دسته بندی سایت

دسته بندی وب سایت چیست و چگونه انجام شود؟ (1401)

سلسله مراتب و دسته بندی صفحات در وب سایت شما می تواند تأثیر زیادی بر تجربه لذت بخش کاربری داشته باشد. با سازماندهی محتوای خود، به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهید تا سایت شما را بفهمند و به آن را پیمایش کنند، که به آنها کمک می‌کند آنچه را که به دنبال آن هستند با سهولت هر چه تمام تر پیدا کنند و احتمال بازگشت آن‌ها در آینده را افزایش می‌دهد.

دسته بندی سایت

سازماندهی استراتژیک وب سایت به موتورهای جستجو این امکان را می دهد که مهم ترین محتوای شما را بفهمند و بر اساس آن وبسایت شما را اولویت بندی کنند، که باعث افزایش رتبه سئو و گوگل شما می شود. بنابراین چگونه محتوای خود را به صورت استراتژیک سازماندهی می کنید؟ در اینجا روشی است که من برای سایت های مشتری و وب سایت های خود استفاده کرده ام را برای شما بازگو خواهم کرد.

سلسله مراتب و چینش صفحات در وب سایت شما می تواند تأثیر زیادی بر سهولت تجربه کاربری شما داشته باشد. با سازماندهی محتوای خود، به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهید تا سایت شما را بفهمند و به آن پیمایش کنند، که به آنها کمک می‌کند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند و احتمال بازگشت کاربران به وبسایت شما را در آینده را افزایش می‌دهد.

سازماندهی استراتژیک وب سایت همچنین به موتورهای جستجو این امکان را می دهد که مهم ترین محتوای شما را بفهمند و بر اساس آن اولویت بندی کنند، که باعث افزایش رتبه سئو و گوگل شما می شود. بنابراین چگونه محتوای خود را به صورت استراتژیک سازماندهی می کنید؟ در اینجا روشی است که من برای سایت های مشتری و وب سایت sakhtesite.com استفاده کرده ام را برای شما گرد آوری کرده ام.

1 | ابتدا صفحات وب سایت خود را فهرست کنید

قبل از اینکه پیمایش اصلی و بسایت خود را ترسیم کنید و محتوای خود را جمع آوری کنید، باید در نظر بگیرید که چه صفحاتی باید در وب سایت شما گنجانده شوند. برخی از صفحات رایج عبارتند از:

صفحه اصلی – صفحه اصلی شما درب ورودی وب سایت شما است. این صفحه باید به بازدیدکنندگان درک روشنی از کارها و اهداف شما را در چند ثانیه اول نشان دهد و همچنین به آنها راه روشنی برای ناوبری در سایت شما ارائه کنند. Hubspot یک مقاله عالی در مورد 12 عنصر حیاتی دارد که باید در صفحه اصلی خود در ایجاد کنید.

درباره ما- صفحه درباره شما به بازدیدکنندگان نگاهی عمیق به اینکه شما چه کسی هستید و کسب و کار شما چه می کند می دهد. مهمتر از آن، صفحه درباره ما به مخاطبان اجازه می دهد تا با شما و داستان شما ارتباط برقرار کنند.

خدمات – اگر خدماتی را ارائه می دهید، این صفحه بسیار مهم است. نه تنها به مشتریان بالقوه یک نمای کلی از آنچه ارائه می دهید ارائه می دهد، بلکه اگر آن را به درستی انجام دهید، صفحه خدمات شما می تواند افراد را تشویق کند تا با شما تماس بگیرند و از شما درخواست خدمات کنند.

اگر چندین سرویس دارید، می‌توانید یک صفحه فرود با خلاصه‌ای از هر سرویس ایجاد کنید که به صفحات جداگانه برای هر پیشنهاد پیوند می‌دهد (مشابه صفحه کالکشن فیلم های سینمایی که با توضیحات مختصر به مقالات مرتبط خود لینک داده شده اند).

فروشگاه – این صفحه برای کسانی از شما که محصولات ملموس یا آنلاین ارائه می‌دهند بسیار مهم است، نه تنها به این دلیل که آنها را به نمایش می‌گذارد، بلکه به این دلیل که نحوه سازمان‌دهی و چیدمان آن می‌تواند تاثیر زیادی بر اولین برداشت خریدار داشته باشد.

نمونه کارها – برای کسانی از شما که خدمات یا محصولات سفارشی ارائه می دهید، یک صفحه نمونه کار به شما امکان می دهد کارهای گذشته خود را برجسته کنید و به مشتریان بالقوه ایده ای از توانایی های خود بدهید.

فرآیند – به اشتراک گذاشتن فرآیند خود راهی عالی برای آموزش مشتریان بالقوه، نشان دادن اقتدار و ایجاد اعتماد است. در نظر بگیرید که روند خود را از ابتدا تا انتها تشریح کنید و جزئیات کمی در مورد هر مرحله ارائه دهید.

وبلاگ – وبلاگ یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن محتوای مفید با مخاطبان، ایجاد اعتبار با مشتریان و مشتریان بالقوه، و بازگرداندن ترافیک به وب سایت شما است.

متقاعد نشده اید که به یک وبلاگ نیاز دارید؟ قبل از اینکه آن را رد کنید این پست را بخوانید .

آرشیو – با ایجاد یک صفحه آرشیو، یافتن پست های وبلاگ قدیمی را برای بازدیدکنندگان آسان کنید. می توانید پست های خود را بر اساس تاریخ، دسته بندی یا هر دو سازماندهی کنید. همچنین حتماً یک نوار جستجو برای کسانی که به دنبال مقاله خاصی هستند قرار دهید.

اشتراک – در حالی که احتمالاً گزینه های انتخاب را در صفحه اصلی و نوار کناری وبلاگ خود قرار می دهید، صفحه اشتراک زمانی مفید است که می خواهید به لیست پستی خود در رسانه های اجتماعی، پست های مهمان و غیره پیوند دهید.

پرسش‌های متداول – آیا دائماً به سؤالات یکسانی در ایمیل‌ها یا حتی در رسانه‌های اجتماعی پاسخ می‌دهید؟ با افزودن یک صفحه سؤالات متداول به وب سایت خود، عیب یابی کنید و درخواست ها را کاهش دهید. همچنین ممکن است به پست های وبلاگی که به یک سوال با جزئیات بیشتری پاسخ می دهند پیوند دهید.

تماس – آیا می خواهید مشتریان و مشتریان بالقوه با شما در تماس باشند؟ یک صفحه تماس با فرمی را فراموش نکنید که افراد برای شما پیام ارسال کنند.

شرایط و ضوابط – این صفحه مجموعه ای از قوانین و دستورالعمل هایی را فهرست می کند که بازدیدکنندگان شما باید برای استفاده از وب سایت شما با آنها موافقت کنند. این به عنوان یک قرارداد الزام آور قانونی بین کسب و کار شما و کسانی که از سایت شما بازدید می کنند عمل می کند، و مهم است که هنگام سازماندهی و ترسیم محتوای مورد نیاز در سایت خود، شامل آن شود.

سیاست حفظ حریم خصوصی – یک خط‌مشی رازداری بیانیه‌ای است که تمام روش‌های جمع‌آوری، استفاده، افشای و مدیریت داده‌های بازدیدکنندگان را کسب‌وکار شما به اشتراک می‌گذارد. این یک الزام قانونی برای محافظت از حریم خصوصی کاربر را برآورده می کند. اگر از Google Analytics استفاده می کنید یا هر گونه داده ای را از کاربران وب سایت خود جمع آوری می کنید (مانند آدرس های ایمیل)، مهم است که آن را در سایت خود قرار دهید.

بسته به دامنه کسب و کار و عملکرد وب سایت شما، ممکن است تعداد صفحات بالا را کمتر یا بیشتر کنید. اما بهتر است از قبل به صفحاتی که در وب سایت خود نیاز دارید فکر کنید تا آنها را به گونه ای سازماندهی کنید که برای بازدیدکنندگان شما منطقی باشد.

2 | به هر صفحه یک فراخوان برای اقدام واضح اختصاص دهید

کلیک کردن روی وب سایت شما باید طبیعی باشد نباید هیچ “بن بست” وجود داشته باشد. بازدیدکنندگان نباید به انتهای یک صفحه در وب سایت شما برسند و باید آگاهانه تصمیم بگیرند که کجا بروند. در عوض، باید با افزودن یک فراخوان برای اقدام واضح در هر صفحه، آنها را از طریق محتوای خود راهنمایی کنید.

بنابراین شما می خواهید کسی بعد از بازدید از هر صفحه از سایت شما چه اقدامی انجام دهد؟ از مرحله 1 به فهرست خود برگردید و به هر صفحه یک فراخوان برای اقدام واضح اختصاص دهید.

اگر شخصی در صفحه نمونه کار شما باشد، گام بعدی طبیعی نگاهی به خدمات شما خواهد بود. بنابراین یک تماس برای اقدام واضح در صفحه خدمات خود قرار دهید. اگر شخصی در صفحه خدمات شما باشد، گام طبیعی بعدی تماس با شما برای رزرو خدمات شما خواهد بود. بنابراین یک فراخوان برای اقدام واضح در صفحه تماس خود قرار دهید.

Squarespace اضافه کردن دکمه فراخوان به اقدام را در هر صفحه و سفارشی کردن آن آسان می کند. این فراخوان‌ها برای هر صفحه یک هدف ایجاد می‌کنند، که به شما در ترسیم خطوط کلی در مرحله 3 نیز کمک می‌کند.

3 | از سلسله مراتب بصری برای راهنمایی بازدیدکنندگان به مفیدترین اطلاعات استفاده کنید ممکن است متوجه آن نباشید، اما هر بار که به یک وب سایت نگاه می کنید، مغز شما عناصر صفحه را به ترتیب اهمیت بر اساس نشانه های بصری رتبه بندی می کند.

این سلسله مراتب نامیده می شود و طراحان از این اصل برای هدایت چشم شما در یک وب سایت و جلب توجه به مهم ترین اطلاعات استفاده می کنند. در حین ترسیم محتوای وب سایت خود، باید سلسله مراتب را در نظر داشته باشید زیرا بازدیدکنندگان دوست دارند اسکن کنند. با استفاده از سرصفحه‌های صفحه و ایجاد بخش‌هایی با سرفصل‌های فرعی، درک موضوعات هر صفحه را برای افراد آسان‌تر می‌کنید.

بنابراین صفحات سایت خود را مرور کنید و برای هر کدام یک طرح کلی ایجاد کنید که شامل سرفصل ها و زیر سرفصل ها باشد. برای مثال، طرح کلی صفحه درباره Elle & Company شامل یک سرصفحه، یک بخش برای همه پیشنهادات اصلی من با یک خلاصه (و یک فراخوان برای اقدام) برای هر یک، و یک بخش طولانی تر برای داستان من است.

ممکن است برای هر صفحه از وب سایت خود بخش های زیادی نداشته باشید و این اشکالی ندارد. هدف این هدرها و زیر سربرگ ها جلب توجه به مهم ترین اطلاعات و آسان کردن اسکن بازدیدکنندگان شماست. نگران نوشتن تمام نسخه یا اضافه کردن تصاویری نباشید. در مرحله 4 به آن خواهیم رسید.

4 | کپی و تصاویر را جمع آوری کنید


اکنون که می‌دانید چه بخش‌هایی باید در هر صفحه از وب‌سایت شما باشد، زمان جمع‌آوری کپی و تصاویری مانند عکس‌ها، نمادها و سایر گرافیک‌ها فرا رسیده است. مهمترین چیزی که در این مرحله باید به خاطر بسپارید، ثبات است.

از منظر برندسازی، سازگاری وب سایت شما را حرفه ای تر می کند و هدفمندی را نشان می دهد. اما از منظر سازمانی نیز مفید است. اگر برای هر صفحه از وب سایت خود یک هدر عکس داشته باشید، شروع به ایجاد سیستمی می کنید که بینندگان ناخودآگاه انتظار آن را خواهند داشت.

اگر تصاویر و متن شما ناهماهنگ باشد، برای بازدیدکنندگان دشوار است که از سایت شما استفاده کنند و محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند. بنابراین یک سبک آیکون ایجاد کنید و از آن در سراسر سایت خود استفاده کنید. از عکس های مارک دار استفاده کنید. یک سبک نماد ثابت. با همان لحن صدا بنویسید.

5 | ناوبری وب سایت خود را بهینه کنید

پس از رسیدن به وب سایت یک شرکت از طریق ارجاع، 50٪ از بازدیدکنندگان از منوی پیمایش برای جهت یابی خود استفاده می کنند ( منبع ).

یک بازدیدکننده نباید به طور گسترده در مورد صفحه بعدی که قرار است بازدید کند فکر کند. ناوبری شما باید آنها را از صفحه ای به صفحه دیگر هدایت کند و به جای آنها تصمیم بگیرد.

بنابراین در نظر بگیرید که کدام صفحات از همه مهمتر هستند و آنها را در ناوبری برتر خود قرار دهید. چشمان ما به طور طبیعی در یک صفحه از چپ به راست حرکت می کنند، بنابراین صفحات خود را به ترتیب منطقی فهرست کنید.

اما از درج صفحات زیاد خودداری کنید. بیش از 6 مورد در پیمایش اصلی شما می تواند گزینه های زیادی را ارائه دهد و بازدیدکنندگان شما را تحت تأثیر قرار دهد.

اگر در کاهش تعداد صفحات در پیمایش خود مشکل دارید، صفحات را در منوهای کشویی گروه بندی کنید، موارد را به پیمایش پاورقی خود منتقل کنید یا راهی خلاقانه برای برجسته کردن برخی از آن صفحات در مکان های دیگر بیابید. در وب سایت شما

اگر ابتدا روی عملکرد تمرکز نکنید، طراحی وب سایت شما به اندازه نصف موثر نخواهد بود.

زمانی را صرف سازماندهی صفحات و محتوای خود کنید و در این صورت زمان آسان تری برای ایجاد تبدیل و تشویق بازدیدکنندگان برای بازگشت به سایت خود بارها و بارها خواهید داشت.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا