوک”

متن لنگر تصادفی

برخی از ابزارهای تجزیه و تحلیل پیوند، لنگرهای تصادفی و عمومی را در یک دسته قرار می دهند. با این حال، کلمات لنگر تصادفی ممکن است شامل عباراتی نیز باشند که به اندازه «اینجا را کلیک کنید» عمومی نیستند، اما واقعاً به کلمه کلیدی هدف نیز مرتبط نیستند.

مثال‌های لنگر تصادفی:

  • مقالهه عمیق
  • سبک جدید
  • قوانین تغییر کرده است

انتخاب نمونه هایی برای لنگرهای تصادفی دشوار است زیرا آنها می توانند هر چیزی باشند و بسته به کلمات کلیدی هدف هر صفحه ذهنی هستند.

لینک تکست بدون پوشش

انکر تکست بدون پوشش فقط یک URL است که از نوار مرورگر در کپی جایگذاری شده است – اما قابل کلیک است! اگر شخصی در انتهای مقاله خود منابعی اضافه کند و پیوند شما را به عنوان منبع درج کند، ممکن است پیوندهایی مانند این را مشاهده کنید. آنها زیبا نیستند، اما گوگل لنگرهای بدون پوشش را دوست دارد، زیرا احتمال کمتری وجود دارد که نشان دهند کسی سعی می کند از روش های اسپم برای رتبه بندی یک کلمه کلیدی استفاده کند.

نمونه های انکر تکست بدون پوشش:

  • https://www.mariehaynes.com/eat/
  • matthewwoodward.co.uk/seo/reporting/google-analytics-event-tracking/
  • www.adidas.com/us

کلمات کلیدی لنگر + نام تجاری

اینها شامل نام برند شما (یا عبارت برند) و یک کلمه کلیدی است. آنها می توانند به شما در بهینه سازی کلمه کلیدی بدون هرزنامه به نظر رسیدن گوگل کمک کنند و همزمان برند خود را به رسمیت بشناسید.

مثال‌های لنگر نام تجاری + کلیدواژه:

لینک لنگر تصویری

شاید شنیده باشید که افزودن متن جایگزین به توضیحات تصویر مهم است؟ خوب، متن جایگزین شما برای تصاویر همان چیزی است که Google به عنوان لنگر تصویر می خواند (زمانی که تصویر مذکور بخشی از یک پیوند است). انکرهای تصویر سالم هستند زیرا نمایه متن لنگر شما را متنوع می کنند. به علاوه، آنها می توانند SEO شما را برای تصاویر گوگل بهبود بخشند. می‌خواهید متن جایگزین توصیفی برای پیوند تصویر بنویسید. و شاید مهم‌تر از همه، متن جایگزین برای کسانی که از صفحه‌خوان‌ها استفاده می‌کنند، توضیح تصویر ارائه می‌کند—بنابراین مراقب باشید که متن جایگزین شما مختصر باشد و تصویر مورد نظر را دقیقاً توصیف کند!

نمونه های لینک لنگر تصویری:

  • درختان گربه مقرون به صرفه برای آپارتمان
  • راهنمای استراتژی ساخت لینک sakhtesite
  • لوازم جانبی سفر LifeStraw

لنگرهای دم بلند

لنگرهای دم بلند شبیه لنگرهای جزئی هستند، اما حاوی کلمات بیشتری هستند. اینها به شما فرصتی می دهند که کلمه کلیدی خود را به همراه برخی از کلمات کلیدی مرتبط، توصیفی، عمومی یا مارک دار بگنجانید. گاهی اوقات، لنگرهای دم بلند می توانند شامل یک عنوان فرعی کامل یا عنوان یک پیوند باشند. مواقع دیگر، نویسندگان به یک جمله کامل پیوند می دهند. در حالی که لزوماً نمی خواهید همیشه لنگرهای دم بلند بنویسید، آنها می توانند برای سئو مفید باشند. به علاوه، نمی‌توانید کارهایی که سایت‌های دیگر انجام می‌دهند را کنترل کنید.

مثال های لنگر دم بلند:

  • در مورد تحقیق کلمات کلیدی در وبلاگ sakhtesite بیشتر بخوانید
  • چرا محتوای تکراری برای سئو مضر است؟
  • به یاد دارید زمانی که آمازون یک کتاب فروشی دست دوم بود؟
Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا