فاوایکون favicon

فاوآیکون چیست؟ favicon

فاویکون یک نماد کوچک 16×16 پیکسلی است که به عنوان برند برای وب سایت شما عمل می کند. هدف اصلی آن این است که به بازدیدکنندگان کمک کند تا زمانی که چندین برگه باز دارند، صفحه شما را راحت تر پیدا کنند.

به دلیل اندازه کوچک، فاویکون ها به عنوان تصاویر ساده یا یک تا سه کاراکتر متن بهترین عملکرد را دارند. فاویکون ها نباید با لوگو اشتباه گرفته شوند، اما گاهی اوقات یکسان هستند. به دلیل اندازه و وضوح کوچک آن، فاویکون ممکن است نیاز به اندازه کوچکتر یا بخشی از لوگوی اصلی یک شرکت داشته باشد.

کجا می توانید فاوایکون (favicon) را ببینید؟

فاوایکون ها در کنار هر چیزی که وب سایت شما را شناسایی می کند یافت می شود. این شامل نشانک‌ها، برگه‌ها، برنامه‌های نوار ابزار، نتایج تاریخچه و نوارهای جستجو می‌شود. به نمونه های تصویر زیر دقت کنید:

  • منوی کشویی نشانک ها
فاوآیکون چیست؟ favicon
فاوایکون ها در وبسایت
  • برگه های مرورگر
فاوآیکون چیست؟ favicon
فاوایکون ها در وبسایت
  • برنامه های نوار ابزار
فاوآیکون چیست؟ favicon
فاوایکون ها در وبسایت
  • منوی کشویی تاریخچه
فاوآیکون چیست؟ favicon
فاوایکون ها در وبسایت
  • تاریخچه مرورگر
فاوآیکون چیست؟ favicon
فاوایکون ها در وبسایت
  • نوار جستجو
فاوآیکون چیست؟ favicon
فاوایکون ها در وبسایت
  • توصیه های نوار جستجو
فاوآیکون چیست؟ favicon
فاوایکون ها در وبسایت

چرا فاوآیکون ها مهم هستند؟

ایجاد فاوایکون یک قدم کوچک اما مهم برای راه اندازی یک وب سایت تجاری است. این به سایت شما مشروعیت می بخشد و به تقویت برند آنلاین شما و همچنین اعتماد مصرف کنندگان بالقوه کمک می کند.

آنها یک نشانگر بصری فوری برای وب سایت هستند که امکان شناسایی آسان و سریع را برای کاربران وب فراهم می کند و همچنین همه اجزای مختلف مرورگر را در یک تجربه مرور با مارک تجاری یکپارچه می کند.

آیا فاوایکون ها برای سئو مهم هستند؟

فاویکون ها مستقیماً مسئول بهینه سازی موتورهای جستجوی شما نیستند، اما به طور غیرمستقیم مسئول هستند و ابزار مهمی برای بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو هستند. در زیر چند نمونه از اینکه چگونه داشتن فاویکون می تواند به سئوی شما کمک کند آورده شده است:

وب سایت های کاربر پسند منجر به افزایش استفاده می شود:

داشتن یک وب سایت کاربر پسند به طور غیر مستقیم رتبه شما را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد. وجود فاویکون قابل مشاهده در برگه‌های مرورگر، نشانک‌ها، بایگانی‌های تاریخچه و غیره به کاربران شما کمک می‌کند تا در وقت خود صرفه‌جویی کنند و به آنها اجازه می‌دهد تا وب‌سایت شما را بدون مشکل شناسایی و مرور کنند، بنابراین احتمال تعامل کاربر با وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد.

این امر زمان صرف شده و تعامل با وب سایت شما را بهبود می بخشد به این معنی که نگاه های بیشتری به وب سایت شما برای مدت طولانی تر خواهد بود و در نتیجه سئوی شما را بهبود می بخشد.

نشانک ها:

فاویکون به شما مزیتی نسبت به وب سایت هایی می دهد که از آن استفاده نمی کنند. مرورگر کروم توسط Google سیگنال‌های رتبه‌بندی جستجوی خاصی را برای وب‌سایت‌های نشانک‌گذاری شده در وب کسر می‌کند.

اگر فاویکون در وب سایت خود ندارید، ممکن است شانس بوکمارک شدن در مرورگر کروم را از دست بدهید و به طور غیرمستقیم یکی از سیگنال های رتبه بندی جستجو را از دست بدهید.

همچنین، بوکمارک شدن و سپس برجسته شدن بصری در آن لیست نشانک ها به دلیل فاویکون، وب سایت شما را در موقعیت بهتری برای بازدید مجدد توسط کاربران قرار می دهد. همه اینها باعث افزایش بازدید و سئو سایت شما می شود.

برندسازی و دیده شدن:

فاوآیکون یک نمایش بصری از وب سایت و کسب و کار شما است، بنابراین کاربران بر اساس فاویکون مورد استفاده شما با برند شما شناسایی می شوند. سئو همه چیز در مورد برندسازی و بازاریابی است و هر چه وب سایت شما بیشتر دیده شود، کاربران بیشتری روی وب سایت شما کلیک می کنند و به یاد می آورند که شما چه کسی هستید.

نحوه ایجاد بهترین فاوآیکون

هنگام ایجاد و طراحی فاویکون برای وب سایت خود باید موارد زیادی را در نظر گرفت. اگرچه کوچک و ساده است، اما می تواند (و باید) تأثیر زیادی داشته باشد.

مهم است که مطمئن شوید بهترین فاویکون ممکن را تولید می کنید، زیرا این همان چیزی است که کاربران برند شما را با آن شناسایی می کنند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام ایجاد فاویکون خود در نظر داشته باشید:

استفاده هوشمندانه از فضا:

فاویکون گاهی اوقات نمی تواند به سادگی یک نسخه کوچکتر از لوگوی شرکت شما باشد. باید به اندازه کلی فاویکون خود توجه کنید.

شما باید به 16px پایبند باشید زیرا این مورد برای همه مرورگرها قابل قبول است (اما می توانید نمونه های دیگری را در زیر بیابید).

سادگی:

اگرچه فاویکون چهره بصری برند شما است، اما شما می خواهید طراحی خود را تا حد امکان ساده نگه دارید. بهترین فاویکون ها ساده ترین هستند.

با توجه به اندازه کوچک فاویکون و سادگی اشکال استفاده شده، رنگ ها برای جلب نظر مصرف کنندگان بالقوه و برجسته شدن بسیار حیاتی هستند. جزئیات بیش از حد باعث می شود Favicon درهم و برهم به نظر برسد.

هویت نام تجاری:

فاویکون شما نماد بصری برند شما است، بنابراین باید به صورت بصری به کاربران بگوید که کسب و کار شما چه چیزی را نشان می دهد.

این بلافاصله به آنها می گوید که نام تجاری شما در مورد چیست و چه کاری انجام می دهد. اگرچه انجام این کار با چنین طراحی کوچک و ساده بسیار سخت است، اما سعی کنید خلاق باشید.

مثال‌های زیر قدرت فاویکون‌های کوچک و خلاقانه را نشان می‌دهند. در نگاه اول می توانید فوراً متوجه شوید که نام تجاری در مورد چیست و چه چیزی را نشان می دهد:

فاویکون یوتیوب
فاویکون واتساپ

                     

به اختصار:

یافتن تصویری عالی ممکن است برای کاری که کسب و کار شما انجام می دهد عملی نباشد. یک راه حل رایج برای این کار استفاده از حرف اول نام کسب و کار یا نام های اختصاری است. همچنین می توانید از مخفف نام شرکت خود استفاده کنید. با برخی از انواع مختلف بازی کنید و یکی را انتخاب کنید که برای شما بهتر است:

فاویکون فیس بوک
فاویکون NBC
فاویکون ویکی پدیا
فاویکون بی بی سی

هماهنگی رنگ:

انتخاب رنگ نیز باید وارد عمل شود. رنگ های متضاد تشخیص اشکال و نقطه کانونی فاویکون را برای چشم آسان می کند.

با توجه به ماهیت کوچک فاویکون ها، باید شرکت خود را به وضوح به کاربر نشان دهید و استفاده از رنگ می تواند حیاتی باشد. به خاطر داشته باشید که همه مرورگرها کمی متفاوت هستند. به عنوان مثال، برخی دارای پس‌زمینه خاکستری، سیاه یا سفید هستند که Favicon شما روی آن قرار می‌گیرد.

چه اندازه هایی برای فاوآیکون در هر مرورگر مورد نیاز است؟

همانطور که در بالا گفته شد، 16px به طور کلی توصیه می شود زیرا می تواند در همه مرورگرها استفاده شود، اما اگر می خواهید برای هر استفاده ممکن یک فاویکون ایجاد کنید، راهنمای زیر را دنبال کنید:

16 پیکسل: برای استفاده عمومی در همه مرورگرها، می تواند در نمای نوار آدرس، برگه ها یا نشانک ها نمایش داده شود.
24 پیکسل: سایت پین شده در اینترنت اکسپلورر 9
32 پیکسل : صفحه برگه جدید در اینترنت اکسپلورر، دکمه نوار وظیفه در ویندوز 7+ و نوار کناری «بعداً بخوانید» سافاری
57 پیکسل: صفحه اصلی استاندارد iOS (iPod Touch، نسل اول آیفون تا 3G)
72 پیکسل: نماد صفحه اصلی iPad
96 پیکسل: فاویکون مورد استفاده پلتفرم Google TV
114 پیکسل: نماد صفحه اصلی iPhone 4+ (دو برابر اندازه استاندارد برای صفحه نمایش شبکیه چشم)
128 پیکسل: فروشگاه وب کروم
195 پیکسل: شماره گیری سریع اپرا

از چه فرمت هایی برای فاویکون استفاده کنم؟

برخلاف گذشته که فاویکون باید در قالب ویندوز ICO باشد، اکنون چند گزینه قالب بندی مختلف وجود دارد. در زیر نگاهی عمیق تر به هر یک آورده شده است:

ICO ویندوز : ICO تا حد زیادی گسترده ترین فایل پشتیبانی شده است. مزایای ICO این است که می تواند دارای رزولوشن های متعدد و عمق بیت باشد که بسیار خوب کار می کند و به ویژه برای ویندوز مفید است.

ICO همچنین یک نماد 32 پیکسلی را ارائه می دهد که برای نوار وظیفه اینترنت اکسپلورر ویندوز 7 مفید است. همچنین این تنها قالبی است که از عنصر استفاده نمی کند.
PNG: فرمت PNG به دلایل مختلف مفید است. برای ایجاد یک فایل PNG به ابزار خاصی نیاز ندارید و آن را بسیار کاربر پسند می کند.

این کوچکترین اندازه فایل ممکن را به ما می دهد و از شفافیت آلفا پشتیبانی می کند. با این حال، یکی از معایب بزرگ این سبک این است که اینترنت اکسپلورر از فایل PNG پشتیبانی نمی کند. فقط از فایل های ICO پشتیبانی می کند.
SVG: این فرمت قابل استفاده است و توسط مرورگرهای Opera پشتیبانی می شود.
GIF: این فرمت هیچ مزیتی خارج از استفاده در مرورگرهای قدیمی ندارد. در حالی که آنها توجه بیشتری را به کاربران جلب می کنند، آنها همچنین تمایل به تحریک دارند و اتفاق نظر کلی این است که آنها به هیچ وجه مزیتی ندارند.
JPG: اگرچه می توان از این فرمت استفاده کرد، اما رایج نیست و کیفیت وضوح به خوبی PNG را ارائه نمی دهد. علاوه بر این، به دلیل اندازه کوچک فاویکون، JPEG تمام مزایای خود را از دست می دهد.


APNG: این یک نسخه متحرک از PNG است و در حالی که ممکن است توسط فایرفاکس و اپرا پشتیبانی شود، مشکلاتی مشابه با GIF متحرک دارد و حواس کاربران را در حین تماشای رابط آنها پرت می کند.

چگونه یک فاویکون به وردپرس خود اضافه کنیم

برای اینکه بتوانید فاویکون را به سایت وردپرس خود اضافه کنید، به Appearance > Customize بروید یا اگر از نسخه فارسی استفاده میکنید از منو نمایش به سفارشی سازی بروید :

سپس به منوی واقع در نوار کناری سمت چپ بروید. شناسه سایت را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید :

بخش Site Icon جایی است که می توانید تصویر خود را انتخاب کنید و فاویکون مورد نظر خود را اضافه کنید تا نمایش داده شود:

اگر طرح زمینه به شما اجازه نمی دهد که فاویکون خود را در تنظیمات سفارشی سازی تم آپلود کنید، می توانید از یک تولید کننده فاویکون واقعی استفاده کنید و در افزونه Insert Header & Footer آپلود کنید .

شما باید روی Select your Favicon picture کلیک کنید :

فاویکون خود را در رسانه وردپرس آپلود کنید تا بتوانید یک URL برای فاویکون خود ایجاد کنید. گزینه دوم را انتخاب کرده و URL خود را در کادر قرار دهید. روی Generate your Favicons and HTML code کلیک کنید :

فاویکون واقعی یک کد HTML ایجاد می کند و می توانید کل کد را کپی کنید:

به افزونه Insert Headers and Footers در قسمت تنظیمات بروید و کد فاویکون HTML خود را در قسمت قرار دهید. روی ذخیره کلیک کنید :

چگونه یک فاویکون به Wix خود اضافه کنیم

با رفتن به مدیریت وب سایت > فاویکون ، می توانید فاویکون خود را در سایت Wix خود اضافه کنید :

روی دکمه آپلود فاویکون کلیک کنید و تصویر خود را انتخاب یا آپلود کنید. دکمه ذخیره وجود ندارد، اما مطمئن باشید فاویکون شما به طور خودکار توسط سیستم ذخیره می شود.

چگونه یک فاویکون به Shopify خود اضافه کنیم

برای افزودن فاویکون خود در سایت Shopify خود، باید به فروشگاه آنلاین خود بروید :

بر روی Customize کلیک کنید:

روی تنظیمات تم > فاویکون کلیک کنید :

می توانید یک تصویر از کتابخانه رسانه خود انتخاب کنید یا یک تصویر جدید آپلود کنید:

فاوایکون شاید تاثیر چندانی بر سئو نداشته باشد ولی کمک زیادی به سئو سایت شما میکند.

سئو سایت
Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا