بک لینک خوب در مقابل بک لینک بد چه ویژگی هایی دارد؟

بک لینک های خوب در مقابل بک لینک های نا مناسب تاثیر چشم گیری در رتبه بندی سایت ایجاد می‌کنند. بک لینک ها یکی از اجزای متعدد استراتژی سئوی پشت صحنه هستند. آن ها در اصل پیوندهایی در یک سایت هستند که کاربران را به سایت دیگری هدایت می کنند. به بک لینک ها به عنوان یک زنجیره پیوسته فکر کنید که وب سایت ها را به یکدیگر پیوند می دهد. در طراحی سایت برخی از زنجیره ها محکم، قوی و قابل اعتماد هستند (بک لینک های خوب) و برخی دیگر زنگ زده، نادیده گرفته شده اند و کار خود را انجام نمی دهند (بک لینک های بد).

نقش بک لینک ها در استراتژی سئو
قبل از پرداختن به بک لینک ها، بیایید بین بک لینک ها و لینک های داخلی تفاوت قائل شویم. در حالی که هر دو شبیه به نظر می رسند و ارزش سئو قابل توجهی دارند، اما نقش های متفاوتی دارند. یک پیوند داخلی متن قابل کلیک (با نام مستعار یک هایپرلینک) در سایت شما است که به صفحه دیگری در سایت شما منتهی می شود. ما در پست وبلاگ قبلی خود به جزئیات بیشتری در مورد پیوندهای داخلی و قدرت سئوی شاداب آنها می پردازیم. (ببینید؟ من فقط یک لینک داخلی ایجاد کردم!)

بک لینک هاپرلینکی است که در سایت دیگری زندگی می کند و به سایت شما پیوند می دهد. WPBeginner اشاره می کند که بک لینک ها یکی از ابزارهای بسیاری هستند که توسط موتورهای جستجو برای محاسبه رتبه بندی نتایج جستجو استفاده می شود. (و همینطور، من یک بک لینک به سایت WPBeginner دادم!). به بک لینک ها به عنوان یک سر تایید از یک سایت به سایت دیگر فکر کنید. در صورت استفاده صحیح، بک لینک ها اعتبار سایت دیگری را تایید می کنند.

گوگل تقریباً دو دهه است که از بک لینک به عنوان سیگنال رتبه بندی برای جستجوی کلمات کلیدی استفاده می کند. گوگل واقعاً بین کیفیت و کمیت بک لینک ها تفاوتی قائل نشد تا اینکه به روز رسانی الگوریتم پنگوئن آنها در سال 2012 برای نظارت دقیق بر بک لینک ها و جلوگیری از تاکتیک های بک لینک سئو “کلاه سیاه” اسپم انجام شد. این به روز رسانی به دنیای سئو تصویر واضح تری از آنچه گوگل بک لینک های قانونی می داند که در واقع به اعتبار سایت ها می افزایند، داد. اکنون، قوی‌ترین بک لینک‌ها از منابع معتبر و شناخته شده، مانند بیانیه‌های خبری معتبر، سرمقاله‌های مورد اعتماد، مقالات خبری یا وبینارها می‌آیند.

به منظور ثبات، در ادامه این پست بر روی خط مشی بک لینک گوگل و نحوه تاثیرگذاری سایت ها در نتایج جستجوی گوگل تمرکز خواهیم کرد. از آنجایی که بک لینک ها می توانند تاثیر قابل توجهی بر رتبه بندی جستجو داشته باشند، ما قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چه چیزی بک لینک های قوی را از بک لینک های زنگ زده جدا می کند.

بک لینک خوب چیست؟
یک بک لینک خوب یک لینک خروجی مرتبط به یک سایت معتبر و معتبر است. به طور کلی، اگر یک سایت دارای بک لینک های قوی باشد، به عنوان قابل اعتماد در نظر گرفته می شود. گوگل این بک لینک ها را به عنوان راهی برای تایید اینکه سایت شما حاوی محتوای مفید و با کیفیت است می بیند.

از یک سایت معتبر می آید
قبلاً اشاره کردیم که یک بک لینک باید به یک سایت معتبر لینک دهد، اما این دقیقا به چه معناست؟ یک سایت معتبر محتوای قابل اعتماد و منبع خوبی ارائه می دهد که به طور مرتب به روز می شود. این یک متخصص در زمینه خود محسوب می شود. به عنوان مثال، خوانندگان علاقه مند به الزامات ساختمان های پایدار ممکن است چندین وبلاگ یا مقاله آنلاین در مورد این موضوع را مطالعه کنند، اما احتمالاً به سایت آژانس حفاظت از محیط زیست، epa.gov مراجعه می کنند تا مجدداً این اطلاعات را تأیید کنند و آن را به عنوان معتبرترین منبع در مورد این موضوع در نظر بگیرند. .

همه بک لینک های باکیفیت نباید از منبعی به نام EPA تهیه شوند، اما هنگام جستجو در سایت های معتبر، ویژگی های مشابه را در نظر داشته باشید.

Anchor Text خاص است
پیوند دادن به یک صفحه با متن لنگر واضح و مشخص یک پیروزی بزرگ برای کاربر و موتورهای جستجو است. انکر تکست مختصر به کاربران این ایده را می‌دهد که اگر بخواهند روی آن کلیک کنند، این پیوند به کجا می‌آورد، در حالی که موتورهای جستجو از کلمات کلیدی موجود در متن لنگر گفته شده برای کشف موضوع صفحه‌ای که در آن زندگی می‌کند استفاده می‌کنند.

بک لینک ها فقط برای اشغال فضا و به عنوان معیار سئو نیستند، بلکه باید تجربه خواننده را افزایش دهند. بک لینک ها باید با محتوایی که در آن قرار دارند مرتبط باشند و در واقع اطلاعات تکمیلی را ارائه دهند. از دیدگاه خواننده به آن فکر کنید – بک لینک ها اگر خوانندگان را به سایت های کاملاً نامرتبط می آورند ارزشی اضافه نمی کنند.

هدف گوگل ارائه محتوای مفید و غنی به کاربران است که به سوالات پاسخ می دهد. بک لینک های نامرتبط و حواس پرت کننده فقط مانع این کار می شوند. گوگل بک لینک های مرتبط را بسیار ارزشمندتر از بک لینک یک سایت تصادفی و نامرتبط می داند. یک سایت کلینیک پوست که به انجمن پرسش و پاسخ خودروهای دست دوم پیوند می دهد احتمالاً یک پرچم قرمز برای Google ارسال می کند (و همچنین خوانندگانی را که در حال مرور سایت هستند گیج می کند).

بک لینک بد چیست؟
اجازه ندهید کسی به شما بگوید بک لینک یک بک لینک خوب است. این به سادگی درست نیست از آنجایی که گوگل بیشتر بر کیفیت بر کمیت تمرکز می کند، آنها بک لینک ها را ردیابی و ارزیابی می کنند تا اقدامات بالقوه هرزنامه را علامت گذاری کنند.

در اینجا چند سرنخ وجود دارد که نشان می دهد بک لینک ممکن است زنگ زده و غیرقابل اعتماد باشد.

آنها از یک سایت می آیند
ضرب المثل معروف «تنوع چاشنی زندگی است»، ممکن است به بک لینک ها اشاره نداشته باشد، اما این عبارتی است که می توانیم در اینجا از آن استفاده کنیم. اگر یک سایت دارای تعداد زیادی بک لینک باشد، اما تقریباً همه آنها از یک سایت آمده باشند، برای گوگل هرزنامه به نظر می رسد. شما باید به طور فعال استراتژی ایجاد بک لینک های قوی از طیف وسیعی از سایت های مرتبط داشته باشید.

پنهان یا پرداخت شده است
بله، یک بک لینک مخفی اساساً همان چیزی است که به نظر می رسد – برای کاربر و گوگل نامرئی است. به نظر کلی می رسد، درست است؟ این است. بک لینکی که پنهان می شود – چه با دستکاری متن و رنگ های پس زمینه یا پنهان کردن پیوند در یک علامت نقطه گذاری – یک استراتژی سئو «کلاه سیاه» است که به وضوح بهترین شیوه های گوگل را به چالش می کشد.

 هستند زیرا برخی از روش های لینک های پولی قانونی تلقی می شوند. فقط به این دلیل که یک لینک برای آن پول پرداخت شده است، به طور خودکار به این معنی نیست که بد است. از آنجایی که این منطقه خاکستری است، باید روش های پولی را انتخاب کنید. اگر محتوای سایت مربوط به صنعت شما باشد، برای پرداخت فضای تبلیغاتی جریمه نخواهید شد. لیست های تجاری دایرکتوری پولی نیز تا زمانی که معتبر باشند خوب هستند.

منبع آن در نظرات انجمن هرزنامه است
این به اهمیت مرتبط بودن و مفید بودن بک لینک ها برای خوانندگان مربوط می شود. پیوند دادن به سایت خود از انجمن های بحث خارج از موضوع فقط به خاطر یک بک لینک مشکوک به نظر می رسد. مانند بسیاری از موارد در سئو، هدف از ارسال پیوند به انجمن ها ممکن است در ابتدا معتبر باشد، اما این استراتژی می تواند به راحتی از قابل اعتماد به هرزنامه تبدیل شود.

به دست آوردن بک لینک های خوب و حذف موارد بد
تبریک می‌گوییم، شما اکنون مسلح هستید و آماده هستید که بک لینک‌های خوب را از نه چندان خوب متمایز کنید! از آنجایی که ساخت لینک استراتژیک برای رتبه بندی جستجو بسیار موثر است، می تواند یکی از چالش برانگیزترین استراتژی های سئو باشد. اما خبر عالی – لازم نیست این کار را به تنهایی انجام دهید! نفوذ جستجو می تواند با ایجاد یک استراتژی بک لینک قوی مرتبط با کسب و کار شما، به افزایش اعتبار وب سایت شما کمک کند. طیف وسیعی از خدمات سئو ما همچنین می تواند به افزایش حضور آنلاین شما و توانایی دستیابی به مشتریان کمک کند. بیایید در مورد اینکه چگونه می توانیم به شما کمک کنیم صحبتی را شروع کنیم.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا