کلمات کلیدی LSI(ال اس آی)چیست؟وتاثیر آنها بر سئو(SEO)

کلمات کلیدی ال اس آی (Latent Semantic Indexing) کلماتی هستند که از نظر معنایی به key word مرتبط هستند. این کلمات تاثیر شگفت انگیزی بر سئو سایت شما دارند. کلمات ال اس آی مترادف نیستند آنها در واقع کلماتی متفاوت ولی نزدیک به هم هستند. برای مثال تصور کنید درباره برند “Apple” در گوگل سرچ کرده اید.اگر بخواهیم بیشترین کلماتی که هنگام مشاهده مقالاتی که راجع به برند “Apple” به آنها برخورد کرده اید را جدا کنهیم چیزی شبیه به تصویر زیر به دست می آوریم.

کلمات کلیدی ال اس آی چیست؟

این کلمات در واقع همان کلمات LSI برای “Apple” هستند.

ازکلمات کلیدی LSI برای تاثیر گزاری بر سئو استفاده کنید!

LSI به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا محتوای شما و زمینه آن را همراه با هدف جستجوی شما و ارتباط آن با یک کلمه کلیدی خاص درک کنند. همانطور که موتورهای جستجو می توانند محتوای سایت شما را مانند انسان ها بخوانند، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط شانس آن را برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو افزایش می دهد.

این یک واقعیت شناخته شده است که گوگل تاکید بیشتری بر درک زمینه هر محتوایی برای وبسایت ها دارد. به این ترتیب است که نمایه سازی معنایی پنهان در SEOکاربرد پیدا کرده و هم اکنون غالب شده است. در ادامه به توضیحات کاملتری درباره ارتباط گوگل با کلمات کلیدی LSI برای درک چگونگی تاثیر آنها بر سئو سایت خواهیم پرداخت.

1. نمایه سازی معنایی پنهان (LSI) چیست؟

از نظر فنی، نمایه سازی معنایی پنهان (LSI) یک فناوری رایانه ای است که در اواخر دهه 1980 برای بازیابی اطلاعات دقیق از مجموعه های بزرگ داده توسعه یافت. کامپیوترها از فرآیند تجزیه ارزش منفرد برای یافتن همبستگی بین اصطلاحات مختلف در یک مجموعه به ظاهر تصادفی از داده ها استفاده می کنند. آیا این اصطلاح برای شما زیاد است؟ بگذارید ساده کنیم. LSI به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا روابط پنهان بین کلمات مختلف در یک سند را برای درک معنای صحیح آن پیدا کنند. به عبارت دیگر، رایانه‌ها را قادر می‌سازد تا هر متنی را مانند انسان‌ها یاد بگیرند و بفهمند.

2. گوگل و کلمات کلیدی LSI

به عنوان مثال، همان کلمه “Apple” که پیشتر به آن اشاره کردیم را مجددا در نظر بگیرید. این کلمه به دو معنای یک میوه و یا یک برند فناوری پیشرو در ایالات متحده است. موتور جستجویی مانند گوگل به دنبال کلمات کلیدی مختلف ال اس آی مرتبط با این عبارت است تا هدف جستجوی شما را بهتر درک کند. در اینجا دو حالت ممکن وجود دارد :

  1. گر گوگل کلماتی مانند پای، آب میوه، میلک شیک، غذا، میوه و مزرعه را در میان دیگران پیدا کند، احتمالاً فکر می کند که صفحه وب درباره میوه ای به نام سیب است.
    اگر گوگل کلماتی مانند iTunes، iPad، iPhone، Mac، Mac OS، MacBook و iPod را پیدا کند، احتمالاً فکر خواهد کرد که صفحه وب مربوط به برند گوشی هوشمند و رایانه است.
    به طور مشابه، وقتی «کوپر» را تایپ می‌کنید، گوگل کلمات کلیدی LSI مختلفی پیدا می‌کند تا بداند آیا به دنبال کفش (لی کوپر)، ماشین (مینی کوپر) یا شخصیت ساختگی شلدون کوپر از مجموعه تلویزیونی آمریکایی، بیگ بنگ هستید یا خیر. تئوری.

اکنون که می دانید نمایه سازی معنایی پنهان چیست و کلمات کلیدی LSI چیست، بیایید بفهمیم که چگونه می توان از آنها برای بهبود رتبه بندی SEO خود استفاده کرد.

3. چگالی کلمات کلیدی

در روزهای اولیه سئو، چگالی کلمات کلیدی یکی از راه های اصلی برای تعیین رتبه جستجوی یک صفحه وب بود. به عبارت ساده تر، چگالی کلمه کلیدی درصد دفعاتی است که یک کلمه کلیدی یا عبارت در یک صفحه وب در مقایسه با تعداد کل کلمات روی همان صفحه ظاهر می شود.

به عنوان مثال، اگر یک عبارت جستجو شش بار در یک پاراگراف 200 کلمه ای ظاهر شود، تراکم کلمه کلیدی این صفحه 3 درصد گفته می شود. برای تعیین اینکه آیا یک صفحه وب به یک عبارت جستجوی مشخص مرتبط است یا خیر، استفاده شد. به طور طبیعی، صفحات وب با تراکم کلمات کلیدی بالاتر مرتبط تر با عبارت جستجو در نظر گرفته شدند.

متأسفانه، این به سرعت منجر به پر کردن کلمات کلیدی شد. بازاریابان هر چند بار که دوست داشتند از کلیدواژه های متمرکز استفاده کردند بدون اینکه در مورد زمینه کاری خود را خسته کنند. در نتیجه، صفحات وب اغلب در رتبه های بالاتری قرار می گرفتند اما نتوانستند ارزشی برای خواننده ارائه دهند.

با ظهور الگوریتم های پیشرفته، موتورهای جستجو مانند گوگل، تراکم کلمات کلیدی را به عنوان یک عامل سئو در نظر نگرفتند. در عوض، آنها شروع به تمرکز بر ارتباط و زمینه یک صفحه وب برای رتبه بندی کردند. همچنین شروع به جریمه کردن صفحات وب با پر کردن کلمات کلیدی کرد.

A. مرغ مگس خوار و Rankbrain Duo

در چند سال اخیر، گوگل استفاده از دو الگوریتم پیشرفته یعنی مرغ مگس خوار و Rankbrain را آغاز کرده است. مرغ مگس خوار واحد حافظه است. به پرس و جوهای جستجو گوش می دهد و صفحات وب و طرحواره را می خواند تا یک پایگاه موجودیت ایجاد کند. به همین دلیل است که گوگل صفحات وب را رتبه بندی نمی کند، بلکه فقط موجودیت ها را رتبه بندی می کند.

Rankbrain هوش مصنوعی است که بهترین همبستگی را بین پرس و جوهای جستجو و پایگاه داده موجودیت تودرتو ایجاد شده توسط مرغ مگس خوار برقرار می کند. می تواند معنی پرس و جو را بفهمد و نتایج جستجوی مناسب را به دست دهد. فعالیت جستجوی شما، آنچه را که دوست دارید، و زمان مرور و رفتار آنلاین شما را پیگیری می کند تا در مورد هدف جستجوی شما حدس بزند.

ب. کلمات کلیدی LSI در کجا قرار می گیرند؟

بدون کلمات کلیدی LSI، گوگل و سایر موتورهای جستجو برای یافتن ارتباط بین عبارات جستجو و محتوای سایت شما با مشکل مواجه خواهند شد. به عبارت دیگر، به جای استفاده مکرر از کلیدواژه تمرکز، باید از کلمات کلیدی LSI در سراسر صفحه وب استفاده کنید.

اگرچه آنها معنای مشابهی را استنباط می کنند، کلمات کلیدی LSI یکسان نیستند. بنابراین، می توانید بدون جریمه شدن برای پر کردن کلمات کلیدی، بیشتر از آنها استفاده کنید. آنها همچنین به شما امکان می دهند محتوای مکالمه ای ایجاد کنید که بتواند مستقیماً با کاربران ارتباط برقرار کند. بنابراین، استفاده از کلمات کلیدی LSI برای همه از جمله مشتریان، برند و موتورهای جستجو یک برد برد است.

4. چگونه کلمات کلیدی LSI را پیدا کنیم

اکنون به سوال میلیون دلاری می رسیم “چگونه کلمات کلیدی LSI را پیدا کنیم؟” راستش را بخواهید، پیدا کردن کلمات کلیدی LSI ساده تر از همیشه است. می توانید روش های زیر را در نظر بگیرید:

الف. از طریق موتور جستجو –

یکی از ساده ترین راه ها برای یافتن کلمات کلیدی LSI از طریق موتور جستجو است. می توانید یک عبارت خاص را در جستجوی گوگل تایپ کنید تا کلمات کلیدی مرتبط LSI و عبارات جستجو را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر عبارت “وب سایت” را در گوگل جستجو کنید، کلمات کلیدی LSI زیر را پیدا خواهید کرد.

اینها کلمات کلیدی خاصی هستند که گوگل با عبارات جستجو پیوند می دهد. با این حال، این کلمات کلیدی بر اساس موقعیت جغرافیایی و عبارت جستجوی شما تغییر خواهند کرد.

ب. ابزار تحقیق کلمات کلیدی گوگل

اگر با آن آشنایی دارید، می توانید از Google Keyword Planner نیز استفاده کنید. در غیر این صورت، برای استفاده از Keyword Planner باید یک حساب Google AdWords باز کنید.

وارد حساب کاربری گوگل ادوردز خود شوید و به گزینه «یافتن کلمات کلیدی» بروید. روی گزینه «جستجوی کلمات کلیدی جدید با استفاده از عبارت، وب سایت یا دسته بندی» کلیک کنید. همان عبارت جستجو، “Website” را تایپ کنید و دکمه دریافت ایده را بزنید.

ج. ابزار کلمات کلیدی LSI

گزینه سوم استفاده از یکی از ابزارهای رایگان یا پولی تولید کننده کلمات کلیدی LSI موجود در وب است. نمودار LSI یکی از ابزارهایی است که به شما امکان می دهد کلمات کلیدی LSI را برای 20 عبارت جستجو در روز جستجو کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که عبارت جستجوی خود را تایپ کنید (دوباره از عبارت “وب سایت” استفاده کرده ایم) و دکمه Generate را بزنید.

منبع – https://lsigraph.com/
در اینجا لیستی از ابزارهای LSI بیشتر برای شما آورده شده است.

  • Keys4up
  • نمودار LSI ایده های TwinWord
  • آزمایشگاه طاقچه
  • پیوند معنایی
  • کلمات کلیدی LSI
  • شکارچی کلید واژه نهایی
  • به مردم پاسخ دهید
  • ابزار کلمات کلیدی
  • KWFinder

د. ابزار SEO

برای یافتن کلمات کلیدی LSI برای یک عبارت جستجو می توانید از ابزارهای سئوی غیر از Keyword Planner نیز استفاده کنید. ما اغلب از ابزارهای SEO مانند Ahrefs و SEMRush برای این منظور استفاده می کنیم.

برای Ahrefs – می توانید کلمات کلیدی LSI را از طریق “پیشنهادات جستجو” از Keywords Explorer جستجو کنید.

برای SEMRush – می توانید یک کلمه کلیدی وارد کنید و کلمات کلیدی LSI را در بخش “کلمات کلیدی مرتبط” جستجو کنید.

هنگامی که کلمات کلیدی را پیدا کردید، گام بعدی این است که مرتبط ترین کلمات کلیدی LSI را برای محتوای خود انتخاب کنید.

5. نحوه انتخاب بهترین کلمات کلیدی LSI

تحقیق کلمه کلیدی LSI بخش ساده آن است. مشکل در انتخاب کلمات کلیدی با حجم مناسب جستجو و حداکثر ارتباط با محتوای شما نهفته است. بنابراین، ابتدا باید بفهمید که چرا کسی به دنبال مورد یا اطلاعات خاصی است. در مرحله بعد، باید کلمات کلیدی را پیدا کنید که مرتبط هستند و می توانند به طور طبیعی در محتوا گنجانده شوند.

الف. قصد

معمولاً یک کاربر قصد دارد یکی از سه کار زیر را انجام دهد:

I. اطلاعات را پیدا کنید

در این مورد، مردم می خواهند در مورد موضوع مورد نظر اطلاعات بیشتری کسب کنند. آنها بیشتر به دنبال اطلاعات عمومی هستند. به عنوان مثال، (در ادامه عبارت جستجوی ما “وب سایت”)، مردم ممکن است بخواهند بدانند یک وب سایت چیست و چرا به آن نیاز دارید.

II. پیمایش کنید

این نوع پرس و جوی جستجو اغلب به یک جهت صریح اشاره می کند. به عنوان مثال، در این مورد، ممکن است افراد بخواهند بدانند که چگونه می توان یک وب سایت در وردپرس ایجاد کرد یا اینکه بهترین بستر برای ساخت وب سایت تجارت الکترونیک کدام است.

III. معامله کنید

همانطور که از نام آن پیداست، زمانی که افراد می خواهند کار خاصی را انجام دهند، از عبارات جستجو با قصد معامله استفاده می کنند. در این مورد، ممکن است در مورد استخدام یک شرکت طراحی وب باشد.

ب. زمینه

به طور طبیعی، شما باید از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید که بسیار مرتبط با محتوای شما هستند. تنها در این صورت است که یک موتور جستجو می‌تواند صفحه شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) فهرست و رتبه‌بندی کند.

به عنوان مثال، اگر خدمات طراحی و توسعه وب سایت را برای مشاغل کوچک ارائه می دهید، استفاده از کلمات کلیدی LSI مانند «طراحی وب سایت کسب و کار کوچک»، «سازنده وب سایت تجاری ارزان»، «توسعه وب سایت» و «میزبان وب سایت» منطقی است.

آیا این بدان معناست که می توانید تا حد امکان از کلمات کلیدی مرتبط LSI استفاده کنید؟ پاسخ خیر است! همه کلمات کلیدی به طور طبیعی در محتوا قرار نمی گیرند. بنابراین، شما باید فقط از مواردی استفاده کنید که طبیعی و معنی دار به نظر می رسند. متن را با دقت بخوانید تا ببینید آیا همه چیز به طور طبیعی مطابقت دارد یا خیر. هر چیزی را که این کار را نمی کند حذف کنید.

در مرحله بعد، باید مراقب قرار دادن کلمات کلیدی LSI بیش از حد در محتوا باشید. به عنوان یک اقدام احتیاطی، از استفاده بیشتر از یک کلمه کلیدی LSI در مقایسه با دیگران خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها را به طور مساوی در سراسر محتوا پراکنده کنید.

6. مزایای استفاده از کلمات کلیدی LSI

وقتی صحبت از سئو و تجربه کاربر به میان می آید، محتوای مبتنی بر کلمات کلیدی LSI می تواند به چندین مزیت منجر شود.

الف. رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو

هدف اصلی یک موتور جستجو ارائه محتوای مرتبط و ارزشمند به کاربران است. کلمات کلیدی LSI محتوای شما را مرتبط و ارزشمند می کند. بنابراین، رتبه بندی موتورهای جستجوگر شما برای جستجوهای مرتبط با معنایی صرف نظر از اینکه کلمه کلیدی هدف شما چیست، افزایش می یابد.

ب. افزایش اعتبار محتوا

از آنجایی که محتوا بسیار مرتبط و تازه است، تعداد فزاینده ای از مردم احتمالاً آن را بیشتر می خوانند و به اشتراک می گذارند. در نتیجه اعتبار آن به مرور زمان افزایش می یابد. این باعث می شود محتوای شما از بقیه متمایز شود، به خصوص محتوای رایج که بیشتر وب را اشغال می کند.

ج. بهبود زمان مرور در سایت

محتوای بهتر به این معنی است که بازدیدکنندگان زمان بیشتری را در وب سایت شما صرف می کنند. آنها حتی ممکن است پیوندهای دیگر را در سایت شما بررسی کنند. لحن طبیعی و مکالمه ای به لطف استفاده متنوع از کلمات کلیدی LSI، نقش مهمی در چسباندن مخاطبان هدف شما به صفحه دارد.

D. کاهش نرخ پرش

محتوای مبتنی بر LSI بسیار هدفمند است. همیشه به مخاطب مناسب می رسد. بنابراین، منجر به تعامل بهتر می شود که به نوبه خود، نرخ پرش را کاهش می دهد. همه این مزایا در نهایت به بهبود تجربه کاربری و سئوی بهتر تبدیل می شوند.

بسته بندی

هنگامی که به دنبال رتبه بالاتر موتور جستجو هستید، کلمات کلیدی LSI می توانند یکی از نزدیک ترین متحدان شما باشند. کنار گذاشتن آنها از ترکیب بازاریابی محتوای شما می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد. درک LSI آسان است حتی اگر از یک پیشینه فنی نباشید. شما باید از امروز شروع به استفاده از کلمات کلیدی LSI کنید. امیدواریم این راهنمای دقیق به شما کمک کند تا در مورد آن بیشتر بدانید. اگر هنوز شک دارید یا به کمک بیشتری نیاز دارید، نظرات خود را در بخش نظرات بیان کنید. بهترین موفقیت برای تحقیق و توسعه استراتژی کلمات کلیدی LSI.

به دنبال تسلط بر مهارت های تحقیق کلمات کلیدی خود هستید؟ در اینجا راهنمای تحقیق کلمات کلیدی پیشرفته ما است تا به شما کمک کند فرآیند تحقیق کلمه کلیدی را عمیقاً درک کنید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا