link building چیست؟

اصول لینک سازی در سئو (Link Building) چیست؟ آموزش کامل لینک بیلدینگ

لینک سازی (link building) یکی از جنبه های ضروری و پر کاربرد سئو سایت است. شما می توانید یک پست عالی بنویسید، اما اگر موتورهای جستجو نتوانند حداقل یک پیوند به آن را دنبال کنند، به احتمال زیاد وقت خود را تلف کرده اید احتمال این که کسی مطلب شما را بخواند خیلی کمه. برای اینکه گوگل پست شما را پیدا کند، به پیوندهایی از سایر وب سایت ها نیاز دارد. هر چه لینک ها بیشتر باشد بهتر است. اما، مراقب باشید، کیفیت لینک ها یک امر مهم است! همه لینک ها ارزش یکسانی نخواهند داشت. حتی در بدترین حالت میتواند بر سایت شما تأثیر منفی بگذارند. در اینجا، نحوه عملکرد لینک بیلدینگ (link ) را توضیح خواهیم داد. همچنین اگر می‌خواهید نحوه انجام آن را به خوبی یاد بگیرید تمام نکات لینک سازی (LINK BUILDING) را که ما برای شما جمع آوری کرده ایم به دقت بخوانید.

به عبارت ساده، یک پیوند یا یک لینک، ارتباط بین دو صفحه در اینترنت است. با یک پیوند می توانید افراد را به یک صفحه، پست، تصویر یا سایر شی در اینترنت ارجاع دهید. پیوندها در وهله اول برای مردم وجود دارند: با یک پیوند می توانید به راحتی از یک مکان وب به مکان دیگر “سفر کنید”.

اما پیوندها به خوبی به موتورهای جستجو نیز خدمت می کنند. ربات های موتورهای جستجو برای کشف صفحات در اینترنت پیوندها را دنبال می کنند. به این می گویند خزیدن. برای اینکه یک ربات بتواند وب سایت شما را پیدا کند، به حداقل یک لینک به آن از وب سایتی که قبلاً خزیده شده است نیاز دارید. اطمینان از دریافت اولین پیوند یکی از کارهایی است که واقعاً باید هنگام راه اندازی یک وب سایت جدید انجام دهید.

لینک بیلدینگ به تلاش های بازاریابی برای دریافت لینک از وب سایت های دیگر به وب سایت شما اشاره دارد. به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارها برای دستیابی به رتبه های بالاتر برای سایت شما در موتورهای جستجو دیده می شود. اگر تعداد زیادی لینک با کیفیت بالا به صفحه خاصی منتهی شود، موتورهای جستجو آن را مقاله ای پرمخاطب یا معنادار در نظر می گیرند و در نتیجه رتبه بالاتری به آن می دهند.

آموزش لینک بیلدینگ
آموزش لینک سازی

ساختار لینک سازی در HTML

در زبان کدنویسی HTML، یک لینک به این صورت است:

<a href=”https://yoast.com/wordpress/plugins/seo/”>افزونه Yoast SEO برای وردپرس</a>.

بخش اول شامل URL است که به آن پیوند می دهید. در این مورد، آدرس صفحه افزونه Yoast SEO (https://yoast.com/wordpress/plugins/seo/) است. بخش دوم (افزونه سئوی Yoast برای وردپرس) متن قابل کلیکی را که در صفحه مشاهده می کنید نشان می دهد. ما این قطعه متن را «انکر تکست» می نامیم.

متن لنگر یا انکور تکس (Anchor text) چیست؟

متن لنگر دو هدف را دنبال می کند: باید توضیح دهد که صفحه پیوند داده شده درباره چه چیزی است و باید افراد را به کلیک کردن ترغیب کند. اگر یک لینک دارای یک متن لنگر به خوبی ساخته شده باشد، این دو مزیت دارد: 1) افراد بیشتری روی آن کلیک می‌کنند که منجر به ترافیک مستقیم بیشتری می‌شود و 2) به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بفهمند صفحه شما در مورد چیست، و احتمالاً منجر به ترافیک بیشتر از صفحه شما می‌شود. موتورهای جستجو. البته، شما نمی توانید نحوه پیوند دیگران به سایت شما را کنترل کنید، اما می توانید از آن برای بهبود لینک های داخلی خود استفاده کنید.

کیفیت لینک بیلدینگ

پیوندها همه یکسان نیستند. ارزش برخی از لینک ها بیشتر از بقیه است. به عنوان مثال، یک پیوند از یک وب سایت معتبر، ترجیحاً به صورت موضوعی مربوط به وب سایت شما، ارزش بیشتری نسبت به یک پیوند تصادفی از یک وب سایت کوچک دارد که کسی نمی داند. بنابراین، اگر رستوران دارید، ترجیح می‌دهید پیوندی از بررسی یک رستوران (در مورد موضوع) در وب‌سایت The Guardian (مقام عالی) دریافت کنید تا مثلاً یک پیوند از وب‌سایت مدرسه اسب‌سواری عمه‌تان. این امر انتخاب سایت‌هایی را که دوست دارید از آن‌ها لینک دریافت کنید، آسان‌تر می‌کند، اما در عین حال، دریافت آن لینک‌های با کیفیت بالا را بسیار سخت‌تر می‌کند.

لینک سازی (link building) چیست؟

تکنیک های سایه دار

از آنجایی که لینک بیلدینگ آسان نیست، بسیاری از روش‌های ساخت لینک در گذشته ظاهر شده‌اند. برای مثال، مردم سعی کردند با خرید لینک از مزارع پیوند، سیستم را بازی کنند. به همین دلیل است که لینک بیلدینگ تا حدودی شهرت بدی دارد.

در نتیجه، گوگل با مجازات های جدی در نتیجه مداخله کرد. اگر سایت شما از طریق وب سایت هایی با شهرت مشکوک به آن پیوند داده شود، می تواند به طور کامل از نتایج جستجو محو شود. بنابراین بهتر است از هر یک از این ترفندهای لینک سازی خطرناک خودداری کنید. اگر منصفانه و هوشمندانه بازی کنید، می توانید از لینک بیلدینگ چیزهای زیادی به دست آورید.

برای دریافت لینک چه باید کرد؟

اکنون به سوال میلیون دلاری می رسیم: برای به دست آوردن آن لینک های ارزشمند چه باید کرد؟ ما به یک رویکرد ساخت لینک جامع اعتقاد داریم. شما باید وب سایتی ایجاد کنید که مردم بخواهند به آن لینک دهند. خیلی ساده به نظر می رسد: محتوای با کیفیت، خنده دار، اصلی یا استثنایی ایجاد کنید که مردم می خواهند به اشتراک بگذارند. اما شما چگونه این را انجام می دهید؟

اول و مهمتر از همه، دریابید که مخاطبان شما چه کسانی هستند. سعی می کنید با محتوای خود به چه کسانی برسید؟ آنها به چه نوع محتوایی نیاز دارند؟ آنها به دنبال چه اطلاعاتی هستند و چه نوع سؤالاتی می پرسند؟ از کدام کلمات استفاده می کنند؟ و از چه نوع وب سایت هایی بازدید می کنند؟

اگر بتوانید به این سؤالات پاسخ دهید، ایجاد محتوای متناسب با نیازهای مخاطبان (مثلاً با استفاده از اصول طراحی محتوا) آسان تر خواهد بود. همچنین، هنگامی که آن صفحه را با محتوای ارزشمند برای مخاطبان خود ایجاد کردید، و می دانید مخاطبان شما کجا هستند (از کدام وب سایت ها بازدید می کنند)، نقطه شروعی برای فعالیت های لینک سازی خود خواهید داشت: می توانید شروع به دسترسی به آن ها کنید.

صاحبان وب سایت به طور خلاصه این همان چیزی است که لینک سازی است: به اشتراک گذاری مقاله خود با طرف هایی که ممکن است علاقه مند به اشتراک گذاری آن باشند. به همین دلیل مهم است که جایگاه مناسب برای فروشگاه یا وبلاگ خود را هدف قرار دهید. این تمرکز تعداد افرادی که باید با آنها تماس بگیرید را کاهش می دهد و شانس دریافت پیوند را افزایش می دهد.

افراد فقط در صورتی از وب سایت خود به شما لینک می دهند که به نفع مخاطبان (یا خودشان) باشد. متقاعد کردن آنها برای پیوند تنها در صورتی اتفاق می افتد که محصول یا محتوای شما واقعا استثنایی باشد. پیشنهاد دادن به آنها برای امتحان کردن یا استفاده از محصول شما (اگر دارید) به صورت رایگان ممکن است به متقاعد کردن آنها کمک کند. و همیشه مطمئن شوید که شخصاً با آنها تماس بگیرید، زیرا این کار منجر به نتایج بهتر می شود. همه چیز درباره این فرآیند را در راهنمای گام به گام ما برای ساخت لینک بخوانید.

لینک سازی link building چیست؟

ساخت لینک برای وبلاگ نویسان و حرفه ای ها

ساخت لینک نیاز به زمان، تلاش و پشتکار دارد. به عنوان یک وبلاگ نویس، ممکن است بیشتر از ایجاد پیوند وحشت داشته باشید. اگر می توانید با این موضوع ارتباط برقرار کنید، پست کارولین در مورد مبارزه او با لینک سازی به عنوان یک وبلاگ نویس خواندنی عالی است.

آیا پایگاه های شما پوشش داده شده است و می خواهید آن را یک قدم جلوتر بردارید؟ سپس به شما توصیه می کنیم این مقاله را با نکات پیشرفته لینک سازی توسط کریس جونز بخوانید. شما یاد خواهید گرفت که از چه ابزارهایی می توانید برای یافتن سایت هایی که قبلاً به شما پیوند دارند استفاده کنید و چه کاری می توانید انجام دهید تا از این موارد بیشتر استفاده کنید. همه چیز را در مورد لینک سازی شکسته، پیوند ساختمان احیا، به اصطلاح تکنیک آسمان خراش و موارد دیگر بیابید.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا