سئو چیست

سئو چیست؟ چگونه کار میکند و چرا اهمیت دارد به زبان ساده

سئو چیست

سئو چیست؟ اگر در نظر داشته باشید که بیشتر صاحبان سایت نمی دانند بهینه سازی برای موتورهای جستجو چیست و شامل چه مواردی می شود، سؤال منصفانه ای است. (SEO) کوتاه شده عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است.

seo چیست؟

سئو چرا اهمیت دارد؟

سئو برای بهبود رتبه و جایگاه سایت شما در نتایج جستجو است. البته دقت داشته باشید این افزایش رتبه سایت تنها در بخش ارگانیک (غیر پولی) موتورهای جستجو اتفاق می افتد و موتورهای جستجو برای کسب درآمد از رقیبان شما پول دریافت میکنند و جایگاه رقبای شما را بالاتر از دیگران قرار میدهند.

سئو چیست و چه اهمیتی دارد
سئو سایت چیست و چرا اهمیت دارد

سئو چگونه کار میکند؟

در سخن نخست پاسخ داده ایم “سئو چیست؟” حال زمان آن رسیده است که بفهمیم موتورهای جستجو مانند گوگل واقعا چگونه کار می کنند؟

زمانی که شما عبارتی را گوگل میکنید (یا در هر موتور جستجوی دیگری) فرقی نمیکند ساختار همه آنها یکسان است. موتور جستجو از بین میلیاردها سایت در زمان بسیار کمی یک فهرست از سایتهای که به نظرش مناسب کار شما باشد را نمایش میدهد. آیا نتایج نمایش داده شده بر اساس یک الگو چیده میشود. این الگو وابسته به برنامه نویسی است که موتور جستجو را طراحی کرده است. بعضی از موتورهای جستجو الگوی بسیار خوبی و برخی الگو متوسطی درون خود دارند که محبوبترین آنها همان گوگل میباشد.

به طور خاص، گوگل فهرست “صدها میلیارد” صفحه خود را اسکن می کند تا مجموعه ای از نتایج جستجو را پیدا کند که به بهترین وجه برای شما مناسب باشد.

گوگل چگونه “بهترین” نتایج را تعیین می کند؟

اگرچه گوگل، عملکرد داخلی (الگو و الگوریتم‌های) خود را فاش نمی‌کند، اما می‌دانیم که رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها و صفحات بر اساس فاکتورهای است که برخی از آنها توسط سئوکار های حرفه ای در سراسر دنیا کشف و معرفی شده است و برخی توسط خود گوگل به صورت بیانیه رسمی بیان شده است.

سئو چگونه کار میکند

سئو چیست به زبان ساده

چنانچه عبارت «دستور پخت کیک شکلاتی» را جستجو کنید، قطعا دوست ندارید و نمی‌خواهید صفحه‌ای در مورد لاستیک‌های کامیون ببینید. به همین دلیل است که گوگل ابتدا به دنبال صفحاتی می گردد که ارتباط نزدیکی با کلمه ای که شما جستجو کردید داشته باشد.
با این حال، گوگل به سادگی «مرتبط ترین صفحات را در بالا» قرار نمی دهد. این به این دلیل است که هر عبارت جستجو دارای هزاران (یا حتی میلیون ها) صفحه مرتبط است. به عنوان مثال، عبارتی که ما جستجو نمودیم در 0.42 صدم ثانیه منجر به 3 میلیون 860 هزار نتیجه در گوگل شد که در تصویر نمایش داده ایم

سئو چیست به زبان ساده
سئو چیست به زبان ساده: نمایش عبارت جستجو شده در 0.42 صدم ثانیه



بنابراین، برای به دست آوردن نتایج، الگوریتم آنها بر سه عنصر دیگر متکی است.

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا