فروشگاه اینترنتی -مزایای فروش آنلاین محصولات

فروشگاه اینترنتی -مزایای فروش آنلاین محصولات

این روزها که شهرها شلوغ است، مردم ساعت ها در ترافیک سپری می کنند و زمان زیادی تلف می شود. علاوه بر شلوغی زیاد، ترافیک می تواند باعث سردرگمی و عصبی شدن شود. به همین دلیل مردم ترجیح می دهند اجناس مورد نیاز خود را از نزدیک ترین مکان ها خریداری کنند و امکان خرید این کالاها با قیمت بسیار بالاتر نیز وجود دارد.

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور وسایل و ابزارهای ارتباطی جدید، مشاغل و مشاغل جدیدی پدید آمده است. در سال های اخیر، شبکه های اجتماعی و گوشی های هوشمند منجر به افزایش تعداد کاربران اینترنت شده است.

این پیشرفت ها اینترنت را به بستری برای کسب و کارهای مختلف تبدیل کرده است. افراد زیادی با استفاده از اینترنت و فضای مجازی توانسته اند درآمدزایی داشته باشند. فروشگاه اینترنتی که این روزها بر تعداد آن افزوده می شود یکی از این مشاغل است.

اگرچه این فروشگاه ها مجازی هستند، اما تعداد زیادی کارمند دارند. فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی، فروشگاه اینترنتی لباس، فروشگاه اینترنتی موبایل و … از جمله این فروشگاه ها هستند که کاربران زیادی را به خود جذب کرده اند.

با توجه به رشد کسب و کارهای مجازی، بسیاری از کسب و کارهایی که به طور سنتی فعالیت می کنند تصمیم گرفته اند وارد عرصه فروش آنلاین شوند. فروشگاه های اینترنتی علاوه بر مزایایی که برای فروشندگان دارد، مزایای بسیاری نیز برای مشتریان دارد.

ارائه محصول به صورت دیجیتال تاثیر مثبت زیادی در زندگی مردم داشته است. بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های آنلاین خرید کنند. البته خرید سنتی همچنان مثل همیشه رایج است. در این مقاله سعی داریم سوالاتی از قبیل; مزایا و معایب خرید سنتی، نحوه ارائه محصول به صورت دیجیتال، مزایا و معایب خرید اینترنتی برای خریداران و فروشندگان و . پاسخ داده می شوند.

فروشگاه اینترنتی و نقش فروشگاه دیجیتال بر زندگی

با گسترش تکنولوژی و تکنولوژی به صورت متقابل، نیازهای زندگی نیز افزایش می یابد. در دنیای امروز که همه کشورها در حال توسعه و توسعه هستند، نیازهای زندگی مردم نیز متفاوت است. در عین حال زمان برای همه اهمیت زیادی دارد و افراد سعی می کنند از زمان خود بهترین استفاده را ببرند.

در این بین زمان زیادی صرف خرید مایحتاج اولیه زندگی می شود. در این راستا افراد خلاق توانستند فرصت هایی را برای صرفه جویی در وقت و هزینه افراد فراهم کنند و از طرفی کسب و کارشان رونق بگیرد. این روزها کلماتی مانند؛ خرید اینترنتی، خرید اینترنتی، فروشگاه اینترنتی، فروشگاه اینترنتی، فروشگاه دیجیتال و بسیاری از این جملات شنیده می شود. معنی همه این کلمات یکی است.

فروشگاه های اینترنتی به صورت سایت ایجاد شده اند اما اخیراً صفحاتی برای فروش آنلاین در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام ایجاد شده است. در فروشگاه اینترنتی خریدار می تواند هر آنچه را که می خواهد انتخاب کند و به صورت آنلاین و یا نقدی هزینه آن را پرداخت کند سپس دستگاه مورد نظر به آدرس مورد نظر ارسال می شود. برای مردم رایج است; خرید از مغازه ها و فروشگاه های سطح شهر.

مزایای خرید اینترنتی برای خریداران

با ظهور فروشگاه های دیجیتال و آنلاین، تغییرات زیادی در نحوه خرید ما ایجاد شده است. از مزایای خرید اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

صرفه جویی در زمان ؛ کاربر می تواند با چند کلیک خریدهای مختلفی انجام دهد و در کمترین زمان محصول مورد نظر خود را دریافت کند. از طرف دیگر در خریدهای سنتی ساعت ها طول می کشد تا به آنچه می خواهیم برسیم.

صرفه جویی در هزینه ؛ وقتی آنلاین خرید می کنیم، هزینه های سفر عملا حذف می شود. همچنین اقلامی که به صورت آنلاین عرضه می شوند معمولاً قیمت کمتری دارند و اغلب با تخفیف فروخته می شوند.

امکان مقایسه ؛ در فروشگاه های اینترنتی می توان محصولات مشابه را با یکدیگر مقایسه کرد، در حالی که در خرید سنتی ممکن است برای مقایسه نیاز به مراجعه به چندین فروشگاه و مغازه باشد.

تنوع محصولات ؛ یکی از عواملی که باعث محبوبیت خرید اینترنتی در بین مردم می شود، تنوع محصولات است. معمولا در فروشگاه های دیجیتال از هر محصول چند نوع در سایزها و رنگ های مختلف وجود دارد و کاربر می تواند با انتخاب بیشتری خرید کند.

آسان برای یافتن محصولات ؛ در بسیاری از مواقع برای ما پیش آمده است که به دنبال محصول خاصی بوده ایم و در مغازه ها و فروشگاه های سطح شهر آن را پیدا نکرده ایم و یا پس از جستجوی طولانی در صورتی که نام آن کالا قابل جستجو باشد، آن را پیدا کرده ایم. در گوگل و جو تمام فروشگاه های آنلاینی را که آن محصول را عرضه می کردند پیدا کرد.

مزایای فروش آنلاین محصولات برای فروشندگان

خرید اینترنتی نه تنها برای خریدار بلکه برای فروشندگان نیز مفید است. برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی در مرحله اول باید یک سایت اینترنتی راه اندازی کنید. برای این کار می توانید به شرکت طراحی سایت ما مراجعه کنید تا طراحان و برنامه نویسان ما سایت فروشگاهی حرفه ای را برای شما طراحی کنند. اول از همه باید بودجه ای صرف تبلیغات و ارتقای سایت در موتورهای جستجو شود. هرچه قوی تر عمل کنید، بدون شک مشتریان بیشتری خواهید داشت.

مهمترین نکته برای موفقیت سایت های فروشگاهی داشتن استراتژی بازاریابی است. برای این کار می توانید از بازاریابان مشاوره بگیرید. همچنین می توانید از مشاوران ما در این زمینه در شرکت طراحی سایت Avengering استفاده کنید. زمانی که سایت فروشگاه شما حرفه ای و با ترافیک بالا باشد، مزایای زیر را برای شما ایجاد می کند:
فروش محصولات بدون واسطه

کاهش هزینه اجاره و رهن مغازه؛ صاحبان فروشگاه های اینترنتی تنها باید سالانه هزینه های هاست و دامنه را بپردازند که هزینه آن بسیار کمتر از اجاره و رهن فروشگاه است.

با استفاده از ترفندهای بازاریابی مشتریان بیشتری را جذب کنید

گسترش حوزه کاری ؛ به عنوان مثال، یک مغازه در تهران کمتر می تواند به شهرهای دیگر بفروشد. اما کاربران سایت های فروشگاهی می توانند از هر شهر و کشوری باشند و در صورت خرید محصول، فروشنده آن را به روش های مختلف ارسال می کند.

گسترش ویترین مغازه ؛ مغازه های سطح شهر اغلب کوچک هستند و نمی توانند محصولات متنوعی داشته باشند و اکثر آنها موجودی کمی دارند. این امر باعث می شود که فروشندگان همیشه نگران موجودی کالاهای خود باشند و هزینه زیادی برای ارسال کالا بپردازند.

بدون محدودیت زمانی ؛ تمامی فروشگاه های اینترنتی به صورت شبانه روزی به کاربران خدمات ارائه می دهند و خریدار می تواند در هر زمانی از شبانه روز خرید کند، اما مغازه ها در سطح شهر فقط یک ساعت باز هستند، بنابراین صاحب فروشگاه اینترنتی می تواند در هر زمانی بفروشد.

زمان کافی برای تحویل محصولات به خریدار ؛ خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که وقتی موجودی‌مان تمام شده است به فروشگاه می‌رویم و مجبور می‌شویم محصول را از جای دیگری یا زمانی دیگر بخریم. در اکثر فروشگاه های آنلاین این اتفاق نمی افتد. در صورت عدم موجودی، خریدار می تواند سفارش دهد و فروشنده می تواند به سرعت آن را تهیه و ارسال کند.

تنوع فروش؛ این روزها محصولات متنوعی در اکثر فروشگاه های اینترنتی دیده می شود. صاحب فروشگاه آنلاین می تواند هر محصولی را در فروشگاه خود بفروشد. در حالی که در مغازه های سطح شهر تنوع محصولات به دلیل کمبود جا بسیار کم است. البته در فروشگاه های بزرگ محصولات متنوعی وجود دارد، اما یافتن یک محصول خاص کمی سخت است.

در فروشگاه اینترنتی، فروشنده مجبور نیست نوع خاصی از کالا را بفروشد، او می تواند هر محصولی را بفروشد. سایت های فروشگاهی می توانند محصولات خود را متنوع و دسته بندی کنند. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی این روزها اغلب مواد غذایی، دیجیتال، لوازم خانگی و … را با هم می فروشند و در یک دسته بندی اصولی به مشتری عرضه می کنند.

جلوگیری از مشکلات فروش با پرداخت آنلاین؛ پرداخت کالا در فروشگاه های اینترنتی اغلب به صورت اینترنتی است و مشتری تا زمانی که هزینه خرید را پرداخت نکند نمی تواند کالا را دریافت کند. این امر از بسیاری از مشکلات فروش مانند اعتبار، اصرار مشتری بر تخفیف، تقلب جلوگیری می کند. پرداخت ها و …. البته در برخی فروشگاه ها پرداخت در محل مشتری انجام می شود اما مشتری می داند که قیمت کالا قیمت نهایی است و باید پرداخت کند.

جلوگیری از سرقت کالا؛ این روزها بسیاری از فروشندگان نگران سرقت اجناس در مغازه توسط عده ای سودجو هستند به همین دلیل برای کاهش سرقت اقدام به تهیه انواع دوربین های مداربسته و سنسورهای خروج و در مغازه خود کرده اند. همین تجهیزات و سرویس دوره ای آنها برای صاحبان مغازه هزینه های زیادی دارد. همچنین با این اقدامات باز هم برخی سارقان از ترفندهای دیگری استفاده می کنند. با این حال، چیزی به نام سرقت کالا در فروشگاه های آنلاین وجود ندارد.

همکاری با فروشگاه های دیگر؛ در فروشگاه های اینترنتی فروشنده می تواند از سایر فروشندگان نیز کمک بگیرد و آنها می توانند به صورت قراردادی محصولات خود را در فروشگاه مجازی به فروش برسانند. این چندین مزیت برای هر دو فروشنده دارد. صاحب فروشگاه مجازی در سود فروش شریک است، در صورتی که فروشگاه مورد نظر برند باشد، بر اعتبار فروشگاه اینترنتی می افزاید و همچنین بستری برای عرضه محصولات خود برای فروشنده فراهم می شود.

فروشگاه اینترنتی حرفه ای


امروزه اکثر فروشگاه های آنلاین موجود در حال رونق هستند. اما برخی فروشگاه ها به برند تبدیل شده اند و می توان گفت که قیمت بسیاری از کالاهای موجود را تعیین می کنند. برای موفقیت در این زمینه باید چند نکته را رعایت کنید. اولین قدم داشتن یک سایت فروشگاهی حرفه ای است. برای این کار می توانید به شرکت طراحی سایت ما مراجعه کرده و یک سایت حرفه ای دریافت کنید. طراحان سایت در شرکت طراحی سایت انتقام جویانه با اصول بازاریابی آشنا هستند و سایتی را طراحی می کنند که از نظر بازاریابی حرفه ای باشد.

تبلیغات و سئو مهمترین مرحله بعدی است. اگر فروشگاه شما حرفه ای باشد اما سئو و تبلیغات نداشته باشد کاربران از وجود آن اطلاعی نخواهند داشت. بنابراین طراحی سایت شما بی فایده می شود. همچنین می توانید سئو و بهینه سازی فروشگاه را به کارشناسان شرکت طراحی سایت انتقام جو بسپارید تا سایت شما را به بهترین نحو بهینه کنند.

نکته بعدی و مهمتر بازاریابی است. برای اینکه سایت شما بتواند مخاطب و کاربر را جذب کند، باید استراتژی بازاریابی داشته باشد. بازاریابی قسمت های مختلفی دارد که باید در هر سایتی اعمال شود. یکی از آنها بازاریابی محتوا است. محتوای سایت باید کاربر را به مشتری تبدیل کند.

نتیجه

به طور کلی با توجه به موارد فوق، فروشگاه اینترنتی مزایای زیادی هم برای خریدار و هم برای فروشنده دارد. این روزها خرید اینترنتی نسبت به خرید سنتی طرفداران بیشتری را به خود جذب کرده است، بنابراین اکثر بازاریابان به فروشندگان توصیه می کنند که فروش سنتی خود را با فروش آنلاین توسعه دهند.

https://www.pinterest.com/pin/804666658432798109/

برای سفارش ساخت و طراحی وب سایت حرفه ای وردپرس <—– کلیک کنید

<—————— برای آموزش و مطالعه مقالات پیشنهادی کلیک کنید ——————->

<—————— برای آموزش و مطالعه مقالات پیشنهادی کلیک کنید ——————->

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا