الگوریتم گورخر گوگل (ZEBRA)

الگوریتم گورخر گوگل (Zebra) چیست؟

الگوریتم گورخر (Zebra) یکی از الگوریتم های مهم گوگل میباشد که فروشگاه های اینترنتی بی کیفیت و کلاهبردار را جریمه میکند.

طراحی سایت

اگر شما یک سئوکار هستید، قطعاً اسم الگوریتم های Google Panda یا Google Penguin به گوشتون خوره.

در واقع آنها الگوریتم‌های جستجوی فوق العاده ای هستند که توسط شرکت Google برای جلوگیری از ارسال‌کنندگان هرزنامه و سواستفاده سایر وب‌سایت‌هایی که بسیاری از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه و غیره را انجام می‌دهند، ساخته و توسعه یافته‌اند.

در حالی که تأثیر این الگوریتم‌ها بر سایت های در حال رقابت صفحه ی SERP گوگل بسیار زیاد است اکثر وب‌مسترهایی که از روش های نادرست در رتبه‌بندی موتورهای جستجو استفاده کرده اند در صفحه SERP گوگل تنزل پیدا کرده‌اند.

اکنون بعد از الگوریتم های پاندا و پنگوئن نوبت به الگوریتم جدید از گوگل میرسه به نام الگوریتم گورخر (ZEBRA)

خب احتمالا شما هم در مورد به‌روزرسانی الگوریتم Google Zebra شنیده‌اید و می‌خواهید بدانید که این الگوریتم از سری موجودات سیاه و سفید گوگل قرار است چه مشکلات خاصی را برای شما به همرا داشته باشد؟

خوب اولین چیزی که باید بدانید این است که الگوریتم گورخر گوگل بر فروش اینترنتی و تجارت الکترونیکی شما تاثیر خود را خواهد گذاشت.

بنابراین اگر وب سایت شما چیزی نمی فروشد و سبد خرید نصب نشده است، احتمالاً این به روز رسانی الگوریتم Google روی شما تأثیری نخواهد گذاشت.

برخی از شما احتمالاً در حال حاضر نفس راحتی بکشید، زیرا کسانی از شما که وب سایت های تجارت الکترونیک دارند ممکن است شروع به وحشت کنند.

اما چرا آنها این کار را می کنند؟ خیلی ساده است، گوگل می خواهد تا جایی که می تواند از سیستم خرید خود، درآمد کسب کند.

برای همین گوگل تمام سعی خود را خواهد کرد تا رفع نیاز مشتری از طریق گوگل انجام پذیرد آن‌ها می‌خواهند مردم را از یافتن محصولاتی در جای دیگری به جز گوگل منصرف کنند، بنابراین برای اینکه شانس‌ها را به نفع خود جمع کنند، Google Zebra را معرفی می‌کنند، جانور سیاه و سفید بد خلقی که وب‌سایت تجارت الکترونیک شما را زیر پا می‌گذارد.

پس آیا کاری هست که بتوانید انجام دهید؟ البته وجود دارد! اما به احتمال زیاد برای جلوگیری از این حمله باید کمی روی Schema.org و Rich Snippets کار کنید که می توانند تا حد زیادی به سمت سازگاری محصولات و صفحات وب سایت تجارت الکترونیک شما کمک کنند.

آنها می توانند در ابتدا کمی دلهره آور باشند، به خصوص که آنها اصلاً به خوبی توضیح داده نشده اند، بنابراین باید کمی تحقیق کنید و در مورد آنها اطلاعات کسب کنید.

شاید برایتان سخت باشد اما به هیچ عنوان تسلیم نشوید، وب سایت تجاری شما ارزش تلاش را دارد. در اینجا می‌توانید وب‌سایت خود را برای داده‌های ساختار یافته Rich Snippets و Schema آزمایش کنید: http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets

همچنین باید مطمئن شوید که هر محصول صفحه مخصوص به خود را دارد که با عنوان صفحه منحصر به فرد و توضیحات محصول، تصویر(های) محصول و در صورت امکان ویدیوی محصول تکمیل شده است.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا