آیا مکان سرور میزبان تاثیری بر سئو دارد؟

آیا مکان سرور میزبان تاثیری بر سئو دارد؟

اکثر مردم پیشنهاد می کنند وب سایت خود را روی سروری که نزدیک به کاربرانشان قرار دارد انتخاب کنند، اما سوال اینجاست.

بهینه سازی سایت بسیار مهم است و تمام تلاش افرادی که با اینترنت سر و کار دارند این است که نکاتی را که ممکن است بر سئو سایت تاثیر بگذارد بررسی کنند تا بتوانند وب سایت را به بهترین شکل ممکن بهینه کنند. 

هنگام انتخاب یک سرور میزبان، موارد زیادی باید در نظر گرفته شود، از جمله قیمت آن، زیرا ممکن است سرورهای زیادی با قیمت یکسان وجود داشته باشد، پس از آن باید عوامل دیگری را برای بهترین انتخاب در نظر بگیرید.

مثال: موقعیت مکانی سرور سرور میزبان ممکن است در سئو تاثیرگذار باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. با این حال، ابتدا باید با میزبان سرور آشنا شویم. 

سرور میزبان چیست؟ 

سرور میزبان یک سرویس فناوری اطلاعات است که معمولاً توسط یک سرور واقع در مکان‌های جغرافیایی مختلف برای میزبانی یک سایت برای کاربران ارائه می‌شود. 

معمولا خدمات مختلفی توسط شرکت هاست و دامنه ها برای آن ارائه می شود. این سرویس ها سرعت، امنیت و منابع بهتری نسبت به هاست دارند، اما گران هستند و باید هزینه زیادی برای آنها بپردازید.

به طور کلی دو نوع سرور وجود دارد:

سرور مجازی و سرور اختصاصی

1- سرور اختصاصی:

سرور اختصاصی سروری است که دسترسی کاملاً اختصاصی به همه منابع را فراهم می‌کند و هیچ کاربر دیگری نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

 این نوع سرورها مزایای زیادی از جمله کنترل کامل منابع، دسترسی بهتر و غیره را دارند که همگی باعث تمایل کاربران به استفاده از این نوع سرورها می شود.

کاربران هنوز هم به این نکته توجه می کنند که به دلیل خاص بودن این سرور قیمت بالایی دارد که باعث می شود این نوع سرور برای سایت های کوچک غیرقابل استفاده باشد و فقط افرادی می توانند این نوع سرور را انتخاب کنند که کلاینت های زیادی دارند و منابع دارند.

 2- سرور مجازی: 

سرور مجازی سروری است که می تواند تعداد محدودی سایت را میزبانی کند و نسبت به سرور قبلی امکانات محدودتری را به کاربران ارائه می دهد. با این حال، نسبت به سرور های اختصاصی هزینه پایین تری دارد که به سایت های کوچکی که منابع مالی محدودتری دارند اجازه می دهد از این نوع سرور استفاده کنند.

مکان سرور میزبان تاثیری بر سئو دارد؟

مکان های میزبان سرور ممکن است بر سرعت وب سایت و در نتیجه سئوی سایت تأثیر بگذارد که در این مقاله با جزئیات بیشتر به آن اشاره خواهیم کرد. 

سرعت سایت:

یکی از مواردی که می تواند تحت تاثیر موقعیت سرور شما قرار گیرد سرعت سایت است که همانطور که به نظر می رسد هر چه کاربری که از سایت شما استفاده می کند به سرور شما نزدیکتر باشد وب سایت برای آنها سریعتر بارگذاری می شود.

 با توجه به این موضوع، به نظر می رسد بهتر است هاست سروری را انتخاب کنیم که به کاربران هدف ما نزدیکتر باشد تا کاربران بتوانند با سرعت بیشتری به وب سایت دسترسی پیدا کنند و تجربه کاربری مثبتی را به دست آورند که از طریق آن بارها و بارها همان سایت را برای رفع نیازهای خود انتخاب کنند. 

الگوریتم‌های موتورهای جستجو عوامل مختلفی را برای رتبه‌بندی یک سایت و رتبه‌بندی بر اساس آن بررسی می‌کنند، اما هنوز مشخص نیست که آیا الگوریتم‌ها و روبات‌ ها ی گوگل به آن توجه دارند یا خیر.

آیا هنوز شک دارید که هاست سرور برای رتبه بندی وب سایت ها تاثیر دارد یا نه؟ اما به طور کلی، شواهد قوی وجود دارد که نشان می دهد آدرس IP می تواند بر رتبه سایت تأثیر بگذارد.

اما سوال اصلی اینجاست که سایت با کاربرانی از سراسر دنیا چه باید بکند تا سرعت بارگذاری سایت آنها برای کاربران کند نشود؟

برای جلوگیری از چنین مواردی می توانند از CDN (شبکه تحویل محتوا) کمک بگیرند که در ادامه به آن می پردازیم.

 سایت با کاربرانی از سراسر جهان برای استفاده از سرور میزبانی کدام مکان های جغرافیایی را باید انتخاب کند؟

 بهترین انتخاب برای سایت هایی با کاربرانی از سراسر جهان، استفاده از سرورهای متعدد در مناطق جغرافیایی مختلف است.

علاوه بر این، برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن، چنین سایت هایی می توانند از شبکه تحویل محتوا کمک گرفته و رضایت کاربران را در سراسر جهان جلب کنند.

CDN چیست؟

 شبکه تحویل محتوا شامل سرورهایی است که در مکان‌های جغرافیایی مختلف قرار دارند. با توجه به اینکه کدام سرور به مکان بازدیدکنندگان سایت نزدیکتر است به درخواست ها پاسخ داده می شود.

 اطلاعات سایت از سروری نزدیکتر به موقعیت جغرافیایی کاربر به دست می آید. به این ترتیب سایت سریعتر بارگذاری می شود و کاربری که از سایت بازدید کرده است تجربه کاربری مثبتی کسب خواهد کرد.

 مزایای استفاده از شبکه تحویل محتوا چیست؟

سرعت یک وب سایت دارد تاثیر بسزایی در افزایش رتبه وب سایت و همچنین ترافیک ارگانیک بالا به وب سایت و در نهایت با قرار دادن سایت در بالای صفحه نتایج جستجو، ترافیک ارگانیک بیشتری به سایت جذب می شود، استفاده از Content Delivery Network سرعت یک سایت را افزایش می دهد، زیرا در صورت استفاده در این شبکه تمام فشار داده های وب سایت روی یک سرور نیست و چندین سرور یا شبکه به طور همزمان این کار را انجام می دهند، بنابراین با توجه به قابلیت تقسیم کار در CDN همه چیز سریعتر انجام می شود.

با استفاده از این نوع شبکه توزیع محتوا، امنیت سایت به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و همانطور که می دانید امنیت سایت عامل مهمی در جلب رضایت کاربران است و باعث اعتماد بیشتر کاربران به سایت می شود.

امنیت اینگونه شبکه ها به دلیل وجود فایروال قوی در آنها بسیار قوی است که می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی حملات به سایت شما را شناسایی کرده و بلافاصله آنها را از بین ببرد و در نهایت به سایت شما آسیبی وارد نشود.

با استفاده از چنین شبکه هایی می توانید از پهنای باند بیشتری بهره مند شوید. هزینه ها را می توان با استفاده از CDN کاهش داد زیرا شبکه به صورت مشترک کار می کند و بسیاری از بازدیدکنندگان می توانند به طور همزمان از آن استفاده کنند و نیازی به صرف هزینه زیادی برای تهیه سرور اختصاصی ندارند که می تواند کمک زیادی به شما کند زیرا به شما امکان نمی دهد پول زیادی خرج کنید شبکه تحویل محتوا به راحتی قابل نصب است.

نکات مهم:

 در گذشته به نظر می رسید که موقعیت جغرافیایی سرور هاستینگ داشته باشد تاثیر بیشتر بر سئوی سایت و سایت‌هایی که از سرورهای میزبانی در موقعیت‌های جغرافیایی بیشتر از کاربران استفاده می‌کردند، در رتبه‌های پایین‌تری قرار گرفتند، اما امروزه به دلیل وجود شبکه تحویل محتوا، الگوریتم‌ها و ربات‌ها کمتر به موقعیت جغرافیایی میزبان سرورها توجه می‌کنند و بر کیفیت در سایت و رضایت کاربر تمرکز کرده‌اند. علاوه بر این، گوگل سعی دارد به طور کلی به هاست سرور توجهی نداشته باشد تا این عامل در رتبه بندی سایت بی تاثیر باشد و الگوریتم های خود را به گونه ای به روز کند که به موارد دیگر اهمیت بیشتری بدهد. راه‌های مختلفی برای فهمیدن اینکه مالک سایت کجا را هدف قرار می‌دهد وجود دارد، یکی از آنها الگوریتم‌های Google است، یکی از عواملی که از طریق آن الگوریتم‌های Google می‌توانند موقعیت جغرافیایی کاربران هدف را دریابند، زبان سایت است، به عنوان مثال، اگر سایت به زبان آلمانی نوشته شده است، به احتمال زیاد سایت کاربران آلمانی را هدف قرار داده است. موارد زیر نیز می تواند منطقه جغرافیایی کاربران هدف را نشان دهد: دامنه سطح بالای کد کشور یک دامنه اینترنتی سطح بالا است که عموماً برای یک کشور استفاده یا رزرو شده است که منطقه جغرافیایی هدف را نشان می دهد. URL یکی از عواملی است که می توانید از این طریق از آن کمک بگیرید. اطلاعات اولیه سایت مانند پیشوند و آدرس محلی که از طریق آن می توانید از موقعیت جغرافیایی مطلع شوید. 

واحد پولی که در سایت استفاده می شود به دلیل خاص بودن می تواند موقعیت جغرافیایی کاربر مورد نظر را نیز شناسایی کند. آخرین کلمه: به طور کلی، می‌توان گفت که سایت‌های میزبان سرور دارای بهینه‌سازی اثر در سایت هستند. اما آنها تأثیر زیادی روی آن ندارند.

 در نتیجه امروزه موتور جستجوی گوگل سعی می کند زیاد به این فاکتور توجه نکند و به چیزهای دیگر توجه کند، بنابراین باید همین کار را انجام دهید و به عواملی که باعث افزایش رتبه سایت در صفحه نتایج جستجو می شود توجه بیشتری داشته باشید. در این مقاله به آن اشاره کردیم، باید در انتخاب کلمات کلیدی، عنوان مناسب، توضیحات متا، لینک سازی صحیح و اخلاقی، به روز رسانی مداوم و غیره دقت کافی داشته باشید که می تواند برای موفقیت یک سایت و رفع مشکل انجام شود. تاثیر میزبانی سرور بر روی سئو سایت، می توانید از Content Delivery Network استفاده کنید که در این مقاله سعی کردیم به مزایای استفاده از این نوع شبکه برای سایت اشاره کنیم.

بهترین شرکت سئو سایتبهترین شرکت سئو سایت در اصفهانقیمت طراحی سایتقیمت ساخت سایت فروشگاهی
طراحی سایت در مشهدطراحی سایت تخصصی در تهرانطراحی سایت ورزشیطراحی سایت فروشگاهی
آموزش افزونه یا پلاگینطراحی سایت در اصفهانطراحی سایت وکلاسرور مجازی و اختصاصی

CDN چیست؟

CDN به چه معناست؟

content delivery network

content delivery network چیست؟
4.9/5 - (8 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا