پنالتی گوگل(google penalty)

جریمه یا پنالتی گوگل (Google Penalty) + روش های تشخیش و رفع پنالتی و مشاوره رایگان

جریمه گوگل یا پنالتی گوگل (Google Penalty) تاثیر مستقیم و منفی بر رتبه بندی وبسایت شما درموتور های جستجو دارد. جریمه گوگل یا پنالتی گوگل (Google Penalty) می تواند محصول جانبی یک به روز رسانی الگوریتم یا جریمه عمدی برای تکنیک های مختلف سئو کلاه سیاه باشد. جریمه های گوگل می تواند منجر به افت رتبه برای هر صفحه از سایت، برای یک کلمه کلیدی خاص یا برای یک کلمه خاص غیر کلیدی دیگر باشد.

برای معرفی جریمه گوگل یا پنالتی گوگل (Google Penalty) باید اشاره کنم به پنالتی در ورزش های حرفه ای همچون فوتبال. اگر بازیکنی کاری غیرورزشی انجام دهد یا قوانین بازی را زیر پا بگذارد، اغلب به خاطر اهمال کاری خود جریمه می شود. بسته به شدت نقض قانون، حتی ممکن است از بازی حذف شوند یا برای مدتی از بازی معلق شوند.

جریمه گوگل یا پنالتی گوگل (Google Penalty) بسیار شبیه به جریمه های ورزشی مثل فوتبال میباشد. گوگل همچنین قوانین خودرا برای مجازات وب سایت هایی طراحی کرده است که کار اشتباهی انجام داده و از قانون گوگل تخطی کرده اند.

این جریمه‌ها همیشه به صورت دستی اعمال نمی‌شوند و ممکن است بر وب‌ سایت‌ هایی که توسط کسانی ساخته شده‌اند که نمی‌دانند چه اشتباهی انجام داده‌اند، تأثیر می‌گذارند، اما همچنان می‌توانند بر عملکرد یک سایت در نتایج جستجو و فراتر از آن تأثیر زیادی بگذارند.

جریمه های گوگل مجازات ها یا اثرات منفی هستند که به رتبه بندی گوگل یک وب سایت لطمه می زند یا حتی آنها را به طور کامل از نتایج جستجو حذف می کند. اگر گوگل مشکوک باشد که یک وب سایت خط‌ مشی‌های خود را نقض کرده یا از تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه استفاده می‌کند ، ممکن است جریمه‌ای صادر کند. گوگل جریمه ها را به صورت دستی و الگوریتمیک اعمال می کند.

به گفته مت کاتز، بیش از 400000 اقدام دستی هر ماه توسط گوگل آغاز می شود. این همش نیست. بسیاری از وب سایت های دیگر با به روز رسانی های الگوریتمی مانند پنگوئن و پاندا جریمه می شوند. جالب اینجاست که فقط حدود 20000 وب مستر هر ماه درخواست بازنگری ارسال می کنند. بنابراین، این بدان معناست که تنها 5 درصد از وب سایت هایی که جریمه شده اند در تلاش برای بازیابی رتبه خود هستند.

مت کاتز

جریمه یا پنالتی گوگل چیست؟

پنالتی گوگل به معنای دردسر است
جریمه یا پنالتی گوگل به این معنی است که سایت شما یا دیگر در نتایج جستجو فهرست نشده است یا رتبه شما برای کلمات کلیدی مورد نظر شما به شدت کاهش یافته است.

وقتی سایت شما توسط گوگل جریمه می شود، مخاطب هدف شما نمی تواند شما را پیدا کند. و هنگامی که برای مخاطب هدف خود نامرئی هستید، ترافیک و در نهایت درآمد شما کاهش می یابد.

ممکن است برای هر وب سایتی اتفاق بیفتد. جریمه گوگل می تواند نتیجه تلاش های خوب و صادقانه برای بهبود رتبه سایت شما باشد. اما به محض دریافت جریمه گوگل، بازگرداندن رتبه خوب خود و بازگشت به لطف گوگل آسان نیست.

شرکت ما می تواند به شما کمک کند تا از جریمه Google pealty بازیابی کنید. ما یک تیم اختصاصی داریم که سایت شما را بررسی می کند و تغییرات لازم را انجام می دهد تا دوباره شما را در صدر نتایج موتورهای جستجو قرار دهد.

آیا جریمه گوگل دریافت نکرده اید اما می خواهید ایمن باشید؟ بازاریابان متخصص اینترنتی ما با الگوریتم‌های دائماً در حال تغییر Google آشنا هستند تا سایت شما همیشه در وضعیت خوبی قرار داشته باشد و در خطر حذف شدن از نتایج جستجو نباشد.

به عنوان یک سرویس پیشرو بازیابی جریمه گوگل، ما می دانیم که موتورهای جستجو چه چیزی را دوست دارند ببینند. خدمات بازیابی جریمه ما به طور خاص طراحی شده است تا شما را به امتیازات خوب Google بازگرداند تا وب سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود و کسب و کار شما بتواند به رشد خود ادامه دهد.

چرا سایت ها جریمه گوگل می شوند؟

وظیفه گوگل ارائه مرتبط ترین نتایج جستجو است. از دیدگاه گوگل، هر وب سایتی که سعی در دستکاری نتایج جستجو داشته باشد و به محصول گوگل آسیب برساند محکوم به حذف در نتایج خواهد بود. اگر گوگل نتایج غیر مفیدی را ارائه دهد یا به کاربرانش تجربه منفی بدهد، از اعتبار خود کسر کرده است.

جریمه گوگل نتیجه یک الگوریتم بسیار تکامل یافته و دائما در حال تغییر است که گوگل از آن برای خزیدن و بازرسی وب سایت ها استفاده می کند. در حالی که برخی از اقدامات خاص وجود دارد که می تواند منجر به مجازات های فوری توسط یک کارمند Google شود، اقدامات دیگری نیز وجود دارد که به صورت عمومی تبلیغ نمی شوند، یا برخی از آنها می توانند منجر به کاهش رتبه بندی شوند که در طول زمان اتفاق می افتد. این کار برای محافظت از گوگل در برابر وب سایت هایی است که سعی در پیشی گرفتن از آن یا دستکاری بیشتر نتایج آن دارند.

جریمه های گوگل یا پنالتی گوگل (Google penalty)

اگر به طور ناگهانی کاهش ترافیک را مشاهده کردید، باید علت آن را پیدا کنید. دو مجازات اصلی وجود دارد که می توانید دریافت کنید. اولین مورد یک اقدام دستی از تیم هرزنامه Google است و دومی جریمه الگوریتمی است.

ساخت سایت

برای اطمینان از اینکه سایت شما جریمه گوگل دریافت نمی کند، مطمئن شوید که سایت شما دارای موارد زیر نیست:

  • نرم افزارهای جاسوسی، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم یا ویروس ها
  • لینک ها یا متن های مخفی
  • Cloaking (نمایش نسخه متفاوتی از یک صفحه وب به روبات های موتور جستجو)
  • تغییر مسیرهای فریبنده (زمانی که بازدیدکننده به طور خودکار به صفحه دیگری بدون کلیک کردن روی چیزی منتقل می شود)
  • صفحاتی که با کلمات کلیدی نامربوط بارگذاری شده اند
  • پر کردن کلمات کلیدی
  • مقدار قابل توجهی از تولید محتوای تکراری
  • فهرست محرک‌های جریمه Google گسترده است، اما به راحتی می‌توان آنها را خلاصه کرد: جریمه‌ها با هر اقدامی که یک وب‌سایت برای فریب دادن موتور جستجو انجام می‌دهد یا به نوعی به تجربه کاربر آسیب می‌رساند، ایجاد می‌شود.

چگونه می توانم از جریمه گوگل صفحه خود را بازیابی کنم؟

حذف پنالتی گوگل همیشه آسان نیست. مهم است بدانید که دو نوع مجازات وجود دارد: دستی و الگوریتمی.

جریمه های دستی توسط یک کارمند در شرکت Google صادر می شود. آنها اغلب زمانی ارائه می شوند که مشخص شود وب سایت شما در حال انجام کاری برخلاف شرایط خدمات و قوانین شرکت Google است.

این ممکن است شامل عفونت ویروسی، پنهان سازی، تغییر مسیر یا خرید لینک باشد. وقتی جریمه دستی دریافت می‌کنید، باید از Google درخواست تجدید نظر کنید تا وب‌سایت خود را مجدداً فهرست کند – یعنی آن را دوباره در نتایج موتور جستجو قرار دهید – قبل از اینکه کسی بتواند دوباره شما را پیدا کند.

از سوی دیگر، جریمه الگوریتمی به صورت خودکار و بدون دخالت دستی گوگل اتفاق می افتد. اینها اغلب نتیجه یک تغییر الگوریتم طراحی شده برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌های با ارزش بالاتر از وب‌سایت‌هایی هستند که محتوای ضعیف‌ تر یا مرتبط‌تر دارند.

جریمه‌های الگوریتمی، مانند پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار، ممکن است بر وب‌سایت‌هایی که محتوای کم یا تکراری، کپی و پر از کلمات کلیدی، زمان بارگذاری کند یا کمبود لینک‌های ورودی دارند، تأثیر بگذارد. با این نوع جریمه، شما همچنان در جستجو رتبه بندی خواهید کرد، اما احتمالاً بسیار پایین تر.

اگر می‌خواهید درباره تشخیص و حذف جریمه خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید از متخصصین ما از طریق واتس اَپ برای بازیابی جریمه گوگل بصورت رایگان مشاوره بگیرید. این به شما کمک می کند تا جریمه خاص خود را شناسایی کنید و تعیین کنید که برای حذف آن چه اقداماتی باید انجام دهید.

کمک خواستن؟ اگر مطمئن نیستید که چه کاری انجام می دهید یا از کجا شروع کنید، خدمات بازیابی پنالتی گوگل ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشد. تیم حرفه ای ما می تواند جریمه شما را شناسایی و معکوس کند و به شما این امکان را می دهد که روی اداره کسب و کار خود تمرکز کنید نه بازرسی پیوندها یا بازنویسی کپی.

مشکل وبسایت شما همیشه پنالتی گوگل نیست!

فقط به این دلیل که سایت شما رتبه خود را در نتایج موتورهای جستجو از دست می دهد ، به طور خودکار به این معنی نیست که شما یک جریمه گوگل دریافت کرده اید. رقابت شما هر روز در حال افزایش است و نحوه رتبه بندی گوگل وب سایت ها دائما در حال تغییر است. وقتی فکر می کنید ممکن است جریمه گوگل داشته باشید، در واقع ممکن است به روش های بهبود یافته بهینه سازی موتور جستجو نیاز داشته باشید.

اگر مشکوک هستید که سایت شما تحت تأثیر جریمه قرار گرفته است، شرکت ما وب سایت شما را بررسی می کند تا ببیند آیا واقعاً چنین است یا خیر. اگر این کار را انجام دهید، ما فوراً اقداماتی را برای بازگرداندن سایت شما به لطف روبات های Google انجام خواهیم داد. اگر جریمه دستی یا الگوریتمی ندارید، می‌توانیم سایت شما را برای همه مراحلی که می‌توان برای بهبود رتبه‌تان انجام داد، بررسی کنیم.

با سالها تجربه در بازاریابی اینترنتی و باهوش ترین بازاریابان اینترنتی در این زمینه در کنار شما، ما می توانیم اطمینان حاصل کنیم که سایت شما بر نتایج موتورهای جستجو تسلط دارد و بالاترین حجم از واجد شرایط ترین ترافیک را دریافت می کنید، در عین حال امنیت شما را حفظ می کند.

اگر ترافیک وب سایت شما به طور ناگهانی کاهش یابد و شاهد کاهش رتبه مربوطه باشید، این احتمال وجود دارد که در معرض جریمه گوگل باشید. گوگل در سال 2014 گزارش داد که هر ماه بیش از 400000 اقدام دستی علیه وب سایت ها توسط تیم هرزنامه وب آنها انجام می شود و این در واقع تنها کسری از تعداد کل میباشد. هنگامی که گوگل به روز رسانی های الگوریتمی جدیدی را برای الگوریتم پنگوئن یا الگوریتم پاندا ارائه می کند، بسیاری از وب سایت های دیگر جریمه می شوند.

افت ناگهانی و غیرقابل توضیح در رتبه‌بندی می‌تواند برای خرده‌فروشان فاجعه‌بار باشد، زیرا می‌تواند بازدیدکنندگان را از یافتن و خرید محصولات شما باز دارد، اما می‌توانید از جریمه Google بازیابی کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید علت چیست.

اقدامات دستی در مقابل جریمه های الگوریتم

گوگل معمولا وب سایت ها را به یکی از دو روش جریمه می کند. تیم هرزنامه می‌تواند مشکلی را در وب‌سایت شما شناسایی کند و یک اقدام دستی صادر کند، یا ممکن است به دلیل به‌روزرسانی الگوریتم جستجوی Google، رتبه‌بندی خودکار شما کاهش یابد. در هر دو مورد باید علت اصلی کاهش را بیابید.

جریمه های دستی گوگل

اولین کاری که باید انجام دهید این است که وارد Google Webmaster Tools شوید و متوجه شوید که آیا اعلان هایی از طرف گوگل دارید یا خیر. اگر جریمه دستی برای شما صادر شده باشد، پیامی «اعلامیه درباره پیوندهای غیرطبیعی شناسایی شده» یا پیام مشابهی خواهید دید که توضیح می‌دهد گوگل لینک‌های ورودی با کیفیت پایین را پیدا کرده است که به سایت شما اشاره می‌کنند. نمونه هایی از پیوندهای غیرطبیعی یا با کیفیت پایین ممکن است شامل مواردی باشد که برای عبور از رتبه صفحه خریداری شده اند یا شبیه بخشی از یک طرح پیوند هستند. صرف نظر از آنچه که آنها پیدا کرده اند، وظیفه شما این است که مشکل را برطرف کنید و وب سایت خود را برای بررسی مجدد برای نتایج جستجوی Google ارسال کنید.

اگر هیچ پیامی در Google Webmaster Tools پیدا نکردید، این مشکل مستلزم بررسی دقیق تغییراتی است که Google اخیراً ایجاد کرده است و اینکه چگونه بر سایت شما تأثیر گذاشته است.

تغییرات الگوریتمی گوگل برای جریمه وبسایت ها


برای کشف نوع جریمه ای که با آن روبرو هستید، باید دوره زمانی کاهش رتبه خود را ردیابی کنید و آن را با تاریخی مطابقت دهید که Google به روز رسانی جدیدی را برای عملکرد جستجوی خود ارائه کرده است.

دو جریمه اصلی الگوریتم گوگل مربوط به پاندا و پنگوئن است. الگوریتم پاندا بر کیفیت محتوا متمرکز است. این باعث می شود وب سایت هایی با محتوای تکراری یا بسیار نازک از رتبه بالایی در نتایج جستجو جلوگیری کنند. الگوریتم پنگوئن به بک لینک ها می پردازد و هدف آن شناسایی وب سایت هایی است که با استفاده از لینک های ورودی با کیفیت پایین سعی در دستکاری رتبه بندی دارند تا سایت معتبرتر از آنچه هست به نظر برسد. اکثر به‌روزرسانی‌های پنگوئن و پاندا نسبتاً جزئی هستند، اما صرف‌نظر از میزان بزرگی این تغییر، هر وب‌سایتی در برابر قوانینی که Google به منظور ارائه تجربه کاربری بهتر وضع می‌کند آسیب‌پذیر است.

جستجوی سریع در سایت هایی مانند Search Engine Land و Search Engine Journal اغلب اخبار به روز رسانی اخیر الگوریتم را نشان می دهد. Moz یک رکورد در حال اجرا از به روز رسانی های سازماندهی شده بر اساس سال، از جمله مقالاتی که تغییرات را برجسته می کنند، نگه می دارد. همچنین باید Matt Cutts، رئیس Google Webspam و Google Webmasters را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید. اگر اخیراً تغییری در Google رخ داده است که وب سایت هایی مانند شما را تحت تأثیر قرار داده است، احتمال زیادی وجود دارد که شخصی در تجارت SEO در مورد آن مطلب بنویسد.

مشکلات پنگوئن

علت اصلی اکثر جریمه ها، بک لینک ها هستند که به آن لینک های ورودی نیز می گویند. اینها عامل مهمی هستند که بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارند، و از آنجایی که SEO به طور فزاینده‌ای رقابتی شده است، برخی از بازاریابان سعی می‌کنند پیوندها را از طریق ابزارهای غیرطبیعی به دست آورند که جریمه‌هایی را در پی دارد.

نمونه هایی از وب سایت های با کیفیت پایین که باید از آنها اجتناب کنید:

گوگل جریمه یا ممنوع کرده است – اگر لینک های ورودی از وب سایت هایی دارید که گوگل به دلیل نقض دستورالعمل ها علیه آنها اقدام می کند، باید از شر آنها خلاص شوید.

وب‌سایت‌هایی که محتوای تکراری دارند – اگر یک وب‌سایت دارای بخش‌هایی از محتوا در یک دامنه یا در بین دامنه‌هایی است که محتوای تکراری یا بسیار مشابه دارند، احتمالاً Google تشخیص می‌دهد که وب‌سایت بی کیفیت است.

وب‌سایت‌هایی که هیچ ارتباطی با صنعت شما ندارند – بسیاری از وب‌سایت‌ها به ناچار لینک‌هایی را از منابعی دریافت می‌کنند که ربطی به تمرکز شما ندارند. اگر پیوند کاملاً تصادفی و بدون زمینه به نظر برسد، ممکن است برای گوگل نامطلوب به نظر برسد.

هرزنامه نظرات و پیوندهای انجمن – این پیوندها تقریباً مطمئناً وب سایت شما را جریمه می کنند. افرادی که لینک ها را در بخش نظرات وبلاگ و نمایه های انجمن می گذارند نه تنها آزاردهنده هستند. آنها به طور فعال دستورالعمل های گوگل را نقض می کنند و احتمالاً بهای آن را خواهند پرداخت.

“لینک های ورودی از فهرست راهنماها و سایت های نشانه گذاری اجتماعی کیفیت پایینی دارند.”

وب‌سایت‌هایی با محتوای بسیار کم – در سال‌های قبل، بک لینک‌ها از دایرکتوری‌های آنلاین عالی بودند، زیرا دریافت آن‌ها نسبتاً آسان بود و سئوی شما را تقویت می‌کرد. دیگر نه. لینک های ورودی از سایت های دایرکتوری و نشانک های اجتماعی بی کیفیت هستند و اگر آنها را دارید، باید از تگ nofollow استفاده کنید تا مطمئن شوید که به کیفیت سایت شما آسیب نمی زند.

پیوندهای وب سایت جهانی – اگر پیوندهایی از نوارهای کناری، فوترها و ابزارک ها دارید، مشکوک به نظر می رسد. شما باید از اینها اجتناب کنید.

پیوندهای تبلیغاتی – هر پیوندی که از محتوای حمایت شده می آید نباید رتبه صفحه را بگذراند. اگر تبلیغاتی دارید که به محتوای شما پیوند داده می شود، مطمئن شوید که از یک برچسب nofollow استفاده کنید تا مطمئن شوید که رتبه شما تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

تاکتیک‌هایی که برای فریب موتورهای جستجو طراحی شده‌اند – از وب‌سایت‌هایی که لینک‌ها یا متن را در اسکریپت‌های خود پنهان می‌کنند، یا از تغییر مسیرها، صفحات درگاه ورودی و محتوای تولید شده خودکار استفاده می‌کنند، باید اجتناب شود.

جریمه های گوگل ممکن است پرهزینه باشد. بهترین راه برای حفظ رتبه وب سایت خود، دانستن و پیروی از دستورالعمل های وب مستر گوگل است. روی اطمینان از کیفیت بالای محتوا و نمایه بک لینک خود تمرکز کنید و همچنان از یک رابطه سالم با کاربران و موتورهای جستجو لذت خواهید برد.

از سئو به روش های کلاه سیاه اجتناب کنید!

سئو کلاه سیاه: سئو کلاه سیاه یکی از رایج ترین روش های غیرقانونی است. این امکان را به شما می دهد تا در گوگل و سایر موتورهای جستجو خیلی سریع رتبه بندی کنید. این مبتنی بر فریب موتورهای جستجو برای نمایش وب سایت شما در موقعیت های برتر بدون تلاش زیاد است. این یک استراتژی موثر در درازمدت نیست زیرا هیچ نوع ارزشی برای کاربران ایجاد نمی کند و گوگل به محض شناسایی وب سایت آن را جریمه می کند.

هر یک از تاکتیک های زیر به عنوان سئو کلاه سیاه در نظر گرفته می شود:

متن پنهان:

این یکی از قدیمی ترین روش های سئو کلاه سیاه است. این شامل پنهان کردن متن در وب است که در آن کلمه کلیدی به طور مداوم تکرار می شود. برای مخفی کردن این نوع محتوا، معمولاً متن را همرنگ پس‌زمینه قرار می‌دهند و یا اندازه متن را کاهش می‌دهند تا کاربران متوجه آن نشوند.

پر کردن کلمات کلیدی: این شامل استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد در حجم کمی از متن است. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی از کیفیت و ارزش محتوا می کاهد و به تجربه ای منفی برای کاربر ختم می شود.

Cloaking:

این زمانی است که یک سرور به گونه‌ای پیکربندی می‌شود که موتورهای جستجو با یک صفحه وب بسیار بهینه‌سازی شده ارائه می‌شوند در حالی که در واقعیت چیزی که به کاربران نشان داده می‌شود برعکس است.

چرخش مقاله این روش شامل ایجاد نسخه های اصلاح شده از مقالات با موقعیت مناسب با استفاده از مترادف برای دستکاری رتبه بندی موتورهای جستجو است.

خرید و فروش لینک:

برای وب سایت هایی مفید است که توسط وب سایت های دیگری که دارای اعتبار دامنه بالایی هستند به آنها پیوند داده شوند. این باید به طور طبیعی و ارگانیک به دلیل محتوای با کیفیت رخ دهد. اگر لینک های ورودی را به صورت غیر ارگانیک خرید و فروش می کنید، از تکنیک سئو کلاه سیاه استفاده می کنید و جریمه خواهید شد.

هرزنامه: یک وب سایت جریمه می شود زمانی که کاربران خودشان یک وب سایت را اسپم کنند و سایت های دیگر را با بک لینک به سایت خود به روشی توهین آمیز اسپم کنند.

چگونه بفهمیم گوگل سایت شما را جریمه (پنالتی) کرده است یا خیر؟

جریمه گوگل ممکن است رتبه صفحه شما را کاهش دهد و باعث شود وب سایت شما بین 30 تا 950 موقعیت را در رتبه بندی جستجو از دست بدهد، همچنین می تواند صفحه یا دامنه شما را بسته به شدت نقض ایندکس کند که منجر به کاهش شدید ترافیک می شود.

بهترین راه برای بررسی اینکه آیا هیچ یک از شرایط گوگل را نقض نمی کنید، استفاده از کنسول جستجوی گوگل است، ابزاری که به شما در مورد جریمه های الگوریتمی هشدار می دهد. اگر گوگل تشخیص دهد که اقدامات متقلبانه انجام شده است، این مجازات به صورت خودکار و بدون توضیح اعمال می شود.

محبوب‌ترین به‌روزرسانی‌های الگوریتمی Panda است که بر محتوای باکیفیت تمرکز می‌کند و Penguin که بر لینک‌های به عقب و توزیع متن لنگر تمرکز دارد.

ساخت سایت

اگر با وجود کاهش ترافیک وب، هیچ هشداری در کنسول جستجو ظاهر نشد، باید “site: [website name]” را در Google وارد کنید. اگر سایت در نتایج نمایش داده نمی شود، این می تواند نشان دهنده جریمه شدن وب سایت شما توسط گوگل باشد یا از فهرست خارج شده است. مورد دوم را می توان در پلت فرم CMS بررسی کرد.

اگر صفحه وب به درستی ایندکس شده است، می‌توانید Google Webmaster را باز کرده و روی « Crawl Errors» کلیک کنید . این امر مستلزم نصب Google Analytics در وب سایت است. همچنین می‌توانید به‌روزرسانی‌های Googlebot را بررسی کنید، زیرا ممکن است به دلیل عدم آگاهی از دستورالعمل‌های به‌روزرسانی شده Google، جریمه باشد.

نحوه رفع پنالتی گوگل

اگر وب سایت شما توسط گوگل جریمه شده است، باید تمام تلاش خود را روی رفع خطاها متمرکز کنید. عدم انجام این کار می تواند کل وب سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد.

اولین قدم باید تشخیص دلیل جریمه باشد. بررسی کنید که آیا این به دلیل تغییرات در الگوریتم گوگل است یا اقدامات غیرقانونی برای موقعیت یابی سریع در موتورهای جستجو انجام شده است. به یاد داشته باشید که اگر به دلیل تغییر در الگوریتم است، اعلان‌ها را در کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید. در صورت عدم اطلاع رسانی، مهم است که مطمئن شوید که از تکنیک سئو کلاه سیاه استفاده نشده است.

مرحله دوم انجام تمام تغییرات لازم در صفحه وب است. سرعت بارگذاری صفحه وب را بررسی کنید، محتوای باکیفیت ارائه دهید، از کلمات کلیدی به روشی طبیعی استفاده کنید و فقط پیوندهای تمیزی را درج کنید که به دستورالعمل های کیفیت احترام بگذارند.

در صورتی که محتوای منتشر شده در وب سایت قابل بهینه سازی نباشد، بهترین گزینه حذف آن و ایجاد مجدد آن از ابتدا است. با انجام تمام تغییرات مناسب، موتور جستجو تغییرات را تشخیص داده و با خزیدن مجدد در صفحه وب، جریمه را حذف می کند. با این حال، اگر این جریمه به دلیل قصور صادر شده باشد، مالک سایت باید درخواست تجدید نظر را به Google ارسال کند.

در جریان به‌روزرسانی‌های الگوریتم Google باشید و به طور فعال اطلاعاتی را در مورد آنها جستجو کنید تا از هرگونه سردرگمی جلوگیری کنید. همیشه از استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه دوری کنید، زیرا اگرچه این تکنیک‌ها نتایج سریع را نوید می‌دهند، اما به شما کمک نمی‌کنند تا با کاربران خود اعتماد کنید و مزایای بلندمدتی را به همراه نخواهد داشت.

کدام نوع بک لینک برای وب سایت شما مضر است؟
بیش از 95 درصد از جریمه های گوگل مربوط به پروفایل بک لینک وب سایت شما است. اگر تعداد زیادی بک لینک بی کیفیت داشته باشید، رتبه خود را در گوگل از دست خواهید داد.

لینک های بی کیفیت می توانند وب سایت شما را جریمه کنند. این نوع بک لینک ها می توانند خطری بالقوه برای رتبه شما ایجاد کنند:

  • وب سایت های تحریم شده یا ممنوع شده توسط Google – اگر بک لینک های وب سایت با دستورالعمل های گوگل مطابقت ندارند، باید آنها را حذف کنید. با انجام یک جستجوی ساده مانند: “site: mywebsite.com” می توانید به راحتی بررسی کنید که آیا یک وب سایت از گوگل خارج شده است یا خیر.
  • وب‌سایت‌هایی با محتوای تکراری – معمولاً کیفیت پایینی دارند و باید از لینک‌هایی که به‌دست می‌آیند اجتناب کنید.
  • وب‌سایت‌هایی که به جایگاه شما مرتبط نیستند – گوگل اهمیت زیادی به ارتباط می‌دهد. داشتن پیوندهایی از سایت هایی که کاملاً مستقل از وب سایت شما هستند می تواند باعث ایجاد یک پرچم قرمز شود. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه اینترنتی کودک دارید، داشتن لینک از یک وب سایت ماهیگیری فایده ای ندارد.
  • تبلیغات – گوگل با محتوای حمایت شده که رتبه صفحه را پشت سر می گذارد مخالف است. اگر می خواهید خدمات خود را در یک وبلاگ تبلیغ کنید، از ویژگی nofollow برای پیوندهای خود استفاده کنید تا از رتبه خود محافظت کنید.
  • متن پنهان – متن یا پیوندهای کاربرانی که از CSS استفاده می کنند پنهان نکنید.
  • پیوندهای وب برای بزرگسالان یا قمار.
  • سایر پیوندها و روش‌هایی که ناقض دستورالعمل‌های Google هستند: پنهان‌سازی، تغییر مسیرهای یواشکی، صفحات ورودی، هک، طرح‌های پیوند، محتوای تولید شده به‌طور خودکار، و محتوا و کلمات کلیدی نامربوط.
  • اگر می خواهید در مورد بک لینک های بد بیشتر بدانید، باید دستورالعمل های گوگل برای وب مسترها را بخوانید .

نتیجه گیری:
پنالتی های گوگل بسیار شبیه به جریمه های ورزشی است. اساساً آنها برای مجازات وب سایت هایی طراحی شده اند که اشتباه کرده اند. این جریمه ها همیشه به صورت دستی اعمال نمی شوند و ممکن است وب سایت هایی را تحت تأثیر قرار دهند که توسط افرادی طراحی شده اند که کاملاً از اشتباه خود آگاه نیستند، اما همچنان می توانند تأثیر قابل توجهی بر عملکرد یک سایت از نظر نتایج جستجو داشته باشند. – و فراتر.

جریمه گوگل به این معنی است که سایت شما دیگر در نتایج جستجو لیست نمی شود یا رتبه شما برای کلمات کلیدی مورد نظر شما به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. زمانی که سایت شما جریمه گوگل دریافت می کند، مخاطب هدف شما نمی تواند شما را پیدا کند. و هنگامی که برای مخاطب هدف خود نامرئی هستید، ترافیک و در نهایت درآمد شما کاهش می یابد.

این ممکن است برای هر وب سایتی اتفاق بیفتد. پنالتی گوگل ممکن است نتیجه تلاش های خیرخواهانه و صادقانه برای بهبود رتبه سایت شما باشد. اما به محض دریافت جریمه گوگل، یافتن رتبه خوب و بازگشت به لطف گوگل آسان نیست.

ما می توانیم به شما کمک کنیم تا از جریمه Google بازیابی کنید. ما یک تیم اختصاصی داریم که سایت شما را بررسی می کند و تغییرات لازم را برای بازگشت شما به بالای نتایج موتورهای جستجو انجام می دهد. شما یک جریمه گوگل دریافت نکرده اید اما می خواهید ایمن باشید؟ کارشناسان ما با الگوریتم های در حال تکامل گوگل آشنا می شوند. سایت شما همیشه در وضعیت خوبی قرار دارد و هیچ نتیجه جستجویی را از دست نخواهد داد.

به یاد داشته باشید، برای اینکه سئو به طور موثر کار کند، آهسته پیش بروید و کارها را به روش درست انجام دهید!

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا