سئو چقدر طول می کشد تا شروع به کار کند؟

سئو چقدر طول می کشد تا شروع به کار کند؟

وقتی صحبت از سئو سایت می شود، همه به دنبال نتایج سریع سئو هستند و مشتاق هستند که رتبه اول گوگل را در نتایج جستجو کسب کنند. بسیاری از صاحبان وب سایت ها انتظارات معقولی دارند که بتوانند یک شبه به نتیجه برسند و رتبه بالایی در گوگل کسب کنند. اما حقیقت این است که سئو به زمان و تلاش نیاز دارد.

توجه به این نکته ضروری است که سئو هدفی نیست که پس از مدتی بتوان به آن دست یافت و دیگر به آن نیازی نداشته باشد. سئو یک سرمایه گذاری در یک وب سایت است و همیشه نیاز به توجه فوری برای ثابت نگه داشتن نتایج دارد. به طور کلی، عوامل زیادی بر مدت زمان سئو تاثیر می گذارند.

به طور متوسط، یک سایت سئو می تواند از یک ماه تا شش ماه برای دستیابی به نتایج مورد انتظار دوام بیاورد. برخی از صاحبان وب سایت اذعان دارند که نتایج سایت را در یک ماه دیده اند. برخی دیگر گفته اند شش ماه طول کشید تا نتایج اولیه سئو را در سایت خود ببینند.

با این حال، مدت زمان نتایج سئو به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل سن و اعتبار سایت و همچنین جریمه یا عدم آن می باشد.

هیچ راه جادویی برای سئو وجود ندارد. سئو به زمان، برنامه ریزی و بازنشانی سایت نیاز دارد تا رتبه بهتر و ترافیک بیشتری کسب کند. اگر به دنبال نتایج بسیار سریع هستید، باید به این نکته اشاره کنیم که چنین روش هایی همیشه منجر به تنظیم دقیق سایت توسط گوگل می شود. گوگل از الگوریتم های خود برای مشکوک شدن به رشد سریع سایت در رتبه بندی استفاده می کند و در صورت تایید استفاده از کلاه سیاه با جریمه های سنگین روبرو می شود.

کسب بهترین موقعیت و داشتن بهترین عملکرد مستلزم فکر کردن در مورد راه های بلند مدت برای ثابت نگه داشتن موقعیت سایت پس از به دست آوردن نتیجه ایده آل است.

در اینجا به برخی از عواملی که بر مدت زمان سئو تأثیر می گذارند اشاره می کنیم.

سئو چقدر طول می کشد تا شروع به کار کند؟
سئو چقدر طول می کشد تا شروع به کار کند؟

برای سئو و رتبه بندی آن در گوگل زمان بگذارید

بسیاری از افرادی که تازه وارد دیجیتال مارکتینگ شده اند فکر می کنند که سئو باید هدف نهایی آنها باشد، اما شما باید این را کاملا اشتباه بدانید. وقتی سایت شما به درستی و به درستی سئو شده باشد، موتور جستجوی گوگل آن را به عنوان یک سایت بهینه شده برای کاربران خود می شناسد. این که فرآیند سئو چقدر طول می کشد بستگی به هدف شما دارد، در منطقه جغرافیایی کسب و کار خود قرار دارید، بودجه ای که برای توسعه کسب و کار اینترنتی خود دارید، رقبای شما چه می کنند. و… بسته به این موارد، فرآیند سئو سایت شما ممکن است مدتی طول بکشد. با این حال، به خاطر داشته باشید که این مواردی هستند که شما با آنها سر و کار دارید. یکی دیگر از مواردی که می تواند بر مدت زمان سئوی سایت شما تاثیر بگذارد، عوامل فنی مرتبط با دامنه سایت شما از جمله می باشد.

سئو چقدر طول می کشد تا شروع به کار کند؟
سئو چقدر طول می کشد تا شروع به کار کند؟

اعتبار و قدمت وب سایت

اگرچه تاثیر سن دامنه گوگل ناچیز بوده است، اما بسیاری از مطالعات نشان می دهد که دامنه های قدیمی تر اثرات سئو را سریعتر از دامنه های جدید می پذیرند.

به گفته مت کاتز، تفاوت دامنه ای با عمر شش ماهه و دامنه یک ساله زیاد نیست. تا زمانی که وب سایت شما فعال است، پس از چند ماه می توانید مطمئن باشید که آن را در نتایج جستجوی گوگل خواهید دید.

با این حال، دامنه ها و وب سایت های جدید معمولاً به زمان بیشتری نسبت به دامنه های قدیمی برای مشاهده نتایج سئو نیاز دارند. این را می توان به تعداد بک لینک ها به سایت های قدیمی و اعتماد بیشتر آنها نیز نسبت داد. سایت های تازه تاسیس فاقد بک لینک هستند و مطمئنا رقابت با سایت های قدیمی سخت تر خواهد بود.

بنابراین، برخی از سایت های تازه تاسیس، بک لینک های زیادی را برای جبران این شکاف خریداری می کنند. ممکن است در آینده نزدیک نیز نتایج خوبی داشته باشند، اما این فریب گوگل است و یکی از روش های صحیح سئو نیست. روش های صحیح بک لینک دادن زمان می برد و برای دیدن نتایج تلاش زیادی می کند. همچنین با بالا رفتن سن سایت، اعتبار لینک های داخلی آن افزایش یافته و تاثیر سئو بیشتر می شود. پس چند لحظه منتظر نتایج سئو باشید.

خطاها، عیب یابی و جریمه های گوگل

یکی از مسائلی که در فرآیند سئو وجود دارد و زمان بر است، رفع مشکلات داخلی سایت است. منظور ما مشکلاتی است که به سئو سایت صدمه می زند، از جمله مشکلات هاست. بسته به مشکلات سایت مانند خطاهای 404 ، تغییر مسیرهای 301 و بهینه سازی های نامعتبر، رتبه بندی سایت پس از رفع آنها در عرض دو تا سه هفته بسیار بهبود یافته است. اما مراقب باشید که گوگل همه صفحات سایت را به یکباره ایندکس نکند و تغییرات شامل صفحاتی باشد که اولویت اول گوگل هستند.

سایر مشکلات رایج سایت شامل نظارت بر صفحه و فایل‌های robots.txt است. فایل های نقشه سایت، htaccess. و web.config نیز آن دسته از فایل هایی هستند که پتانسیل ایجاد مشکلات زیادی را دارند. اغلب، و پس از حل چنین فایل هایی، نتایج را می توان خیلی سریع مشاهده کرد، اما نه همیشه.

به عنوان مثال، اگر شما فقط چند لینک را در نقشه سایت به روز کنید، تغییرات مورد نظر خود را در یک هفته خواهید دید، اما اگر تعداد لینک ها خیلی زیاد باشد، هفته ها طول می کشد تا تغییرات را مشاهده کنید. سایت های قدیمی، به خصوص آنهایی که بک لینک بیشتری دارند، سریعتر توسط موتورهای جستجو به روز می شوند و برای دیدن نتایج سئو زمان کمتری می گیرند.

طراحی سایت بر اساس استانداردهای سئو، ساختار و معماری سایت

یکی از تاثیرگذارترین بخش های ترافیک و رتبه بندی سایت، طراحی، پلتفرم و ساختار URL آن است. همه اینها بر سئو تاثیر می گذارند و از جمله مواردی هستند که باید در نظر گرفته شوند. شما باید مطمئن شوید که وب سایت به درستی ساختار یافته است. این شامل انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب است که با استانداردهای Google مطابقت دارد.

ریسپانسیو بودن سایت نیز در سئو مهم است زیرا نیمی از جستجوهای اینترنتی از طریق موبایل انجام می شود. بنابراین باید به طور مساوی برای نسخه های دسکتاپ و موبایل سایت وقت بگذارید. همچنین 90 درصد از کاربران اینترنت گفته اند که از دستگاه هایی با اندازه های مختلف برای مرور صفحات استفاده می کنند. بنابراین با استفاده از طراحی ریسپانسیو می توانید از نمایش صحیح وب سایت در تمامی دستگاه ها اطمینان حاصل کنید.

همچنین عواملی مانند جاوا اسکریپت و اندازه فایل CSS روی سایت تاثیر می گذارد. توصیه می شود این فایل ها را کوچک نگه دارید و تا حد امکان از منابع داخلی سایت آپلود کنید.

کلمات کلیدی را انتخاب کنید و رقبا را تجزیه و تحلیل کنید

تحلیل رقبا اغلب دست کم گرفته می شود. با تجزیه و تحلیل رقبای خود که همیشه در نتایج جستجو هستند، می توانید برخی از اسرار آنها را کشف کنید. از روش های مثبت آنها در سایت خود استفاده کنید و با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی کسب و کار خود انتخاب های درستی داشته باشید. جستجوی کلمات کلیدی می تواند بسیار زمان بر باشد و بر زمان بندی پروژه سئو تاثیر بگذارد. همچنین، هرچه کلمه کلیدی شما سخت تر باشد، احتمال اینکه رتبه خوبی کسب کنید بیشتر می شود.

استراتژی تولید محتوا

استراتژی تولید محتوابر اساس مطالعات کاپوست، بازاریابی محتوا می تواند ترافیک سایت را حداقل 8 درصد افزایش دهد. البته در بیشتر موارد می تواند بسیار بالاتر باشد. همه ما می دانیم که محتوای با کیفیت بالا همیشه در صدر نتایج جستجو قرار می گیرد، بنابراین باید زمان زیادی را برای تولید محتوا صرف کنیم.

اگر وب سایت شما محتوای مرتبط و با کیفیتی نداشته باشد، راه طولانی در پیش خواهید داشت، زیرا سئوی بدون محتوا تقریبا غیرممکن است. تولید محتوای کافی در سایت می تواند ماه ها طول بکشد تا به سطح قابل رقابت با سایر وب سایت ها برسد. به طور کلی تولید محتوا یکی از فرآیندهای طولانی مدت سایت است.

سئو داخل صفحه و سئو خارج از صفحه

معمولاً سئو داخلی به نتایج سئوی سریع‌تری دست می‌یابد. تصحیح و ویرایش متا تگ ها، هدرها، انکرهای متن، عنوان صفحات و توضیحات متا می تواند تاثیر خوبی بر روی سایت داشته باشد. رعایت استانداردها در این زمینه ها ظرف چند روز قابل توجه است. این موارد معمولا اولین مواردی هستند که در سئو داخلی مورد توجه قرار می گیرند. این زمینه ها در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی می شود تا سایت در زمان کمتری بهینه شود.

نتایج سئو خارج از صفحه زمان بیشتری می برد زیرا به بک لینک از سایت های دیگر نیاز دارد. بخش نظرات وبلاگ‌های مرتبط، انجمن‌ها، پست‌های مهمان و اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی از جمله مواردی هستند که می‌توانید در آن مشارکت داشته باشید. فقط مراقب باشید زیاده روی نکنید و خیلی طبیعی شروع به لینک کردن کنید.

ربط دادن
لینک دادن بسیار زمان بر است و یکی از چالش های هر سایتی است. اما این فاکتور یکی از مواردی است که در الگوریتم های گوگل بسیار موثر است . برای جلوگیری از پنالتی گوگل از تاکتیک های کلاه سیاه خودداری کنید، زیرا خلاص شدن از پنالتی گوگل بسیار دشوار است. بهترین راه برای پیوند، تولید محتوای با کیفیت برای به اشتراک گذاری از طریق کیفیت بالای آن است. قدرت شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید و صفحات سایت را به اشتراک بگذارید. روی راه های دیگر تمرکز کنید تا از بک لینک های خود بیشترین بهره را ببرید.

نتیجه
متأسفانه پاسخ قطعی برای زمان لازم برای انجام سایت وجود ندارد. زیرا هیچکس نمی تواند کار موتورهای جستجو را کنترل کند. همچنین الگوریتم آنها دائما در حال تغییر است. همچنین در سئو هر سایتی با چالش های منحصر به فردی مواجه است و نمی توان به راحتی نسخه ثابت آن را برای تمامی وب سایت ها رفع کرد. بنابراین، تعیین دقیق مدت زمان نتایج و همچنین میزان تلاش آن آسان نیست.

هیچ کس نمی تواند به طور قطع بگوید که یک سایت چقدر طول می کشد، زیرا میزان زمان لازم برای ساخت یک سایت در اصل بیشتر به کیفیت اقدامات شما برای بهبود رتبه سایت بستگی دارد. از سوی دیگر، سایت‌هایی با موضوعات مختلف ممکن است موانع مختلفی را در مسیر خود ببینند، بنابراین نمی‌توانید یک نسخه ساده و ثابت برای همه سایت‌ها بپیچید و به عنوان مثال بگویید زمان لازم برای سئو در هر وب‌سایت شش ماه تا یک سال است. ! از آنجایی که پاسخ سوال شما ممکن است بسته به نوع کسب و کار بسیار متفاوت باشد، توصیه می کنیم با یک متخصص تماس بگیرید و از سیستم مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

برای سفارش ساخت و طراحی وب سایت حرفه ای وردپرس <—– کلیک کنید

<—————— برای آموزش و مطالعه مقالات پیشنهادی کلیک کنید ——————->

<—————— برای آموزش و مطالعه مقالات پیشنهادی کلیک کنید ——————->

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا