آموزش الگوریتم EMD

آموزش آلگوریتم EMD ( Google Exact-Match Domain) گوگل

به روز رسانی الگوریتم EMD گوگل تغییری در روند رتبه بندی گوگل ایجاده کرده است که در 27 سپتامبر 2012 راه اندازی شد.

طراحی سایت

به‌روزرسانی الگوریتم EMD باعث شد دامنه‌هایی که در نام دامنه خود از کلمه کلیدی استفاده کرده اند «تطابق دقیق» ولی محتوای بی کیفیت دارند در نتایج جستجو عقب بمانند. همچنین به گفته گوگل، 0.6 درصد از درخواست های جستجوی انگلیسی تحت تأثیر این به روز رسانی قرار می گیرند.

اعلام بروزرسانی الگوریتم EMD توسط مت کاتز

دامنه تطابق دقیق چیست؟

اگر عبارت جستجو عمدتاً بخشی از نام دامنه یا یکسان باشد، یک دامنه را تطابق دقیق می‌دانیم. به مثال زیر توجه کنید:

چرا دامنه های کلمات کلیدی با کمک الگوریتم EMD مجازات می شوند؟

دامنه هایی که دقیقا از کلمات کلیدی استفاده کرده اند واقعاً “مجازات” یا از نتایج جستجو حذف نمی شوند. به روز رسانی الگوریتم “EMD-Update” در واقع دامنه های کلمات کلیدی با محتوای نازک یا بد را هدف قرار می دهد و به طور فزاینده ای این دامنه ها را به انتهای رتبه بندی می فرستد.

به طور کلی، گوگل با این به روز رسانی نفوذ نام های دامنه را به عنوان یک عامل رتبه بندی حتی بیشتر کاهش داده است. چون گاهی اوقات پیش اومده بود که نام دامنه را بطور دقیق با کلمه کلیدی تطابق میدادند و از محتوای نازک استفاده میکردند ولی متاسفانه در صدر نتایج حضور داشتند.

هنوز هم می توان با دامنه کلمه کلیدی به رتبه های خوبی دست یافت – مشروط بر اینکه کیفیت محتوا در حد خوبی باشد و به کاربران خود با محتوای خوب خدمات رسانی کنید.

استفاده از یک کلمه کلیدی در دامنه در گذشته یک مزیت محسوب میشده و رتبه بالا به راحتی قابل دسترس بود، اما به لطف بروزرسانی الگوریتم EMD، تطابق کلمه کلیدی با دامنه بسیاری از تأثیرات خود را از دست داده است. و تقریبا رقابت را برای همه در یک سطح برابر انجام میگیرد.

به روز رسانی الگوریتم EMD چگونه کار می کند؟

برای مدت طولانی، دامنه های منطبق با کلمه کلیدی در صفحات SERP گوگل رتبه بسیار خوبی داشتند، فقط به این دلیل که نام دامنه آنها دقیقاً با درخواست کاربر مطابقت داشت. با وجود کیفیت، محتوا یا استراتژی های سئو سایت، دامنه های منطبق با کلمه کلیدی می توانند از افزایش رتبه بندی خودکار گوگل بهره مند شوند.

اما با بروز رسانی الگوریتم Exact Match Domain به روز های خوش دامنه های منطبق پایان داده است. چیزی که زمانی یک راه گریز ارزان و آسان برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک بیشتر بود، اکنون چیزی بیش از یک نام دامنه ساده نیست که آنچه شما ارائه می دهید را توصیف می کند.

به روز رسانی Exact Match Domain، سواری رایگانی را که دامنه های منطبق از آن لذت می بردند، را از بین برد. اکنون، زمانی که گوگل سایت‌ها را بر اساس SERP خود رتبه‌بندی می‌کند، بیش از نام دامنه مورد توجه قرار می‌گیرد.

خزنده‌های Google اکنون یک سایت را بدون توجه به نام دامنه آن و اینکه آیا با عبارات جستجوی وارد شده توسط کاربران Google مطابقت دارد، بر اساس دستورالعمل‌های کیفیت خود ارزیابی می‌کنند.

تمامی وب سایت هایی که دامنه آنها با کلمه کلیدی تطابق دارد جای نگرانی نیست، و لزوماً رتبه خود را از دست نخواهید داد. اگر سایت های باکیفیت می سازید و به سئوی سایت خود اهمیت میدهید، جای هیچ نگرانی در مورد آن نخواهد بود.

مهمترین راه برای اطمینان از اینکه سایت شما با دامنه منطبق بر کلمه کلیدی رتبه های بالاتری بگیرد و توسط الگوریتم EMD حذف نشود، انجام همان کاری است که باید در زمان ایجاد سایت خود انجام دهید: سئوی عالی را تمرین کنید.

محتوای خود را بهبود بخشید

یکی از بدنام ترین اشتباهات وبسایت های صاحب دامنه منطبق در کلمات کلیدی ایجاد سایتی با محتوای نازک است. تصور این بود که سازندگان نیازی به تلاش زیادی برای تولید محتوای خود نداشته باشند زیرا سایت بدون توجه به کیفیت محتوا با نام دامنه منطبق رتبه بالایی خواهد داشت.

اما اکنون این استراتژی ارزان و سریع عمرش به پایان رسیده و دیگر تاثیر دامنه های منطبق با کلمه کلیدی بسیار کاهش یافته است و شما برای دست یافتن به رتبه های بالا تر باید محتوای عالی ایجاد کنید که کاربران شما را راضی کند و گوگل آن را تشخیص دهد و با رتبه های بالاتر به آن پاداش دهد.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا