پیدا کردن دامنه منقضی شده

نحوه یافتن نام دامنه منقضی شده با ترافیک

دامنه های منقضی شده امروزه یک محصول محبوب برای طراحی سایت، سئو و برندینگ هستند. آنها به شما اجازه می دهند یک وب سایت قدیمی را بازیابی کنید، بک لینک های آن را ذخیره کنید، یا یک وب سایت کاملا جدید بسازید. در این مقاله، نحوه جستجوی دامنه های منقضی شده و همچنین مواردی را که باید قبل از خرید دامنه بررسی کنید، یاد خواهید گرفت.

چرا به دنبال دامنه های منقضی شده باشید

هر خرید دامنه با قراردادی برای استفاده از آن برای یک دوره خاص همراه است. در پایان مدت، تمدید این قرارداد ضروری است. در غیاب چنین تمدید، دامنه ها به عنوان منقضی شده تلقی می شوند و وارد مرکز ثبت نام می شوند، جایی که برای سایر خریداران (برای ثبت نام مجدد) در دسترس قرار می گیرند.

مزایای استفاده از دامنه های منقضی شده چیست؟

1. ترافیک مربوط به وب سایت خود را هدف قرار دهید

بسیاری از وب‌سایت‌های فرسوده همراه با مخاطبان خود رها شده‌اند که می‌تواند بسیار مفید باشد زیرا افزایش ترافیک عظیم ماه‌ها طول می‌کشد.

از تغییر مسیرهای 301 از دامنه های منقضی شده برای هدایت ترافیک به سمت وب سایت خود استفاده کنید. این نوعی پروتکل (کد وضعیت) است که راه مربوط به مرتبط‌ترین صفحه را برجسته می‌کند و تضمین می‌کند که ارزش بک لینک به‌طور مناسب بدون فرود بازدیدکنندگان در صفحه قدیمی هدایت می‌شود. فرآیند راه اندازی به وب سروری که دارید بستگی دارد.

به عنوان مثال، می توانید یک دامنه مسافرتی منقضی شده با حجم ترافیک خوب پیدا کنید و ترافیک را به وبلاگ یا وب سایت سفر خود ارسال کنید و سپس با بازاریابی وابسته از آن کسب درآمد کنید. در Travelpayouts ثبت نام کنید و به برندهایی مانند Booking.com، Kiwi.com، Agoda، TripAdvisor و بسیاری دیگر بپیوندید. پس از ثبت نام، به تمام ابزارها دسترسی خواهید داشت و می توانید بلافاصله شروع به کار کنید.

2. یک میکروسایت ایجاد کنید

در صورت نیاز به ساخت یک صفحه وب جداگانه یا مجموعه ای از صفحات وب، می توان از دامنه های منقضی شده استفاده کرد. این به آنها اجازه می دهد تا به طور مستقل اما در یک وب سایت کار کنند، به افزایش آگاهی از برند و رسیدن به رتبه های بالا در SERP همراه با منبع اصلی وب برند کمک می کند.

3. شبکه وب سایت را بسازید

اگر قصد دارید ماهواره یا PBN (شبکه وبلاگ خصوصی که برای رشد پیوندهای ورودی ایجاد شده است) خریداری کنید، دامنه های منقضی شده دقیقاً اینجا هستند تا به وب سایت اصلی بک لینک های خارجی با کیفیت بالا ارائه دهند تا شاخص استناد فعلی و روابط عمومی آن افزایش یابد (صفحه رتبه).

4. وب سایت قدیمی را بازیابی کنید

حتی یک وب سایت عالی ممکن است زمانی که صاحب آن فرصتی برای سرمایه گذاری برای سرپا نگه داشتن سایت نداشته باشد، شکست بخورد. خوشبختانه، تعداد زیادی سایت درجه یک در اینترنت وجود دارد که دارای ترافیک زیاد و شهرت عالی هستند. دامنه های منقضی شده برای بازیابی مفید هستند.

نحوه تشخیص نام دامنه منقضی شده

دامنه های منقضی شده بدون ترافیک زیاد بی فایده هستند و برنده شدن در قرعه کشی chook می تواند یک چالش باشد. انجام یک بررسی کامل بسیار مهم است و بسیاری از پلتفرم‌ها و نرم‌افزارهای پیشرفته می‌توانند کمک زیادی کنند. بیایید ببینیم چگونه می توانید یک دامنه عالی پیدا کنید.

1. دامنه ای را که دوست دارید بررسی کنید

احتمالاً نام های ترجیحی برای وب سایت خود در ذهن دارید. برای اینکه به خاطر شما کار کند، مهم است که WHOIS Lookup را شروع کنید و تاریخ ثبت و انقضا، مالک فعلی و مخاطبین آنها را بررسی کنید. برای این منظور، می توانید به پلتفرم اختصاصی WHOis.net، GoDaddy یا راه حل های دیگر ارائه دهندگان وارد شوید. بنابراین، ممکن است یک دامنه منقضی عالی پیدا کنید.

به عنوان مثال، در اینجا اطلاعات ثبت نام برای دامنه مهاجرت شناسی وبلاگ وجود دارد که می توانید در who.is پیدا کنید:

دامنه منقضی شده چه کاریردی دارد؟
سرمایه گذاری برای دامنه منقضی شده

اطلاعات ثبت نام دامنه migrationology.com

گاهی اوقات ممکن است نیاز به بررسی جزئیات باشد زیرا برخی از ثبت کنندگان ترجیح می دهند اطلاعات را به اشتراک نگذارند. برای در دسترس قرار دادن آن، باید وارد وب سایت آن شرکت شوید و اطلاعات مربوط به دامنه منقضی شده را از «دهان راسو» دریافت کنید.

2. توسل به ثبت دامنه

شما می‌توانید مستقیماً به ثبت‌کنندگان دامنه که موظف به ایجاد دامنه‌های جدید هستند و اعتبار آنها را افزایش می‌دهند، آدرس دهید. آنها تمام رکوردهای نام دامنه را در رجیستری اختصاصی ذخیره می کنند و مجوز فروش پسوند نام دامنه را دارند.

به عنوان یک قاعده، چنین پلتفرم هایی دارای دامنه های منقضی و منقضی شده برای حراج هستند. FreshDrop تنظیمات زیادی را برای انتخاب دامنه بهینه ارائه می‌کند – برنامه‌های افزودنی، سن، محدوده قیمت، و غیره. برای مثال، می‌توانید دسته «سفر» را در صورتی که به جایگاه شما مرتبط است، انتخاب کنید.

سپس، می توانید نتایج را تجزیه و تحلیل کنید و دامنه ای را برای پیشنهاد انتخاب کنید یا آن را به لیست تماشای خود اضافه کنید.

DomCop یک ثبت کننده دیگر با عملکرد مشابه است. دارای هر دو دامنه منقضی و منقضی شده با رتبه های آنها.

با این حال، چنین خدماتی بدون هزینه نیستند و باید طرحی را خریداری کنید تا همه نام های دامنه و تنظیمات در دسترس باشد.

3. به مزایده بروید

مزایده ها نوع دیگری از پلتفرم ها هستند که نام های دامنه منقضی شده را به فروش می رسانند، فقط در این مورد، قیمت به تقاضا بستگی دارد.

در صورت ایجاد حساب کاربری و پیوست کردن جزئیات کارت اعتباری، NameJet امکان مناقصه را می دهد. برای خرید یا فروش باید 2.5 درصد کارمزد بپردازید. از طرف دیگر، این پلتفرم پس از فروش هیچ بسته پولی ندارد.
Flippa به دلیل فرصت خرید دامنه ها، وب سایت ها و برنامه های کاربردی قابل توجه است. این پلتفرم شامل نکات و آموزش های زیادی است که به مردم کمک می کند تا خدمات آن را درک کنند. در صورت فروش دامنه، باید 15 دلار در ماه به اضافه کمیسیون از فروش موفق بپردازید.
Sedo بیش از 18000000 دامنه ارائه می دهد، اما قیمت آنها را در وب سایت نمایش نمی دهد. این حراج دامنه یک کارگزار برای مذاکره با فروشنده در اختیار شما قرار می دهد. حتی می توان از یک کارگزار درخواست کرد که فروش دامنه ای را که هنوز در Sedo فهرست نشده است، تکمیل کند.
چگونه در حراج دامنه بخریم؟ به عنوان یک قاعده، فروشندگان قیمت (یک پیشنهاد اولیه) و بازه زمانی مناقصه را تخمین می زنند، در حالی که خریداران پیشنهادات متقابل ارائه می کنند و جذاب ترین پیشنهاد برنده می شود. برخی از حراج‌ها قیمت‌های ثابتی را نشان می‌دهند و دریافت دامنه بدون مناقصه امکان‌پذیر است. هزینه ها به سن دامنه، ترافیک، رتبه و جایگاه آن بستگی دارد.

علاوه بر این، برای به دست آوردن نتایج دقیق تر، می توان از فیلترهایی مانند پسوند دامنه، مبلغ پیشنهادی بالا و حداقل، تعداد کاراکترها، تاریخ انقضا و برخی موارد دیگر استفاده کرد.

4. از بازارهای نام دامنه استفاده کنید

برخی از ابزارهای آنلاین نیز می توانند جستجوی دامنه های منقضی یا منقضی شده شما را تسهیل کنند. ExpiredDomains.net به شما امکان می دهد دامنه های منقضی شده و قیمت آنها را پیدا کنید. همچنین می توان انواع مختلفی را با توجه به جایگاه خود انتخاب کرد.

FreshDrop.net رایگان، آسان و همچنین یکی از محبوب ترین خدمات است. شما می توانید هر کلمه کلیدی را وارد کنید و از فیلترها برای دستیابی سریع به نتایج دقیق استفاده کنید. علاوه بر این، این نرم افزار پارامترهای سئو و ترافیک زیادی را در نظر می گیرد تا به شما امکان می دهد مناسب ترین دامنه ها را پیدا کنید. با این حال، برای به دست آوردن نتایج مطلوب تر، پرداخت 32.95 دلار در ماه ضروری است.

RegisterCompass همچنین به یافتن دامنه هایی که منقضی شده یا حذف شده اند کمک می کند. برای دسترسی به سوابق پایگاه داده آن، باید ماهانه 37 دلار به طرح حق بیمه ارتقا دهید.

بازرسی دامنه

از آنجایی که ویژگی‌های دامنه بر ارتقای وب‌سایت تأثیر می‌گذارد، بررسی دامنه‌های منقضی شده‌ای که می‌خواهید خریداری کنید بسیار مهم است. در اینجا چند معیار وجود دارد که باید قبل از خرید در نظر بگیرید.

1. بک لینک ها

چگونه می توان یک ارزیابی عینی از پروفایل بک لینک انجام داد؟ باید حاوی لینک های معتبر از سایر وب سایت های داخل طاقچه باشد. همچنین، به تعادل بین پیوندهای وبلاگ های کوچک و پلتفرم های بزرگ و معتبر توجه کنید.

به عنوان مثال، بسیاری از پیوندهای هرزنامه منجر به این فرض می شود که وب سایت یک سلول در یک شبکه وبلاگ خصوصی است، که گوگل به شدت با آن مخالف است. یک نمایه با ظاهر طبیعی معتبر می تواند دید SERP را آغاز کند زیرا ارزش واقعی وب سایت را نشان می دهد.

امکان بررسی بک لینک ها با نرم افزار اختصاصی وجود دارد. کنسول وب مستر گوگل، یکی از محبوب ترین ابزارها، برای اجاره مناسب است، در حالی که ابزارهای دیگر مانند OpenLinkProfile عملکرد گسترده تری دارند. اگر URL را وارد کنید، گزینه های زیر در اختیار شما قرار می گیرد:

  • رتبه بندی وب سایت را در گوگل، گوگل موبایل و بینگ بیابید.
  • رتبه های خود را در YouTube، Facebook و AMP شناسایی کنید.
  • ردیابی موقعیت کلمات کلیدی
  • ایجاد گروه های کلیدواژه به صورت خودکار
  • نظارت بر مشاغل محلی

ابزار عالی دیگر Majestic است. این به تجزیه و تحلیل بک لینک ها و درک اهداف صاحب وب سایت قبلی کمک می کند. این برنامه دارای برنامه هایی از 49.99 دلار تا 399 دلار در ماه و از 41.67 دلار تا 333.33 دلار در ماه در صورت پرداخت سالانه است.

2. پیج رنک و موزرنک

این معیار برای یافتن رتبه بالای وب سایت شما ضروری است. MozRank DA (اقتدار دامنه)/PA (اقتدار صفحه) را در مقیاسی از 0 تا 100 تجزیه و تحلیل می کند. هر چه امتیاز بالاتر باشد، شانس بیشتری برای رسیدن به رتبه های برتر خواهید داشت. توجه داشته باشید که DA عملکرد کل وب سایت را ارزیابی می کند در حالی که PA یک مقدار صفحه وب را ارزیابی می کند.

برای اندازه‌گیری این شاخص‌ها، می‌توان از طیف وسیعی از ابزارهای رایگان استفاده کرد – MozBar، Link Explorer، بخش تجزیه و تحلیل SERP Keyword Explorer و غیره. تقریباً هر پلتفرم بازاریابی معتبری چنین ابزارهایی را دارد.

به دنبال DA کامل نباشید، زیرا باید بر روی رقبای اصلی خود تمرکز کنید و فقط سعی کنید امتیاز بالاتری نسبت به آن‌ها کسب کنید.

3. عصر دامنه

اساساً، هر چه دامنه قدیمی تر باشد، ارزش آن بیشتر است. گوگل و سایر موتورها توجه بیشتری به دامنه های قدیمی دارند و شما باید این را در نظر بگیرید.

هنگام جستجوی WHOIS می توان سن دامنه را پیدا کرد. در زیر نمونه ای از نحوه بررسی سن وبلاگ مسافرتی Travel Break آورده شده است.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا