چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم

چگونه در صفحه (SERP) گوگل در لینک اول قرار بگیریم؟

بهترین مکان برای مخفی کردن یک جسد در صفحه دوم گوگل است.
احتمالاً قبلاً این را زیاد شنیده اید. این جمله یک شوخی رایج در بین سئوکاران است زیرا تنها 0.78٪ از افراد روی نتایج صفحه دوم گوگل کلیک می کنند.

جدا از شوخی، این است:

اگر در صفحه دوم در بالا ترین رتبه بندی باشید، عملاً نامرئی هستید.

در این مقاله، یاد بگیرید که چگونه آن را در 7 مرحله آسان حل کنید و چرا رتبه بندی در صفحه اول ممکن است پاسخی برای مشکلات شما نباشد.

قبل از اینکه شروع کنیم…

موارد زیر الزامات لازم را دارند ولی برای استفاده از راهنما و داشتن بهترین شانس برای رتبه بندی در صفحه اول متور های جست و جو وب سایت شما باید موارد زیر را به صورت کامل رعایت کند:

سازگاری با موبایل
بارگذاری سریع صفحات
آسان (ناوبری واضح، استفاده از UX خوب و غیره)؛
امن (یعنی HTTPS نه HTTP )؛
دارای ساختار مناسب(دسته بندی سایت)
اری از سایر مسائل فنی سئو (سئو تکنیکال)
نه تنها گوگل از این عوامل مستقیم در رتبه‌بندی هستند، اما اگر وب‌سایت شما استاندارد نباشد، اجرای فرآیند زیر چالش‌برانگیزتر خواهد بود.

در اینجا این روند در یک فلوچارت ساده آمده است :

یک کلمه کلیدی انتخاب کنید

احتمالاً اکثر شما قبلاً این کار را انجام داده اید، اما اگر این کار را انجام ندادید، کلمه کلید ای را انتخاب کنید که میخواهید با آن در صفحه اول گوگل رتبه بندی شوید.

توجه داشته باشید کلمه مورد نظر شما همان کلمه ای باشد که در جست و جوی گوگل کاربر به دنبال آن میباشد.

من انتخاب کلمات کلیدی را قبلا آموخته ام و به مرحله دوم میروم.

من جست و جوی کلمات کلیدی را بلد نیستم و میخواهم به صورت کامل و تخصصی ِیاد بگیرم.

رقابت را در کلمه کلیدی خود بررسی کنید

همان‌طور که راه‌اندازی یک فروشگاه موفق در سراسر یک جاده بسیار مشکل است، رتبه‌بندی در صفحه اول گوگل در زمانی که رقابت شدیدی است هم مشکلات خودش را دارد. بنابراین گام بعدی این است که چشم انداز رقابت را شرح دهید و درک کاملی از آن را ارائه دهید.

برای انجام این کار، کلمه کلیدی خود را جستجو کنید و به صفحه اول نتایج نگاه کنید. اگر همه ی نتایج از برندهای معروف و بزرگ هستند بهتون تبریک میگم، شما در حال راه اندازی یک استارتاپ هستید که هیچکس تا به حال نام آن را نشنیده است.

کار شما سخت خواهد بود و به صفحه اول بسیار سخت خواهید رسید اما شما را دلسرد نمیکنم شما میتوانید با تلاش و یادگیری خیلی دلچسب به صفحه اول گوگل برسید.

برای مثال، به نتایج جستجو برای “سئو سایت” یا “خرید لباس” نگاه کنید.

نتایج جست و جوی سئو سایت

هر نتیجه از یک برند بزرگ مانند websima.com , seokar.com , webone.co , sakhtesite.com و غیره.

این واضح است که کسانی که به سئو سایت خود هستند، می توانند این کار را از یک برند شناخته شده و معتبر و یک شرکت سئو سایت انجام دهند.

نحوه و چرایی رتبه بندی یک صفحه توسط گوگل مانند sakhtesite.com در میان این نتایج برای باهوش ترین سئوکارها نیز بسیار مهم و قابل تحقیق خواهد بود.

تحقیق و تحلیل در باره رقبا بسیار مهم و امری حیاطی در سئو سایت میباشد. یک سئو کار مداوم باید رقبای خودش را مورد تحلیل وبررسی قرار دهد.

اگر مطمئن نیستید که برندهای بزرگ در صنعت شما چه کسانی هستند، در یکی از کاوشگران کلمات کلیدی Ahrefs که به صورت غیر رایگان میباشد قرار دهید، نمای کلی SERP را ببینید و به ستون رتبه بندی دامنه (DR) نگاه کنید.

  1. سایت رایگان جست و جوی کلمه کلیدی
  2. سایت رایگان جست و جوی کلمات کلیدی
یک مثال برای کلمه کلیدی خرید لباس

در سایت ای اچ رف ستون DR نشان دهنده قدرت وب سایت های با رتبه برتر در امتیاز 0 تا 100 است.

مهم این است که همه برندهای بزرگ وب سایت های معتبری ندارند، اما بسیاری از آنها این کار را دارند. برای مثال، می‌توانید ببینید که Missguided کمترین میزان DR را در این دسته با 70 دارد، اما هنوز هم بسیار بالاست.

شما می توانید با استفاده از یک مرورگر معتبر وب سایتتان را رایگان بررسی کنید که چگونه گوگل با وب سایت شما مقایسه می کنند.

به طور کلی، هرچه این عدد در مقایسه با نتایج صفحه اول کمتر باشد، رتبه بندی بهتر خواهد بود.

اگر فقط برندهای بزرگ را در صفحه اول می بینید جای نگرانی نیست شما میتوانید با یک لانگ تیل خوب به صفحه اول نتایج گوگل برسید. رسیدن به رتبه بندی در صفحه اول ممکنه سخت باشه اما غیرممکن نیست.

اگر رتبه بندی برای کلمه کلیدی برای کسب و کار شما حیاتی است، پس باید به دنبال کلمات کلیدی سایتتان بگردید. فقط باید توجه داشته باشید که احتمالاً به سرعت به آن رتبه و نتیجه ای که می خواهید نمیرسید، و ممکن است نیاز به ساخت بک لینک (سئو خارجی) داشته باشید.

گاهی اوقات شما با کلمه سئو سایت به دلیل رقابت سنگینی که وجود دارد نمیتوانید رقابت کنید به همین دلیل باید از طریق انتخاب یک لانگ تیل خوب به صفحه اول گوگل برسید.

بعد از این که به صفحه اول گوگل رسیدید حالا با ایجاد سئو خارجی بر روی کلمات مورد نظر میتوانیم به کلمه مورد نظر که همان سئو سایت یا خرید لباس بود برسید.

بهترین شرکت سئو سایتبهترین شرکت سئو سایت در اصفهانقیمت ساخت سایتقیمت ساخت سایت فروشگاهی
طراحی سایت در مشهدطراحی سایت تخصصی در تهرانطراحی سایت ورزشیطراحی سایت فروشگاهی
آموزش افزونه یا پلاگینطراحی سایت در اصفهانطراحی سایت وکلاطراحی سایت در تبریز

کلمات کلیدی

لانگ تیل

رسیدن به صفحه اول گوگل

انتخاب صحیح کلمه کلیدی

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا