Google Trends گوگل ترند

چگونه از Google Trends برای سئو استفاده کنیم؟

گوگل ترندز Google Trends در سال 2006 راه اندازی شد. این نرم افزار به بازاریابان کمک می کند تا در مورد چگونگی جستجوی کاربران محبوب ترین موتور جستجوی جهان، گوگل، بینشی کسب کنند. گوگل ترندز Google Trends در گذشته منبع ثابت اطلاعات بوده است. این ابزار فقط در تاریخ های نامشخص به روز می شود. اما با گذشت زمان، این خدمات برجسته شده است.

گوگل ترندز Google Trends چیست؟

گوگل ترندز Google Trends داده‌های جستجوهای Google را جمع‌آوری می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد فراوانی عبارات جستجو را در مقایسه با سایر کلمات کلیدی مشابه، مناطق جغرافیایی مختلف یا در بین موانع زبانی مقایسه کنند. داده‌های گوگل ترندز Google Trends را می‌توان برای تأکید بی‌درنگ (هفت روز گذشته) یا بر اساس یک محدوده خاص (از 2004 تا 36 ساعت قبل) مرتب کرد.

گوگل ترندز Google Trends به عنوان راهی برای تجزیه و تحلیل و جمع آوری علاقه کاربران در موضوعات یا زمینه های مختلف آغاز شد. اکنون به یک ابزار استفاده از داده های بزرگ تبدیل شده است که می تواند داستان سرایی را در مقیاسی بسیار بزرگتر ارائه دهد. از جمله سنجش واکنش های عمومی به رویدادهای ترند یا سایر اخبار در آینده کوتاه مدت. این ابزار همچنین بر نحوه انجام انواع مختلف مطالعات تحقیقاتی تأثیر گذاشته است و آماده است که به طور مداوم نحوه سیستم‌ بندی داده‌ های جستجو توسط کاربران را به نفع خود اطلاع دهد.

از طریق گوگل ترندز Google Trends، کاربران می‌توانند گرایش‌ها در نگرش‌های اجتماعی، مسائل سیاسی، ورزش، سرگرمی یا هر حوزه دیگری مرتبط با علایق خود را دنبال کنند.

طراحی سایت
گوگل ترندز چیست؟ Google Trends
گوگل ترندز یکی از نرم افزار های کاربردی در سئو سایت

چگونه از Google Trends استفاده کنم؟

از Google Trends می توان برای همه چیز از پیش بینی فناوری گرفته تا بهینه سازی SEO استفاده کرد. نحوه استفاده شما از Google Trends منوط به چیزی است که امیدوارید از آن به دست آورید. صاحبان مشاغل می توانند بینشی در مورد محصولات و خدمات مورد تقاضا در کشورهای مختلف یا ایالات متحده کسب کنند. مدیران رسانه های اجتماعی می توانند موفقیت یا محبوبیت ورزشکاران، مجریان و سایر اینفلوئنسرها را دنبال کنند. تبلیغ‌ کنندگان می‌توانند در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنند و اعداد و ارقام سخت‌گیرانه را در مورد اینکه چه کار می‌کند و چه کار نمی‌کند در یک پشته martech یا سایر رسانه‌ها صرفه‌جویی کنند.

به عنوان مثال، استفاده از این پلتفرم برای تجزیه و تحلیل حجم جستجو در یک دوره زمانی می تواند به شما کمک کند فصلی بودن موضوعات در صنعت خود را شناسایی کنید. دانستن این موضوع می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی یک تقویم سرمقاله کمک کند که در طول فصل اوج آن، محتوا را پیرامون آن موضوع تبلیغ کند.

در زیر، نحوه استفاده از Google Trends را برای تحقیق کلمات کلیدی بررسی خواهیم کرد:

  • حجم جستجوی کلمات کلیدی را درک کنید
  • روندهای فصلی را شناسایی کنید
  • از کلمات کلیدی به طور موقت محبوب خودداری کنید
  • موضوعات مرتبط پرطرفدار را پیدا کنید
  • از پیش بینی روند استفاده کنید
  • جستجوهای مرتبط را برای شکست دادن رقابت پیدا کنید
  • استراتژی سئوی محلی خود را بهینه کنید
  • استراتژی سئوی ویدیوی خود را افزایش دهید
  • حجم جستجو

شروع کار با Google Trends گوگل ترندز

اگر اولین باری است که از این ابزار استفاده می‌کنید، قبل از تصور داده‌ ها باید مواردی را در نظر داشته باشید تا در گوگل ترند استفاده کنید. نتایج جستجو متناسب با زمان و مکان کاربر هنگام جستجوی عبارت است. هر نمودار بر اساس تعداد جستجوها در بازه زمانی و مکان مورد نظر شما و اعداد آن ترسیم می شود تا محبوبیت آنها در زمان های مختلف مقایسه شود. در غیر این صورت، مکان هایی با بیشترین تعداد جستجو همیشه در صدر لیست قرار می گیرند و قابلیت مقایسه را از دست می دهند.

  • نتایج بین صفر تا صد بر اساس تعداد جستجو برای هر عبارت در مقایسه با تعداد کل جستجو برای همه عبارات مقیاس بندی می شوند.
  • برابری اعداد برای یک پرس و جو در مناطق جغرافیایی مختلف، تعداد جستجوهای یکسانی را نشان نمی دهد.
  • در عمل، خروجی Google Trends مقایسه دو عبارت جستجو خواهد بود زیرا تعداد جستجوها بین 0 تا 100 مقیاس شده است.
 Google Trends گوگل ترند
Google Trends گوگل ترند

به روز رسانی گوگل به Google Trends در اوایل سال 2016 باعث جهش غیرمنتظره ای در برخی از عبارات جستجو شد. با این حال، نتایج Google Trends راهنمای خوبی برای تحقیق در مورد بسیاری از موضوعات است.

چگونه از گوگل ترندز در سئو استفاده کنیم؟

  1. کلمات کلیدی را جستجو کنید

به نظر می رسد جستجوی کلمات کلیدی یکی از واضح ترین ویژگی های سئو در گوگل ترندز باشد، اما این ویژگی به لطف برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل و سایر ابزارهای مشابه اغلب نادیده گرفته می‌شود. گوگل ترندز Google Trends یک مکمل عالی برای اکثر پلتفرم هایی است که وابسته به آمار و ارقام مشتریان هستند. زیرا دارای الگوهایی است که در ابزارهای دیگر وجود ندارد و به شما از مخاطبان هدف اطلاعات خواهد داد.

سیستم پیشنهاد کلمات کلیدی گوگل ترندز Google Trends دارای شاخص های متفاوتی نسبت به ابزارهای دیگر مانند Keyword Planner است. به عنوان مثال، این ابزار می تواند عبارات جستجوی مرتبط با کلمه سگ را به شما نشان دهد که محبوبیت آنها در حال افزایش است.

چگونه از Google Trends برای سئو استفاده کنیم؟
آموزش گوگل ترندز Google Trends

نتایج پیشنهادی گوگل ترندز Google Trends به ما کمک می کند تا با روحیه کاربران در مورد کلمه کلیدی مورد نظر خود آشنا شویم. همچنین کلمات کلیدی در فهرست Google Trends وجود دارد که کمی دور از دسترس به نظر می رسند. این اصطلاحات پیشنهادی مربوط به زیرمجموعه های عبارت ما هستند. با این حال، تصویر بالا نشان می دهد که این ابزار چه ایده های غیرمنتظره ای را نشان می دهد. Google Trends می تواند عبارات جدیدی را با دیدگاهی متفاوت به لیست کلمات کلیدی ما اضافه کند. این قابلیت می تواند فهرستی از کلمات کلیدی را در اختیار ما قرار دهد که با توجه به هوش مصنوعی گوگل و توانایی آن در درک کلمات کلیدی مشابه، نیازهای طیف وسیع تری از کاربران را برآورده می کند.

  1. عبارات جستجو را با سایر موتورهای جستجوی گوگل مقایسه کنید

علاوه بر فیلترها، گوگل ترندز Google Trends گزینه ای برای انتخاب از دیگر موتورهای جستجوی Google مانند Google News، Google Shopping، Google Images و Youtube دارد که ویژگی های جدید SEO را به ما می دهند. این ویژگی از طریق منوی بازشو در بالای نتایج قابل دسترسی است.

آموزش کار با Google Trends
آموزش گوگل ترندز Google Trends

اطلاعات جستجوی تصویر گوگل از سال 2008 به بعد در دسترس است و منبع الهام خوبی برای خوانندگان است. علاوه بر این، می‌توانید این اطلاعات را با استفاده از فیلترهای شهر تنظیم کنید و پیشنهاداتی برای تصاویر مرتبط ببینید.

روش کار با گوگل ترند
آموزش گوگل ترندز Google Trends

همچنین می تواند اطلاعات مربیان را در دو شرایط مختلف مقایسه کند. به عنوان مثال، تصویر زیر داده های این ابزار را بین دو عبارت Cats در آمریکا و Dogs در انگلستان مقایسه می کند.

آموزش گوگل ترندز Google Trends
آموزش گوگل ترندز Google Trends

از این تصویر می توان دریافت که جستجوی عبارت Dogs در انگلستان بیشتر و بیشتر از Cats در آمریکا محبوب است. البته مراقب بودید که این دو کلمه را به سادگی جستجو نکنید و عبارات مشابه تحت تاثیر نمودار قرار گرفتند. مقایسه این دو عبارت در یوتیوب نیز نشان می دهد که رقابت بین آنها بسیار نزدیکتر است.

آموزش گوگل ترندز Google Trends برای سئو
عکس های آموزش گوگل ترندز Google Trends

اصطلاحات مرتبطی نیز برای این بخش وجود دارد و می توانید آنها را مطابق شکل زیر مشاهده کنید.

کاربرد گوگل ترندز
توضیحات آموزش گوگل ترندز Google Trends
  1. اوج جستجو را ارزیابی و پیش بینی کنید

شاید مهمترین کاربرد Google Trends در سئو مربوط به یافتن جستجوی پیک و یافتن زمان اوج نیاز کاربران به یک عبارت باشد. به عنوان مثال، کلمه المپیک را روی این ابزار تجزیه و تحلیل کردیم و به نمودار زیر رسیدیم:

کمک از Google Trends برای سئو سایت
گوگل ترندز Google Trends

مشخص شده است که جستجو هر چهار سال به اوج خود رسیده است و دو سال پس از المپیک زمستانی اوج کوچکتری برای المپیک زمستانی وجود دارد. با این مثال می توان پیش بینی کرد که به زودی اوج جستجو را خواهیم دید. البته ما از حجم جستجوها و میزان فرصت های موجود اطلاعی نداریم، زیرا این اطلاعات به طور نسبی ارائه شده است.

با این حال، اگر بتوانیم با استفاده از گوگل ادوردز، تعداد جستجوهای کاربران را در زمان‌های اوج و شلوغی درخواستشان پیدا کنیم، می‌توانیم بفهمیم که منظور گوگل از 100، چند جستجو است. البته پیش بینی حجم جستجوها با عباراتی مانند المپیک واضح است و کار سختی نخواهد بود. کاربرد اصلی این قابلیت جستجوی عباراتی است که پیک نمی تواند به راحتی آنها را پیش بینی کند. به عنوان مثال، زمانی که به دنبال کالاهای مرتبط با مد هستید، در ابتدا ایده خاصی وجود ندارد و همه ایده ها بر اساس حدس و گمان است. اما استفاده از این ابزار می تواند زمان اوج مصرف قبل از برنامه ریزی برای سئو را به شما بگوید.

  1. موضوعاتی که در حال افزایش هستند

یکی از مهم ترین ویژگی های این ابزار در دسترس بودن اطلاعات در مورد موضوعاتی است که در روزهای اخیر محبوبیت فزاینده ای پیدا کرده اند. هیچ فناوری و ابزاری در جهان مانند Google Trends نمی تواند چنین اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهد. این اطلاعات را می توان مستقیماً در صفحه اصلی این ابزار مشاهده کرد.

بهترین آموزش Google Trends
آموزش گوگل ترندز Google Trends

برای مشاهده مقالات مرتبط روی هر خبر کلیک کنید. همچنین نشانه ای از افزایش نرخ جستجو وجود دارد.

چرا از گوگل ترندز برای سئو سایت استفاده کنیم؟

Google Trends

این تحلیل فراتر رفته و میزان جستجو، محبوبیت موضوع و موضوعات مرتبط را در ایالات مختلف نشان می دهد.

Google Trends
آموزش گوگل ترندز Google Trends

این منبع می تواند برای بازاریابان محتوا که به دنبال محتوای درجه یک هستند بسیار ارزشمند باشد. یکی از راه‌های جالب کار با این داده‌ها، کپی و چسباندن پیوندهای خبری مرتبط در ابزارهایی مانند Ahrefs یا SearchMetrics است تا کلیدواژه‌های برتر را که در آنها رتبه بالایی دارند، شناسایی کنید.

نتیجه گیری از مقاله Google Trends

اگرچه Google Trends در طول سال‌ها تغییر زیادی کرده است، اما اصول آن یکسان هستند. اطلاعات منحصر به‌ فردی برای جمع‌آوری برای کسانی که می‌خواهند فراتر از تحقیقات اولیه بروند، وجود دارد. نکته کلیدی این است که تا زمانی که اطلاعات را پیدا کنید، به سؤالات خود پایبند باشید، حتی اگر همیشه واضح نباشد. Google Trends یک ابزار فوق العاده مفید است . کمی خلاقیت اطلاعات مهمی در مورد بازاریابی جستجو می دهد. زمانی را با Google Trends بگذرانید، مطمئنم اطلاعاتی را خواهید یافت که ایجاد و ارتقای محتوای آنلاین را بهبود می بخشد.

5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «چگونه از Google Trends برای سئو استفاده کنیم؟»

  1. یکی دیگر از موارد مهم برای ارتباط بیشتر با Google Trends «پاسخ به عموم» است. شما می‌تونید اون چیزی که کاربران واقعاً در مورد آن می‌پرسند رو پیدا کنید. پس بهتر می‌توانید محتوایی را برای هدایت ترافیک و کاربران به محصولات خود که در جستجوی Google Trend، پیدا کردید، ایجاد کنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا