استراتژی بازاریابی دیجیتالی

استراتژی بازاریابی دیجیتال

مقدمه:

استراتژی بازاریابی دیجیتال که بسیار کاربردی است و همچنین دانستن استراتژی دیجیتال مارکتینگ تاثیر زیادی بر تبلیغات آنلاین دارد. در این مقاله قصد داریم یک استراتژی بسیار کاربردی در دیجیتال مارکتینگ را شرح دهیم و نحوه ایجاد یک استراتژی دیجیتال جامع را توضیح دهیم.

هیچ مشکلی در گنجاندن بازاریابی دیجیتال در تدوین استراتژی بازاریابی کسب و کار شما وجود ندارد. به این ترتیب می توانید مشتریان و مشاغلی را که همیشه آنلاین هستند جذب کنید.

این چشم انداز می تواند سرعت شما را با گسترش کسب و کارتان چندین برابر کند. امروزه دیجیتال مارکتینگ به روش های مختلفی انجام می شود. چگونه می خواهید استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را ایجاد، تنظیم و حفظ کنید؟

استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به طور خلاصه: استراتژی بازاریابی دیجیتال مجموعه ای از مراحل است که به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می کند. اصطلاح “استراتژی” ترسناک به نظر می رسد، اما تاثیر استراتژی دیجیتالی مناسب، برای تجارت شگفت انگیز است.

به بیان ساده، استراتژی یک برنامه عملیاتی دستیابی به یک یا چند هدف مطلوب است. برای مثال، هدف اصلی شما ممکن است افزایش ۲۵ درصدی مخاطبان نسبت به سال گذشته باشد.

بسته به مقیاس کسب و کار شما، استراتژی بازاریابی شما ممکن است شامل چندین هدف و بخش مختلف باشد، اما نگاهی ساده به استراتژی به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید.

با وجود ساده سازی استراتژی، بدون شک می توانید به یک ساختار دشوار دست پیدا کنید. ابتدا، می‌خواهیم ببینیم کمپین بازاریابی دیجیتال چیست و سپس به ۷ استراتژی بازاریابی که برای استراتژی بازاریابی دیجیتال شما مؤثرتر هستند، نگاهی می‌اندازیم.

کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست؟

توجه داشته باشید که استراتژی بازاریابی دیجیتال نباید مانند کمپین های دیجیتال مارکتینگ باشد، اما چگونه می توانیم بین آنها تمایز قائل شویم؟


همانطور که قبلا ذکر شد، استراتژی دیجیتال مجموعه ای از اقدامات است که به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی خود کمک می کند. کمپین های دیجیتال مارکتینگ مانند بلوک های سازنده یا مجموعه ای از اقدامات در استراتژی شما هستند که شما را به هدف خود سوق می دهد.


به عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که کمپینی راه اندازی کنید تا برخی از محتوای مهم خود را در توییتر به اشتراک بگذارید تا از طریق این کانال به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

این کمپین بخشی از استراتژی شما برای ایجاد مخاطب بیشتر است.
به خاطر داشته باشید که اگر یک کمپین چندین سال طول بکشد، یک استراتژی نیست، بلکه یک تاکتیک در کنار سایر کمپین ها برای ایجاد استراتژی شما است.

چگونه یک استراتژی دیجیتال جامع ایجاد کنیم؟

سوله مشتریان خود را ایجاد کنید

برای هر استراتژی بازاریابی (آفلاین یا آنلاین) باید بدانید که برای چه کسی بازاریابی می کنید. بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ بر اساس شخصیت یا شخصیت مشتری است و اولین گام در ایجاد استراتژی شخصی سازی مشتری است.

شخصیت خریدار مشتریان ایده آل شما را نشان می دهد. شما می توانید با تحقیق، نظرسنجی و مصاحبه با مخاطبان هدف خود به این مهم دست یابید. بسیار مهم است که این اطلاعات را به طور واقعی بدست آوریم.

اگر می خواهید مقاله ای در باره طراحی پرسونای مشتریان یا پرسونای خریدار مطالعه فرمایید روی لینک کلیک کنید.

برای ایجاد تصویری از شخصیت خود، درباره ترکیبی از مشتریان، مشتریان احتمالی و افرادی که خارج از لیست مخاطبین شما هستند و با مخاطبان هدف شما همسو هستند، تحقیق کنید.


اما چه نوع اطلاعاتی را باید از شخصیت مشتریان خود جمع آوری کنید و به شخصی که استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را اجرا می کند، منتقل کنید؟ برا استفاده از این استراتژی کمی جامع شناسی (دموگرافیک) نیاز دارید.

برای مطالعه مقاله درباره دموگرافیک یا جمعیت شناسی کلیک کنید

محل

با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب مانند گوگل آنالیتیکس می توانید متوجه شوید که ترافیک وب سایت شما از کجا می آید.

سن

بسته به کسب و کار شما، سن مخاطب شما ممکن است مرتبط باشد یا نباشد. بهتر است این داده ها را جمع آوری کنید و روندها را در پایگاه های داده مشتریان شناسایی کنید.

درآمد

بهتر است در مصاحبه حضوری اطلاعات حساسی مانند درآمد شخصی را بخواهید و برخی ممکن است تمایلی به به اشتراک گذاشتن چنین اطلاعاتی از طریق فرم نداشته باشند.

عنوان شغلی

عنوان شغلی می تواند به شما یک ایده کلی از مشتریانتان بدهد و بیشتر در مورد شرکت های بازاریابی B2B است.

اطلاعات کیفی (روانشناسی)

اهداف

ممکن است از قبل، بسته به نیاز به خدمات یا محصولات خود، ایده خوبی از اهداف خود داشته باشید. با این حال، بهتر است با مشتریان، کارشناسان فروش داخلی و نمایندگان خدمات مشتری صحبت کنید تا مفروضات خود را تأیید کنید.

چالش ها

دوباره با مشتریان، فروشندگان و نمایندگان خدمات مشتری تماس بگیرید تا مشکلات رایج با مخاطبان خود را بیابید.

سرگرمی ها و علایق

با مشتریان و افرادی که با مخاطبان هدف شما در ارتباط هستند صحبت کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک برند مد هستید، باید بدانید که آیا مخاطبان شما به تناسب اندام و تناسب اندام علاقه دارند، تا بتوانید محتوای آینده خود را پیاده سازی کنید.

اولویت های

با مشتریان و مخاطبان هدف خود درباره کسب و کار خود بیشتر بدانید. به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت نرم‌افزاری B2B هستید، دانستن اینکه مخاطبان شما احتمالاً برای پشتیبانی مشتری بالاتر از قیمت‌های رقابتی ارزش قائل هستند، می‌تواند ارزشمند باشد.


این اطلاعات را دریافت کنید و یک یا چند کارمند مانند بازاریابی مولر (تصویر زیر) ایجاد کنید و مطمئن شوید که آنها هسته اصلی استراتژی بازاریابی دیجیتال هستند.

اهداف و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مورد نیاز خود را شناسایی کنید

اهداف بازاریابی شما باید با اهداف تجاری شما همسو باشد. به عنوان مثال، اگر هدف کسب و کار شما افزایش 20 درصدی درآمد است یا هدف شما به عنوان یک بازاریاب ممکن است افزایش 50 درصدی پیشرو یا مخاطبان خود از طریق وب سایت باشد تا شرکت شما موفق تر شود.


هدف شما هر چه که باشد، به جای اینکه بتوانید آن را اندازه گیری کنید (مثلاً داشتن ابزار دیجیتال مارکتینگ مناسب) باید بدانید که چگونه آن را اندازه گیری کنید.

چگونه اثربخشی استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را اندازه گیری می کنید؟ پاسخ به این سوال برای همه متفاوت است، بسته به هدف شما، اما ضروری است که مطمئن شوید کار شما درست است.

زیرا این معیارها به شما کمک می کند تا استراتژی های آینده خود را شکل دهید. می توانید از افزونه Reporting در HubSpot برای دریافت تمام اطلاعات بازاریابی و فروش مورد نیاز خود استفاده کنید.

کانال های بازاریابی دیجیتال خود را ارزیابی کنید.

هنگامی که کانال های بازاریابی دیجیتال و دارایی های خود را برای گنجاندن در استراتژی خود در نظر می گیرید، بهتر است ابتدا تصویر بزرگتر را در نظر بگیرید زیرا این کار از غرق شدن شما جلوگیری می کند.

می‌توانید دارایی‌ها و دارایی‌های دیجیتال خود را با استفاده از چارچوب‌های «رسانه‌ای که مالک آن هستید»، «رسانه‌ای که به دست آورده‌اید» و «رسانه‌ای که برای آن پرداخت کرده‌اید» تقسیم‌بندی کنید.

رسانه شما شامل تمام رسانه های متعلق به برند یا شرکت شما است، از جمله وب سایت، نمایه های شبکه های اجتماعی، محتوا یا تصاویر وبلاگ.

رسانه های شما آنهایی هستند که کسب و کار شما کنترل کاملی بر آنها دارد. همچنین می‌تواند شامل برخی از محتوای خارج از وب‌سایت شما باشد، مانند وبلاگی که در رسانه منتشر می‌کنید.

رسانه کسب شده یا اکتسابی (رسانه کسب شده)

رسانه های کسب شده به بازاریابی دهان به دهان اطلاق می شود که افراد شما را در کانال های مختلف بدون پرداخت پول به شما تبلیغ می کند. مانند محتوای خود در سایر وب سایت ها، کارهای روابط عمومی یا روابط عمومی، یا بازخوردهایی که از تجربه مشتری دریافت می کنید. شما می توانید با نام بردن از نام خود در یک مجله یا با انتشار محتوای خود برای مشتریان یا دریافت دیدگاه مثبت، یک رسانه به دست آورید.

رسانه پولی یا رسانه پولی

رسانه هایی که باید برای تبلیغات هزینه کنیم. شرکت ها یا سازمان ها برای جذب مشتریان به کسب و کار خود به رسانه ها پول می دهند. اینها شامل محتوایی مانند Google AdSense، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات همتا به همتا یا نیترو (مانند پست‌های حمایت‌شده در وب‌سایت‌های دیگر) و هر رسانه دیگری است که برای برند نیاز به پرداخت هزینه دارد.


فهرستی از این رسانه ها را در یک اکسل طبقه بندی کنید تا تصویر واضحی از رسانه های موجود، رسانه های به دست آمده و رسانه هایی که باید برای آن هزینه کنید داشته باشید.


استراتژی بازاریابی دیجیتالممکن است ترکیبی از کانال های مختلف داشته باشید و اگر همه آنها با هم کار کنند، به دستیابی به اهداف خود کمک کنید.

به عنوان مثال، ممکن است بخشی از محتوای شما در صفحه فرود یک وب سایت باشد. برای رشد مخاطبان خود از طریق محتوا، باید تمام تلاش خود را برای ایجاد محتوای جذاب به کار بگیرید تا بتوان آن را با سایر افراد در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. انجام این کار باعث افزایش ترافیک می شود.


برای موفقیت آن را در صفحه فیس بوک خود قرار دهید، اما برای دیده شدن بیشتر هزینه کنید.
درست مثل این است که 3 نفر با هم کار کنند تا به هدفشان برسند. البته استفاده از سه نفر اجباری نیست. اگر در رسانه‌ای که دارید و رسانه‌های کسب‌شده یا کسب‌شده موفق هستید، ممکن است دیگر نیازی به سرمایه‌گذاری در رسانه‌های پولی نداشته باشید. بهترین راه حل برای رسیدن به اهداف خود را ارزیابی کنید و سپس کانال های مناسب برای کسب و کار خود را اضافه کنید.


شما قبلاً می‌دانید که از چه چیزی استفاده می‌کنید، می‌توانید از همین حالا شروع کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزی را نگه دارید و حذف کنید.

تحقیق کنید و برای رسانه هایی که مالک آن هستید برنامه ریزی کنید

در قلب بازاریابی دیجیتال رسانه ای است که متعلق به شماست و تقریبا همیشه محتوا را تشکیل می دهد. هر پیامی که برند شما منتشر می کند می تواند به صورت عمومی به عنوان محتوا طبقه بندی شود.

مانند صفحه ای از سایت شما، توضیحات محصول، پست های وبلاگ، کتاب های الکترونیکی، اطلاعات اینفوگرافیک یا پست های شبکه های اجتماعی. بنابراین می توان گفت که تولید محتوای منحصر به فرد و با کیفیت به شما کمک می کند تا بازدیدکنندگان سایت خود را به سرنخ و مشتری تبدیل کنید و به بهبود برندینگ شما کمک می کند.

همچنین می توانید رتبه خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید.
برای ساختن استراتژی بازاریابی دیجیتال خود، تصمیم بگیرید که چه محتوایی به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند. اگر هدف شما افزایش 50 درصدی در تعداد افرادی است که از طریق وب سایت به شما مراجعه می کنند، بعید است که بخواهید صفحه ای درباره ما در استراتژی شما گنجانده شود.


اگر کتاب الکترونیکی تهیه کرده اید و در وب سایت خود قرار داده اید و اطلاعات مشتری را از طریق فرمی دریافت کرده اید، کتاب خود را ارسال کنید، احتمالاً مخاطبان بیشتری خواهید داشت. در زیر خلاصه ای از فرآیندی است که از طریق آن می توان از محتوا برای دستیابی به اهداف بازاریابی دیجیتال خود استفاده کرد.

محتوای موجود خود را بررسی کنید.

محتوای موجود خود را فهرست کنید و هر کدام را بر اساس آنچه که برای اهداف شما بهترین است رتبه بندی کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما تولید سرنخ است، محتوایی را که بیشترین سرنخ را برای سایت شما دارد رتبه بندی کنید.


ممکن است یک پست وبلاگ خاص، یک کتاب الکترونیکی یا حتی یک صفحه خاص در وب سایت شما وجود داشته باشد که سرنخ های بیشتری را جذب کرده باشد.
ایده در اینجا این است که آنچه را که در حال حاضر کار می کند کار کنید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

چت ها را در محتوای موجود خود شناسایی کنید

بر اساس شخصیت خریدار، می توانید هر چت را در محتوا شناسایی کنید.
اگر یک مدرسه تدریس ریاضی دارید و در مورد شخصیت مخاطب خود تحقیق کرده اید، متوجه شده اید که بزرگترین چالش شما پیدا کردن راهی برای ایجاد اشتیاق به مطالعه است. اما شما هم هیچ محتوایی روی آن ندارید، بنابراین شروع به تولید محتوای جالب می کنید.


یا شاید با بررسی محتوای موجود، متوجه شوید که کتاب های الکترونیکی می توانند تأثیر زیادی بر روی مخاطبان شما داشته باشند و مخاطبان زیادی را به مشتری تبدیل کنند (حتی بیشتر از میزبانی یک وبینار).

بهتر از مورد مدرسه ریاضی شما ممکن است در نهایت تصمیم بگیرید که یک کتاب الکترونیکی در مورد “چگونه پرشورتر مطالعه کنیم؟” اضافه کنید. انجام دادن. این می تواند به مخاطبی منجر شود که چنین چالشی داشته باشد.

یک طرح محتوا ایجاد کنید

بر اساس یافته‌های خود و چت‌هایی که شناسایی کرده‌اید، یک برنامه محتوایی ایجاد کنید که حاوی محتوای مورد نیاز برای رسیدن به اهدافتان باشد. این طرح باید شامل موارد زیر باشد:

  • عنوان
  • قالب
  • هدف
  • کانال های تبلیغاتی
  • چرا چنین محتوایی ایجاد می کنید
  • سطح اولویت (برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی بیشترین هیجان را به شما می دهد)

تحقیق و برنامه ریزی برای رسانه های اکتسابی یا کسب شده

ارزیابی رسانه‌ای که قبلاً به دست آورده‌اید می‌تواند به شما کمک کند روی کدام رسانه تمرکز کنید. ببینید ترافیک و مخاطبان شما از کجا می آیند. به این ترتیب می توانید رسانه های به دست آمده خود را رتبه بندی کنید.
می توانید از ابزارهایی مانند Google Analytics اطلاعات دریافت کنید.

ممکن است متوجه شوید که یک مقاله تخصصی مرتبط با صنعت شما می تواند ترافیک زیادی را به وب سایت شما وارد کند یا لینکدین جایی است که اکثر افراد محتوای شما را به اشتراک می گذارند. این به نوبه خود باعث ترافیک زیادی می شود.


ایده این است که بتوانید تصویری از رسانه های به دست آمده ایجاد کنید و داده های مهمی را به دست آورید تا به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کند. با این حال، اگر چیز جدیدی وجود دارد که قبلاً امتحان نکرده اید، حتماً آن را امتحان کنید.

بررسی و برنامه ریزی رسانه های پولی

این فرآیند شامل بسیاری از فرآیندهای مشابه است: برای انجام این کار، باید رسانه های پولی خود را در هر پلتفرم به طور جداگانه ارزیابی کنید (مانند Google Ades، فیس بوک ، توییتر و غیره). شما باید بدانید چه چیزی می تواند به شما در دستیابی به اهداف فعلی کمک کند.


اگر پول زیادی را برای AdWords خرج می‌کنید و نتایج مورد انتظارتان را نمی‌بینید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که رویکرد خود را اصلاح کنید یا کاملاً کنار بگذارید و روی پلتفرم دیگری تمرکز کنید که به نظر می‌رسد نتایج بهتری ارائه می‌کند. می خواهد برود.
در پایان فرآیند، باید ایده روشنی از رسانه ای که می خواهید استفاده کنید یا از استراتژی خود حذف کنید، داشته باشید.

همه موارد را جمع آوری کنید

شما برنامه ریزی و تحقیق خود را انجام می دهید و در نهایت، دیدی جامع از عناصر استراتژی بازاریابی دیجیتال خود دریافت می کنید . تنها چیزی که در پایان باید داشته باشید این است:

  1. نمایه شفاف پرسونای مخاطب
  2. یک یا چند هدف بازاریابی خاص
  3. فهرستی از رسانه های اکتسابی و پولی موجود
  4. رسانه های موجود، اکتسابی و پولی را مرور کنید
  5. برنامه های تولید محتوا برای حال و آینده ایجاد کنید
  6. اکنون زمان ترکیب همه اینها برای ایجاد یک سند استراتژی واحد است. بیایید به تعریف استراتژی بازاریابی دیجیتال برگردیم: مجموعه ای از اقدامات که به شما کمک می کند تا به اهداف خود در بازاریابی آنلاین برسید.

نتیجه:

هر شرکتی که یک وب سایت دارد، تجزیه و تحلیل خواهد داشت، اما بسیاری از مدیران ارشد مطمئن نیستند که تیم آنها زمان لازم را برای بررسی و اقدام در مورد آنها ندارند.

هنگامی که یک استراتژی به شما امکان می دهد اصول اولیه را به درستی دریافت کنید، می توانید به سمت بهبود مستمر جنبه های کلیدی مانند بازاریابی جستجو، تجربه کاربر سایت، ایمیل و بازاریابی رسانه های اجتماعی پیشرفت کنید. بنابراین این 10 مشکل اصلی ما است که می توان با یک استراتژی سنجیده از آنها اجتناب کرد.

نکته اصلی هر کمپین یا تاکتیک دیجیتال مارکتینگ این است که با هدف اصلی خود همسو بمانید، نه فقط محصولتان. روی مزایا تمرکز کنید، به نیازهای واقعی مشتری توجه کنید و درک کنید که چه چیزی باعث می‌شود که آنها را تیک بزنید.

همچنین، در صدر روندهای اجتماعی باشید که بر جمعیت‌شناسی مختلف تأثیر می‌گذارند. به یاد داشته باشید که وظیفه شما این است که مشتری را «دنبال کنید» و نه برعکس.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا