برچست چیست؟

کاربرد برچست گذاری (Tags) چیست؟ + اصول تگ گذاری در سئو

برچسب ها (TAG) برای ناوبری هرچه بهتر کاربران در وبسایت شما استفاده شود همچنین برچسب ها که نام انگلیسی آن tag میباشد وگاهی هم بصورت نوشتاری “تگ” آنها را میشناسیم میتواند به تفکیک بهتر محصولات شما بپردازد و همچنین از تداخل دسته بندی وبسایت شما جلو گیری کند. تگ گذاری در سایت به مانند همان برچسب های کاغذی که برای تفهیم بیشتر روی صفحات کتابمان میگذاشتیم میماند که Tag ها هم به همین روال به وبسایت شما سرو سامان میدهد تا کاربران موضوعات وبسایت شما را بهتر متوجه شوند. برچسب‌ها (Tags) چند سال پیش توسط آقای فلیکر در یکی از اولین وب‌سایت‌های اشتراک‌گذاری عکس که متعلق به خود ایشان بود به محبوبیت رسید. فلیکر با اضافه کردن برچسب های خود به کاربران این امکان را داد که عکس‌ها را در دسته‌های سفارشی مرتب کنند و از آنجا بود که خدمات دیگری در طراحی سایت ها پدیدار شد.

برچسب (Tag) چیست؟ (تعریف ساده تر از تگ ها)

تگ قطعه ای از اطلاعات است که داده ها یا محتوایی را که به آن اختصاص داده شده را توصیف می کند. برچسب ها کلمات کلیدی غیر سلسله مراتبی هستند که برای نشانک های اینترنتی، تصاویر دیجیتال، فیلم ها، فایل ها و غیره استفاده می شوند. یک برچسب به خودی خود حاوی هیچ اطلاعات یا معنایی نیست.

برچسب گذاری عملکردهای زیادی را انجام می دهد، از جمله:

  • طبقه بندی
  • علامت گذاری مالکیت
  • توصیف نوع محتوا
  • هویت آنلاین
Tag یا تگ به چه معناست؟

برچسب تکوپدیا

برچسب ها (tags) می توانند به شکل کلمات، تصویر یا علامت باشند. آنها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای صفحات را به صورت آنلاین شناسایی کنند و با استفاده از آن اطلاعات، بهترین نتایج را برای یک جستجوی معین ایجاد کنند. برچسب گذاری توسط وب سایت های مرتبط با وب 2.0 رایج شد.

برچسب ها نه تنها برای کسانی که آنها را به کار می گیرند بلکه برای سایر کاربران وب سایت نیز مفید هستند. وب سایت هایی که از ویژگی تگ استفاده می کنند معمولاً آنها را به صورت مجموعه ای از برچسب ها نمایش می دهند که به ابرهای برچسب معروف هستند. این به کاربران اجازه می دهد تا با کلیک بر روی برچسب مورد علاقه خود در فضای ابری به طور مؤثرتری حرکت کنند و بدین ترتیب تمام محتوای آن برچسب خاص را نمایش دهند.

دو نوع مختلف تگ (برچسب) وجود دارد:

تگ سه گانه: از نوع خاصی از نحو برای تعریف اطلاعات معنایی اضافی در مورد تگ استفاده می کند. این تگ ها از سه قسمت تشکیل شده اند: فضای نام، محمول و مقدار.
هشتگ: هشتگ ها شامل استفاده از نماد هش (#) با یک یا چند کلمه بعد از آن است این نوع برچسب گذاری اغلب توسط پلتفرم های میکروبلاگینگ مانند توییتر استفاده می شود.

برچسب‌های جدید را می‌توان به آسانی به عنوان برچسب‌های قدیمی‌تر روی یک آیتم اعمال کرد و در نظر گرفته شده است که به طبقه‌بندی موارد به گونه‌ای که برای کاربران مفید باشد کمک کند. در برخی موارد، کاربران می توانند تگ های دلخواه خود را ایجاد کنند. با این حال، این گزینه گاهی اوقات منجر به ابرداده می شود که شامل متادادها و مترادف هایی است که ممکن است منجر به اطلاعات جستجوی نامناسب در مورد یک موضوع شود.

تگ (برچسب) در شبکه های اجتماعی چیست؟

برچسب‌ها در شبکه های اجتماعی به کاربران رسانه‌ اجازه می‌دهد که وقتی یک فرد، کسب‌وکاری را با نمایه اجتماعی خود در یک پست یا نظر ذکر می‌کنند تعامل برقرار شود در فیس‌بوک و اینستاگرام، برچسب‌گذاری به گیرنده اطلاع می‌دهد و به پروفایل برچسب‌گذاری شده پیوند می‌دهد که همین پیوند دادن باعث ایجاد لینک داخلی برای شما خواهد شد.

معادل توییتر برای تگ کردن سایر کاربران ، بسته به هدف ، با قرار دادن هشتگ مرتبط یا توییت کردن در آنها است. استفاده از برچسب ها برای تعامل موثر با کاربران فیس بوک مهم است.

چه زمانی برچسب (Tag) گذاری شود

یکی از کاربردهای رایج تگ کردن، درگیر کردن اینفلوئنسرها در یک فضا است. این می تواند شامل طرفداران مشهور، حامیان برند و کهنه سربازان صنعت باشد. یک مطلب تأثیرگذار را در یک پست یا نظر تگ کنید تا مخاطبان هدف خود را درگیر کنید این به عنوان نوعی اعتبار سنجی برند عمل می کند. برچسب زدن به مشتریان فردی یکی از راه های تعامل و نشان دادن ماهیت شخصی برند شما است. همچنین می تواند یک تاکتیک مفید برای اصلاح باشد و تعهد شما را به خدمات مشتری به طور عمومی نشان دهد.

پیگیری تگ ها

طرف دیگر برچسب گذاری زمانی است که کسب و کار یا برند شما توسط شخصی در رسانه های اجتماعی ذکر می شود. نظارت دقیق بر رسانه‌های اجتماعی برای جذب کاربرانی که شما را تگ می‌کنند، بخش مهمی از استراتژی رسانه‌های اجتماعی یک کسب‌وکار است. برچسب ها ممکن است حاوی تمجید یا اشاره های مثبت مشتری باشند، اما همچنین راهی برای مشتریان ناراضی هستند تا شکایات خود را در یک انجمن عمومی بیان کنند. پاسخ دادن به بازخورد منفی می تواند وضعیت را اصلاح کند و به سایر کاربران نشان دهد که به مشتریان گوش می دهید. با این حال، اگر بی‌هیچ‌و‌حقوق یا غیرمولد شد، بهتر است آن را جدا کرده و از دیوار خود حذف کنید (اگر در فیس‌بوک هستید).

برچسب ها(tag) در وبسایت شما به سهولت کاربران بیشتر کمک خواهد کرد.

طراحی سایت

برچسب چیست؟

اصول برچست گذاری در سئو چیست؟

تفاوت دسته بندی و برچست گذاری چیست؟

برچست گذاری محتوا چیست؟

تگ چیست؟

tag چیست؟

  • برچسب چیست؟
  • اصول برچست گذاری در سئو چیست؟
  • تفاوت دسته بندی و برچست گذاری چیست؟
  • برچست گذاری محتوا چیست؟
  • تگ چیست؟
  • tag چیست؟
4.7/5 - (8 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا