انواع web server

سرویس دهنده وب یا وب سرور چیست؟ + معرفی انواع web server را در اینترنت

وب سرور سرویسی است که به سازمان ها و افراد اجازه می دهد تا بعد از مرحله طراحی سایت و بارگذاری صفحات در اینترنت کاربران(کلاینت ها) بتوانید به راحتی به وبسایت دسترسی داشته باشند. سرویس دهنده وب(web server) مانند سیستم عامل که رابط کاربری بین کاربر و سخت افزار میباشد یک رابط بین کاربران وب و محیط هاست میباشد که راحت تر بتوانید از فضای هاست خود استفاده کنید.

وب سرور چیست؟

به عبارت ساده یک webserver وظیفه ارسال و دریافت درخواست های کاربران، در اینترنت را دارد. محتوای درخواست شده توسط کلاینت میتواند عکس متن فیلم و یا حتی اطلاعاتی از یک اپلیکیشن باشد.

اگر یکم بخواهیم بصری تر توضیح بدهیم باید زمانی را تصور کنید که وارد یک سایت میشوید و روی لینک دانلود کلیک میکنید که در حقیقت درخواست دانلود را از طرف کامپیوتر خودتان به وب سرور آن وبسایت ارسال کرده اید در این جا سرویس دهنده وب درخواست شما را دریافت کرده و موظف است در کم ترین زمان پاسخ دهد.

کاربرد web server چیست؟

وب سرور از نظر سخت افزاری یک کامپیوتر همیشه روشن متصل به اینترنت است که تمامی اطلاعات و فایل های مربوط به وبسایت شما را در خود ذخیره میکند. برای مثال میتوان به تمامی سند ها و کد های html، css عکس ها و تمامی اجزای تشکیل دهنده وبسایت شما.

از نظر نرم افزاری میتوان وب سرور را شامل چندین بخش که حداقل دارای یک سرور http میباشد تعریف کرد که دسترسی کاربران به فایل های روی هاست (host) را کنترل میکند.

انواع وب سرور

همانطور که حدس میزنید وب سرور ها هم شرکت ها و انواع مختلفی دارند که از معروف ترین آنها میتوان به apache IIS Nginx Light speed اشاره کرد.

در اولین سطح این فرایند سرویس دهنده، هر دفعه که مرورگر (browser) به یک فایلی که در یک سرویس دهنده وب (web server) میزبانی می شود نیاز پیدا می کند، مرورگر فایل را از طریق HTTP درخواست می کند.

هنگامی که درخواست به web server (سخت افزار) می رسد، سرور HTTP (نرم افزار) درخواست را می پذیرد، سند درخواستی را پیدا می کند (در صورتی که پیدا نشود، یک پاسخ ۴۰۴ برگردانده می شود)، و آن را از طریق HTTP به مرورگر ارسال می‌کند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا