آموزش الگوریتم مام گوگل Google Multitask Unified Model (MUM)

الگوریتم Google Multitask Unified Model (MUM) یک فناوری جدید برای پاسخ دادن به سؤالات پیچیده در هوش مصنوعی است، زمانی که شما به دنبال پاسخ یک پرسش هستید الگوریتم MUM اولین گام برای ترکیب و همگرایی حسهای (بینایی، شنوایی و کلامی) را بر میدارد. الگوریتم مام قادر به یادگیری هشت کار مختلف به طور همزمان است:

لازم به ذکر است شرکت گوگل استفاده از فناوری Multitask Unified Model (MUM) را برای رتبه بندی وب سایتها را تایید نکرده است

sakhtesite
  • الگوریتم mum می‌تواند اشیاء را در تصاویر تشخیص دهد، و شرح کاملتری از تصویر به شما ارائه دهد
  • الگوریتم مام میتواند گفتار را تشخیص دهد و بین چهار جفت زبان ترجمه ارائه دهد.

هیچ اختراع یا مقاله تحقیقاتی با نام تجاری MUM دقیقاً وجود ندارد. ولی مقالات تحقیقاتی وجود دارد که مشکلات مشابهی را که MUM با استفاده از راه حل های Multitask و Unified Model حل می کند، مورد بحث قرار می دهد.

الگوریتم Google MUM (مام گوگل) نقطه عطفی تازه برای درک اطلاعات هوش مصنوعی.

طراحی سایت

یک ارائه قابل توجه برای Google MUM، الگوریتم جستجوی جدیدی که توسط جستجو (Search) استفاده می‌شود و همانطور که Pandu Nayak توضیح می‌دهد، « نقطه عطف جدیدی از هوش مصنوعی » را برای درک اطلاعات نشان می‌دهد که هزاران بار قدرتمند تر از الگوریتم گوگل برت (BERT) میباشد.

الگوریتم گوگل مام (Google MUM) چیست؟

این الگوریتم Multitask Unified Model نامیده می شود که به اختصار MUM نامگذاری شد و همچنین فناوری جدیدی است که توسط گوگل برای رفع پیچیده ترین نیازهای کاربران موتورهای جستجو توسعه یافته است، به لطف درک بیشتر و بهتر از زبان که امکان ارائه پاسخ های دقیق تر و مفیدتر را به پرس و جوها فراهم می کند.

الگوریتم Google MUM هزار برابر قدرتمندتر از الگوریتم Google BERT

ساخت سایت

طبق گفته‌های شرکت گوگل جستجو در نسخه جدید و مورد انتظار Google I/O ، MUM “در معماری ترانسفورماتور، درست مانند BERT ساخته شده است ، اما 1000 برابر قدرتمندتر است”. نایاک بر ویژگی‌های نوآورانه این فناوری هوش مصنوعی تأکید می‌کند که می‌تواند به کاهش مراحل دریافت پاسخ به سؤالات پیچیده در موتور جستجو کمک کند.

طبق گفته‌های شرکت گوگل جستجو در نسخه جدید و مورد انتظار الگوریتم MUM ” و هوش مصنوعی گوگل در معماری ترانسفورماتور دقیقا مانند BERT ساخته شده است، اما 1000 برابر قدرتمندتر است”. نایاک بر ویژگی‌های نوآورانه این فناوری هوش مصنوعی تأکید می‌کند که می‌تواند به کاهش مراحل دریافت پاسخ به سؤالات پیچیده در موتور جستجو کمک کند.

او می گوید: الگوریتم «MUM نه تنها زبان را می فهمد، بلکه آن را تولید می کند ». این الگوریتم برای درک 75 زبان مختلف آموزش دیده است و بسیاری از فعالیت های مختلف را به طور همزمان انجام می دهد و به او اجازه می دهد تا درک کامل تری از اطلاعات و دانش جهان نسبت به مدل های قبلی ایجاد کند. علاوه بر این، الگوریتم “MUM چند وجهی است ، بنابراین شامل اطلاعات از طریق متن و تصاویر می شود و در آینده می تواند به حالت های مختلف مانند ویدئو و صدا گسترش یابد”.

ویژگی های الگوریتم Google MUM

مدل یکپارچه چندوظیفه ای و هم چندوجهی است: این بدان معناست که می تواند اطلاعات را به روش های جدید برای کاربران به هم متصل کند و همچنین اطلاعات فرمت های مختلف مانند صفحات وب، تصاویر و غیره را به طور همزمان درک کند.

این نشان‌دهنده یک تکامل خارق‌العاده همان الگوریتم BERT است – که کمتر از دو سال پیش به‌عنوان «بزرگ‌ترین پیشرفت در پنج سال گذشته اش و یکی از بزرگترین جهش‌ها به جلو در تاریخ تحقیقات» معرفی شد زیرا حاوی « هزار برابر تعداد آن » است. گره ها، یا نقاط تصمیم گیری در یک شبکه عصبی که پروژه آن بر اساس اتصالات عصبی در مغز انسان است» و «با استفاده از داده های اسکن شده از وب باز، حذف محتوای با کیفیت پایین آموزش داده شده است». 

زبان می تواند مانع مهمی برای دسترسی به اطلاعات باشد. MUM این پتانسیل را دارد که با انتقال دانش از طریق زبان‌ها، این مرزها را بشکند ، زیرا می‌تواند از منابعی که به زبانی که ما تحقیق را با آن نوشته‌ایم نوشته نشده‌اند، بیاموزد و به دریافت این اطلاعات کمک کند.

ویژگی درباره این نتیجه در گوگل

همه اینها به نیاز ارائه اطلاعات مفید، معتبر و قابل اعتماد پاسخ می دهد که به کاربران امکان می دهد “مستقیماً اعتبار منابع را در جستجوی Google ارزیابی کنند” و “جزئیات یک وب سایت را قبل از بازدید از آن، از جمله توضیحات آن، زمانی که برای اولین بار ایندکس شده است، مطالعه کنند” اگر اتصال به سایت امن باشد.

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا