گوگل-آنالیتیکس-چیست-و-کاربرد-آن

آموزش ایجاد یک حساب کاربری در Google Analytics

نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس بسیار ساده تر از سایر انواع سایت های سفارشی است، زیرا می توانید این کار را با یک افزونه بدون نیاز به لمس هیچ کدی در سایت انجام دهید. با استفاده از افزونه ها می توانید مطمئن باشید که این سیستم تنها با یک بار راه اندازی گوگل آنالیتیکس به کار خود ادامه می دهد.

اکنون که این مطلب را خوانده اید، احتمالاً یک وب سایت راه اندازی کرده اید و باید بدانید که مردم چگونه می توانند از آن استفاده کنند. اکنون چند سوال مهم از شما پرسیده می شود، از جمله اینکه روزانه چند بازدیدکننده از سایت من بازدید می کنند؟ مردم به دنبال چه موضوعاتی در اینترنت هستند؟ چگونه افراد را به وب سایت خود جذب کنم؟ اینجاست که باید یک حساب کاربری در گوگل آنالیتیکس بسازیم.
گوگل آنالیتیکس تنها با نصب یک کد ساده به تمام این سوالات و بسیاری دیگر پاسخ می دهد.

مهمترین داده های جمع آوری شده توسط این کد رهگیری عبارتند از:

جلسات: تعداد بازدیدکنندگان مستقلی که یک وب سایت دریافت می کند.
بازدید از صفحه : تعداد صفحاتی که کاربر در یک وب سایت مشاهده می کند.
منبع ترافیک: منبعی که کاربران سایت از طریق آن وارد وب سایت شما می شوند (مانند نتایج جستجوی گوگل، تبلیغات گوگل، سایر وب سایت ها، مستقیم یا شبکه های اجتماعی)
Bounce Rate: نشان دهنده درصد کاربرانی است که به محض ورود سایت را ترک کرده اند.
مدت زمان جلسه و تعداد صفحات مشاهده شده در هر جلسه (Pages per Session): اندازه گیری زمانی که کاربران برای حضور در هر سایت صرف می کنند و تعداد صفحات بازدید شده در هر جلسه.
اهداف یا تبدیل ها: اندازه گیری تعداد کاربرانی که پس از ورود به سایت فعالیت تعریف شده توسط شما را انجام داده اند. به عنوان مثال، اگر فرم تماس در سایت دارید، می توانید تعداد کاربرانی که آن را پر کرده و ثبت نام کرده اند را اندازه گیری کنید.

یک حساب کاربری در Google Analytics ایجاد کنید

گوگل آنالیتیکس یک منبع اطلاعات به ظاهر بی پایان است. اما تا زمانی که یک حساب گوگل آنالیتیکس ایجاد نکنید و آن را به درستی تنظیم نکنید، نمی توانید از مزایای آن استفاده کنید و اگر یک بازاریاب تازه کار در حوزه دیجیتال هستید، اولین قدم ممکن است دلهره آور باشد.

بنابراین ما اینجا هستیم تا اضطراب شما را متوقف کنیم و نحوه کار با Google Analytics را توضیح دهیم.

در این مقاله نحوه به اشتراک گذاری صحیح آن با سهامداران را با ایجاد حساب گوگل آنالیتیکس و افزودن کد آن به سایت توضیح خواهیم داد.

یک حساب Google Analytics ایجاد کنید
برای شروع، به سادگی به صفحه Google Analytics بروید. در آنجا پیوندی برای ثبت حساب مشاهده خواهید کرد. سپس از شما خواسته می شود که به حساب Google خود وارد شوید یا یک حساب جدید ایجاد کنید. پس از ورود به سیستم، گوگل صفحه ای را برای شروع فرآیند ثبت نام گوگل آنالیتیکس در اختیار شما قرار می دهد.

اکنون باید معیارهای مورد نظر خود را برای حساب کاربری خود تعیین کنید. برای شروع، به خاطر داشته باشید که نام حساب شما باید با نام تجاری شما ثبت شود.

به عنوان نقطه شروع در ساختار Google Analytics، توجه داشته باشید که یک حساب کاربری باید در بالاترین سطح سازمان نگهداری شود. زیرا صاحب حساب یا سهامداران می توانند به اطلاعات Google Analytics شما دسترسی داشته باشند.

در این بخش می توانید اطلاعات حساب کاربری خود را ویرایش کنید.


توجه داشته باشید که در صفحه ساخت اکانت گوگل آنالیتیکس، هر ویژگی می تواند ترافیک سایت شما را از دیدگاه های مختلف ارزیابی کند، پس این قسمت را با دقت کامل کنید.

در این صفحه نام وب سایت خود را وارد کنید که در نهایت به نام حساب Google Analytics شما تبدیل می شود. همچنین آدرس وب سایت را با توجه به //: Http (پروتکل ناامن) یا //: https (پروتکل امن) وارد کنید.

موضوعی را از دسته صنعت انتخاب کنید تا مشخص کنید وب سایت شما در کدام دسته ارزیابی می شود. انتخاب دسته مناسب به شما امکان می دهد به گزارش های معیار دسترسی داشته باشید، اطلاعات خود را با مشاغل دیگر در صنعت خود مقایسه کنید و در صورت لزوم از آن پیروی کنید. در نهایت، یک منطقه زمانی را تعریف کنید. توضیح اینکه منطقه زمانی بر اساس زمان و روز منطقه شما تأثیر مستقیمی بر نحوه ارتباط داده ها خواهد داشت.

کد رهگیری را به وب سایت اضافه کنید
پس از انجام مراحل قبلی، “دریافت شناسه پیگیری” را انتخاب کنید و توافق نامه ظاهر شده را بپذیرید. سپس یک نمای کلی از حساب خود را مشاهده خواهید کرد که در آن شناسه پیگیری نمایش داده می شود.

چگونه در گوگل استخدام شویم؟

کد رهگیری را از این قسمت کپی کرده و در تگ head سایت خود قرار دهید


اکنون باید کد رهگیری را به سایت خود اضافه کنید. اگر مهارت دسترسی به کد وب‌سایت را دارید، فقط قطعه کدی را که در قسمت «ردیابی وب‌سایت» می‌بینید، قبل از تگ به الگوی سایت خود اضافه کنید. اگر با یک توسعه دهنده برای مدیریت وب سایت خود کار می کنید، فقط کد را کپی کرده و برای او ارسال کنید.

در سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، برخی از افزونه ها یک بخش جداگانه برای کد رهگیری گوگل آنالیتیکس دارند که انجام این کار را برای شما آسان می کند.

تأیید ترافیک
پس از وارد شدن کد رهگیری، به بخش Real-Time بروید تا مطمئن شوید کد کار می کند و از ارتباط بین وب سایت و Google Analytics اطمینان حاصل کنید. اگر کد به درستی اجرا شود، فعالیت بازدیدکنندگان در این قسمت قابل مشاهده خواهد بود.

همچنین می‌توانید افزونه Google Analytics by MonsterInsights را نصب کنید که می‌تواند به صورت رایگان در مرورگر Google Chrome برای تأیید عملکرد کد در وب‌سایت استفاده شود.

دسترسی را با اعضای تیم به اشتراک بگذارید

پس از راه‌اندازی حساب Google Analytics، می‌توانید برای مشاهده داده‌ها به اعضای تیم خود نیز دسترسی داشته باشید. این سطح دسترسی معمولاً به مدیر عامل، کارشناس سئو و مدیر بازاریابی یک مجموعه داده می شود.

برای اشتراک گذاری دسترسی به حساب کاربری، به بخش مدیریت گوگل آنالیتیکس بروید و مدیریت کاربر را انتخاب کنید.

برای دسترسی به مدیریت کاربر می توانید ایمیل همکاران خود را وارد کرده و سطح دسترسی مورد نظر را انتخاب کنید


در این قسمت می توانید آدرس ایمیل عضو تیم خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که این ایمیل باید یک حساب Google باشد.

اکنون سطوح دسترسی را بر اساس آنچه که شخص قرار است در آن دخیل باشد، تعیین کنید. اگر می‌خواهید کسی فقط اطلاعات را ببیند، به او دسترسی «خواندن و تحلیل» بدهید. دسترسی به سطح “ویرایش” بسیار مهم است و شما باید آن را تنها به افرادی اختصاص دهید که علاوه بر تخصص لازم، مورد اعتماد شما نیز باشند.

یک حساب Google Analytics ایجاد کنید

پیکربندی صحیح تنظیمات Google Analytics به شما این امکان را می دهد که تصویر کاملی از نحوه تعامل افراد با کسب و کار شما داشته باشید. خوشبختانه، فرآیند راه اندازی نسبتا ساده است. حتی برای افرادی که دانش کمی از برنامه نویسی دارند.

حالا اگر هنوز گوگل آنالیتیکس را برای سایت خود نصب نکرده اید، از رقبای خود عقب هستید. از طریق گوگل آنالیتیکس با ایجاد یک حساب کاربری گوگل آنالیتیکس قادر خواهید بود با تحلیل رفتارها و اقدامات کاربران خود تصمیمات هوشمندانه تری برای کسب و کار خود بگیرید.

پس وقت را تلف نکنید؛ حساب خود را ایجاد کنید، تنظیمات مربوطه را پیکربندی کنید و فعالیت بازدیدکنندگان خود را نظارت کنید. همچنین اگر پیشنهادی در این زمینه دارید حتما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

Google Analytics را با استفاده از افزونه Analytics Cat در وردپرس نصب کنید

Analytics Cat یک افزونه سبک وزن Google Analytics است که در چند دقیقه نصب می شود. اگرچه این افزونه بسیار سبک و ابتدایی است، اما برخلاف سایر افزونه های مشابه، دارای قابلیتی است که از ردیابی داده ها برای کاربران خاص جلوگیری می کند. این کار داده های گوگل آنالیتیکس را دقیق تر می کند.

این افزونه بیش از 6000 نصب فعال دارد و امتیاز 5 از 5 را دریافت کرده است و برای استفاده از این افزونه ابتدا آن را نصب و سپس مانند سایر افزونه ها فعال کنید. این افزونه در مخزن وردپرس قرار دارد و برای نصب آن کافیست به افزونه ها رفته و سپس اضافه کنید.

پس از فعال سازی افزونه به Settings و سپس Google Analytics Manager بروید تا مراحل نصب کامل شود. در مرحله اول از شما خواسته می شود تا وب سایت خود را متصل کنید. نیازی به استفاده از این گزینه نیست. روی Skip This Step safely کلیک کنید.

گوگل آنالیتیکس وردپرس


اکنون فقط باید شناسه Google Analytics را در تنظیمات افزونه وارد کرده و سپس کاربرانی را که نمی خواهید ردیابی کنید را انتخاب کنید.

Google Analytics WordPress – تنظیمات افزونه Cat Analytics

پیشنهاد می کنیم تنظیمات بخش Exclude Users را به حال خود رها کنید. اگر در مرحله قبل شناسه را هنگام نصب گوگل آنالیتیکس یادداشت نکردید، مستقیماً به اکانت گوگل آنالیتیکس خود بروید و پس از لاگین کردن، مراحل زیر را دنبال کنید:

روی نماد چرخ دنده کلیک کنید تا به بخش مدیریت گوگل آنالیتیکس بروید.
گزینه Tracking Info را انتخاب کنید.
گزینه Tracking Code را انتخاب کنید.

شما می توانید شناسه پیگیری را در صفحه مشاهده شده مشاهده کنید.

مقدار این بخش را کپی کنید. سپس به قسمت مدیریت سایت وردپرس برگردید و شناسه پیگیری را در افزونه قرار دهید. تغییرات را ذخیره کنید تا سیستم ردیابی فعال شود.

خودشه. اکنون می توانید به پنل گوگل آنالیتیکس بروید و آمار کاربران را مشاهده کنید.

نتیجه
تجزیه و تحلیل آمار ترافیک سایت یکی از مهم ترین قسمت های مدیریت یک سایت است و همیشه باید در نظر داشت که با وجود سرویس پیشرفته گوگل آنالیتیکس و همچنین این افزونه، این امکان برای تمامی مدیران سایت فراهم شده است.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا