محتوا همیشه سبز

محتوا همیشه سبز چیست و چه کاربردی دارد؟ (اصول نوشتن مقاله Evergreen Content)

محتوای همیشه سبز برای سئو، بازاریابی محتوا یا هر نوع بازاریابی اینترنتی کاربردی است. یک سایت پویا برای اینکه همیشه لینک اول SERP بماند، باید چندین محتوا همیشه سبز داشته باشد. محتوای همیشه سبز یک عنصر اصلی در سئوی خوب است. یک پست یا راهنمای که یک کلمه کلیدی با حجم کامل را هدف قرار می‌دهد، حاوی نکاتی است که در طول زمان پر سرچ باقی می‌مانند و شامل تصاویر مفید می‌شود. این دسته از محتوا ها هر ساله ترافیک بیشتری را به سایت شما جمع می‌کند. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که بازاریابی همیشه سبز چیست و چرا مقالات همیشه سبز برای سئو خوب هستند؟

یک تعریف ساده برای محتوای همیشه سبز؟

محتوای همیشه سبز، نوعی از محتواهای SEO شده است که همیشه سرچ می‌شود و موضوع آن برای خوانندگان “تازه” می ماند. در نتیجه محتوا های همیشه سبز باعث می‌شوند ترافیک ورودی به سایت، هر روز بیشتر شود.

چرا به این مقالات “همیشه سبز” می گویند؟

اصطلاح “همیشه سبز” حتی برای کسانی که در حوزه بازاریابی فعال نیستند، آشنا به نظر می رسد. زیرا درختان همیشه سبز مثل انواع کاج یا صنوبر که اغلب برای تزئین خانه ها در کریسمس استفاده می شوند، نمادی از زندگی همیشگی هستند. آن ها برگ های خود را در طول فصول حفظ می کنند. پس مانند درختان، محتوای همیشه سبز پایدار و ماندگار در نظر گرفته می شود.

Evergreen Content
Evergreen Content

شاید فکر کنید، تمام محتوا های آنلاین پایدار هستند. یعنی مقالات و پست های وبلاگ هرگز ناپدید نمی شوند. اما وقتی در مورد “همیشه سبز” بودن یک محتوا صحبت می کنیم، منظورمان این است که مدت ها پس از انتشار خود پر بازدید است و ترافیک آن در طول زمان افزایش می یابد.

برای درک بهتر این موضوع که چه نوع نوشته ای “همیشه سبز” در نظر گرفته می شود، می توانیم بررسی کنیم که چه نوع محتواهایی، به طور خاص همیشه سبز نیستند.

Evergreen Content در مورد این مسائل نیست

  • مقالات خبری
  • آمار یا گزارش های عددی که احتمالاً تغییر می کنند و قدیمی می شوند
  • محتوا هایی در مورد یک تعطیلات یا فصل خاص
  • مقالاتی که بر روند فعلی یا مد فرهنگ پاپ متمرکز هستند
  • جدیدترین مد و لباس
  • محتوای وب همیشه سبز (عملا) تاریخ انقضا ندارد و در حالت ایده آل ارزش خود را در طولانی مدت حفظ خواهد کرد. به عنوان مثال، هر چیزی که در مورد انتخابات ریاست جمهوری امسال نوشته شود، محتوای همیشه سبز نیست. زیرا شش ماه دیگر منسوخ می شود و بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع در قبرستان گوگل قرار می گیرند و دیگر هرگز جستجو نمی شوند.
محتوای همیشه سبز و تاثیر آن
افزایش ترافیک سایت با محتوای همیشه سبز

فرمت های رایج Evergreen Content

در زیر برخی از قالب‌های رایج همیشه سبز وجود دارد که می‌توانید برای تولید محتوای ماندگار در نظر بگیرید.

لیست های معرفی کنندهآموزش “چگونه به …”
نکات برترمدخل های دایره المعارفی
فیلم های پر بازدیدنظرات محصول
ایداه اهی رایج برای محتوای همیشه سبز

نوشتن در این فرمت ها به طور خودکار قطعه شما را همیشه سبز نمی کند. اما این ساختارها تمایل دارند با نوشتن همیشه سبز به خوبی کار کنند. ویدیوها زمانی مؤثر هستند که نیاز دارید نحوه انجام کاری را نشان دهید، مانند نحوه یخ زدن یک کیک کوچک یا نحوه درست کردن کارت کاغذی. اگر امکان فیلم‌ برداری وجود ندارد، از یک سری تصاویر (عکس‌ها یا تصاویر، نمودارها و غیره) به نفع خود استفاده کنید.

ایده های مقاله همیشه سبز

برخی از موضوعات هرگز قدیمی نمی شوند! در اینجا برخی از ایده های مقاله همیشه سبز وجود دارد که به اندازه بشریت قدیمی هستند.

  • عشق و عاشقانه
  • غذا
  • امور مالی / صرفه جویی در پول
  • فرزند پروری
  • کاهش وزن
  • مشاغل و بیزینس
  • نگهداری از حیوانات خانگی

البته، مهم است که به موضوعات همیشه سبز مرتبط با کسب و کار خود بپردازید. اگر لوازم اداری می فروشید، موضوعات مرتبط همیشه سبز ممکن است شامل «چگونه میز خود را مرتب نگه دارید» یا «انواع مختلف خودکار و زمان استفاده از آنها» باشد. اگر به دنبال ایجاد سرنخ برای کسب و کار محوطه سازی خود هستید، پستی در مورد اینکه چه نوع گیاهانی در آب و هوای شما بهتر کار می کنند به عنوان یک مقاله همیشه سبز عمل می کند.

مشکل ایجاد ایده های همیشه سبز خوب این است که اغلب به نظر می رسد بهترین موضوعات قبلاً پوشش داده شده اند. حتی شاید بیش از حد. در این مورد، نکته کلیدی اضافه کردن یک دیدگاه منحصر به فرد به یک موضوع محبوب، یا عمیق تر شدن و ارائه جزئیات بیشتر خواهد بود. به دنبال کلمات کلیدی طولانی باشید که دارای حجم هستند اما رقابت فوق العاده بالایی ندارند. اگر بازار ویژه‌ ای دارید، ممکن است متوجه شوید که محتوای کمتری در فضای اینترنت در مورد موضوع شما وجود دارد، که باعث می‌شود محتوای همیشه سبز شما ارزشمند تر شود.

مثال هایی برای Evergreen Content
Evergreen Content و افزایش ترافیک سایت

نمونه هایی از Evergreen Content

در اینجا چند نمونه خاص از آنچه که مقالات همیشه سبز در نظر گرفته می شود، آورده شده است.

  • چگونه یک خانه سگ بسازیم: آموزش های واضح و مختصر با عکس های جذاب، محتواهای همیشه سبز عالی را می سازند.
  • 10 راه برای لذت بردن از بیکن: آیا می توانید آینده ای را تصور کنید که در آن مردم بیکن را دوست نداشته باشند؟ من مطمئنا نمی توانم.
  • نکات مهم برای آرام کردن نوزادانی که گریه می کنند: همیشه جمعیتی از والدین جدید در حال فرزند آوری هستند. یک محتوا با عنوان “بهترین نکات …” ارزش خود را برای سالها حفظ خواهد کرد و والدین جدید می توانند این محتوا را با همسالان وحشت زده خود به اشتراک بگذارند.

این موارد نمونه هایی از محتوا همیشه سبز در نظر گرفته می شوند. زیرا موضوعات در آینده‌ی قابل پیش بینی همچنان مرتبط خواهد بود.

ساخت سایت

چرا باید محتوای همیشه سبز بنویسم؟

از آنجایی که یک محتوا همیشه سبز برای مدت طولانی مرتبط . پر جست و جو باقی می ماند، سرمایه گذاری بسیار خوبی از زمان و پول حساب می‌شود. ارزش یک مقاله همیشه سبز بسیار بیشتر از مقاله ای است که در عرض چند هفته منسوخ می شود. کسب و کارها روز به روز بیشتر از اهمیت این نوع محتوا آگاه می شوند. در واقع، 85 درصد از بازاریابان با عملکرد برتر [B2B] محتوا را به طور مداوم در طول زمان ارائه می دهند. هر دو کسب و کار B2B و B2C بودجه بازاریابی محتوای خود را طی سال‌ های گذشته افزایش داده‌ اند. 34 درصد از کسب‌ و کار های B2B بیان کرده‌ اند که استراتژی بازاریابی محتوای آنها در کمک به سازمان‌ شان برای دستیابی به اهداف بازاریابی محتوای فعلی‌ شان بسیار مؤثر است. در واقع، 70 درصد از مشاغل B2B انتظار داشتند در سال 2017 محتوای اصلی بیشتری در مقایسه با سال 2016 تولید کنند.

پس چگونه محتوای همیشه سبز می تواند برای شما نیز مفید باشد؟

عمدتاً به این دو صورت:
1. رتبه بندی موتور های جستجو
2. ترافیک سرچ

1. رتبه خود را بهبود بخشید

موتور های جستجو ربات هایی را برای خزیدن وب سایت شما و بررسی آن می فرستند. اگر محتوا با سایت شما مرتبط به نظر نمی رسد و اگر محتوای شما دیگر ترافیک زیادی نداشته باشد؛ با همین نکات لیست می شود و احتمالاً دیگر رتبه خوبی در جستجوهای وب نخواهد داشت. برعکس، محتوایی که به طور منظم ترافیک دریافت می کند و دارای محتوای جاودانه است، بیشتر در جستجوهای وب مرتبط ظاهر می شود. در واقع، به گفته کارشناسان سئو، بازاریابی محتوا یک تکنیک عالی سئو داخلی است و شما می توانید با صرف وقت خود برای نوشتن مقالات همیشه سبز با کیفیت، به رتبه های عالی برسید.

2. ترافیک بسیار بیشتری را به وبلاگ خود بیاورید

محتوای همیشه سبز در ایجاد ترافیک برای شما شگفت انگیز است. هر محتوایی که می‌نویسید، تا زمانی که به مخاطبان شما مرتبط باشد، برای شما ترافیک ایجاد می‌کند. اما محتوای همیشه سبز به صورت همیشگی برای شما ترافیک می‌سازد. مطمئناً نوشتن مقاله‌ های کوتاه حساس و غیر سبز زمان بیشتری از شما می‌برد. در صورتی که مقالات همیشه سبز شما ترافیک بیشتری نسبت به ده‌ ها محتوای کوتاه مدت در دراز مدت برای شما به ارمغان می‌آورد.

اینها دو مورد از مزایای فراوان سرمایه گذاری انرژی شما در محتوای همیشه سبز هستند. پس از هدر دادن زمان و پول خود برای نوشتن محتوای کوتاه مدت خودداری کنید و ترافیک، رتبه بندی و مخاطبان خود را با برخی از نشریات همیشه سبز با کیفیت بهبود بخشید!

تاثیر محتوای همیشه سبز بر ترافیک سایت
تاثیر محتوای همیشه سبز در مقابل محتوای حساس به زمان، بر ترافیک سایت

نمونه هایی از سایت های همیشه سبز

این سایت ها تولید کنندگان عمده محتوای همیشه سبز هستند:

  1. about.com
  2. wikipedia.com
  3. answers.com
  4. imdb.com
  5. ehow.com

این سایت ها تعداد زیادی مقاله همیشه سبز در موضوعات مختلف منتشر می کنند. به عنوان مثال، ویکی پدیا تقریباً نیمی از جستجوهای گوگل را در صفحه اول قرار می دهد! با این حال، در تلاش برای تولید محتوا، برخی از این سایت‌های همیشه سبز در نهایت محتواهایی با کیفیت پایین تولید می‌کنند. بازدید از این سایت‌ها خوب است! نه تنها برای دیدن نمونه‌ های خوب محتوا های همیشه سبز و ایده برداری در زمینه کسب و کار خود، بلکه برای بررسی کمبود برخی از این سایت‌ ها و آنچه می‌توانید برای بهبود آن محتوا ها در وبسایت خود انتشار دهید، خوب است.

سئوی همیشه سبز: ترکیب محتوای پایدار با کلمات کلیدی محبوب

محتوای همیشه سبز بخش ارزشمندی از یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب برای وب است. اما زمانی که با تکنیک های SEO ترکیب شود، قدرتمند تر می شود. در نظر بگیرید که قطعات همیشه سبز خود را حول کلمات کلیدی قرار دهید که می خواهید سایت شما در آنها رتبه بندی کند. حتی ماندگار ترین محتوا همیشه سبز ارزش زیادی نخواهد داشت اگر مردم آن موضوع را جستجو نکنند یا به تجارت شما مربوط نشود. پس در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید.

Evergreen Content
Evergreen Content چیست؟
Evergreen Content یا محتوای همیشه سبز
Evergreen Content و بازیابی محتوا
5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا