نمونه ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ Email Marketing

ایمیل مارکتینگ Email Marketing ، در اکثر زمینه‌ های خدماتی یا صنعتی، رقابت سنگینی برای فروش و جلب رضایت مشتری وجود دارد. به همین خاطر شرکت ‌ها به بازاریابی روی می ‌آورند. انواع و اقسام بازاریابی و مارکتینگ وجود دارد. رسانه‌ ها و فرصت‌ های فراوانی در طول چند سال اخیر برای پخش پیام به وجود آمده است. یکی از این رسانه ‌ها ایمیل و نامه‌های الکترونیکی است. ایمیل مارکتینگ یک بخش مهم از گسترش برند و افزایش فروش و درآمد است. اگر قدم‌ های درستی در این زمینه بردارید، می ‌توانید پتانسیل موجود را تبدیل به فروش کنید.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

مفهوم کلی ایمیل مارکتینگ ساده است. شما یک سری مشتری بالقوه و مشتریان فعلی را انتخاب می‌ کنید. سپس از طریق یک کمپین و کارزار دیجیتال که دارای استراتژی قوی است، ایمیل برای این افراد ارسال می ‌کنید. اگر استراتژی و کمپین شما جوابگو باشد، می‌ توانید پتانسیل را تبدیل به فروش کرده و همچنین خریدارانی که تنها یک بار از شما خرید کرده ‌اند را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید.

ابزارهای ایمیل مارکتینگ

تفاوت تبلیغات ایمیلی و بازاریابی ایمیلی چیست؟

بسیاری از ما، بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) و تبلیغات ایمیلی (Email Advertising) را به صورت مترادف به کار می ‌بریم.
اما بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ، بسیار گسترده‌ تر از تبلیغات ایمیلی است.
در تبلیغات ایمیلی، شما یک پیام تبلیغاتی مشخص دارید و می‌ خواهید آن را از طریق ایمیل، برای افراد زیادی ارسال کنید. در چنین شرایطی، حتی ممکن است اصول اخلاقی را زیر پا بگذارید و با خرید یک بانک ایمیل، این کار را انجام دهید.

اما وقتی از بازاریابی ایمیلی حرف می‌زنیم، منظورمان ارتباط بلندمدت و دو سویه با مشتریان بالقوه و بالفعل است. این ارتباط، با مجوز مشتری آغاز شده و با رضایت او ادامه پیدا می‌ کند. ضمن این‌که پیام‌ هایی هم که رد و بدل می‌شوند، فراتر از پیام‌های تبلیغاتی هستند.

تاریخچه ایمیل مارکتینگ

گری توئرک اولین کسی است که ۴۱ سال پیش توانست ایمیلی را به صورت انبوه برای ۴۰۰ نفر از مشتریان سازمان تجهیزات دیجیتال (DEC) ارسال کند و فروش ۱۳ میلیون دلاری را رقم بزند. بعد از این اتفاق او را پدر اسپم دنیا نامیدند. اما خود او معتقد بود چون ایمیلش را به صورت هدفمند برای مخاطبان هدف ارسال کرده است باید لقب پدر ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی دنیا را به او بدهند.

حد فاصل سال‌ های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ با فراگیر شدن استفاده از اینترنت، سبک زندگی و کاری مردم دستخوش تغییرات زیادی شد. در همین راستا Hotmail به عنوان اولین سرویس ایمیل تحت وب فعالیت خود را به صورت رایگان شروع کرد تا بازاریابت بتوانند از ظرفیت‌های آن در راستای بازاریابی استفاده کنند و هزینه‌های بازاریابی مستقیم حضوری یا تلفنی را کاهش دهند.همه چیز از سال ۲۰۰۰ به بعد شروع شد

تا قبل از سال ۲۰۰۳ مشکلات زیادی برای ارسال ایمیل انبوه وجود داشت تا اینکه در این قانون ارسال اسپم تصویب شد. در این قانون ما به نوان دریافت کنندگان ایمیل‌های تجاری می‌توانستیم مشخص کنیم که فرستنده ایمیل فقط یک بار بتواند برای ما پیام تبلیغاتی بفرستد.
اما در سال ۲۰۰۴ با قانون SPF یا قانون خط مشی فرستنده، جنگ بازاریابی ایمیلی وارد فاز جدیدی شد. در سیستم تأیید اعتباری ارائه شده که بعد از تایید IP ارسال کننده پیام‌های اسپم دیگر به او ارسال چنین پیامی داده نمی‌شود. به همین دلیل برای ارسال انبوه ایمیل‌های حاوی پیام‌های تبلیغاتی، اسپم و ویروسی از فرستندگان مختلف افزایش چشمگیری پیدا کرد.

اما باتوجه به حساسیت موضوع و برای جلوگیری از آزار مخاطبان، کمپانی‌ هایی چون AOL، یاهو و Hotmail به ارائه‌کننده اجازه می‌دادند بازخورد خود نسبت به اسپم بودن پیام‌ها را ارسال کند تا بتوانند از ارسال ایمیل‌های غیرمرتبط و تبلیغاتی جلوگیری کنند.

مزایای ایمیل مارکتینگ

بازگشت سرمایه

به زبان ساده ROI یعنی چه مقدار پول به ازای هر ريالی که یک شرکت خرج می ‌کند به جیب آن شرکت باز می ‌گردد. بازگشت سرمایه ‌ی ایمیل مارکتینگ را می ‌توان به طور دقیق محاسبه کرد و ثابت شده است اگر بازاریابی ایمیلی به درستی انجام شود، این بازگشت سرمایه بسیار بالا خواهد بود. در سال‌ های اخیر Email Marketing به عنوان مؤثرترین تاکتیک بازاریابی آنلاین شناخته شده است. در چارت زیر به نقل از سایت Marketingschools، مقایسه‌ ای بین بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ و چند نوع بازاریابی محبوب در دنیا در سال 2016 ارائه شده است.

ارزان و سریع

ایمیل مارکتینگ به طور قابل توجهی نسبت به روش‌های دیگر بازاریابی ارزان‌تر و سریع‌تر است. در ساده‌ترین حالتِ ایمیل مارکتینگ، به یک لیست و یک آدرس ایمیل نیاز است.

انعطاف پذیری

همانطور که پیش‌تر هم گفتیم، ایمیل مارکتینگ هیچ محدودیتی ندارد. هر نوع محتوایی را می‌توان از طریق ایمیل ارسال کرد: متن، عکس، ویدئو، فایل و لینک. شما هر نوع زنگ، سوت و علامت خطری که بخواهید را می‌توانید ضمیمه ایمیل کرده و کمپین Email Marketing خود را اجرا کنید.

رفتار مصرف کننده

با پیشرفت تکنولوژی، فراهم کنندگان سرویس ‌های ایمیل (ESPs) به راحتی می‌توانند اطلاعاتی در مورد رفتار گیرنده‎ ی ایمیل به فرستنده بدهند. در نتیجه، سازمان ‌ها و شرکت‌ هایی که در حجم بالا ایمیل مارکتینگ انجام می ‌دهند می‌توانند با خرید این سرویس ‌ها از رفتار حجم کثیری از مصرف‌کنندگان نسبت به بازاریابی ایمیلی خود مطلع شده و از آن بهره گیرند.

هدف‌گیری مستقیم

مسئول ایمیل مارکتینگ این امکان را دارند که پیغام هدف ‌گیری شده و حتی پیام‌ های شخصی ‌سازی شده برای افراد مختلف بفرستند. به عنوان مثال اگر خانمی از یک برند کفش در گذشته خرید کرده باشد، بازاریاب با توجه به اینکه از علاقه آن خانم به آن برند کفش مطلع است، می ‌تواند یک ایمیل حاوی بن خرید برای او بفرستد. این در حالی است که بیشتر کانال‌ های بازاریابی، به صورت مکرر محتوای تبلیغاتی خود را به جامعه‌ای ارائه می‌کنند که درصد بالایی از آنها، هیچ علاقه‌ای به محصول پیشنهادی ندارند.

بستر آزمایش محتوا

از Email Marketing می‌ توان به عنوان یک روش مقرون ‌به ‌صرفه برای تست محتواهای مختلف استفاده کرد و از داده‌ی تست شده از طریق ایمیل مارکتینگ در کانال ‌های دیگر بازاریابی بهره برد.

ضرورت

این که برای ثبت نام و وارد شدن به هر شبکه اجتماعی به یک آدرس ایمیل نیاز است این حقیقت را در ذهن شما نمایان نمی ‌سازد که حتی در همین لحظه هم به ازای هر فرد حداقل یک آدرس ایمیل وجود دارد! مردم حتی در شلوغ‌ ترین روزها که وقت سر زدن به شبکه‌های اجتماعی خود را هم ندارند ایمیل خود را چک می‌کنند، پس می‌توان گفت ایمیل مارکتینگ از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هم می‌تواند مؤثرتر باشد، البته به شرط استفاده صحیح!

ارتباط موضوعی در ایمیل مارکتینگ

قابلیت Opt-In کردن ایمیل (کاربران با مشترک شدن یا Subscribe در یک سرویس انتخاب می‌کنند که روی موضوعات مورد علاقه خود ایمیل دریافت کنند) به بازاریابان ایمیلی این امکان را داده است که پیغام مرتبط، شخصی‌ سازی شده به کاربران علاقمند به یک موضوع بفرستند.

طراحی ایمیل مارکتینگ

معایب ایمیل مارکتینگ

درست است که بازاریابی مزایای زیادی دارد، اما هیچ سیستمی بدون عیب و نقص وجود ندارد و به همین دلیل ایمیل مارکتینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این قسمت به چند مشکل این سیستم خواهیم پرداخت.

  • اسپم : اگر نتوانید به درستی مخاطبان خود را هدف قرار دهید یا ایمیل شما کاملا حاوی محتوای تبلیغاتی باشد، در نتیجه ممکن است دریافت ‌کنندگان پیام‌ های شما را پاک کرده یا آنها را به عنوان اسپم معرفی کنند. باید آنقدر حواس ‌تان را جمع کنید که‌ نه‌ تنها بتوانید مخاطب درستی پیدا کنید، بلکه با ارائه محتوای درست و اصولی از اسپم شدن ایمیل ‌تان جلوگیری کرده و CTR بالایی بگیرید.
  • ایمیل ‌های ارسال نشده : اگر از سرویس‌ های ارسال ایمیل استفاده می ‌کنید، ممکن است گاهی پیام شما به مقصد نرسد. ضمن اینکه اگر از عباراتی چون «رایگان»، «حتما کلیک کنید» و… استفاده کنید، باید انتظار اسپم‌ شدن یا نرسیدن ایمیل به دست مخاطبان را نیز داشته باشید.
  • مشکلات طراحی : یکی از معایب استفاده از ایمیل مارکتینگ این است که محتوای پیام شما باید در هر دستگاهی به درستی نشان داده شود و همین موضوع برخی را مجاب می‌کند که فقط از پیام متنی در بازاریابی ایمیلی خود استفاده کنند که واقعا جذاب نیست. طراحی یکی ایمیل و جذاب و حرفه‌ای که در تمامی نمایشگرها به درستی نشان داده شود واقعا کار سختی است.

چه موقع از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

ایمیل مارکتینگ کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد و به دلایل مختلفی می‌ توانید از آن استفاده کنید. اما این روزها در یک سری موارد مشخص بیشتر از بازاریابی ایمیلی استفاده می‌شود که به بررسی آنها می‌ پردازیم. البته باید این نکته را یادآوری کنیم که بازاریابی ایمیلی به معنای فروش مستقیم محصول از طریق ایمیل نیست.

خوشامد گویی به کاربران جدید در ایمیل مارکتینگ

اولین و ساده‌ ترین کاربرد ایمیل این است که بعد از عضویت یک کاربر جدید در سایت یا خبرنامه بخواهید به او خوشامد بگویید و از اینکه همراه شماست تشکر کنید. ضمن اینکه می ‌توانید اطلاعات ورود، دسترسی به بخش‌ های خاص یا راه‌های ارتباطی دیگر را نیز برای او بفرستید.

خبرنامه ایمیلی

بسیاری از کاربران در ازای دریافت یک هدیه رایگان یا محتوای منظم و تخصصی حاضرند ایمیل‌ شان را در اختیار شما قرار دهند. شما نیز می‌ توانید از این فرصت به خوبی استفاده کنید و رابطه ‌تان را با آنها قوی ‌تر کرده و آن را حفظ کنید. علاوه بر این می ‌توانید برای مخاطبان خبرنامه ایمیل ‌های منظمی را بفرستید که در آنها از متن، طرح، عکس، ویدیو و… استفاده کرده‌ اید.

اطلاع‌رسانی درباره محصول یا خدمت جدید

اگر قرار است به‌زودی محصول یا خدمت جدیدی را ارائه دهید، می ‌توانید از مدتی قبل با استفاده از ایمیل مارکتینگ این خبر را اطلاع ‌رسانی کنید تا مخاطبان شما در جریان قرار بگیرند.

ارسال اطلاعات خرید

یکی از مهمترین زمان‌ هایی که می ‌توانید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید موقعی است که بعد از خرید رسید، فاکتور و جزئیات خرید را برای مشتری ایمیل می‌کنید. ضمن اینکه در صورت نیاز می‌توانید لینک فایل‌های دانلودی را نیز برای او بفرستید. اگر هوشمند باشید می‌توانید در ایمیل خود پیشنهادات خرید جدید یا مرتبط با خرید فعلی نیز قرار دهید.

پیشنهادات ویژه در ایمیل مارکتینگ

اگر برای مدت زمان مشخص تخفیف یا پیشنهادات ویژه‌ ای در نظر گرفته‌ اید یا در حال اجرای کمپین‌ تبلیغاتی خاصی هستید، می‌توانید از ایمیل مارکتینگ برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان استفاده کنید. این کار کمک می ‌کند تا تقریبا بیشتر مخاطبان در جریان قرار بگیرند. ضمن اینکه می‌ توانید آخرین فرصت استفاده از این شرایط ویژه را نیز به اطلاع مشتریان برسانید.

اطلاع‌رسانی رویدادها

ممکن است رویداد خاصی برگزار شود که مربوط به کسب و کار شماست یا در آن حضور دارید. خیلی راحت و سریع با استفاده از ایمیل مارکتینگ می ‌توانید مخاطبان را در جریان رویداد بگذارید و حتی از آنها دعوت کنید.

استراتژی های ایمیل مارکتینگ

استراتژی ‌های ایمیل مارکتینگ بخشی از استراتژی کلان شما برای بازاریابی دیجیتال است. ضمناً 8 استراتژی‌ زیر به شما کمک می‌ کند تا محصولات و خدمات خود را از کانال ارتباطی ایمیل ، به فروش برسانید و نرخ بازگشت سرمایه خود را به حداکثر حالت ممکن ارتقا دهید.

شخصی سازی ایمیل ها

متاسفانه اکثر مدیران دیجیتال مارکتینگ و کارشناسان ایمیل مارکتینگ تصور می کنند که شخصی سازی ایمیل یعنی استفاده از نام مخاطب ولی متاسفانه همیشه افرادی پیدا می‌ شوند که از بهترین امکانات ، بدترین استفاده را می‌ کنند. در این میان اسپمرها و کلاه‌برداران فضای مجازی به قدری از این مدل استفاده کرده اند که متاسفانه نه تنها جذابیت خود را برای گیرنده‌ ها از دست داده بلکه زمانی که نام خود را در تیتر ، یا ابتدای نوشته در بدنه اصلی ایمیل می ‌بینند ، ممکن است برای اولین بار به آن اعتماد نکنند.

عنصری که باعث می گردد ایمیل مارکتینگ بسیار موثر باشد ، عنصر ارتباط است. ولی باید به این موضوع فکر کنید که آیا در اولین مرتبه گیرنده ایمیل به شما اعتماد می‌کند ؟ اصلاً در اولین برخورد آیا گیرنده شما را می‌‍ شناسد یا می‌داند که در چه خصوصی می‌خواهید با او در ارتباط باشید؟

وقتی که شما با ذکر نام گیرنده می ‌خواهید به زور با او صمیمی شوید ، مطمئن باشید که دیگر این موضوع موثر نخواهد بود ، چه بسا باعث شود مخاطب از اینکه شما اطلاعاتی از وی دارید کمی آزرده و ناراحت و نگران شود که این موضوع بر تجربه وی تاثیر بزرگی خواهد گذاشت.

روش های شخصی سازی ایمیل مارکتینگ

  • گیرنده بتواند در خصوص موضوعاتی که می ‌خواهد از شما ایمیل دریافت کند را مشخص کند. بدین ترتیب گیرنده می داند که موضوعات متفرقه برای وی ارسال نخواهد شد و به همین دلیل احتمال بالارفتن نرخ گشودن ایمیل ها بالاتر خواهد رفت.
  • گیرنده بتواند تعدد دریافت ایمیل از شما در بازه های زمانی مشخص را تعیین کند. یعنی گیرنده مشخص کند که هر هفته ، هر ماه ، هر روز یا هر فصل به صورت مشخص چه تعدادی از شما ایمیل دریافت خواهد کرد.
  • از نام افراد در ابتدای بدنه ایمیل یا در تیتر در مرتبه نخست اصلاً استفاده نکنید. و سعی کنید با استفاده از در نظر گرفتن امتیازاتی از مخاطب بخواهید تا نام خود را به شما اعلام کند و پس از آن می توانید در بدنه ایمیل از نام وی برای نزدیکی بیشتر استفاده کنید. ضمناً استفاده از نام افراد لزوماً شخصی سازی ایمیل برای وی نیست.

ایمیل مارکتینگ زمان خاصی ندارد!

اینکه ارسال ایمیل زمان خاصی ندارد لزوماً بدان معنا نیست که شما حق دارید در هر بازه زمانی و به تعداد نا‌معلوم برای مخاطبان ایمیل ارسال کنید.

در واقع منظور از این تیتر این است که ارسال ایمیل زمان خاصی ندارد. معمولاً افراد به ایمیل به چشم یک موضوع جدی تجاری نگاه می ‌کنند و در صورتی که تیتر ایمیل شما شبیه تیترهایی که اسپمر ها از آن استفاده می کنند نباشد ، احتمال زیاد آن را باز خواهد کرد و مطالعه خواهند نمود.

مطمئن باشید که هیچ ساعتی از شبانه روز به ساعت دیگری اولویت ندارد و خودتان را در فشار قرار ندهید که راس ساعت خاصی برای مخاطب ایمیل ارسال کنید.

تنها نکته همان است که در بخش قبلی نوشتم ، از مخاطب بخواهید بازه های زمانی و تعداد ایمیل دریافتی را مشخص کند و در این بازه برایش به تعداد دلخواهش ایمیل ارسال کنید.

اندازه عنوان ایمیل در ایمیل مارکتینگ

بر اساس تحقیقی که Adestra از بین ۹۰۰ میلیون ایمیل ارسالی و گزارشات مربوط به آن تهیه کرده است ، افزایش نرخ باز شدن ایمیل یا نرخ کلیک هیچ ربطی به طول تیتر و تعداد کاراکتر آن ندارد.

آنچه که در طراحی تیتر مهم است ، استفاده از متنی است که به درستی CTA یا فراخوان به عمل داشته باشد و بتواند در همان لحظه Engagement برای مخاطب ایجاد کند.
کافیست از یک کپی رایتر در این بخش استفاده کنید و اهدافتان از ارسال ایمیل و همچنین اهداف مارکتینگی خودتان از محتوای داخل ایمیل را برای وی بازگو کنید تا ایشان در تهیه متن مورد نیاز برای تیتر کمکتان کند.

پس لطفاً خام اطلاعاتی مثل این نشوید : ایمیل ‌هایی با تیتر کمتر از ۱۰ کاراکتر ، ۵۸% نرخ بازشدن ایمیل را تجربه می کنند. این آمار درست است ولی موضوع ربطی به تعداد کاراکتر ندارد به درخواست درست ارسال کننده در تیتر ربط دارد.

بهترین محتوا در ایمیل مارکتینگ

مخاطبان شما ، خیلی وقت ندارند و تمایلی هم به هزینه کردن ندارند. در تحقیقی که Bluewire Media از بین ۶۳۰۰ گیرنده ایمیل داشته ، متوجه شد که ایمیل هایی که یک ابزار خاص یا Template را به مشتری به صورت رایگان یا حداقل برای مدت رایگان هدیه می دهد ، نرخ کلیک و رجعت به سایت بالاتری را تجربه می کنند.

در کسب و کار خود بگردید و بهترین پیشنهادی که می توانید رایگان به مخاطب بدهید را پیدا کنید و آن را ارائه دهید.

تاثیر موبایل در ایمیل مارکتینگ

تقریباً نیمی از مخاطبین شما ، ایمیل های خود را با موبایل چک می کنند. این انتخاب شماست که دلتان می خواهد یک تصویر نه چندان دلچسب و ناخوانا برای مخاطبتان درست کنید که فرار کند یا اینکه به این موضوع توجه کنید و نرخ کلیک خود را تا دو برابر افزایش دهید.

برای اینکه ایمیل های خود را برای موبایل تنظیم کنید این پیشنهادات را از دست ندهید:

  • ایمیل های خود را به صورت تک ستونی تهیه کنید ، بدین ترتیب در موبایل بهتر دیده خواهد شد.
  • به سایز نوشته های خود توجه کنید و از فونتی استفاده کنید که در موبایل به خوبی دیده شود.
  • دقت کنید که بخشی از گیرنده ها از آیفون استفاده می کنند پس دکمه های خود را حداقل ۴۴ پیکسل در ۴۴ پیکسل در نظر بگیرید.
  • دکمه های call-to-action را طوری طراحی کنید که به راحتی در گوشی ها قابل لمس باشد. دقت کنید که اکثر افراد گوشی را در دست می گیرند و با انگشت شست خود متن را اسکرول می کنند ، پس دکمه های وسط راحت تر خورده خواهند شد.
دوره آموزش ایمیل مارکتینگ

فعال کردن اعضا

بر اساس تحقیقی در یکی از پلتفرم های ارسال ایمیل ، میانگین غیر فعال بودن اعضای لیست ایمیل مارکتینگ شما، حدود ۶۳% است. این یعنی حدود دو سوم و به نظر من عدد بزرگی است.

برای اینکه این درصد را کاهش دهید می بایست از کمپین‌های Re-Engagement استفاده کنید. به این منظور کافیست به موارد ذیل توجه کنید :

گیرنده ها از ایمیل های پیگیری یا یادآوری خوششان نمی آید. در واقع این مدل از ایمیل ها به آنها یادآوری می کند که تنبل هستند و این اصلاً تجربه خوبی ایجاد نمی کند. ایمیل هایی با تیتر : “۳۰ روز است که به ما سر نزده اید” می تواند به شدت تخریب تجربه مخاطب را در پی داشته باشد.

وقتی افرادی در لیست تان دارید که ایمیل ها را باز نمیکنند بهتر است برایشان پیشنهادات هیجان انگیز ارسال کنید. بدین ترتیب احتمال باز شدن ایمیل و افزایش نرخ مرتبط با آن به شدت انتظار می رود.
وقتی افرادی در لیست ایمیل خود دارید که ایمیل های شما را باز نمی کنند به این فکر کنید که شاید تیتر ایمیل های قبلی به اندازه کافی انگیزشی نبود ، به این فکر کنید که شاید این بخش از خدمات شما برایش مورد توجه نبوده است. لذا مدام پیشنهادات خود را تغییر دهید.

مخاطب را نخرید !

لیست هایی که برای ایمیل مارکتینگ در اختیارتان می گذارند یا بفروش می رسانند ، محض رضای خدا حتی به درد سطل آشغال هم نمی خورد.

دقت کنید که ایمیل فارغ از اینکه به پوشه اسپم برود یا اینکه در اینباکس مخاطب بنشیند اگر با اجازه گیرنده برایش ارسال نشود اسپم است. فقط یک اسپم که بزک شده.

کلید این معماً فقط و فقط در تولید محتواست. باید سعی کنید در زمینه تجاری خود ، محتواهای ارزشمند و با کیفیت تولید کنید. محتوای می تواند جذبه فوق العاده ای برای مخاطب ایجاد نماید و باعث شود خواننده بخواهد مطالب بیشتری در این خصوص دریافت نماید. اینجا درست جایگاهی است که می توانید از وی برای ثبت نام در خبرنامه شما درخواست کنید. فقط دقت کنید که شیوه درخواست شما بسیار مهم است. به موارد ذیل دقت کنید:

اگر محتوای خود را در قالب ebook تولید می کنید می توانید از مخاطب بخواهید تا ایمیل خود را وارد نماید و کتاب الکترونیکی را برایش ایمیل کنید. معمولاً این مدل تجربه بسیار خوبی در مخاطب ایجاد خواهد کرد و ایمیل شما برایش ارزشمندتر از حالت عادی خواهد بود.
سعی کنید در صورتی که مخاطب مطلب شما را در بلاگتان میخواند در صورتی که مدت زمان معقولی در صفحه شما بود برایش پاپ آپ ثبت نام در خبرنامه را نمایش دهید. سریع نمایش دادن پاپ آپ ، از engagement وی با محتوا جلوگیری می کند و باعث می شود ارتباط خوبی شکل نگیرد.

استفاده از محتوای تعاملی در ایمیل مارکتینگ

یکی از روش هایی که می تواند گیمیفیکیشن بسیار خوبی در متن ایمیل ایجاد نماید ، ایجاد محتوای تعاملی است.

در این شیوه می توانید سوالی را مطرح کنید و سه پاسخ برایش در نظر بگیرید که همانجا مخاطب بتواند مثل یک آزمون گزینه مورد نظر خودش را انتخاب کند. صحت پاسخ را همانجا برایش نمایش دهید. ضمناً می توانید در هر دو صورت درست یا غلط جواب دادن ، ایشان را به سمت توضیحی جامع در خصوص سوال پرسیده شده به سمت وب سایتتان هدایت کنید.

سرویس دهنده های ایمیل مارکتینگ در ایران

در دنیا سرویس‌ های ایمیل مارکتینگ معروفی چون میل چیمپ (mailchimp)، میلرلایت (mailerlite)، سندر (sender)، اوبر (Aweber)، سندپلاس (Sendplus)، سند این بلو (Sendinblue)، کانستنت کانتکت (Constant Contact)، و… فعالیت می‌کنند. اما به دلایل مختلفی چون تحریم‌ یا هزینه‌های بالا نمی‌توانیم به راحتی از آنها استفاده کنیم.
اما برای فرار از این مشکلات می‌توان سراغ بهترین سرویس دهنده های ایمیل مارکتینگ در ایران رفت که نام آنها در ادامه آورده شده است. در برخی پلن‌ها برای کسب و کارهای کوچک می‌توانید از سرویس‌های رایگان استفاده کنید. این سرویس‌ها برای کاربران ایرانی طراحی شده‌اند، خدمات و امکانات خوبی دارند و قیمت آنها نیز مناسب است.

  • میل چی
  • آونگ میل
  • پاکت
  • میل تاز
  • اینباکس
  • میلیجن
نمونه قالب ایمیل مارکتینگ

آمار جذاب ایمیل مارکتینگ

  1. ۷ میلیارد نفر در دنیا از ایمیل استفاده می کنند و این عدد به ۴.۱ میلیارد نفر در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید.
  2. حدود ۳۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ در ایمیل مارکتینگ هزینه شد است.
  3. ۵۹% از مارکتر ها می گویند ایمیل ، بزرگترین منبع باری افزایش ROI است.
  4. به ازای یک دلار هزینه در ایمیل مارکتینگ ، ۴۴ دلار به شما بر می گردد.
  5. ۷۲% از افراد تمایل دارند پیشنهادات ویژه و تخفیف ها را از طریق ایمیل دریافت کنند.
  6. ۷۰% از مارکتر ها می گویند اولین برنامه آتی آنها برای کسب و کارهای B2B افزایش کیفیت در محتوای ایمیل مارکتینگ است.
  7. ۷۴% از مارکتر ها می گویند ، شخصی سازی هدفمند ایمیل به آنها در ایجاد engagement در بین مخاطانشان کمک کرده.
  8. استفاده از ویدئو در بدنه ایمیل بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد نرخ کلیک را افزایش می دهد.
Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا