آموزش سئو داخل صفحه

آموزش سئو داخلی + on page seo چیست؟

آموزش سئو داخلی on pag seo و هر استراتژی بهینه سازی سایت برای رتبه‌بندی در صفحه SERP گوگل همیشه حول محور موتورهای جستجو متمرکز است. برای انجام این کار بعد از مرحله طراحی سایت، همه ما سئو کاران سعی می کنیم سئوی آن پیج وب سایت ها را مطابق با الگوریتم های گوگل چیدمان کنیم تا در صدر گوگل قرار بگیرند.

این اساساً همان چیزی است که SEO در مورد آن صحبت میکنه. عوامل موجود در الگوریتم گوگل را می توان به دو دسته تقسیم کرد که رتبه وب سایت شما را تعیین می کند: عوامل درون صفحه یا همان سئو داخلی (سئوی آن پیج) و عوامل خارج از صفحه که همان سئو خارجی نام دارد.

در اینجا، تفاوت‌های بین این دو را مورد بحث قرار می‌دهم، اهمیت سئوی درون صفحه را توضیح می‌دهم و به ضروری‌ترین عوامل سئوی درون صفحه می‌پردازم.

آموزش سئو داخل صفحه on page seo
سئو داخل صفحه یکی از مهم ترین فاکتور های بهینه سازی وبسایت شما میباشد که اگر به درستی انجام نشود سئو خارج از صفحه شما جواب نخواهد گرفت

سئو داخلی (on page seo)

عوامل درون صفحه همه به عناصر موجود در وب سایت شما مربوط می شود. این عوامل شامل تنظیمات فنی شما – کیفیت کد شما – محتوای متنی و بصری و کاربر پسند بودن سایت شما است. از طرف دیگر، عواملی در خارج از صفحه وجود دارند (off page seo)، مانند پیوندهایی از سایر وب‌سایت‌ها، توجه رسانه‌های اجتماعی و سایر فعالیت‌های بازاریابی که خارج از وب‌سایت شما انجام می‌شوند.

اگر روی سئوی خارج از صفحه تمرکز کنید، بیشتر هدفتان این است که پیوندهای بیشتری به سایت خود دریافت کنید. هرچه لینک های مرتبط تری دریافت کنید، رتبه شما در گوگل بالاتر خواهد بود. آیا می خواهید لینک های بیشتری به سایت خود دریافت کنید؟ ما چندین پست و یک دوره آموزشی در زمینه لینک بیلدینگ داریم.

اهمیت سئو داخل صفحه (سئوی آن پیج)

سئوی درون صفحه شامل تمام عناصر سئو است که شما روی آنها کنترل دارید. اگر صاحب یک وب سایت هستید، می توانید مسائل فنی و کیفیت محتوای خود را کنترل کنید همچنین ما معتقدیم شما باید بتوانید این عوامل را به بهترین شکل مدیریت کنید.

به یاد داشته باشید: اگر یک وب سایت تمام عیار ایجاد کنید، مطمئناً شروع به کسب رتبه های بالا می کند. تمرکز بر روی سئو داخلی(on page seo) نیز شانس موفقیت استراتژی سئو خارج از صفحه شما را افزایش می دهد. ایجاد لینک با یک سایت نامرتب بسیار مخرب است. هیچ کس نمی خواهد به مقالاتی که بد نوشته شده اند یا سایت هایی که به درستی کار نمی کنند پیوند دهد.

3 عامل ضروری سئوی درون صفحه on page seo

1. سئو تکنیکال

برای افزایش سئو تکنیکال باید دقت داشته باشید که کیفیت کد شما باید مطلوب باشد. اگر به دنبال یک پلتفرم سازگار با سئو هستید، ما قطعا وردپرس (wordpress) را توصیه می کنیم. دلیل دیگر برای در نظر گرفتن وردپرس این است که به شما کمک می کند تا یک وب سایت را بدون نیاز به دانش فنی زیاد راه اندازی کنید.

مورد دیگری که می خواهم در اینجا به آن اشاره کنم نمایه سازی است. اگر با این اصطلاح آشنا نیستید، اجازه دهید سریع توضیح دهم که چیست و چه ربطی به گوگل دارد. برای اینکه بتوانید صفحه خود را در نتایج جستجو نشان دهید، ابتدا گوگل باید آن صفحه را بشناسد.

باید توسط گوگل ایندکس شود، که در اصل به این معنی است که این صفحه در فهرست آنها ذخیره شده است. و برای اینکه این امکان وجود داشته باشد، باید مطمئن شوید که ربات های گوگل را از فهرست کردن پست یا کل سایت خود مسدود نمی کنید.

بنابراین بررسی کنید که آیا به طور ناخواسته این کار را انجام نمی دهید (ما هنوز هم این اتفاق را می بینیم!) و مطمئن شوید که سایت خود را ایندکس می کنید.

آیا می خواهید عمیق تر به جنبه فنی سئو بروید؟ مقاله‌های ما درباره سئوی فنی را بخوانید یا دوره آموزشی سئوی فنی ما را بررسی کنید.

2. تولید محتوای با کیفیت

فکر می کنید چرا مردم از سایت شما بازدید می کنند؟ به احتمال زیاد زیرا حاوی اطلاعاتی است که آنها به دنبال آن هستند. بنابراین مهم است که محتوایی با کیفیت عالی بنویسید که با نیازها و هدف آنها (serch intent) مطابقت داشته باشد.

موتورهای جستجو مانند گوگل نیز متن شما را می خوانند. اینکه کدام سایت برای یک عبارت جستجوی خاص بالاترین رتبه را دارد تا حد زیادی بر اساس محتوای یک وب سایت و سئو داخل صفحه (on page seo) است. به همین دلیل است که محتوای شما باید آموزنده، آسان برای خواندن و متمرکز بر کلمات کلیدی مناسبی باشد که مخاطبان شما استفاده می کنند.

همه چیز را در مورد نوشتن محتوای با کیفیت بالا در راهنمای Ultimate ما برای کپی‌رایتینگ SEO بیاموزید یا در دوره آموزشی کپی‌رایتینگ SEO ما شرکت کنید.

تجربه کاربری با کیفیت

ستون سومی که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم تجربه کاربر است. به زبان ساده، کاربران باید به راحتی وب سایت شما را درک کنند. آنها باید بتوانند آنچه را که می خواهند به راحتی هرچه تمام تر پیدا کنند. آنها باید بدانند که کجا کلیک کنند و چگونه در سایت شما حرکت کنند. و سایت شما باید سریع باشد! یک وب‌سایت با طراحی زیبا خوب است، اما قطعاً باید ابتدا ایجاد یک وب‌سایت کاربرپسند را در اولویت خود قرار دهید.

اگر می خواهید درباره ترکیب SEO و UX برای جذب افراد بیشتر به سایت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، به شما توصیه می کنیم به مقالات دیگر ما در مورد تجربه کاربری نگاهی بیندازید. یا دوره آموزشی جامع SEO ما را بررسی کنید.

نتیجه گیری

ما در مورد مهمترین فاکتورهای سئو داخلی صحبت کرده ایم. اول از همه، مطمئن شوید که وب سایت شما به درستی کار می کند و سئوی فنی شما در حد و اندازه رقابت در بازار آنلاین است و بعد اقدام به رقابت کنید. ثانیاً محتوایی ایجاد کنید که کاربر محور باشد و بر کلمات کلیدی مناسب متمرکز باشد. سوم، روی قابلیت استفاده و سرعت سایت خود کار کنید تا به کاربران و موتورهای جستجو در اطراف وب سایت خود کمک کنید.

از آنجایی که این عوامل همه بخشی از سایت شما هستند، می توانید روی آنها کار کنید تا مطمئن شوید که سئوی صفحه شما درجه یک است! همانطور که گفته شد، به یاد داشته باشید که روی سئوی خارج از صفحه خود نیز کار کنید. اگرچه ممکن است کنترل کاملی بر این عوامل نداشته باشید، اما همچنان می‌توانید برای ایجاد آن در سایر سایت‌ها نیز تلاش کنید!

بیشتر بخوانید: سئوی خارج از صفحه چیست؟

بخشی از چک لیست سئو داخلی:

  • استفاده از هدینگ ها
  • استفاده از تصاویر
  • لینک داخلی
  • متا دیسکریپشن
  • متا تایتل
  • فیلم وغیره
4.7/5 - (16 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا