آموزش الگوریتم پنگوئن

آموزش الگوریتم پنگوئن گوگل + تاثیر آن بر سئو سایت

به دنبال الگوریتم پاندا، به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن گوگل توسط گوگل به عنوان تلاشی جدید برای پاداش دادن به وب‌سایت‌های با کیفیت بالا و کاهش حضور صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) وب‌سایت‌هایی که درگیر طرح‌های پیوند دستکاری و پر کردن کلمات کلیدی بودند، اعلام شد.

عرضه اولیه الگوریتم Google Penguin بر 3.1 درصد از جستجوهای موتور جستجوی زبان انگلیسی تأثیر گذاشت. بین سال‌های 2012 و 2016، این فیلتر از طریق 10 به‌روزرسانی مستند انجام شد که در طول زمان تکامل یافت و بر درک جامعه SEO از شیوه‌های مشکل‌ساز الگوریتم پنگوئن تأثیر گذاشت. از اوایل سال 2017، الگوریتم پنگوئن اکنون بخشی از الگوریتم اصلی گوگل است.

الگوریتم پنگوئن دو روش خاص را هدف قرار داد:

الگورتم الگوریتم پنگوئن مجموعه کار های یک وب سایت را برای توسعه مانند: خرید بک لینک‌ ها از وب‌ سایت‌ های بی‌کیفیت، مرتبط و یا نامرتبط، ایجاد تصویری مصنوعی از محبوبیت و تلاش برای دستکاری و دور زدن گوگل برای کسب رتبه‌های بالاتر را نظارت میکند.

برای مثال، یک شرکت سئو در تهران می‌تواند انجمن‌های اینترنتی را با نظرات هرزنامه‌ای پر کند که به خود به عنوان «بهترین شرکت سئو در تهران» پیوند می‌خورد، و به دروغ ظاهر مربوط به این پیوندهای غیرطبیعی را افزایش می‌دهد و یا، ممکن است همان شرکت هزینه کند تا پیوندهایی با خواندن «بهترین شرکت سئو در تهران» در مقاله شخص ثالث نامربوط در مورد نظافت سگ ظاهر شود. محتوایی که هیچ ارتباطی با موضوع ندارد.

پر کردن کلمات کلیدی پر کردن یک صفحه وب با تعداد زیادی از کلمات کلیدی یا تکرار کلمات کلیدی در تلاش برای دستکاری رتبه از طریق ظاهر مربوط به عبارات جستجوی خاص. به عنوان مثال، تکرار غیر طبیعی کلمات کلیدی در یک صفحه مشخص ممکن است به صورت زیر باشد:

یک شرکت قفل سازی در اصفهان را در نظر بگیرید، که ساکنان اصفهان زمانی که به یک قفل ساز نیاز دارند اعتماد می کنند تا به سرعت به آنها در رفع نیاز های قفل سازی کمک کند.”

یا، قفل ساز فرضی در دنور ممکن است بلوک بزرگی از نام شهرها را در یکی از صفحات وب سایت خود بچسباند، مانند: ما به اصفهان، تهران، کرمان، شیراز، مشهد، کرج، اهواز، مازندران، گرگان، گیلان، سیستان و بلوچستان، همدان، قم، اراک، وغیره

از کجا بفهمیم الگوریتم به سایت شما آسیب وارد کرده؟

الگوریتم پنگوئن
ضربه الگوریتم پنگوئن به سایت ما


اول از همه مهم است که بین الگوریتم الگوریتم پنگوئن و جریمه دستی گوگل برای پیوند های غیرطبیعی تفاوت قائل شویم. به طور خلاصه، الگوریتم پنگوئن یک فیلتر فهرست گوگل است که برای همه وب سایت ها قابل اعمال است، در حالی که یک جریمه دستی برای یک وب سایت خاص اعمال شده که Google تشخیص داده این وبسایت دارای هرزنامه است.

این جریمه‌های دستی ممکن است نتیجه گزارش یک وب‌سایت خاص توسط کاربران Google برای هرزنامه باشد، و همچنین حدس زده می‌شود که Google ممکن است به صورت دستی برخی از صنایع (مانند شرکت‌های وام پرداختی ) را بیشتر از سایرین (مانند نانوایی‌های کیک کوچک) نظارت کند.

اگر تجزیه و تحلیل وب سایت شما کاهش رتبه بندی یا ترافیک را در تاریخی مرتبط با به روز رسانی الگوریتم پنگوئن نشان دهد ، ممکن است تحت تأثیر این فیلتر قرار گرفته باشید.

مطمئن شوید که نوسانات ترافیکی مورد انتظار ناشی از پدیده‌هایی مانند فصلی بودن (مثلاً مزرعه درخت کریسمس در آوریل) را رد کرده‌اید، و به دقت ارزیابی کنید که آیا بهینه‌سازی کلمه کلیدی یا شیوه‌های پیوند شما توسط Google هرزنامه تلقی می‌شود و سایت شما را در برابر به‌روزرسانی آسیب‌پذیر می‌کند. مثل الگوریتم الگوریتم پنگوئن

نحوه بهبود وب سایت خود از الگوریتم پنگوئن

برخلاف جریمه پیوند دستی، که باید پس از تمیز کردن خانه، درخواست بازنگری را برای Google ارسال کنید، چنین درخواستی برای لغو جریمه الگوریتم پنگوئن ارائه نمی کنید.

در عوض، اقدام برای رفع مشکلات اغلب دفعه بعد که Googlebot برای خزیدن در سایت شما می آید، “بخشش” را به همراه خواهد داشت. این مراحل بازیابی عبارتند از:

حذف هر گونه پیوند غیرطبیعی که بر روی وبسایت خود، از جمله پیوندهایی که خودتان ایجاد کرده اید یا باعث شده اید در وب سایت های شخص ثالث قرار داده شوند.
و حتی رد پیوند های هرزنامه ای که نمی توانید کنترل کنید.


بازنگری در محتوای وب سایت شما برای رفع بهینه سازی بیش از حد، حاصل اطمینان از اینکه کلمات کلیدی به طور طبیعی قرار گرفته اند و از تکرار بی معنی کلمات جلوگیری شده و در صفحاتی که هیچ رابطه ای به موضوع و کلمات کلیدی مورد استفاده ما وجود ندارد از پیاده سازی جلوگیری کنید.


در مجموع، الگوریتم پنگوئن برای رفع یک ضعف شدید در سیستم گوگل ایجاد شد که نبود الگوریتم آن‌ها را قادر می‌سازد تا با تعداد زیادی لینک با کیفیت پایین و بهینه‌سازی بیش از حد کلمات کلیدی صفحات خود را بهینه کنند و گوگل را فریب دهند.

برای جلوگیری از بی ارزش شدن وب سایت شما توسط Google به دلیل اعمال هرزنامه، تمام محتوایی که منتشر می کنید باید منعکس کننده زبان طبیعی باشد و شیوه های کسب درآمد و ایجاد پیوند شما باید “ایمن” تلقی شود .

حقایق دیگر در مورد به روز رسانی الگوریتم پنگوئن


الگوریتم پنگوئن ابتدا به‌عنوان یک «فیلتر» مجزا راه‌اندازی شد که نتایج جستجو از طریق آن عبور می‌کرد، اما در سپتامبر سال ۲۰۱۶، گوگل اعلام کرد که الگوریتم پنگوئن بخشی از الگوریتم اصلی رتبه‌بندی موتور جستجو شده است.

جان مولر، کارمند گوگل، الگوریتم پنگوئن را یک الگوریتم گسترده سایت نامید، به این معنی که وجود تعداد زیادی لینک با کیفیت پایین که به یک صفحه از وب سایت شما اشاره می کنند، می تواند منجر به کاهش اعتماد گوگل به کل وب سایت شما شود.

با این حال، برخی از SEO کارها ادعا کرده اند که با تکرار الگوریتم پنگوئن 4.0، ممکن است فیلتر کمی نرم شده باشد به طوری که دیگر کل دامنه ها را جریمه نمی کند و فقط همان صفحه مورد نظر جریمه میشود.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا