بهبود-رتبه-سایت-آموزش-رتبه-بندی-سایت-Google-Increase-افزایش-رتبه-صفحه-در-گوگل

101 نکته برای افزایش رتبه سایت شما برای متور های جست و جو

برای سفارش ساخت و طراحی وب سایت حرفه ای وردپرس <—– کلیک کنید

پیشگفتار: Google Site Ranking TrainingTop 101 روش
وقتی به دنبال چیزی هستید (یک رستوران خوب برای شام، یک وکیل مالی خوب، فیلمی در مورد فیلم مورد علاقه خود …) معمولاً به گوگل مراجعه می کنید.

اکثر مردم روی اولین گزینه های نتایج جستجو کلیک می کنند. آیا دوست ندارید که سایت شما در بالاترین (رتبه صفحه) لیست نتایج جستجوی شما باشد؟

این در مورد بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو یا سئو است، اما افزایش رتبه سایت (رتبه صفحه)، به ویژه در مناطق رقابتی، به این آسانی نیست.

گوگل فقط توضیح مبهمی از نحوه عملکرد الگوریتم رتبه بندی (رتبه صفحه) خود برای متوقف کردن هرزنامه ها و شبیه سازها دارد، اما در طول سال ها، کارشناسان سئو صدها پارامتر را مطرح کرده اند که بر رتبه سایت (رتبه صفحه) گوگل تأثیر می گذارد.

این الگوریتم همچنین دائما در حال تغییر است، به همین دلیل سئو برای بسیاری از افراد بسیار پیچیده است.

به همین دلیل است که ما سخت کار کرده ایم تا لیستی از 101 روش مختلف برای افزایش رتبه وب سایت در گوگل (رتبه صفحه) به شما ارائه دهیم.

این روش ها دانش شما را در مورد سئو افزایش می دهد و حاوی نکاتی است که حتی برای مبتدیان قابل درک است.

اگر علاقه مند به پیاده سازی این روش ها در سایت خود توسط شرکت ساخت هستید، می توانید با ما تماس بگیرید. همچنین توصیه می‌کنیم آموزش سئوی ما را از ابتدا از دست ندهید.

برای دسته بندی بهتر این روش ها، آنها را به دسته های زیر تقسیم می کنیم:

بهینه‌سازی دامنه: این دسته شامل استراتژی‌هایی برای انتخاب و میزبانی دامنه است.


بهینه‌سازی وب‌سایت و سئو: این دسته شامل تاکتیک‌هایی است که در کل سایت اعمال می‌شود و اعتبار و اعتبار Google را بهبود می‌بخشد. همچنین کمک می کند تا وب سایت شما برای مانیتورهای گوگل قابل مشاهده باشد.


بهینه سازی صفحه و سئو: این دسته شامل روش هایی است که صفحات سایت را بهینه می کند و در نتیجه اعتبار و رتبه آنها را در نتایج جستجو افزایش می دهد.
لینک سازی: این دسته شامل استراتژی هایی برای بک لینک است که برای افزایش اعتبار دامنه ضروری است.


شبکه های اجتماعی: بازاریابی در رسانه های اجتماعی به طور مستقیم رتبه سایت (رتبه صفحه) را افزایش نمی دهد، اما می تواند تأثیر قابل توجهی بر عوامل فرعی رتبه بندی سایت (رتبه صفحه) داشته باشد.


استراتژی‌های اصلاحی: اینها شامل تاکتیک‌هایی است که مشکلات استراتژی‌های موجود را حل می‌کند.
در اینجا برخی از 101 روش برای افزایش رتبه وب سایت در گوگل (رتبه صفحه) و سایر موتورهای جستجو آورده شده است.

بهینه سازی دامنه
1. نام دامنه خود را با استفاده از کلمات کلیدی بهینه کنید
اولین کار شما نام دامنه را انتخاب کنید که شامل کلمه کلیدی برای کسب و کار شما باشد. کلمات کلیدی را برای یک سایت می توانید بسیار پیچیده انتخاب کنید.

کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کرده اید، به ویژه آنهایی که جستجوی بالاتری دارند اما رقابت کمتری دارند.

وجود بخشی از کلمات کلیدی در نام دامنه می تواند رتبه سایت (رتبه صفحه) را در جستجوی آن عبارات کمک کند. به عنوان مثال، اگر تجارت شما در فروش تبلت است، از کلمه “تبلت” در نام دامنه مطمئناً مزایایی را برای شما به همراه می خواهید استفاده کنید.

اما اگر نام دامنه خود را انتخاب و خریداری کرده اید، نیازی به تغییر آن نیست و باید با همین نام ادامه دهید. اما اگر در ابتدای راه هستید، ارزش بررسی را دارد.

2. یک نام دامنه کوتاه انتخاب کنید هنگام انتخاب نام دامنه، تا حد امکان کوتاه باشید. همانطور که در سایر تکنیک های بهینه سازی URL خواهید دید، گوگل URL های کوتاه، ساده و مستقیم را ترجیح می دهد.

هر چه یک دامنه دارای کاراکترهای بیشتری باشد، درک آن برای کاربران دشوارتر و به خاطر سپردن آن دشوارتر است. در انتخاب نام دامنه، نسخه های کوتاه تر ترجیح داده می شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد تأثیر نام دامنه بر سئو، پیوند زیر را بخوانید.

3. زیر دامنه های خود را شفاف و بهینه نگه دارید همه وب سایت ها دارای زیر دامنه نیستند. زیر دامنه ها برای ایجاد یک دامنه یا حتی یک برند مجزا از دامنه استفاده می شوند. برای مثال، برای دامنه example.com، ممکن است زیر دامنه blog.example.com را نیز ببینید.

این با هدف جدا کردن بخش وبلاگ وب سایت از پلت فرم فروشگاه آن است. باز هم، برای راضی نگه داشتن گوگل از سادگی دامنه، بهتر است ساب دامنه را کوتاه و واضح نگه دارید و فقط از کلماتی استفاده کنید که ماهیت ساب دامنه را نشان می دهد.

البته ما شخصا استفاده از زیر دامنه را برای بخش وبلاگ توصیه نمی کنیم و در عوض استفاده از زیرمجموعه ای به شکل example.com/blog را برای بخش وبلاگ سایت توصیه می کنیم. 4.

اطلاعات دامنه WHOIS را در دسترس عموم قرار دهید WHOIS به پروتکلی برای ثبت و یافتن منابع مختلف مرتبط با یک وب سایت اشاره دارد. برای مثال می توانید دامنه و اطلاعات تماس مدیر وب سایت آن را جستجو کنید. به عنوان یک مالک دامنه، می توانید این اطلاعات را در دسترس عموم قرار دهید. اما بهتر از این است که این اطلاعات مخفی نباشد.

اگر اطلاعات دامنه WHOIS را مخفی کنید، ممکن است گوگل فکر کند که در حال تلاش برای انجام کاری غیرقانونی هستید. 5. هاست مناسب سایت خود را انتخاب کنید بیشتر هاست ها از نظر ظاهری یکسان به نظر می رسند.

آنها معمولا بسته بندی های یکسانی دارند و قیمت های مشابهی برای محصولات خود دارند. با این حال، انتخاب میزبانی وب سایت شما می تواند نقش مهمی در رتبه بندی سایت در نتایج جستجو (رتبه صفحه) داشته باشد.

به عنوان مثال، و در بدترین حالت، اگر میزبان شما متهم به انجام فعالیت های خرابکارانه شود، این می تواند اعتبار دامنه شما را تحت تاثیر قرار دهد. به‌طور ملموس‌تر، اگر جستجوهای شما زیاد باشد، این احتمالاً بر موقعیت سایت در نتایج جستجو تأثیر منفی می‌گذارد و حتی ممکن است گاهی اوقات وب‌سایت اصلاً ظاهر نشود.

هاست های وب خوب زیادی وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با انواع هاست، پیشنهاد می کنیم انواع هاست را مطالعه کنید. ارائه دهندگان هاست می توانند رزومه خود را به عنوان یک میزبان خوب برای مخاطبان ما ارسال کنند.

6 وب سایت خود را با احتیاط فراوان انتقال دهید این کاملاً ممکن است که در مقطعی تصمیم بگیرید که سایت را به یک دامنه جدید یا میزبان جدید منتقل کنید.

حتی ممکن است تصمیم به طراحی مجدد سایت خود بگیرید. مطمئناً در این مورد، انتقال سایت با در نظر گرفتن اصول سئو بسیار مهم و مهم است. در غیر این صورت ممکن است بینندگان را سردرگم کند و دو نسخه از سایت شما را ببینند. این باعث ایجاد محتوای تکراری برای آنها می شود.

همچنین ممکن است به دنبال صفحاتی باشند که دیگر وجود ندارند و در نتیجه اعتبار دامنه شما کاملا از بین می رود. این اتفاق برای بسیاری از سایت ها تاکنون افتاده است.

7 لطفا صبر کنید و حیات دامنه خود را بررسی کنید. این به طور منطقی قابل قبول است زیرا هر چه دامنه طولانی تر باشد، احتمال اینکه هرزنامه باشد کمتر می شود.

تأثیر آن اندک است، بنابراین لازم نیست سال‌ها مالک دامنه باشید تا بعد از بزرگ‌تر شدن، روی آن کار کنید. هر چه زمان بیشتری را برای دامنه اختصاص دهید، اعتبار آن بیشتر خواهد بود.

سئو و بهینه سازی وب سایت

  1. کدهای سایت بهینه شده و رایگان را اضافه کنید این ممکن است برای کسانی که با توسعه وب آشنایی ندارند کمی مبهم به نظر برسد. به بیان ساده، اجازه دهید با یک مثال شروع کنیم. فرض کنید می خواهید از نقطه یک به نقطه دو بروید. قطعا مسیرهای بی نهایتی برای رفتن وجود دارد، اما عاقلانه ترین کار این است که کوتاه ترین و بهینه ترین مسیر را انتخاب کنید. راه های زیادی برای کدنویسی سایت شما وجود دارد. اما برخی از روش ها بهتر از روش های دیگر هستند.

استفاده از کدهای پیچیده و غیر ضروری دارای معایبی است. از جمله این معایب می توان به لود کند سایت و کندی موتورهای جستجوگر اشاره کرد. برای بهینه سازی کد با صرف زمان در وب سایت. برای اطلاعات بیشتر به کد نویسی SEO مراجعه کنید.

  1. فایل robots.txt را بهینه کنید این اقدام ممکن است بسته به اهداف و اهداف شما برای شما اعمال نشود. به طور معمول موتورهای جستجو سایت را می خزند و هر صفحه از آن را فهرست می کنند. اما می توانید با ارائه مجموعه ای از دستورالعمل ها در فایل robots.txt از ردیابی آنها در مسیر دلخواه خود جلوگیری کنید.

با استفاده از robots.txt می توانید از دسترسی مرورگرها به برخی از صفحات جلوگیری کنید تا از محتوای تکراری جلوگیری کنید. همچنین به شما امکان می‌دهد محتوایی را که علاقه‌ای به دیدن آن‌ها از ربات‌های Google ندارید حفظ کنید. مراقب باشید از این تکنیک برای تکنیک های کلاه سیاه استفاده نکنید، زیرا گوگل بعد از مدتی به نیت اصلی شما پی خواهد برد.

رفع سریع خطاهای سرور

  1. وب سایت شما مطمئناً گاهی اوقات 100٪ آنلاین نخواهد بود، سرور ممکن است از کار بیفتد و برخی از صفحات ممکن است از کار بیفتند. این یکی از واقعیت های توسعه وب است و اجتناب ناپذیر است. کاری که می توانید انجام دهید این است که وضعیت سرورهای سایت را زیر نظر داشته باشید و خطاها را در سریع ترین زمان ممکن برطرف کنید.

URL های سایت را ثابت نگه دارید

  1. اگر با مفهوم URL های ثابت و پویا آشنا نیستید، احتمالاً این برای شما کمی عجیب است. اجازه دهید ابتدا عبارات URL پویا و متغیر را توضیح دهیم. این ULS ها بسته به وضعیت پارامترهای خود و ارتباط آنها با پایگاه داده سایت، محتوای متفاوتی را نمایش می دهند. URL های ثابت تنها در صورتی تغییر می کنند که مدیر سایت آن را به Backend تغییر دهد.

به جز در شرایط بسیار خاص، URL های سایت باید ثابت و ثابت باشند و فقط به صلاحدید شما قابل تغییر هستند. این باعث افزایش اعتبار سایت و رتبه بندی صفحات آن در نتایج جستجو می شود.

URL های سایت را به صورت منطقی سازماندهی کنید

  1. URL های سایت باید بر اساس یک سری دسته بندی تک صفحه ای سازماندهی شوند. به عنوان مثال، صفحات URL ممکن است دارای دسته های اصلی و فرعی یک مقاله یا محصول باشند.

این بهینه سازی کلمات کلیدی را بهبود می بخشد و تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد. گوگل همچنین اطلاعات بیشتری در مورد نحوه سازماندهی سایت ارائه می دهد. دلیلی برای عدم انجام این کار وجود ندارد. البته شایان ذکر است که اکثر سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا یا وردپرس ذاتاً قادر هستند.

URL ها را تا حد امکان کوتاه کنید

  1. به همان دلایلی که در نام دامنه کوتاه تر ذکر کردیم، طول URL ها نیز باید تا حد امکان کوتاه باشد. این کار استفاده از سایت را برای شما و کاربرانتان آسان تر می کند و مدیریت آن را آسان تر می کند. برای مثال، اگر دسته‌ای با عنوان «خدمات و محصولات» دارید، فقط می‌توانید از عبارت «محصولات» یا «خدمات» در URL آن استفاده کنید.

اگر عنوان پست سایت در وبلاگ “چگونه از یک محل کار بحرانی و شرم آور جلوگیری کنیم” است، می توانید به جای استفاده از تمام اصطلاحات موجود در URL از عبارت “Getaway-Critical-Career” در ULLR استفاده کنید. استفاده کنید. از استفاده از حروف اضافی در URL خودداری کنید. این ممکن است با مورد 12 مغایرت داشته باشد. به خاطر داشته باشید که اولویت استفاده از دسته ها در URL است، اما تمام عبارات مربوط به نام آنها باید مختصر و مختصر در URL باشد.

یک نقشه سایت HTML ایجاد کنید

  1. نقشه سایت HTML برای کاربران ایجاد شده است و نباید با نقشه سایت XML اشتباه گرفته شود. هدف از ایجاد نقشه سایت HTML این است که لیستی از مهم ترین URL های سایت را در اختیار کاربران قرار دهد تا بتوانند با یک کلیک آنها را ردیابی کنند. وب مسترها معمولا لینک نقشه سایت HTML را در پایین سایت قرار می دهند. یک نقشه سایت XML ایجاد کنید و آن را در هاست آپلود کنید نقشه سایت XML نسخه پیچیده تری از نقشه سایت HTML است. این نقشه سایت دارای کدهایی است که برای موتورهای جستجو قابل درک است. ایجاد نقشه سایت XML ساده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. بسیاری از وب سایت ها و افزونه های CMS می توانند این فایل را تولید کنند.

پس از آپلود این فایل باید آن را به کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید. به خاطر داشته باشید که گوگل بدون نقشه سایت نیز صفحات خود را رصد می کند، اما وجود نقشه سایت می تواند این کار را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهد.

همیشه نقشه سایت را به روز کنید

  1. همیشه نقشه سایت را به روز کنید چه بدانید چه ندانید، وب سایت شما دائما در حال تغییر است. شما همیشه در حال اضافه کردن صفحات جدید به سایت، حذف صفحات یا تغییر ساختار کلی سایت هستید. هنگام ایجاد چنین تغییراتی، اغلب فراموش می شود که نقشه سایت را به روز کنید. بنابراین همیشه آن را به روز کنید. عدم به روز رسانی نقشه سایت باعث کاهش رتبه بندی در نتایج جستجو (رتبه صفحه) نمی شود، اما به اجرای روان تر استراتژی های سئو کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که محتوای صفحه به درستی در همه دستگاه ها بارگیری می شود توجه داشته باشید که صفحات سایت در هر دستگاه و مرورگر باید به درستی بارگذاری شوند. اکثر توسعه دهندگان وب از یک دستگاه یا مرورگر خصوصی برای آزمایش وب سایت شما استفاده می کنند. اما آیا وب سایت شما در سایر دستگاه ها و مرورگرها نیز به درستی ظاهر می شود؟

بارگذاری نشدن تصویر در مرورگرهای قدیمی مانند اینترنت اکسپلورر می تواند به اعتبار آن آسیب برساند. شما می توانید از خدماتی مانند BrowserStack برای مشاهده وب سایت خود در انواع مرورگرها و دستگاه ها استفاده کنید.

وب سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید

  1. شما باید وب سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید. بیشتر ترافیک وب در حال حاضر به پلتفرم دستگاه تلفن همراه منتقل می شود، بنابراین توجه دقیق به بهینه سازی سایت ها در این دستگاه ها منطقی است. اهمیت این موضوع نیز با وجود الگوریتم های گوگل مانند Mobilegeddon دوچندان می شود.

بهبود سیستم ناوبری کاربر

  1. شما می توانید با ارتقای سیستم ناوبری سایت و منوی اصلی سایت، رتبه سایت در گوگل (رتبه صفحه) را افزایش دهید. گوگل برای تجربه کاربری بسیار مهم است و این غول جستجو همیشه نشان داده است که به اصول خود بسیار پایبند است. از نظر آن، مهمترین تعهد گوگل ارائه بهترین نتایج به کاربران در جستجوی عباراتی است که می خواهند. گوگل همیشه دوست دارد کاربران تجربه خوبی از کار با سایت داشته باشند و یکی از عوامل موثر در این امر هدایت صحیح کاربران به سایت است.

وب سایت خود را به دسته ها و زیر مجموعه ها تقسیم کنید و منوهای آن را در دسترس و قابل کلیک کنید. این ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما به دلیل اعتبار سایت، اغلب نادیده گرفته می شود و مهمتر از آن چیزی است که اکثر کاربران در مورد آن فکر می کنند. مهمترین صفحات سایت را در منوی اصلی قرار دهید تا بیشترین رتبه را برای آنها در گوگل کسب کنید.

موتورهای جستجو را با داده های ساختارمندتر تغذیه کنید

  1. موتورهای جستجو را با داده های ساختار یافته تر تغذیه کنیدگراف دانش Google در حال رشد است و امروزه می تواند به بسیاری از سوالات کاربران بر اساس اطلاعاتی که از سراسر وب دریافت می کند پاسخ دهد. چگونه اطلاعات سایت خود را در این کادرها نمایش دهید تا بیشترین بازدید را داشته باشید.

کلید حل این مشکل استفاده از داده های ساخت یافته و قابل فهم کردن آن برای موتورهای جستجو است. وب سایت schema.org آموزش های زیادی در مورد نحوه استفاده از این داده های ساخت یافته دارد. افزونه های خوبی نیز وجود دارد که اگر از سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کنید می توانید از آنها استفاده کنید.

از پیوندهای داخلی با لنگرهای متنی مرتبط استفاده کنید

  1. راهنمایی صحیح کاربران تا حدی به نحوه پیوند صفحات بستگی دارد. به عنوان مثال، فرض می کنیم کاربری که در صفحه اصلی سایت قرار دارد می تواند به راحتی به هر سایت دیگری برود، اما آیا می تواند به راحتی بین صفحات دیگر حرکت کند؟

سعی کنید حداقل یک پیوند به صفحات دیگر در هر صفحه سایت قرار دهید. برخی از پست های وبلاگ شما ممکن است چندین پیوند به پست های دیگر نیز داشته باشند. پیوندهای داخلی کمک زیادی به حفظ کاربران در سایت می کنند، علاوه بر این به افزایش رتبه سایت (رتبه صفحه) در موتورهای جستجو کمک می کنند. این افزایش در حضور سایت باعث (رتبه صفحه) نرخ تبدیل بالاتری می شود.

پیوند به سایر منابع معتبر و مرتبط

  1. لینک های داخلی تازه شروع کار هستند. پیوند دادن به وب سایت های معتبر دیگر نیز می تواند ایده خوبی برای پشتیبانی از صحت محتوای فعلی شما باشد. به عنوان مثال، پیوند دادن به منابع یک مقاله از یک سایت معتبر می تواند اعتبار آن را تا حد زیادی افزایش دهد. فقط مطمئن شوید که سایت های معتبر را به عنوان منبع تاثیر مثبت خود شناسایی کنید.

از فرمت صحیح برای تصاویر سایت استفاده کنید

  1. استفاده از تصاویر در صفحات سایت، چه به عنوان گالری عکس و چه برای پست منتشر شده در سایت، می تواند ایده خوبی باشد. اما هر تصویری نمی تواند به درستی عمل کند. برخی از تصاویر در وب بهتر از بقیه هستند. به عنوان مثال، برخی از فرمت ها در برخی از دستگاه ها به خوبی بارگذاری نمی شوند و می توانند سرعت سایت را کاهش دهند.

به خاطر داشته باشید که فرمت‌های JPG، PNG و GIF بهترین انتخاب‌ها هستند. همچنین برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه باید تا حد امکان حجم این عکس ها را کاهش دهید.

با استفاده از تگ ALT یک نام مناسب برای عکس های خود انتخاب کنید

  1. با بهینه سازی عکس های خود و انتخاب عنوان مناسب برای آنها، می توانید این شانس را داشته باشید که عکس های سایت را در نتایج جستجو نشان دهید. این تأثیر مستقیمی بر شهرت و رتبه سایت (رتبه صفحه) در نتایج جستجو ندارد، اما سیگنالی از ارتباط صفحه با Google می دهد.

ابتدا عنوان صحیح عکس را انتخاب کنید. این نام باید کوتاه و توصیفی و مرتبط با موضوع عکس باشد. سپس متن جایگزین مناسب را برای توصیف دقیق محتوای عکس انتخاب کنید. تصور کنید که کاربر برای یافتن چنین تصویری برای انتخاب این عبارت به دنبال چه چیزی است.

افزایش سرعت سایت

  1. در مرحله بعد، باید عملکرد سایت را بهبود بخشید. تنها چند صد ثانیه زمان کمتر برای بارگذاری یک سایت می تواند تأثیر مثبتی بر رتبه آن داشته باشد. سرعت سایت تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر رتبه بندی ( رتبه صفحه ) آن در جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو دارد و بسیار بهینه شده است.

وقتی کاربر در نتایج جستجو روی سایت شما کلیک می کند، پس از چند ثانیه تصمیم می گیرد که بماند یا نه. به گفته سایت معتبر KissMetrics، 47 درصد از کاربران انتظار دارند وب سایت آنها در دو ثانیه یا کمتر بارگذاری شود و 40 درصد از کاربران نیز دوست دارند وب سایت آنها در کمتر از سه ثانیه نمایش داده شود. تنها یک ثانیه بیشتر منجر به اختلاف هفت درصدی شد که می تواند به همان اندازه بر نرخ تبدیل سایت تأثیر بگذارد.

سرعت سایت خود را اندازه بگیرید تا در صورت وجود مشکل، آنها را برطرف کنید، حتی اگر سایت شما در نتایج جستجو در صدر باشد. برای این کار می توانید از ابزارهایی مانند Pingdom استفاده کنید.

وب سایت خود را با گواهی امنیتی SSL ایمن کنید

  1. این یکی از عوامل موثر بر رتبه سایت است(page rank)در گوگل و ارزش زمان صرف شده را دارد که پیاده سازی آن آسان است. در سال 2014، گوگل اعلام کرد که وب سایت های دارای گواهینامه SSL نسبت به سایر سایت ها اولویت بیشتری خواهند داشت و گوگل به آنها رتبه بیشتری می دهد.(page rank). با توجه به اهمیت روزافزون امنیت وب در سال های اخیر، احتمالاً این امر در سال های آینده به عامل مؤثرتری تبدیل خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر، تاثیر Https بر سئو را بخوانید .

با خرید یک گواهی امنیتی از ارائه دهنده هاست خود یا هر شرکت دیگری می توانید آن را با هزینه اندکی در سایت خود پیاده سازی کنید. حتی اگر هدف شما بهبود رتبه سایت نباشد، گواهی امنیتی SSL کاربران شما را ایمن نگه می دارد و از این رو آنها به سایت شما اعتماد خواهند کرد.

اگر به تازگی شروع کرده اید، پیشنهاد می کنیم یک گواهی امنیتی در وب سایت خود دریافت کنید. برای وب‌سایت‌هایی که دائماً اطلاعات مهم و حساس مانند اعتبار و کارت‌های بانکی خود (مانند فروشگاه‌های آنلاین) را مخابره می‌کنند، نیاز بسیار بیشتری به گواهی وجود دارد.

محتوای تکراری را شناسایی و حذف کنید

  1. گوگل به دلایل واضح از محتوای تکراری متنفر است. دلیلی وجود ندارد که محتوای یک صفحه در صفحات دیگر همان سایت یا وب سایت های دیگر وجود داشته باشد. این نیز به عنوان سرقت محتوا در نظر گرفته می شود. با این حال، داشتن محتوای تکراری در وب سایت شما بدون کپی کردن یک کلمه کاملاً محتمل است.

گاهی اوقات، گوگل دو نسخه متفاوت از یک محتوا (مانند نسخه HTTPS و نسخه HTTP همان صفحه) را می بیند و آن را به عنوان محتوای تکراری می بیند، در غیر این صورت. با بررسی کنسول جستجوی گوگل و سایر ابزارها می توانید چنین مشکلاتی را بررسی کنید و یکی از نسخه های مشابه را حذف کنید.

از تگ rel = canonical استفاده کنید

  1. گاهی اوقات وجود محتوای تکراری در صفحات مختلف سایت توجیهاتی دارد. به عنوان مثال، ممکن است دو نسخه متفاوت از یک محتوا در سایت خود داشته باشید. اگر در سایت شما اینطور است و نمی خواهید سایت شما در گوگل کمرنگ شود، بهترین راه برای استفاده از تگ canonical استفاده از آن است.

این برچسب به گوگل کمک می کند تا صفحه اصلی و سایر نسخه های آن را درک کند تا نسخه صحیح را در نتایج جستجو نشان دهد. توجه داشته باشید که این روش راه حلی متفاوت از نادیده گرفتن فایل robots.txt است.

مطالب سایت را مرتب و دسته بندی کنید

  1. در مرحله بعد، باید محتوای سایت را سازماندهی کنید و آن را به دسته ها و زیر مجموعه ها دسته بندی کنید. فهرستی از موضوعات وبلاگ تهیه کنید و برای هر یک دسته بندی ایجاد کنید. گوگل می‌تواند این اطلاعات را مشاهده کرده و از آن برای درک بهتر محتوا استفاده کند. همچنین می توانید از کلمات کلیدی جدید در این صفحات استفاده کنید تا شانس خود را برای دریافت ترافیک از سایت خود افزایش دهید.

اطلاعات تماس را در دسترس قرار دهید

  1. این یک عامل رتبه بندی خیلی موثر نیست، اما گوگل کمی آن را قبول می کند، زیرا تجربه کاربری سایت را بهبود می بخشد. روش اصلی تماس با شما، اغلب تلفن، باید برای کاربران واضح و قابل مشاهده باشد.همچنین باید یک صفحه تماس برای کسب و کار خود طراحی کنید و تمام اطلاعات مرتبط را در این صفحه قرار دهید. این اطلاعات شامل نام شرکت، آدرس، تلفن تماس و اطلاعات شبکه اجتماعی است.

قوانین سایت و صفحه حریم خصوصی برای سایت ایجاد کنید

  1. صرف نظر از نوع کسب و کارتان، بهتر است قوانین سایت و حریم خصوصی کاربران را در صفحات جداگانه توضیح دهید. وجود چنین صفحاتی در نقشه سایت نشان می دهد که شما برای کسب و کار خود بسیار مهم هستید و در مورد حفظ اطلاعات کاربران خود کاملا شفاف هستید. شما از طریق چنین صفحاتی شاهد افزایش رتبه خارق العاده ای نخواهید بود، اما چنین صفحاتی دقیقاً همان چیزی است که هر سایتی به آن نیاز دارد.

شناسایی و رفع خطاهای سایت با استفاده از کنسول جستجوی گوگل

  1. کنسول جستجوی گوگل معدنی از اطلاعات در مورد نحوه عملکرد سایت و نحوه نمایش آن در نتایج جستجو است. این ابزار به شما کمک می کند تا مشکلات سایت را عیب یابی کنید تا از تداخل با تکنیک های SEO جلوگیری کنید.

به عنوان مثال، این کنسول زمانی که سایتی از دسترس خارج می شود به شما هشدار می دهد و همچنین می توانید نگاهی به نحوه فهرست بندی صفحات سایت خود بیندازید. مشکلات ایندکس صفحات را بیابید و سایت خود را همیشه در بهترین شرایط نگه دارید.

نمایش نظرات کاربران در وب سایت

  1. این برای پلتفرم های درون فروشگاهی که محصولات را به صورت آنلاین می فروشند ضروری است. به کاربران خود اجازه دهید در مورد محصولات موجود در سایت نظر بدهند و سوال بپرسند. شما می توانید به آنها امکان اضافه کردن امتیاز از طریق ستاره و اعداد را بدهید، اما نکته مهم در مورد بالا بردن رتبه سایت آنها توانایی آنها در درج نظرات است.

این روش به کاربران اجازه می دهد تا در محتوای سایت مشارکت کنند و همچنین رتبه بندی خود را در نتایج جستجو با استفاده از داده های خرد نمایش دهند.

نرخ پرش سایت را کاهش دهید

  1. نرخ پرش سایت نشان دهنده میزان تجربه کاربری آن و همچنین میزان مشارکت آنها است. نرخ پرش بالا به سایتی می دهد که کاربران به آن علاقه ای ندارند و گوگل از این پارامتر برای تخمین تعداد صفحات مرتبط با عبارات جستجو استفاده می کند.

سعی کنید با ارائه محتوای باکیفیت و ارزشمندتر، نرخ پرش سایت را کاهش دهید و در نتیجه باعث افزایش تعامل کاربران در وب سایت شوید. با ارائه محتوای بهتر و طولانی تر، کاربران را مدت بیشتری در سایت نگه دارید.

مدت زمان حضور کاربر در صفحات را افزایش دهید

  1. با کاهش نرخ پرش در برخی موارد، زمان صرف شده در سایت افزایش می یابد. این دیگر نیازی به انجام کاری برای افزایش حضور کاربران ندارد. گوگل مدت زمانی را که کاربران سایت ارزش محتوای آن را ارائه می کنند در نظر می گیرد.

به عنوان مثال، داستانی که خواندن آن به ده دقیقه زمان نیاز دارد، برای گوگل از هر مقاله دیگری که در 30 ثانیه قابل خواندن باشد، ارزشمندتر است.

کاربران را علاقمند به بازگشت به سایت کنید

  1. اغلب از سئو برای جذب کاربرانی استفاده می شود که هنوز نام شما را نشنیده اند. بهینه سازی سایت در کلمات به خصوص راهی برای جذب چنین کاربرانی است. با این حال، بهینه سازی سایت برای کاربران بازگشتی نیز می تواند تأثیر بسزایی در رتبه بندی آن داشته باشد.

انتشار منظم محتوا، تشویق کاربران به بازگشت به سایت و پاداش دادن به کاربران عادی سایت از جمله راه هایی است که استراتژی سئو سایت را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

وب سایت خود را با کلمات محلی بهینه کنید

  1. همه کسب‌وکارها به سئوی محلی نیاز ندارند ، اما در مشاغلی که به ترافیک کاربر وابسته هستند، این موضوع همچنان وجود دارد. الگوریتم محلی گوگل با الگوریتم معمول خود متفاوت است. این الگوریتم سه مورد از آنها را در ابتدای نتایج جستجو در عبارات جستجویی که باید توسط مشاغل محلی ارائه شود نشان می دهد.

با استفاده از فهرست کسب و کار گوگل خود، می توانید این شانس را داشته باشید که در نتایج جستجوی محلی ظاهر شوید. همچنین می توانید امیدوار باشید که با بهینه سازی سایت به گونه ای که با نام شهر و محله خود ارتباط دارد، از مشتریان محلی ترافیک دریافت کنید.

صفحات SEM و SEO

برندهای خود را بسازید

  1. داشتن بخش وبلاگ و به روز رسانی آن در هر برنامه سئو امری ضروری است. وبلاگ نویسی باید مطابق با سئو باشد. با این حال، بهتر است قبل از شروع هر کاری قوانینی را برای نویسندگان تعیین کنید تا هر کدام دارای شخصیتی به خصوص در سایت باشند.

این یک برند شخصی برای هر یک از آنها ایجاد می کند و تصویری متمایز به آنها می دهد. این برندهای شخصی می توانند به صورت فردی یا تیمی باشند که هر کدام در زمینه خاصی فعالیت می کنند. این امر محتوای سایت را برای نویسندگان پرفروش بهینه می کند و فرصت های بیشتری برای پست مهمان و بازاریابی در شبکه های اجتماعی به شما می دهد.

عنوان صفحه را بهینه کنید

  1. هدرهای صفحه برخی از اطلاعاتی هستند که به عنوان عنوان سایت شما در صفحه نتایج جستجو ظاهر می شوند. این مورد گوگل را از موضوع صفحه آگاه می کند، بنابراین حداقل از یک کلمه کلیدی خاص در آن استفاده کنید. عنوان صفحه باید 70 کاراکتر باشد و به گونه ای نوشته شود که توجه کاربران را به خود جلب کند.

به خاطر داشته باشید که رتبه بندی گوگل تنها بخشی از داستان است. به عبارت دیگر، شما باید کاربران را متقاعد کنید تا روی سایت شما در صفحه نتایج جستجو کلیک کنند. اکثر سیستم های مدیریت محتوا به شما این امکان را می دهند که به راحتی عنوان صفحه را تغییر دهید.

صفحات متا اختیاری را بهینه کنید

  1. توضیحات متا هر صفحه در زیر لینک سبز رنگ هر مورد در نتایج جستجو نمایش داده می شود. در اینجا فضای بیشتری (160 کاراکتر) برای توصیف بهتر صفحه وجود دارد. بنابراین از چند کلمه کلیدی در هدف استفاده کنید تا بهترین توضیحات را در مورد محتوای آن صفحه به دست آورید.

توضیحات تبعیض به شما این شانس را می دهد که دید سایت خود را در نتایج جستجو افزایش دهید. بنابراین از مهارت های بازاریابی خود استفاده کنید و متنی بنویسید که کاربران را تشویق کند تا به جای 9 مورد دیگر، روی سایت شما کلیک کنند.

اگرچه تردیدهایی در مورد تأثیر متا تبعیض بر رتبه صفحه وجود دارد، اما ثابت شده است که نرخ کلیک مستقیماً بر رتبه سایت تأثیر می گذارد.(page rank)و یکی از پارامترهای مهم در الگوریتم رتبه بندی گوگل هستند . این بدان معنی است که متا تبعیض به طور غیرمستقیم بر رتبه صفحه تأثیر می گذارد، با توجه به تعداد کاربرانی که مجبور به کلیک بر روی سایت هستند.

عنوان صفحات و متا تبعیض ها را متفاوت بنویسید

  1. وقتی یاد می گیرید که هر صفحه به عنوان و اختیاری نیاز دارد و باید برای یک کلمه کلیدی بهینه شود، ممکن است وسوسه شوید که یک الگو برای این کار ایجاد کنید. به این معنی که شما یک متن خاص برای آن ایجاد می کنید و فقط در صفحات مختلف آن را کمی تغییر می دهید.

این ممکن است به نظر تسریع در این امر باشد، اما با توجه به شباهت آنها در صفحات از جمله محتوای تکراری و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (پر کردن کلمات کلیدی)، ممکن است باعث جریمه گوگل شود. نوشتن محتوای مستقل برای عنوان و متا تبعیض هر سایت ممکن است کمی زمان بر باشد، اما بسیار ارزشمند است.

از هدرهای مناسب در محتوای صفحه استفاده کنید

  1. کد وب سایت شما دارای تگ های هدر است که از H1 شروع می شود و تا H6 ادامه می یابد. این تگ ها برای اشاره به فصل ها و زیرشاخه های آنها استفاده می شود. گوگل از این تگ ها هنگام ارزیابی ساختار صفحه برای درک بهتر محتوای آن استفاده کرد.

برای بهینه سازی این موضوع، باید طرح کلی محتوا (عناوین و زیرعنوان ها) را مشخص کنید و سپس قوانین استفاده از این تگ ها را دنبال کنید. در نهایت، شما باید از کلمات کلیدی مختلف در هر یک از عنوان ها استفاده کنید تا شانس رتبه بندی در اطراف آن کلمات کلیدی را افزایش دهید.

  1. URL صفحات را بهینه کنید ما در مورد بهینه سازی URL ها به طرق مختلف صحبت کرده ایم. به طور خلاصه، آدرس‌های اینترنتی باید ثابت، کوتاه و دارای ساختاری مانند تخته خرده‌دار باشند تا کاربران بتوانند راحت‌تر حرکت کنند. اما در سطح صفحه نیز باید محتوای آن صفحه را توصیف کنند. به عنوان مثال، اگر صفحه ای در مورد نحوه درست کردن کیک های شکلاتی دارید، آدرس اینترنتی آن ممکن است “bake-cake-chocolate” باشد. عنوان انتخاب شده توصیفی است و مطمئناً بهتر از URI مانند “Instruction-Preparation-2332” است.

به طور کلی از استفاده از اعداد و کاراکترهای خاص در URL ها خودداری کنید و به جای آن از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. حالت ایده آل برای URL این است که کاربر فقط با مشاهده صفحه URL محتوای صفحه را کشف کند.

  1. در هر صفحه چند صد کلمه محتوای مستقل بنویسید هر صفحه سایت باید محتوایی داشته باشد. در غیر این صورت، گوگل ممکن است صفحه را بی فایده بداند و فکر کند که برای فریب کاربران و الگوریتم های جستجو ایجاد شده است. طول مطالب به موضوع صفحه بستگی دارد، اما در هر صورت باید چند صد کلمه در مورد آن بنویسید.

این محتوا نیز باید به صورت مستقل تولید شود و در جای دیگری کپی نشود مگر اینکه دلیل روشنی برای آن وجود داشته باشد.

این توضیحات برای صفحات محصول و خدمات اعمال می شود. برای پست های وبلاگ نیز توصیه می شود 1000 کلمه در مورد موضوع مورد نظر تولید کنید.

نگران محتوای صفحه اصلی سایت نباشید. فقط توجه داشته باشید که صفحه اصلی به خوبی طراحی شده است تا کاربران را به صفحاتی که می خواهند هدایت کند.

  1. صفحات مخصوصا برای کلمات کلیدی خود ایجاد کنید شاید برخی با این موضوع موافق نباشند، اما همچنان نکات مثبتی را در این راه حل می بینیم. برای برخی از مهم ترین عبارات و کلمات کلیدی سایت، صفحات جداگانه با عناوین مرتبط با آن کلمات کلیدی ایجاد کنید. نکته مهم در اینجا این است که صفحات ایجاد شده باید کاملا طبیعی به نظر برسند. به عبارت دیگر، افزودن کلمات کلیدی بیشتر به عنوان صفحه ای که هیچ ربطی به آن ندارد، حتی می تواند به رتبه سایت آسیب برساند. به هر حال طبیعی باش از کلمات کلیدی در سراسر محتوای متن استفاده کنید هیچ قانون خاصی برای نحوه محاسبه چگالی کلمه کلیدی در یک صفحه توسط گوگل وجود ندارد. گوگل از طریق الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل به عباراتی که معنی دار و نزدیک به کلمه کلیدی هستند توجه زیادی دارد. با این حال، استفاده مکرر از کلمات کلیدی در متن هنوز ایده خوبی است. این امر ارتباط محتوای سایت با عبارات جستجو شده توسط کاربران را افزایش می دهد. در نتیجه گوگل درک بهتری از سایت و برند شما به دست خواهد آورد.

با این حال، این استفاده از کلمات کلیدی باید کاملا طبیعی باشد. اگر این به طور طبیعی اتفاق نیفتد، گوگل آن را به عنوان استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می بیند. در نتیجه، با توجه به الگوریتم پنگوئن، رتبه سایت به شدت کاهش می یابد.

  1. مطالب طولانی بنویسید هیچ قانونی در مورد طول محتوا وجود ندارد. بارها دیده‌ایم که داستان‌های کوتاه به‌طور گسترده به اشتراک گذاشته می‌شوند و لینک‌های زیادی دریافت می‌کنند، از سوی دیگر، چند کتاب الکترونیکی صد صفحه‌ای نیز در وب وجود دارند که هیچ توجهی به آن‌ها نمی‌کنند.

کیفیت و جذابیت کار شما مهمتر از طول آن است. اما آمار نشان می دهد که محتوای رده بالا در سئو و جذب بک لینک محبوبیت بیشتری دارد. چنین کلمات باکیفیت و چند کلمه‌ای جزئی‌تر، کاربردی‌تر و کوتاه‌تر از مطالب هستند و بنابراین توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند.

  1. به طور منظم محتوا تولید و منتشر کنید گوگل توجه زیادی به به روز رسانی سایت شما دارد. شاید تا همین پنج سال پیش وبلاگ بسیار فعالی داشتید و چندین هزار ورودی در آرشیو سایت شما وجود داشت. اما چند سالی است که شما کار خاصی انجام نداده اید. در چنین شرایطی احتمالاً خواهید دید که بازدید سایت شما روز به روز در حال کاهش است.

توصیه ما در اینجا افزایش سرعت انتشار محتوا نیست، بلکه انتشار محتوای با کیفیت همیشه مهمتر است. بنابراین همیشه یک بار در هفته وبلاگ سایت خود را به روز کنید.

  1. محتوای سایت را کاربردی تر کنید چندین بار اشاره کرده ایم که محتوای سایت برای موفقیت باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. دلیل آن ارزیابی گوگل از کیفیت محتوای شما هنگام رتبه بندی آن است. اما کیفیت بالای محتوا از کجا می آید؟

یکی از مهمترین پارامترهای کیفیت محتوا، کاربردی بودن آن است. محتوای شما چقدر برای کاربران مفید است؟ آیا به سوالات آنها پاسخ صحیح داده شده است؟ آیا راهنمایی درستی به آنها داده می شود؟

  1. محتوای سایت را خاص تر کنید محتوای شما باید کمی با رقبا متفاوت باشد تا رتبه بهتری کسب کنید. اگر با سایت‌های بسیار بزرگ رقابت می‌کنید و می‌خواهید رتبه بالایی کسب کنید، اهمیت این موضوع دو چندان می‌شود و باید برای تولید هر محتوایی سخت تلاش کنید.

اما اگر موضوعات شما از نظر محتوا بسیار خاص هستند و موضوعاتی را ترک می کنید که هیچ کس به دنبال آن نیست، ممکن است محتوای شما هرگز مشاهده نشود. از بسیاری جهات، سئو بهتر از رقبا است. از این موضوع نهایت استفاده را ببرید.

  1. محتوای وب سایت را به طور منظم به روز کنید گوگل توجه زیادی به نحوه به روز رسانی سایت شما دارد و نوع این به روز رسانی ها نیز برای این موتور جستجو مهم است. به عنوان مثال، به روز رسانی مداوم صفحه اصلی سایت خود با محصولات جدید مطمئناً بسیار بهتر از ایجاد چند کلمه در اطراف این صفحه در هر سال است.

به روز رسانی مداوم وب سایت کاری است که زمان زیادی می برد و اعتبار آن را افزایش می دهد. افزودن محتوای جدید به وب سایت نیز باعث افزایش دید و بازگشت کاربران می شود.

  1. رفع خطاهای نوشتن در صفحات گوگل دارای سیستم های شناسایی است که می تواند کیفیت محتوای یک صفحه را به طور همزمان ارزیابی کند. به عنوان مثال، این سیستم قادر به تشخیص خطاهای نوشتن محتوا است و حتی می تواند میزان بیان نویسنده را ارزیابی کند.

حتی اگر محتوای یک صفحه حاوی اطلاعات خام باشد، وجود اشتباهات تایپی باعث پایین آمدن رتبه گوگل می شود. تنها چند دقیقه بررسی محتوا و رفع این مشکلات می تواند تاثیر خوبی بر رتبه (رتبه صفحه) آن داشته باشد. پس حتما قبل از انتشار مطالب آن را ویرایش کنید.

  1. از فایل های رسانه ای در محتوای متنی استفاده کنید هر بازاریابی مبتنی بر محتوا باید برای محتوای رسانه ای (تصویر یا صدا) انجام شود. جذابیت محتوای بصری، مانند تصویر و ویدئو، بسیار بیشتر از محتوای متنی است، زیرا آنها نیاز به تمرکز کمتری دارند و کاربران می توانند آنها را عمیقاً درک کنند.

توجه داشته باشید که پست های سایت حداقل یک محتوای بصری دارند، حتی اگر محتوا فقط یک تصویر ساده باشد. این امر اعتبار محتوای سایت شما را افزایش می دهد و مزایای افزایش رتبه سایت (رتبه صفحه) را برای شما به ارمغان می آورد.

  1. از مطالب تکمیلی استفاده کنید استفاده از محتوای تکمیلی برای افزایش اعتبار محتوای اصلی چیزی است که این روزها به برگه برنده برخی از وب سایت ها تبدیل شده است. استفاده از یک ماشین حساب خودکار هزینه پروژه، چک لیست های مورد نیاز، اینفوگرافیک ها یا کاربرگ ها می تواند مهارت های کاربر را تا حد زیادی افزایش دهد.

اگرچه شواهد مستقیمی مبنی بر دخالت آنها در الگوریتم های رتبه بندی (رتبه صفحه) وجود ندارد، اما وجود چنین محتوای مکمل می تواند کیفیت محتوا را افزایش داده و آن را جذاب تر کند. همه این اثرات منجر به لینک های بیشتر، بازدیدهای مکرر، افزایش اشتراک گذاری و در نتیجه رتبه بالاتر گوگل (رتبه صفحه) می شود.

  1. بهینه سازی نرخ کلیک سایت در موتورهای جستجو به طور کلی حدود چهل به این موضوع اشاره داشتیم. اما ما باید در اینجا بیشتر بحث کنیم. این موضوع سال‌ها موضوع بحث بسیاری از کارشناسان سئو بوده است، اما داده‌های اخیر نشان می‌دهد که رابطه مستقیمی بین نرخ کلیک (نرخ کلیک به ازای هر وب‌سایت مشاهده‌شده در نتایج جستجو) و رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو (رتبه صفحه) وجود دارد. ).

به طور کلی، اگر وب سایت دارای نرخ کلیک (CTR) بالاتری باشد، احتمالاً موقعیت بهتری در نتایج جستجو خواهید داشت. اما فرمول دقیقی برای این مشکل کشف نشده است.

بهینه سازی وب سایت برای افزایش نرخ کلیک حتی اگر اعتبار آن را تحت تاثیر قرار ندهد همچنان مفید خواهد بود. بنابراین با تشویق کاربران به کلیک بر روی سایت شما می توانید CTR را افزایش دهید. اینها شامل بهینه سازی عنوان صفحه و متا تبعیض است.

  1. پیوندهای نامعتبر را پیدا و حذف کنید گوگل علاقه ای به مشاهده لینک های نامعتبر در وب سایت ندارد. اگر لینکی در وب سایت شما وجود داشته باشد که منجر به صفحه خطای 404 نامعتبر شود، تجربه کاربری مثبتی ایجاد نخواهیم کرد. این نشان دهنده اهمیت نداشتن لینک به سایت و عدم توجه به محتوای آن است.

اینها نشانه های خوبی نیستند و بهتر است این لینک ها را برای مدت کوتاهی پیدا کنید و لینک های مناسب را جایگزین کنید. برای این کار می توانید از ابزار Screaming Frog SEO Spider استفاده کنید.

  1. از تگ های محتوا استفاده کنید ایجاد تگ محتوا، محتوای سایت شما را در ابعاد کوچکتر دسته بندی می کند. با استفاده از دسته بندی ها می توانید محتوای سایت را به موضوعات کلی تقسیم کنید. برچسب ها به شما امکان می دهند اجزای اضافی را تعریف کرده و محتوای سایت را در آن بگنجانید.

اما مراقب باشید زیاده روی نکنید. فقط به برچسب های عمومی تر بچسبید و اگر تعداد کافی مقاله در زیر آن وجود داشت از آنها استفاده کنید. در این زمینه پیشنهاد می کنیم تاثیر تگ های سئو را مطالعه کنید.

  1. از لیست های گلوله و اعداد استفاده کنید ارائه لیست های گلوله ای و شماره گذاری شده راه خوبی برای جذب بازدیدکنندگان سایت است. توجه داشته باشید که همه کاربران از خواندن تک تک کلمات متنی محتوای سایت خسته نیستند. خیلی ها محتوای صفحات را اسکن می کنند و فقط به قسمت های مهم توجه می کنند.

داشتن لیست به آنها کمک می کند تا درک بهتری از موضوع محتوا داشته باشند و همچنین به آنها امکان می دهد در زمان خود صرفه جویی کنند. چنین رویکردی همچنین تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد. همچنین به شما این امکان را می دهد که عنوان های فرعی سایت را در تگ H2 قرار دهید و کلمات کلیدی ثانویه را نیز بگنجانید.

  1. از ریدایرکت های 301 به درستی استفاده کنید دلایل مختلفی برای استفاده از Redirect 301 وجود دارد که همه آنها به سئو مربوط می شوند. به عنوان مثال، اگر صفحه ای در سایت شما وجود دارد که به دلایلی باید آن را حذف کنید، 301 آن صفحه را به یک صفحه مرتبط هدایت کنید، می تواند آن را به صفحه جدیدی هدایت کند.

این به مانیتورهای موتور جستجو می‌دهد که بدانند صفحه قبلی دیگر وجود ندارد و جایگزین صفحه جدید شده است. از همه مهمتر، اجرای این تغییر مسیرها اصلا کار سختی نیست.

  1. رفع خطاهای 404 هنگامی که کاربران سعی می کنند آدرسی را از سایتی باز کنند که حضور خارجی ندارد یا حذف شده است، با خطای 404 مواجه می شود. این خطا ممکن است به دلیل وجود اشکال در سرور سایت باشد، اما در بیشتر موارد، به دلیل صفحه است. در حال جابجایی یا حذف کامل

نمایش صحیح صفحه 404 به گونه ای که تجربه کاربری منفی نداشته باشد راه حل خوبی برای این سناریو است. وایت بردی که کاربر هشتگ تعاملی نمی تواند داشته باشد راه حل مناسبی نیست. تصحیح چنین URL ها یا هدایت آنها به سایر صفحات مرتبط می تواند گام مثبتی در ارتقاء سئو باشد.

Linking

  1. پست های مهمان را در وب سایت های مرتبط منتشر کنید یکی از جنبه های کلیدی موفقیت سئو سایت شما، تعداد بک لینک ها و مکان این بک لینک ها است. نام دامنه وب سایت شما کاملاً به این موضوع وابسته است، اما این بدان معنا نیست که شما تمایلی به پیوند دادن به سایت ندارید.

One of the good ways to link guest posting to related sites is to put your site link on that page. One of the best places to post guest posts is blogs related to your business or even active discussion forums.

  1. یکی از راه های خوب برای پیوند دادن پست مهمان به سایت های مرتبط این است که لینک سایت خود را در آن صفحه قرار دهید. یکی از بهترین مکان‌ها برای ارسال پست‌های مهمان، وبلاگ‌های مرتبط با تجارت شما یا حتی انجمن‌های گفتگوی فعال است.

در عوض، وب‌سایت‌هایی که روزانه چند هزار نفر را بازدید می‌کنند، معمولاً مجوز بالاتری دارند و در واقع، اعتبار بیشتری برای پست مهمان دارند.

  1. انتخابی از وب سایت ها را برای ارسال مهمان انتخاب کنید پس از ارسال پست مهمان در وب سایت های معتبر، پس از مدتی تاثیر مثبت آنها را مشاهده خواهید کرد. اما با افزایش این پست ها می بینید که این روند دیگر تاثیر خاصی نخواهد داشت. معمولا دریافت بیش از سه لینک از یک وب سایت ضروری نخواهد بود و همین کافی است.

البته اگر تعداد پست‌ها در یک وب‌سایت زیاد باشد، سئو ممکن است اهمیتی نداشته باشد، اما ترافیک آن بی‌تأثیر نخواهد بود. پس بهتر است برای افزایش اعتبار وب سایت خود به وب سایت های دیگر لینک دهید.

این نیز در حال به روز رسانی است زیرا در روزهای آینده طولانی است. این صفحه را نشانه گذاری کنید تا در ادامه مطلب به ما بپیوندید.

  1. در صفحات بهتر سایت ها بک لینک ایجاد کنید
    صفحات مختلف یک وب سایت از نظر اعتبار برای درج بک لینک یکسان نیستند. به عنوان مثال، لینک دادن سایت شما به وبلاگ سایت های دیگر می تواند گزینه خوبی برای لینک سازی باشد. همچنین درج لینک سایت خود در صفحه اختصاصی برند شما نتایج خوبی خواهد داشت.

بک لینک ها در صفحه ای از سایت هایی که ابتدا مربوط به سایت شما هستند و صفحات معتبر سایت در نظر گرفته می شوند، به طور سنتی رتبه صفحه و در نتیجه اعتبار بیشتری را به سایت شما منتقل می کنند.

  1. صفحه هدف صحیح را برای دریافت لینک انتخاب کنید
    اقتدار در ساخت لینک به دو سطح دامنه و صفحه منتقل می شود. بک لینک به یک صفحه خاص از سایت شما به طور کلی قدرت را به دامنه و به طور خاص به آن صفحه خاص منتقل می کند. اگر می خواهید برای یکی از صفحات سایت خود رتبه بهتری کسب کنید، البته بهتر است بک لینک های بیشتری برای آن صفحه ایجاد کنید.

به عنوان مثال، اگر یکی از محصولات یا خدمات وب سایت شما بازگشت سرمایه بیشتری را نسبت به سایرین برای شما به ارمغان آورد، می توانید روی سئو و ایجاد لینک تمرکز کنید و بک لینک های با کیفیت بالاتری برای آن ایجاد کنید. توجه داشته باشید که زیاده روی در آن ممکن است برای گوگل غیر طبیعی به نظر برسد. بنابراین تنوع در لینک بیلدینگ را فراموش نکنید.

  1. از متون درون خطی مناسب استفاده کنید
    انکر تکست یا به عبارتی متن لینک های شما در ساخت لینک بسیار مهم است. فریب گوگل برای استفاده از بک لینک های تکراری در بین بک لینک ها قبل از الگوریتم t he Panda (2011) رایج بود و نتایج شگفت انگیزی داشت. در آن روزها، یک کلمه کلیدی ثابت به عنوان متن لنگر استفاده می شد.

امروزه این عمل از نظر تئوری مشکلی ندارد، اما ترجیحاً نباید به شدت مورد استفاده قرار گیرد. زیرا گوگل از این روش برای شناسایی لینک های اسپم استفاده می کند. تشخیص شبیه سازی شما در چنین فعالیت هایی برای گوگل بسیار آسان است. با این کار پنالتی گوگل را می خرید و حواستان باشد که خارج شدن از پنالتی گوگل بسیار سخت است.

بنابراین هنگام استفاده از انکر تکست ها کاملا طبیعی باشید و سعی کنید از کلمات کلیدی مختلفی برای لینک دادن به صفحات سایت استفاده کنید. فقط در این صورت از مزایای آن بهره مند خواهید شد.

  1. از تگ های Nofollow به صورت استراتژیک استفاده کنید
    اگر به طور مرتب از پست های مهمان استفاده کنید، متوجه خواهید شد که پست های مهمان مزایایی را برای وب سایت شما به ارمغان می آورد که هیچ ربطی به سئو ندارد. این موارد شامل افزایش ترافیک ارجاع، نام تجاری و شهرت است.

اگر قصد دارید پست های مهمان را به عنوان یک استراتژی دائمی منتشر کنید، بهتر است برخی از آنها را با لینک های NOFOLLOW منتشر کنید. در این صورت بک لینک های شما به صورت غیرعادی دیده نمی شوند و نمونه ای از تبادل بک لینک محسوب نمی شوند. همچنین می توانید بک لینک هایی را که به سایر سایت های خارجی مشکوک می دهید با تگ NOFOLLOW وارد کنید.

  1. مراقب سرعت دریافت بک لینک باشید
    محتوای منتشر شده در وب سایت طبیعتاً در روزهای اولیه بک لینک بیشتری دریافت می کند و در روزهای آینده این تعداد کاهش می یابد. توجه داشته باشید که گوگل از این سرعت به عنوان شاخص محبوبیت محتوا استفاده می کند.

پس مراقب باشید مطالب قدیمی سایت را همیشه فراموش نکنید و به آنها لینک بدهید. با این کار محتوای شما همیشه با اعتبار توسط گوگل دیده می شود.

  1. لینک وب سایت خود را در ویکی پدیا قرار دهید
    ویکی‌پدیا اعتبار زیادی دارد و دریافت بک لینک از آن تأثیر زیادی بر سئوی شما خواهد داشت. ویکی پدیا یک دایره المعارف رایگان است، بنابراین می توانید محتوای آن را ویرایش کنید تا پیوندهایی به سایت خود وارد کنید.

توجه داشته باشید که جمعیت فعال ویکی پدیا نسبت به محتوای آن بسیار حساس هستند و اگر لینک شما به اندازه کافی ارزشمند نباشد، مطمئناً توسط آن حذف خواهد شد.

  1. لینک های بد را در بین بک لینک های سایت پیدا و حذف کنید
    اگر پیوندی به یک شرکت سئو ساخته اید، ممکن است برخی از این بک لینک ها بک لینک های خوبی نباشند. در چنین مواردی، آن بک لینک ها باعث افت رتبه سایت شما می شود. لینک های غیرعادی توسط گوگل شناسایی می شوند و در صورت بالا بودن تعداد، گوگل جریمه می شود.

بنابراین بهتر است به صورت دوره ای بک لینک های سایت خود را بررسی کنید. شما می توانید از ابزار Google Search Console برای دانلود لیستی از بک لینک ها به سایت خود و تجزیه و تحلیل آنها با استفاده از ابزارهای مربوطه استفاده کنید. اگر بک لینک های اسپم پیدا کردید، آنها را حذف یا رد کنید.

  1. لینک های بدی که قابل حذف نیستند را غیرفعال کنید
    گاهی اوقات با بک لینک های بدی مواجه می شوید که نمی توانید آنها را حذف کنید. در چنین سناریوهایی، می توانید از ابزار Disavow Google استفاده کنید . تنها در صورتی از این ابزار استفاده کنید که تلاش‌های شما برای حذف بک لینک‌هایی که انجام نمی‌دهید ناموفق باشد.
  2. از تبادل لینک خودداری کنید
    گوگل تبادل بک لینک را یکی از راه های فریب الگوریتم رتبه بندی خود می داند. تبادل لینک به این معنی است که دو وب سایت شرایط یکدیگر را می پذیرند و برای افزایش رتبه سعی کنید به یکدیگر لینک دهند. اگر این کار را کرده اید، این لینک ها را حذف کنید یا حداقل با تگ VOFOLLOW منتشر کنید.

اگر گوگل مشکوک باشد که تبادل بک لینک شبیه سازی شده است، حداقل ارزش آن بک لینک را خنثی می کند یا بدتر از آن، جریمه هایی را برای هر دو وب سایت اعمال می کند.

  1. بک لینک های وب سایت رقبا را بررسی کنید
    از ابزارهایی مانند Site Explorer برای بررسی بک لینک های سایت رقبا و یافتن اینکه از کدام وبلاگ ها بک لینک دریافت کرده اند استفاده کنید. وب سایت های بک لینک چقدر دارای اعتبار هستند و از چه محتوایی برای لینک دادن استفاده کرده اند؟

اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، شما احتمالاً انجام خواهید داد. کپی کردن استراتژی های سایت های دیگر ایده کاملی نیست، اما ابزار خوبی برای یافتن بهترین استراتژی ساخت لینک در وب سایت شماست.

  1. نقل قول های محلی را اصلاح کنید
    استناد از وب سایت شما بدون لینک تاثیر زیادی بر اعتبار سایت شما به خصوص در زمینه سئوی محلی خواهد داشت. به طور کلی اطلاعات مربوط به شما مانند نام برند، آدرس و شماره تماس سایر وب سایت ها در این شماره گنجانده شده است.

این ایده خوبی است که نام خود را در وب جستجو کنید و وب سایت هایی را پیدا کنید که اطلاعات محلی شما را فهرست می کنند. سپس صحت اطلاعات وارد شده را بررسی کنید و در صورت وجود مشکل به مدیر سایت اطلاع دهید.

  1. نقل قول های محلی را در وب ایجاد کنید
    نقل قول هایی مانند بک لینک ها از نظر کیفیت اهمیت بیشتری دارند و داشتن تعداد زیاد آنها در اولویت نیست. این نقل قول ها اعتبار شما را افزایش داده و برند شما را بیشتر نمایان می کند. برای ارسال وب سایت خود و آدرس و شماره تلفن آن در وب سایت های مربوطه وقت بگذارید.

برخی از دایرکتوری ها از بقیه مشهورتر هستند و بهتر است ابتدا سعی کنید وب سایت خود را وارد کنید. بیشتر این پلتفرم‌ها رایگان هستند و در نهایت برای درج مورد نیاز به هزینه کم دارند.

  1. کاربران را به ارسال نظرات تشویق کنید
    در بسیاری از این دایرکتوری ها، کاربران می توانند نظرات خود را در مورد مشاغل ارسال کنند. هرچه نظرات مثبت بیشتری در چنین وب سایت هایی داشته باشید، احتمال بیشتری برای دریافت نتایج محلی گوگل دارید. بنابراین برای این کار وقت بگذارید و کاربران خود را تشویق کنید نظرات خود را ارسال کنند.

به عنوان مثال، تشکر از کاربران برای ارسال نظرات مثبت و پاسخ به نظرات منفی می تواند یکی از اقداماتی باشد که کاربران را به ارسال پاسخ ها و نظرات جدید ترغیب می کند.

  1. مطالب پرمخاطب را منتشر کنید
    به جای استفاده از لینک‌های غیر ضروری، می‌توانید سایر کاربران و مدیران وب‌سایت را تشویق کنید تا پیوند خود را با متا تگ‌ها به اشتراک بگذارند . نتایج این روش قابل پیش بینی نیست، اما اگر محتوای شما بسیار مورد توجه کاربران قرار گیرد، می توان آن را در حجم زیاد به اشتراک گذاشت.

عواملی مانند افزودن جزئیات بیشتر به مقاله، استفاده از سبک های نوشتاری ساده و ارسال آنها در شبکه های اجتماعی می تواند شانس محبوب شدن محتوا را افزایش دهد.

  1. هوشمندانه نقل قول
    اگر محتوای جامعی در وب سایت خود منتشر کرده اید که تعداد زیادی از کاربران از آن بازدید می کنند، می توانید هوشمندانه از آنها بخواهید که در جایی از تحقیقات خود به این محتوا استناد کنند. چنین حرکتی می تواند آنها را به این کار تشویق کند.

به عنوان مثال در پایان مطالب می توانید با احترام از خوانندگان خود بخواهید در صورت استفاده از اطلاعات این محتوا نسبت به درج منبع مطالب اقدام کنند.

  1. برای دیدن نتایج تلاش خود صبور باشید
    دیدن نتایج لینک بیلدینگ نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد و اینطور نیست که روز بعد نتیجه را به طور کامل ببینید. لینک بیلدینگ باید به عنوان یکی از استراتژی های بلند مدت شما در نظر گرفته شود و همیشه باید به آرامی از آن استفاده کنید.
  2. پربازدیدترین محتوای سایت را بررسی کنید
    بهترین پست های خود را با استفاده از پلتفرم های آمارگیر مانند Google Analytics دنبال کنید. کدام سبک از محتوای سایت بیشترین ترافیک را ایجاد می کند؟ کدام کانال های خارجی بیشترین ترافیک را برای سایت ایجاد کرده اند؟ کدام ویژگی ایندکس محتوا بیشترین بک لینک را برای آن به دست آورده است؟

از پاسخ این سوالات بهره ببرید و از نتایج آن در تولید محتوای آینده استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی

  1. پروفایل های رسانه های اجتماعی را بهینه کنید
    بهینه سازی پروفایل های رسانه های اجتماعی اعتبار دامنه وب سایت شما را افزایش نمی دهد. اما احتمال دیده شدن صفحات رسانه های اجتماعی شما در نتایج جستجو را افزایش می دهد. به عنوان مثال، اگر از کلمات کلیدی مناسب در پروفایل فیس بوک خود استفاده کنید، احتمال دیده شدن آن در برخی از جستجوها (هم گوگل و هم فیسبوک) افزایش می یابد.

همچنین، ایجاد شبکه‌های اجتماعی قوی باعث می‌شود که هنگام جستجوی نام برند شما، آن‌ها قابل مشاهده باشند. به این ترتیب شما صاحب تمام صفحات اول جستجوی نام تجاری خود خواهید شد. در این راستا سعی کنید در پلتفرم های موجود ثبت نام کنید و توضیحات دقیق برند خود را وارد کنید.

  1. یافتن شبکه های اجتماعی خود را برای کاربران آسان تر کنید
    داشتن فالوورهای بیشتر مستقیماً بر رتبه سایت شما تأثیر نمی گذارد. با این حال، با چنین شرایطی، احتمال اشتراک گذاری مطالب شما بیشتر است و این باعث می شود که محتوا بیشتر دیده شود. اشتراک گذاری بیشتر و لینک های بیشتر در شبکه های اجتماعی از جمله عواملی هستند که می توانند به طور غیر مستقیم بر رتبه سایت شما تأثیر بگذارند.

بنابراین لینک های شبکه های اجتماعی خود را در دسترس کاربران قرار دهید تا بتوانند به راحتی شبکه های اجتماعی شما را پیدا کنند. قرار دادن لینک این شبکه ها در فوتر و سایدبار سایت و همچنین انتهای ایمیل ها می تواند شما را به این هدف نزدیک کند.

  1. دکمه های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی را در محتوای خود قرار دهید
    مطابق با نکته قبل، آیکون های اشتراک شبکه های اجتماعی را در دسترس کاربران قرار دهید تا به راحتی این کار را انجام دهند. اکثر مردم حتی اگر آن را دوست داشته باشند محتوای خود را به اشتراک نمی گذارند مگر اینکه انجام این کار برای آنها بسیار آسان باشد.

ایجاد این آیکون ها بسیار آسان است و هیچ بهانه ای برای انجام ندادن آن وجود ندارد. همانطور که در وب سایت Avengering مشاهده می شود، آیکون های شبکه های اجتماعی و پیام رسانی را در سمت چپ (و پایین در نسخه موبایل) قرار داده ایم.

  1. لینک های محتوای سایت را تا حد امکان به اشتراک بگذارید
    بزرگترین مزیتی که شبکه های اجتماعی به شما می دهند امکان انتشار پست های وبلاگ شما در محیطی بسیار بزرگ است که باعث می شود مطالب بیشتر دیده شود و شانس دریافت لینک را افزایش می دهد. هر مقاله را در وب سایت منتشر کنید و آن را در تمام شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید.

همچنین می توانید از سایت های دیگری استفاده کنید که به شما امکان اشتراک گذاری لینک ها را می دهند. شما می توانید یک چک لیست از این وب سایت ها ایجاد کنید و هر بار که محتوا را منتشر می کنید، آن را در همه این وب سایت ها به اشتراک بگذارید.

  1. از دیگران بخواهید مطالب شما را به اشتراک بگذارند
    می توانید مؤدبانه از وب سایت و کاربران شبکه های اجتماعی خود بخواهید که محتوای شما را به اشتراک بگذارند. حتما این درخواست را روی بهترین محتوای سایت متمرکز کنید. شما دنبال کننده ها و اشتراک گذاری های بیشتری از این قبیل خواهید داشت.
  2. مطالب قدیمی سایت را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید
    ارسال محتوا در شبکه های اجتماعی نباید به آخرین پست های وب سایت محدود شود. به این ترتیب می توانید محتوای قدیمی خود را به اشتراک بگذارید و احیا کنید. در انتخاب این مطالب قدیمی دقت کنید و مواردی را انتخاب کنید که مربوط به زمان خاصی نیستند.
  3. با اینفلوئنسرها در ارتباط باشید
    اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی کسانی هستند که فالوورها و اعتبار زیادی در حوزه کاری خود دارند. آنها پتانسیل این را دارند که فقط با معرفی شما هزاران نفر را جذب کنند. بنابراین این گونه بیشتر دیده می شود و شما فالوورهای بیشتری خواهید داشت.

از اینفلوئنسرها سؤال بپرسید، به بحث های آنها پاسخ دهید یا پست های آنها را به اشتراک بگذارید. با ایجاد انگیزه، آنها را تشویق کنید تا محتوای سایت شما را به اشتراک بگذارند. با جلب توجه آنها به شما، می توانید بیشتر ببینید و از این طریق لینک های بیشتری دریافت کنید.

  1. با اینفلوئنسرها کار کنید
    به جای درخواست از اینفلوئنسرها برای ایجاد محتوا با آنها همکاری کنید. به عنوان مثال، می توانید با انجام مصاحبه یا تبادل اطلاعات در مورد تحقیقات، امتیاز کسب کنید. به این ترتیب احتمال دیده شدن شما بیشتر است و از مزایای آن لذت خواهید برد.
  2. به دنبال پتانسیل های جدید برای جذب فالوور باشید
    یکی از بهترین و ساده ترین راه ها این است که افراد جدیدی را پیدا کنید که احتمالاً به برند شما علاقه مند هستند. شرکت های مشابه را پیدا کنید و سعی کنید با به دست آوردن فالوور آنها را جذب کنید. به عنوان مثال، می توانید آنها را دنبال کنید. اغلب پیش می آید که این افراد در پاسخ به شما صفحه شما را فالو می کنند.
  3. از طریق فعالیت گسترده، تماس های جدیدی به دست آورید
    با افزایش فعالیت خود در شبکه های اجتماعی می توانید فالوورهای جدیدی به دست آورید. منظور از فعالیت، هر اقدامی است که در ارتباط با مخاطبین شما در رسانه های اجتماعی انجام می شود.

برای مثال پاسخ دادن به نظرات افراد و تشکر از آنها یک فعالیت مثبت است. یافتن بحث های مرتبط و شرکت در آنها به عنوان یک حرفه ای می تواند کاربران زیادی را به صفحه شما بکشاند. هر چه در این مسیر فعالیت بیشتری داشته باشید، فالوورهای بیشتری نیز به دست خواهید آورد.

  1. ویدیوهای خود را در سایت های اشتراک گذاری ویدیو بهینه کنید
    بیشتر مطالب این مقاله مربوط به گوگل و سئو است. گوگل بیش از دو سوم جستجوهای جهان را به خود اختصاص داده است. اما موتورهای جستجوی دیگری برای بهینه سازی وجود دارد. به عنوان مثال، یوتیوب یک سیستم رتبه بندی دارد. این سیستم مشابه سیستم گوگل است و به کیفیت محتوا، عنوان و توضیحات ویدیو بستگی دارد.

بهینه سازی این ویدیوها بی اهمیت نیست، زیرا نحوه بهینه سازی شما بر نمایش این ویدیوها در نتایج جستجوی گوگل تأثیر می گذارد. توصیه می کنیم به طور مرتب در یوتیوب و سایر وب سایت های اشتراک گذاری ویدیو پست بگذارید و فراموش نکنید که برای آنها بهینه سازی کنید.

  1. برندهای شخصی ایجاد کنید
    ایجاد برندهای شخصی برای برندتان (مانند خودتان یا کارمندتان) در رسانه های اجتماعی می تواند ایده خوبی باشد. زیرا این گونه بیشتر دیده می شود و از مزایای این کار لذت خواهید برد. محتوای شما به روش های مختلف به اشتراک گذاشته می شود و تعداد بیشتری از مخاطبین از پست های شما آگاه خواهند شد.

استراتژی های اصلاحی

  1. استفاده از کلمات کلیدی را در محتوا کاهش دهید
    در قسمت های قبلی این مقاله به اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در بدنه مطالب اشاره کردیم. این تاکتیک برای کسب رتبه بالاتر ضروری است. با این حال، اگر مراقب نباشید، امکان بهینه سازی بیش از حد وجود دارد. تمرکز بر استفاده از کلمات کلیدی گاهی منجر به افزایش استفاده از آن می شود. بنابراین همیشه قبل از انتشار مطالب را بررسی کنید تا از استفاده غیر ضروری از آن جلوگیری کنید.
  2. لینک های خارجی به سایت های اسپم را حذف کنید
    سایت های اسپم سایت هایی هستند که از تکنیک های غیرمجاز در وب سایت خود استفاده می کنند. اگرچه این ممکن است در ابتدا ایده خوبی به نظر برسد، اما گاهی اوقات وب سایت ها بدون اطلاع صاحب وب سایت هک می شوند. در این موارد مشاهده می شود که هکر لینک های خارجی را در وب سایت قرار می دهد.

گوگل به این موضع توجه کرده است و ممکن است قبل از هک شدن سایت به کاربران هشدار دهد. در چنین مواقعی ترافیک وب سایت شما به شدت کاهش می یابد. رفع مشکل هک سایت اغلب وقت گیر و پرهزینه است. برای جلوگیری از هک با ایجاد سیستم های امنیتی در وب سایت خود.

  1. حامیان مالی و فرآیندهای همکاری فروش را عمومی کنید
    اگر وب سایت شما حامی خاصی دارد، یا از سیستم های بازاریابی وابسته استفاده می کنید، یا حتی اگر محصولی برای بررسی رایگان دارید، آن را برای کاربران خود عمومی کنید. گوگل در سال های اخیر بارها قوانین خود را اصلاح کرده است و در صورت تخطی از آن با جریمه گوگل مواجه خواهید شد.

به عنوان مثال، فرض کنید تبلتی به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد تا بررسی کنید. بهتر است در متن این نقد و بررسی به وضوح بیان کنید که چرا و چگونه این تبلت در اختیار شما قرار گرفته است. اگر به یک وب سایت تبلت لینک می دهید، بهتر است از لینک های حمایت شده با Attribute استفاده کنید.

  1. از تغییر مسیرهای غیراصولی استفاده نکنید
    یکی از تکنیک‌های قدیمی برای افزایش فروش یک محصول این بود که صاحبان وب‌سایت وقتی کاربران خود را از صفحاتی که بیشترین بازدید را داشتند به صفحه محصول هدایت می‌کردند. در نتیجه، ترافیک صفحه محصول به طور غیرعادی افزایش یافت.

این نقض قوانین گوگل است و باعث از بین رفتن اعتماد کاربران به شما می شود. اگر گوگل این حرکت را تشخیص دهد، به زودی پشیمان خواهید شد، زیرا گوگل جریمه های سنگینی را برای چنین تاکتیک هایی در نظر گرفته است. اگر چنین تغییر مسیرهایی را در وب سایت خود پیدا کردید، بلافاصله آنها را حذف کنید.

  1. تبلیغات وب را در مکان های مناسب قرار دهید
    استفاده از بنرهای تبلیغاتی در وب سایت هیچ مشکلی ندارد. حتی بیشتر درآمد گوگل از تبلیغات است. با این حال، نوع تبلیغ و زمان استفاده از آن بر تجربه کاربری تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، تبلیغ محصولات مرتبط با محتوای صفحه در فوتر یا نوار کناری بسیار ایده آل است. کاربران خسته کننده با تبلیغات پاپ آپ مکرر، به ویژه در دستگاه های تلفن همراه، تجربه کاربری را کاهش می دهد و همچنین رتبه سایت شما را در نتایج گوگل کاهش می دهد. این موقعیت چیزی فراتر از رتبه بندی در نتایج جستجو است و هدف آن جلب رضایت کاربران است.
  2. از تولید محتوای خودکار خودداری کنید
    بسیاری از مدیران سایت از اهمیت تولید محتوا آگاه هستند اما تمایلی به صرف هزینه و انرژی برای آن ندارند. گاهی مشاهده می شود که به محتوای ارزان تولید شده توسط ربات ها بسنده می کنند. برخی از آنها حتی مطالب را ویرایش می کنند و با تبادل چند کلمه با مترادف آنها، مطالب به دست آمده را تحت عنوان محتوای جدید و اصلی در وب سایت منتشر می کنند. خوشبختانه الگوریتم پاندا گوگل برای شناسایی چنین محتوایی و شناسایی آسان آن طراحی شده است. نتیجه این شبیه سازی ها جریمه وب سایت خواهد بود.
  3. از متا تگ ها حداقل استفاده کنید
    استفاده نادرست از متا تگ ها می تواند در آینده شما را تحت تاثیر قرار دهد. هنگامی که از متا تگ ها برای توصیف محتوا استفاده می کنید، معمولاً از کلمات کلیدی استفاده می کنید. معمولاً محدودیت هایی برای طول کاراکترهای این متا تگ ها وجود دارد. با این حال، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در متا تگ ها نه تنها برای گوگل غیرطبیعی به نظر می رسد، بلکه می تواند کلمات کلیدی هدف شما را به رقبای شما نیز نشان دهد، زیرا متا تگ ها برای کاربران قابل مشاهده است. آنها پنهان نیستند و در کدهای HTML قابل مشاهده هستند.
  4. در صورت جریمه، درخواست بررسی سایت را ارسال کنید
    اگر از تمامی راه حل های این مقاله استفاده کنید، احتمال جریمه شدن سایت شما نزدیک به صفر خواهد بود. اما در هر صورت، انتخاب استراتژی های نامناسب سئو توسط شرکت سئو سایت شما یا شبیه سازی عوامل موثر بر رتبه، اغلب منجر به جریمه برای سایت شما می شود. در صورتی که این جریمه از نوع دستی باشد، می توانید پس از رفع مشکلات، درخواست بررسی سایت را به گوگل ارسال کنید.

قاعده طلایی

  1. ارزیابی کنید، یاد بگیرید، تنظیم کنید و سپس تکرار کنید
    هیچ استراتژی مهم تری در سئو وجود ندارد و بیشتر وب سایت ها را نیز شامل می شود. این استراتژی در سئو به عنوان یک قانون طلایی شناخته می شود و در صورت رعایت آن به نتایج ارزشمندی دست خواهید یافت. داده های کافی را از عملکرد وب سایت دریافت کنید، یاد بگیرید که چرا این استراتژی ها خوب یا بد هستند، تغییرات لازم را در استراتژی ها ایجاد کنید و سپس روند را تکرار کنید. مهم نیست از چه تکنیک هایی استفاده می کنید، هر چه به آن نزدیکتر شوید، به هدف خود نزدیکتر خواهید شد.

باور کنید یا نه، این لیست فهرستی جامع از همه موارد آن نیست. فاکتورهای رتبه‌بندی دیگر، کم‌اهمیت‌تر، عواملی هستند که هنوز توسط گوگل کشف یا فاش نشده‌اند. با توجه به ماهیت این پست، برخی از نکات بسیار مختصر را به عمد حذف کرده ایم، زیرا ممکن است بسته به شرایط توضیحات دیگری ارائه شود.

این مقاله همه آنچه را که باید در مورد سئو بدانید را پوشش نمی دهد، اما در رویکرد شما نسبتاً ساده است. با استفاده از استراتژی ها و نکات ارائه شده در این پست قادر خواهید بود سئوی یک وب سایت را با قدرت زیادی شروع کنید.

برای سفارش ساخت و طراحی وب سایت حرفه ای وردپرس <—– کلیک کنید

<—————— برای آموزش و مطالعه مقالات پیشنهادی کلیک کنید ——————->

<—————— برای آموزش و مطالعه مقالات پیشنهادی کلیک کنید ——————->

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا