انتخاب نام دامنه

چگونه یک نام دامنه برای کسب و کار دوره آنلاین خود انتخاب کنید

اگر در فضای متخصص هستید و می خواهید شروع به ساختن کسب و کار خود کنید، انتخاب نام دامنه یکی از اولین تصمیمات بزرگ شما خواهد بود.

ممکن است تصمیم بگیرید که از نام خود، نام تجاری یا نام دامنه ای که به بازار شما مربوط می شود استفاده کنید و ما همه ی این موارد را در این مقاله توضیح خواهیم داد.

چرا نام دامنه شما اینقدر مهم است؟

نام دامنه شما مانند کارت تلفن آنلاین شما است. وقتی مردم هر آنچه را که شما ارائه می‌دهید به صورت آنلاین جستجو می‌کنند، اگر قبلاً با کسب و کار شما آشنا باشند و دقیقاً بدانند چه چیزی را باید تایپ کنند تا شما را پیدا کنند بسیار خوب است، اما اغلب این کار را نمی‌کنند.

اگر برای اولین بار است که به سایت شما می آیند، می خواهید نام دامنه شما را یادداشت کنند که به این معنی است که باید به یاد ماندنی باشد. به این ترتیب دفعه بعد که در مورد پیشنهاد شما فکر می کنند، شما را به یاد می آورند و مستقیماً به سایت شما می روند.

نحوه انتخاب نام دامنه کامل

انواع مختلفی از نام های دامنه وجود دارد. تیم شرکت ساخت سایت اینجا مطالب را برای شما پوشش خواهد داد:

دامنه شخصی

اگر شرکت شما شخصاً به شما مربوط می شود، می توانید فقط از نام خود به عنوان نام دامنه خود استفاده کنید. به عنوان مثال، MichaelHyatt.com دوره هایی را برای مدیریت زمان و رهبری ارائه می دهد که همه آنها از نام دامنه شخصی او هستند.

بسیاری از نام‌های بزرگ آنلاین هستند که همین کار را می‌کنند مانند MarieForleo.com ، AmyPorterfield.com ، FrankKern.com ، و موارد دیگر.

استفاده از دامنه شخصی برای کسب و کار دوره های آنلاین که تمرکز دوره بر تخصص شماست عالی است. بررسی کنید و ببینید آیا نام شما به عنوان نام دامنه موجود است یا خیر. اگر اینطور نیست، همیشه می‌توانید نام میانی یا حرف اول را وارد کنید.

مزایای یک دامنه شخصی

یکی از مزیت‌های داشتن دامنه شخصی این است که می‌توانید هر کاری که می‌خواهید انجام دهید (حتی تغییر بازار) و مهم نیست، هرگز نیازی به تغییر نام دامنه خود نخواهید داشت.

بدیهی است که اعتبار شما را نیز افزایش می دهد. احتمال اینکه در فضای خود با استفاده از دامنه شخصی و برندسازی خودتان مشهور شوید، بسیار بیشتر از زمانی است که از دامنه شخصی استفاده نکنید.

چه این مسیر را انتخاب کنید و چه نه، هوشمندانه است که حداقل نام خود را در صورت موجود بودن بخرید. اگر نویسنده هستید، قطعاً مهم است، اما حتی اگر دوره‌هایی ارائه می‌دهید، می‌تواند مفید باشد.

در نهایت ممکن است بخواهید به سمت برند شخصی خود حرکت کنید و نمی خواهید شخص دیگری نام شما را داشته باشد!

معایب استفاده از دامنه شخصی

هرگز نقش قهرمان را بازی نکنید، راهنما را بازی کنید.

این توصیه بازاریابی از StoryBrand ارائه شده است. به نظر من توصیه درستی است برای من، داستان باید درباره مشتری من باشد، نه من. آنها قهرمان هستند من فقط راهنما هستم

شخصا، من فکر می کنم برخی از این سایت های برند شخصی کمی بیش از حد خود خدمت می کنند.

من ترجیح می‌دهم روی افرادی که به آنها خدمت می‌کنم تأکید کنم، اما بسیاری از افراد مشهور اینترنتی با دامنه شخصی کامل با هزاران عکس حرفه‌ای از خودشان، عملکرد بسیار خوبی دارند.

من مطمئنا نمی توانم با موفقیت آنها بحث کنم. بنابراین، اگر می‌خواهید به این شکل پیش بروید، قطعاً می‌توانید. فقط با گرفتن نام دامنه خود شروع کنید و موفقیت دیگران را نیز در ساخت برندهای شخصی الگوبرداری کنید.

به نظر من، برندون بورچارد این کار را به بهترین نحو انجام می دهد…

او اکنون بسیار محبوب است که به سمت یک نوع عملیات فقط با نام حرکت کرده است که می توانید در brendon.com پیدا کنید.

چیزی که او را متفاوت می کند این است که پیام او تماماً در مورد خدمت به مردم است و هر کاری که انجام می دهد از این طریق به دست می آید. بنابراین اگر جای شما بودم، از موفقیت او الگو می گرفتم.

یکی از معایب بزرگ استفاده از دامنه شخصی این است که کسب و کار شما مستقیماً به شما وابسته است. فروش کسب و کار شما اگر غیرممکن نباشد دشوار خواهد بود. همچنین اگر محتوا مستقیماً به شما گره خورده باشد، متوقف کردن ایجاد محتوا ممکن است دشوار باشد.

به عنوان مثال، Marieforleo,com هر هفته یک ویدیو با چه کسی غیر از Marie Forleo در همه ویدیوها تولید می کند. اگر او بازی در آن ویدیوها را متوقف کند، چه شکلی می‌شود؟ ممکن است مردم دیگر تماشای آنها را متوقف کنند.

مشکل اینجاست که او به نوعی نمی تواند از آن ترن هوایی پیاده شود، اما با موفقیتش، احتمالاً حتی نمی خواهد.

این فقط چیزی برای فکر کردن است. یک “مشهور” بودن و داشتن یک نام دامنه شخصی مستقیماً شما را در درازمدت با تجارت مرتبط می کند.

اگر نام شما گرفته شود چه؟

اگر نام شما قبلاً انتخاب شده است، هنوز چند انتخاب دارید. شما می توانید شامل:

حرف اول وسط یا نام میانی شما.
کلمه ای مانند “آنلاین” در پایان اضافه شود.
حتی دو حرف اول و نام خانوادگی شما.
گزینه دیگری که شما را چندان به کسب و کارتان تثبیت نمی کند، استفاده از نام خانوادگی و کاری است که انجام می دهید. ShultzPhotoSchool.com مثال خوبی برای این موضوع است.

اگر با آن موافق هستید، می توانید از .me یا افزونه دیگری استفاده کنید، اما من این را آخرین راه حل می دانم.

توجه تمامی توضیحات بالا بدون در نظر گرفتن علم سئو سایت میباشد و بیشتر در راستای برندینگ توضیح داده شده است.

از نظر seo شما باید نام تجارت خود را به گونه ای انتخاب کنید که در عین سادگی برای کاربر ملموس باشد، همچنین باید مرتبط با کسب و کار خود باشد.

شما برای انتخاب نام دامنه باید به این فکر کنید که کدام قسمت برای شما مهم است و بین تمام نکات یک نام دامنه خوب انتخاب کنید

نام شرکت/کسب و کار
اگر نمی خواهید از نام خود به عنوان نام دامنه خود استفاده کنید، اگر قبلاً راه اندازی کسب و کار دارید، نام کسب و کار خود را در نظر بگیرید.

مثلا؛ searchenginejournal.com ، yahoo.com، یا google.com.

نام دامنه شما می تواند تغییری از نام کسب و کار شما باشد اگر نام کامل قبلاً گرفته شده باشد.

نام کسب و کار شما می تواند نشان دهنده کسب و کار شما باشد یا هیچ ارتباطی با آن نداشته باشد. می تواند هوشمندانه باشد یا از کلمات کلیدی استفاده کند (که در زیر به آنها خواهیم پرداخت).

استفاده از دامنه هوشمند

اگر نمی خواهید هیچ یک از این مسیرها را انتخاب کنید، می توانید سعی کنید یک نام دامنه هوشمندانه پیدا کنید.

اینها اغلب بسیار خاطره انگیز هستند. گاهی اوقات کشف این نام های دامنه کمی زمان می برد. نکته این است که وقتی بازدیدکننده شما آن را تشخیص می دهد، همیشه آن را به خاطر می آورد.

یک مثال Glassdoor.com است.

اگر هرگز از glassdoor.com بازدید نکرده اید، این سایتی است که در آن کارمندان شرکتی را که در آن کار می کنند بررسی می کنند.

بنابراین مانند این است که بازدیدکنندگان می‌توانند شرکت را از بررسی‌ها ببینند. بنابراین، آن را glassdoor.com می نامند. وقتی اتصال را می بینید به نوعی هوشمندانه و بسیار به یاد ماندنی است.

Clickminded.com یکی دیگر از سایت های خوش نام است. این سایتی است که بر آموزش بازاریابی دیجیتال تمرکز دارد و کلیک کردن بر روی آن چیزی است که ما بازاریاب های دیجیتال انجام می دهیم… clickminded.com نام تجاری آن است بازم خیلی خاطره انگیزه و به راحتی در ذهن خود آن را لمس میکنید

برای نام‌های دامنه هوشمند، یک ارتباط وجود دارد، اما همیشه واضح نیست و گاهی اوقات واقعاً هیچ ارتباطی وجود ندارد، فقط جالب و متفاوت است. Sumo.com یک نمونه از این موارد است.

من فکر می‌کنم نام‌های دامنه هوشمند عالی هستند، اما برای ما انسان‌های فانی ساده به سختی می‌آیند. شما باید از قبل برنامه ریزی کنید و به یکباره نام تجاری و همچنین نام دامنه خود را ایجاد کنید.

اگر بتوانید این کار را انجام دهید، فوق العاده است زیرا یک نام دامنه و برند به یاد ماندنی خواهید داشت. اغلب، نام های دامنه هوشمندانه به عنوان نام های دامنه برتر فروخته می شود.

انتخاب دامنه کلمه کلیدی

دامنه کلمات کلیدی شامل کلمات کلیدی است که افراد برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند در موتور جستجو تایپ می کنند.

بنابراین مثال searchenginejournal.com با کلمات کلیدی در آن است. این هوشمندانه نیست، فقط مستقیم و مستقیم به اصل مطلب است.

اگرچه من در مورد دامنه های کلمات کلیدی صحبت می کنم، سئوی پر کردن نام دامنه شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

فقط یک نام دامنه برای اهداف سئو دریافت نکنید. وجود کلمات کلیدی در نام دامنه برای شما کافی نیست که بتوانید به خودی خود رتبه های بالایی کسب کنید.

شما باید محتوای خوبی با بک لینک های داده شده بر اساس شایستگی داشته باشید تا رتبه های بالایی کسب کنید.

صرفاً به این دلیل که speakspanishcourses.com را خریداری می کنید به این معنی نیست که به طور خودکار برای “دوره های اسپانیایی صحبت کنید” رتبه بالایی کسب خواهید کرد.

شما هنوز هم باید به اندازه فردی با نام دامنه ای که آن کلمات کلیدی را در خود ندارد، تلاش کنید.

پر کردن کلمات کلیدی مدت‌ها پیش بهتر عمل می‌کرد، اما گوگل هوشمندتر شده است، بنابراین اکنون کمک زیادی به شما نمی‌کند. به علاوه speakspanishcourses.com یک جورهایی لنگ به نظر می رسد (با عرض پوزش از صاحب دامنه).

اگر برای تجارت شما منطقی است و به بازدیدکنندگان کمک می کند شما را به خاطر بسپارند، فقط از کلمات کلیدی استفاده کنید. اگر به این ترتیب انجام شود خوب و مفید است.

نام دامنه من، businessbolts.com دارای کلمه کلیدی “کسب و کار” در آن است. من سعی نمی‌کنم برای آن کلمه کلیدی رتبه بالایی کسب کنم، اما فکر می‌کنم به انتقال آنچه سایت در مورد آن است کمک می‌کند. به علاوه من کمتر باهوش و مستقیم تر هستم، بنابراین با آن احساس خوبی دارم.

من نام دامنه های زیادی با کلمات کلیدی در آنها داشته ام تا مردم بدانند سایت در مورد چیست.

در اینجا چند نمونه از دامنه های کلیدواژه ارائه شده در دوره های آنلاین آورده شده است:

معایب دامنه کلمه کلیدی

یکی از معایب دامنه کلمه کلیدی این است که شما به نوعی در بازار خود گیر کرده اید.

دامنه زیر را برای مثال pinterestpresence.com در نظر بگیرید. شما حتی نیازی به بازدید از سایت ندارید و می دانید که در مورد دریافت نکات تبلیغاتی با Pinterest است. اما اگر بعداً آن را تغییر دهد و به بازاریابی اینستاگرام برود چه؟

او نمی تواند آن دوره را اکنون در سایت Pinterest بگذارد و آن را به عنوان یک کاتالوگ بزرگ از سایت ها بسازد.

به همین دلیل است که من با businessbolts.com تجارت خود را شروع کردم، حتی اگر در ابتدا فکر می کردم یک نام دامنه بیشتر مربوط به دوره های آنلاین دریافت کنم.

من در نهایت یک هفته را به دنبال چیز بهتری سپری کردم اما با businessbolts.com گیر کردم.

برای یکی، نام دامنه ای که من واقعاً می خواستم کمی هوشمندانه بود اما گرفته شده بود. من هرگز نتوانستم چیز بهتری پیدا کنم.

من همچنین فکر کردم که اگر سایت شروع به کار کند، ممکن است بعداً منشعب شوم. بنابراین گسترده نگه داشتن آن خوب به نظر می رسید.

شما همیشه می توانید نام دامنه خود را تغییر دهید، اما همه برندهایی که تا آن زمان ایجاد کرده اید را به هم می زند. بنابراین در بسیاری از موارد، بهتر است به آن پایبند باشید.

چگونه یک نام دامنه پیدا کنیم

من چندین نکته در مورد چگونگی ایجاد یک نام دامنه دارم. می توانید با این موارد شروع کنید:

تحقیق در مورد شرکت های دیگری که مشابه شما یا چیزهای مشابه را ارائه می دهند.
تحقیق در مورد شرکت های دیگر در بازارهای دیگر.
کاری که من انجام می دهم این است که به همه رقبای خود و نام دامنه آنها نگاه می کنم (من برای چیزهای زیادی به رقبای خود نگاه می کنم).

اگر هیچ ایده خوبی از آن به دست نیاورم، اغلب مشابه آن را پیدا می کنم.

قابل مقایسه شرکتی است که چیزی را که شما می فروشید کاملاً نمی فروشد، اما چیزی مشابه را می فروشد.

من مدت زیادی است که در بازار آماده سازی آزمون بوده ام و بازار آمادگی آزمون که با من قابل مقایسه است بازار آزمون CPA است. این امتحانی است که مردم برای تبدیل شدن به حسابداران رسمی انجام می دهند. بزرگ است. من به چیزهای زیادی که در آن بازار می گذرد نگاه می کنم تا ببینم آنها چه می کنند. شما هم می توانید همین کار را انجام دهید.

به عنوان مثال، اگر بازار شما به مردم اسپانیایی آموزش می دهد، این کار آسان است. برو به زبان فرانسه یا آلمانی یا انواع مختلف دوره های زبان نگاه کن و نام دامنه ها را در آن بازارها بررسی کن. یا به «یادگیری انگلیسی» نگاه کنید و ببینید که مردم از چه چیزی برای نام دامنه خود در آن بازار استفاده می کنند.

از نام های دامنه جالب یا حتی کلمات ثانویه در نام دامنه یادداشت برداری کنید. مانند “یادگیری”. سپس می توانید بچرخانید و آن را در thesaurus.com تایپ کنید و ببینید چه چیز دیگری می آید.

چگونه یک نام دامنه پیدا کنیم

من چندین نکته در مورد چگونگی ایجاد یک نام دامنه دارم. می توانید با این موارد شروع کنید:

تحقیق در مورد شرکت های دیگری که مشابه شما یا چیزهای مشابه را ارائه می دهند.
تحقیق در مورد شرکت های دیگر در بازارهای دیگر.
کاری که من انجام می دهم این است که به همه رقبای خود و نام دامنه آنها نگاه می کنم (من برای چیزهای زیادی به رقبای خود نگاه می کنم).

اگر هیچ ایده خوبی از آن به دست نیاورم، اغلب مشابه آن را پیدا می کنم.

قابل مقایسه شرکتی است که چیزی را که شما می فروشید کاملاً نمی فروشد، اما چیزی مشابه را می فروشد.

من مدت زیادی است که در بازار آماده سازی آزمون بوده ام و بازار آمادگی آزمون که با من قابل مقایسه است بازار آزمون CPA است. این امتحانی است که مردم برای تبدیل شدن به حسابداران رسمی انجام می دهند. بزرگ است. من به چیزهای زیادی که در آن بازار می گذرد نگاه می کنم تا ببینم آنها چه می کنند. شما هم می توانید همین کار را انجام دهید.

به عنوان مثال، اگر بازار شما به مردم اسپانیایی آموزش می دهد، این کار آسان است. برو به زبان فرانسه یا آلمانی یا انواع مختلف دوره های زبان نگاه کن و نام دامنه ها را در آن بازارها بررسی کن. یا به «یادگیری انگلیسی» نگاه کنید و ببینید که مردم از چه چیزی برای نام دامنه خود در آن بازار استفاده می کنند.

از نام های دامنه جالب یا حتی کلمات ثانویه در نام دامنه یادداشت برداری کنید. مانند “یادگیری”. سپس می توانید بچرخانید و آن را در thesaurus.com تایپ کنید و ببینید چه چیز دیگری می آید.

در اینجا فرآیند انتخاب نام دامنه است:
اگر به فکر ایجاد یک دوره برای افراد علاقه مند به یادگیری زبان اسپانیایی هستم، از thesaurus.com بازدید می کنم و عبارت “یادگیری” را در کادر جستجو تایپ می کنم.

سپس بر روی نماد جستجو کلیک می کنم تا به صفحه زیر هدایت شود:

کلمه ای است که برجسته است، بنابراین من روی آن کلیک می کنم و به صفحه زیر می روم:

در مورد من، من هیچ یک از این کلمات را دوست ندارم، بنابراین به صفحه یادگیری باز می گردم.

دوباره آن را اسکن می‌کنم و شاید روی «مطالعه» کلیک کنم تا ببینم چه چیزی در آنجا ظاهر می‌شود.

من آن کلمات را جستجو می کردم و “میوز” را می دیدم. دارم به Spanishmuse.com فکر می کنم

من به Namecheap.com نگاه می‌کنم تا ببینم آیا آن موجود است یا خیر (برای قیمت ممتاز). برای Spanishmuse.com 943.00 دلار است. اگر مطمئن نیستید که نام دامنه ممتاز چیست ، مقاله ای برای کمک به شما دارم.

اگر به مردم اسپانیایی آموزش می دهید، من نمی دانم که آیا Spanishmuse.com واقعاً بهترین نام دامنه است (مخصوصاً که باید برای آن تقریباً 1000 دلار بپردازید). کمتر از 5 دقیقه طول کشید تا این نام را پیدا کنم.

من فقط می خواستم یک مثال سریع از نحوه انجام این کار به شما نشان دهم.

من به این راه ادامه می‌دهم تا زمانی که یکی را پیدا کنم که دوستش داشتم که قیمت بالایی نداشت (اگرچه 943 دلار به اندازه اکثر نام‌های دامنه برتر بد نیست).

اینم یه مثال دیگه…
با جستجو در نتایج گوگل، سایتی به نام fluentu.com پیدا کردم. بنابراین آنها fluent + u را با هم ترکیب کردند (اما “تو” نوشته نشده است، بنابراین شرط می بندم که آنها کمی سردرگمی دارند). سعی می‌کنم از نام‌هایی که می‌توانید افراد را گیج کنید اجتناب کنم.

به هر حال، برای جستجو می‌توانیم از کلمه «فرو» استفاده کنیم. من به صورت روان در یک اصطلاحنامه تایپ کردم و با بیان، رسا، متمایز و کاوش برگشت.

به خاطر داشته باشید، اکثر مردم مهارت های خواندن را در حدود یک دانش آموز کلاس هشتم دارند، بنابراین برخی از این کلمات بسیار بزرگ هستند و املای آنها بسیار دشوار است.

شما می خواهید مطمئن شوید که کلمه ای را انتخاب می کنید که مردم بتوانند به راحتی املا کنند. «کاوش» احتمالاً بهترین مورد فهرست شده است. بنابراین می توانید ExploreSpanish.com یا ExploreSpanishOnline.com را امتحان کنید.

چه آن را دوست داشته باشید یا نه، می توانید با استفاده از “فیلم” به عنوان نقطه شروع به اطراف نگاه کنید.

دامنه خلاقانه تر و هوشمندانه تر در بازار زبان RosettaStone.com است.

Babbel.com نیز خوب است، اما واقعاً املای Babbel ممکن است خیلی سخت باشد.

فقط بهترین کاری را که می توانید انجام دهید و با این روند بازی کنید.

اینجاست که جادو اتفاق می افتد.

من نام های دامنه ای را پیدا کردم که بعداً از آنها متنفر بودم، اما از دوره هایی که از آنها فروخته بودم، پول زیادی به دست آوردم، بنابراین هرگز واقعاً مهم نبود. این چیزی نیست که بخواهید بیش از یک هفته روی آن به شدت صرف کنید.

و هنگامی که دامنه را پیدا کردید، به فکر خرید آن هستید (در عرض حدود 24 ساعت). می توانید به خودتان زمان بدهید تا روی آن بخوابید اما سپس آن را بخرید. افراد زیادی در حال خرید و فروش نام دامنه هستند و شما نمی خواهید نام دامنه عالی را از دست بدهید.

نکاتی برای انتخاب نام دامنه مناسب

اطمینان حاصل کنید که نام دامنه شما برای گفتن، املا و تایپ آسان است زیرا به آسانی به خاطر سپردن آن کمک می کند. آن را تا حد امکان کوتاه کنید زیرا کوتاه‌تر به خاطر سپردن آسان‌تر است.

در حالت ایده آل، شما می خواهید یک نام دامنه ای که مایل به حفظ آن باشید. شما نمی خواهید به تغییر آن ادامه دهید.

نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که می توانید نام دامنه ای بخرید که کمی بد است (شاید یک کلمه اضافی در آن وجود داشته باشد) و سپس آن را به نامی ارتقا دهید که وقتی پول بیشتری دارید کلمه اضافی را حذف کنید. به عنوان مثال، Facebook.com thefacebook.com بود. Sumome.com به sumo.com تبدیل شد.

مشکل این است که اگر سایت شما محبوب شود، احتمالاً صاحب آن دامنه پریمیوم به اندازه کافی برای درخواست پول بیشتر مطلع خواهد شد. با این حال، این یکی از راه‌های دور زدن مشکل قیمت نام دامنه ممتاز است، به‌خصوص زمانی که شروع به کار کرده‌اید و پولی به دست نمی‌آورید.

قوانین سخت و سریع برای نام دامنه
چه کاراکترهایی را می توان در نام دامنه استفاده کرد؟

تمام حروف و اعداد قابل استفاده است. اگرچه گاهی اوقات آنها را با حروف بزرگ می نویسیم، اما کاراکترها به حروف بزرگ و کوچک حساس نیستند.

شما می توانید خط فاصله را تا زمانی که توسط کاراکترها یا اعداد احاطه شده است اضافه کنید. شما نمی توانید خط فاصله را در ابتدا یا انتهای آن قرار دهید.

باید برای جدا کردن چیزی استفاده شود. اگر بخواهید می توانید از بیش از یک خط فاصله پشت سر هم استفاده کنید (چرا این را می خواهید؟).

چه کاراکترهایی در نام دامنه مجاز نیستند؟


هر چیزی که یک حرف یا عدد یا خط فاصله در وسط نباشد. پس این همه چیز دیگر است.

آیا می توانید از خط زیر در نام دامنه استفاده کنید؟

خیر

آیا می توانید از علامت علامت در نام دامنه استفاده کنید؟

  • خیر
  • کاراکترهای خاص مانند علامت تعجب و علامت علامت (در این مرحله) مجاز نیستند.
  • علاوه بر این، شما نمی توانید از فضاها استفاده کنید.

یک نام دامنه چقدر می تواند طولانی باشد؟

کمتر از 63 کاراکتر برای .com، .net و org.

طول نام دامنه شما چقدر باید باشد؟

تا حد امکان کوتاه، زیرا کوتاهتر به یاد ماندنی تر است. مشکل این است که ممکن است نسخه کوتاه‌تری از نام دامنه شما گرفته شود و باید کلمات بیشتری را برای یافتن نام دامنه در دسترس اضافه کنید.

از طرف دیگر، یک نام دامنه طولانی تر می تواند به شما کمک کند تا سایت خود را بهتر توصیف کنید.

برخی از ثبت کنندگان محدودیت های بیشتری دارند.

مهمتر از همه، شما می خواهید نام دامنه خود را در صورتی که آن را به شخص دیگری بگویید، به راحتی بیان کنید. شما نمی خواهید بازدیدکنندگان یا بازار هدف شما بپرسند که چگونه آن را املا کنید یا از شما بخواهند آن را چندین بار تکرار کنید. بعداً هرگز املای درست را به خاطر نمی آورند. شما می خواهید نام دامنه شما به یاد ماندنی باشد.

کارهایی که نباید در مورد نام دامنه انجام دهید

با وجود اینکه می‌توانید این همه کارهای فانتزی را با خط فاصله انجام دهید، چرا می‌خواهید؟ به صورت آنلاین در Jennifer Hyphen Smith از من دیدن کنید. com نه ممنون.

شما باید این را به کسی بگویید. مردم باید آن را تایپ کنند و ظاهر حرفه ای به آن ندارد. من از خط تیره اجتناب می کنم. در صورت امکان، یک نام دامنه متفاوت پیدا کنید تا نیازی به اضافه کردن خط تیره (به خصوص نه 2 پشت سر هم) نباشد.

از املای خلاقانه در نام دامنه خود استفاده نکنید. املای خلاق ممکن است به سختی تلفظ شود و حتی به خاطر سپردن آن سخت تر باشد.

عددی را در آنجا قرار ندهید مگر اینکه منطقی باشد.

از پسوند دامنه مبهم استفاده نکنید. من مقالات زیادی را به صورت آنلاین خوانده‌ام که به شما می‌گویند این کار را انجام دهید، اما اگر جای من بودم، .com را حفظ می‌کردم و به دنبال زاویه‌ای متفاوت از نام می‌گشتم.

لزومی ندارد که نام شرکت شما باشد.

تسلا Teslamotors.com را دارد (ببینید چگونه آنها را به آن اضافه کردند، اما به نظر می رسد کاملاً مناسب است؟)

نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که نام دامنه شما می تواند کاملاً با نام شرکت یا کسب و کار شما متفاوت باشد. شما می توانید یک شرکت داشته باشید که سپس چندین وب سایت مختلف دارد که به بازارهای مختلف می فروشد.

نکته دیگر این است که نام دامنه شما نباید خیلی خاص باشد. همیشه عاقلانه نیست که خود را در یک فضای کوچک بچسبانید. در صورت امکان گزینه های خود را باز بگذارید.

در نهایت، هنگام اختراع یک کلمه جدید به عنوان نام خود مراقب باشید. این همیشه خیلی خوب کار نمی کند.

اگر نام دامنه کامل گرفته شود چه باید کرد؟
می توانید بیشتر تحقیق و بررسی کنید.

متناوبا، می‌توانید با تماس با مالک فعلی، سعی کنید نام دامنه را خریداری کنید.

اگر ناامید هستید، می‌توانید پسوند دیگری دریافت کنید، اما باز هم من این کار را دوست ندارم. یکی از دلایل توجیه این امر این است که آن را دریافت کنید و سپس سعی کنید نسخه com را بخرید در حالی که در حال ساخت دامنه با پسوند جایگزین هستید.

پسوندهای دامنه
com محبوب ترین پسوند دامنه است. من یک .com را در صورت امکان توصیه می کنم.

این فقط در مورد برندسازی نیست. این فقط می تواند به خاطر مشتری شما باشد. اگر افزونه های عجیب و غریبی دارید، ممکن است حتی نتوانند سایت شما را دوباره پیدا کنند. در اینجا چند پسوند دامنه سطح بالا آورده شده است، اما اگر به گزینه های جایگزین علاقه دارید:

  • ir
  • net
  • .org
  • .co
  • .biz
  • io
  • همچنین پسوندهای دامنه در سطح کشور وجود دارد مانند .ir که مخصوص کشور ایران است

یک ثبت کننده دامنه به شما می گوید که همه پسوندها را ثبت کنید.

همچنین ارسال‌کنندگان هرزنامه برای من نامه‌هایی از طریق ایمیل ارسال می‌کنند که به من می‌گویند باید همه این برنامه‌های افزودنی را بگیرم. شما واقعا نیازی ندارید شما می توانید، اما بسیاری از مردم این کار را نمی کنند. این احتمالاً در بیشتر موارد هدر دادن پول شما است.

ملاحظات نهایی
هنگامی که انتخاب خود را محدود کردید، نام دامنه را با ابزار جستجوگر بک لینک بررسی کنید. اگر قبلاً استفاده شده باشد، ممکن است قبلاً یک نمایه بک لینک داشته باشد. اگر اینطور است، مطمئن شوید که روی چند تا از آن سایت ها کلیک کرده اید. اغلب می توانید بگویید که آیا این پیوندهای قانونی هستند یا نه. اگر نام دامنه دارای تعداد زیادی لینک در سایت هایی است که به دنبال هرزنامه هستند، ممکن است آن را نخواهید زیرا ممکن است رتبه بندی سایت جدید شما را در موتورهای جستجو دشوار کند.

علاوه بر این، در مورد نام دامنه تحقیق کنید و مطمئن شوید که علامت تجاری یا توسط شرکت دیگری استفاده نمی شود.

برای مثال، ممکن است نسخه .io نام دامنه خود را بخرید و فکر کنید که در نهایت وقتی شروع به کسب درآمد بزرگ کردید، .com را به دست خواهید آورد. اما اگر آن .com در حال استفاده باشد و دارای علامت تجاری باشد، احتمالاً شما را وادار می‌کنند که آن .io را به آن‌ها بدهید و دیگر با آن نام نروید.

پس فقط به اطراف نگاه کن می توانید از ابزار جستجوی علامت تجاری USPTO.gov برای جستجوی کمی قبل از تصمیم گیری در مورد چیزی استفاده کنید.

نتیجه
برای جمع بندی این موضوع، انتخاب نام دامنه خود گام بزرگی در روند شروع کسب و کار دوره آنلاین شما است. قبل از اینکه کسب و کاری در اطراف دامنه خود ایجاد کنید، باید زمان کمی را صرف بررسی گزینه های خود کنید.

هنگامی که در نهایت انتخاب کردید، نام دامنه خود را ثبت کنید (پیشنهاد می کنم در عرض 24 ساعت پس از تصمیم گیری خود، تا برای شما ناپدید نشود). نام دامنه خود را از طریق Namecheap ثبت کنید یا از یکی از سایر ثبت کننده های دامنه محبوب استفاده کنید. ثبت نام دامنه شما معمولاً فقط چند دقیقه طول می کشد.

در نهایت، باید یاد بگیرید که پس از خرید یک نام دامنه چه کاری انجام دهید . به این ترتیب می توانید در اسرع وقت راه اندازی و اجرا کنید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا