الگوریتم مرغ مگس خار

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

معمولاً افرادی را به من ایمیل می زنند که به من می گویند مرغ مگس خوار رتبه آنها را نابود کرده است. من می گویم تقریباً در هر موردی که ارزیابی کرده ام، این درست نبود. گوگل اعلامیه خود را در مورد مرغ مگس خوار در 26 سپتامبر سال 2013 اعلام کرد. اما الگوریتم مرغ مگس خوار حدود یک ماه قبل از اعلام شروع به کار کرده بود.

اگر الگوریتم مرغ مگس خوار واقعاً مسئول نوسانات فاجعه‌بار رتبه‌بندی بود، واقعاً باید شاهد اعتراض دنیای سئو درباره اتفاقی شدید در آگوست 2013 بودیم، و این اتفاق نیفتاد. به نظر می رسد نوعی نوسان وجود دارد که در حوالی 21 اوت اتفاق افتاده استدر میز گرد موتورهای جستجو، اما سایت های زیادی وجود نداشتند که در آن روز تغییرات بزرگی را در رتبه بندی گزارش کرده باشند.

اگر فکر می کنید مرغ مگس خوار شما را تحت تأثیر قرار داده است، ایده بدی نیست که به ترافیک خود نگاهی بیندازید تا ببینید آیا در 4 اکتبر سال 2013 متوجه افت شده اید که در واقع تجدید الگوریتم پنگوئن بود یا خیر.

من معتقدم که بسیاری از افرادی که فکر می کردند توسط مرغ مگس خوار تحت تاثیر قرار گرفته اند در واقع تحت تاثیر پنگوئن قرار گرفته اند که این اتفاق تنها یک هفته پس از اعلام گوگل در مورد مرغ مگس خوار افتاد.

چند مقاله عالی در مورد مرغ مگس خوار اینجا و اینجا وجود دارد . مرغ مگس خوار یک بازسازی کامل از کل الگوریتم گوگل بود. همانطور که دنی سالیوان بیان کرد، اگر الگوریتم گوگل را به عنوان یک موتور در نظر بگیرید، پاندا و پنگوئن تغییرات الگوریتمی هستند که مانند قرار دادن یک قطعه جدید در موتور مانند فیلتر یا پمپ بنزین است.

اما مرغ مگس خوار فقط یک بخش جدید نبود. یک موتور کاملا جدید بود این موتور جدید هنوز از بسیاری از قطعات قدیمی (مانند پاندا و پنگوئن) استفاده می کند، اما مقدار زیادی از موتور کاملا اصلی است.

هدف الگوریتم مرغ مگس خوار این است که گوگل پرس و جوی کاربر را بهتر درک کند. بیل اسلاوسکی که در مورد پتنت های گوگل می نویسد، نمونه ای عالی از این را در پست خود در اینجا آورده است.

او توضیح می‌دهد که وقتی کسی عبارت «بهترین مکان برای یافتن و خوردن پیتزای سبک شیکاگو چیست؟» را جستجو می‌کند، مرغ مگس خوار می‌تواند تشخیص دهد که «مکان» کاربر احتمالاً به نتایجی که «رستوران‌ها» را نشان می‌دهند علاقه‌مند است.

گمانه زنی هایی وجود دارد که این تغییرات برای موثرتر بودن جستجوی صوتی گوگل ضروری بوده است. هنگامی که ما در حال تایپ یک عبارت جستجو هستیم، ممکن است “بهترین شرکت سئوی سیاتل” را تایپ کنیم، اما زمانی که یک پرس و جو صحبت می کنیم (یعنی از طریق Google Glass یا از طریق Google Now) به احتمال زیاد چیزی شبیه به “کدام شرکت” می گوییم. در سیاتل بهترین خدمات سئو را ارائه می دهد؟ هدف مرغ مگس خوار این است که درک بهتری از منظور کاربران وقتی که سؤالاتی مانند این دارند چیست.

بنابراین چگونه می توانم از نظر الگوریتم مرغ مگس خوار بهبود یا بهبود پیدا کنم؟


اگر پست‌های ذکر شده در بالا را بخوانید، پاسخ به این سوال اساساً ایجاد محتوایی است که به سؤالات کاربران پاسخ می‌دهد نه صرفاً تلاش برای رتبه‌بندی برای یک کلمه کلیدی خاص. اما در واقع، این همان کاری است که شما باید انجام دهید!

به نظر می رسد که هدف گوگل از همه این تغییرات الگوریتم (پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار) تشویق مدیران وب به انتشار محتوایی است که در نوع خود بهترین است. هدف گوگل ارائه پاسخ به افرادی است که در حال جستجو هستند. اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که به سوالات مردم پاسخ دهد، پس در مسیر درستی قرار گرفته اید.

من می دانم که این یک پاسخ واقعا مبهم در مورد “نقایص” از مرغ مگس خوار است. مرغ مگس خوار واقعا با پاندا و پنگوئن متفاوت است. زمانی که یک سایت توسط الگوریتم پاندا یا پنگوئن تنزل پیدا می‌کند، به این دلیل است که گوگل تا حدی اعتماد خود را به کیفیت سایت از دست داده است، خواه کیفیت سایت یا مشروعیت بک لینک‌های آن باشد.

اگر این مشکلات کیفیت را برطرف کنید، می توانید اعتماد الگوریتم را دوباره به دست آورید و متعاقباً شاهد بهبودهایی باشید. اما، اگر به نظر می رسد که سایت شما از زمان راه اندازی مرغ مگس خوار عملکرد ضعیفی داشته است، واقعا راهی برای بازیابی رتبه بندی کلمات کلیدی که زمانی در اختیار داشتید وجود ندارد. با این حال، می‌توانید با یافتن راه‌هایی برای دقیق‌تر و کامل‌تر بودن در مورد آنچه وب‌سایت شما ارائه می‌دهد، ترافیک جدیدی دریافت کنید.

الگوریتم مرغ مگس خوار

برخلاف به‌روزرسانی‌های قبلی پاندا و پنگوئن که در ابتدا به‌عنوان افزونه‌ های الگوریتم موجود گوگل منتشر شدند، مرغ مگس‌خوار به‌عنوان یک بازنگری کامل از الگوریتم اصلی ذکر شده است. در حالی که اعتقاد بر این است که بسیاری از مؤلفه‌ های موجود در الگوریتم اصلی مرغ مگس خوار دست نخورده باقی مانده‌ اند، مرغ مگس خوار تعهد Google را به درک پیچیده‌ تر از هدف جستجو های جستجو گران با هدف تطبیق آنها با نتایج مرتبط‌تر نشان داد.

گوگل مرغ مگس خوار را در 26 سپتامبر سال 2013 معرفی نمود، اما در واقع حدود یک ماه قبل از آن این الگوریتم شروع به فعالیت کرده بود. در حالی که به روز رسانی های قبلی الگوریتم مانند پاندا و پنگوئن باعث گزارش قابل توجهی از ترافیک و رتبه بندی از دست رفته بود، مرغ مگس خوار تاثیر منفی شدیدی بر روی وب سایت عموم مردم نداشت.

این امر تا حد زیادی به عنوان تأثیر مثبتی بر دقت پایگاه دانش Google معروف به ” گراف دانش ” درک شد. با این حال، جامعه SEO محلی این نظریه را مطرح کرد که اثرات مستند در نتایج موتورهای جستجوی محلی احساس شده است.

نمودار دانش و جستجوی معنایی برای الگوریتم مرغ مگس خوار

برای درک کامل هدف مرغ مگس خوار، مهم است که ابتدا با ویژگی های موتور جستجو که بیشترین تأثیر را بر آن داشته است آشنا شوید : جستجوی معنایی و نمودار دانش یک سال قبل از انتشار مرغ مگس خوار، گوگل نمودار دانش خود را راه اندازی کرده بود و نه یک نمودار واقعی، بلکه مجموعه ای از ویژگی های SERP طراحی شده برای ارائه پاسخ های سریع و دقیق به سوالات کاربران در مورد افراد، مکان ها و موضوعات مرتبط در جست و جوی کاربر.

می توانید نمودار دانش را در عمل در صفحه نتایج مشاهده کنید که با جستجوی “کوکی های شکلاتی” به دست می آید. SERP حاوی نتایج ارگانیک استاندارد و پیوندهایی به وب‌ سایت‌ های مناسب است، اما همچنین شامل مجموعه‌ ای غنی از داده‌ های نمودار دانش، از جمله یک جعبه پاسخ با دستور غذا، یک پانل دانش سمت راست حاوی حقایق تغذیه‌ ای درباره این دسر، و پیشنهاداتی برای جستجوی موضوعات مرتبط است.

الگوریتم مرغ مگس خوار
عناصر نمودار دانش با رنگ آبی مشخص شده اند.

گوگل چگونه تشخیص می دهد که این نتایج منعکس کننده هدف جستجو گر است و به اندازه کافی نیازهای آنها را برطرف می کند؟ اینجاست که جستجوی معنایی وارد می شود. جستجوی معنایی تلاش می‌کند تا نتایج مناسب SERP را با زبان پرسش‌ های کاربران اینترنت فراتر از معانی کلمات کلیدی فردی مطابقت دهد، حتی زمانی که هدف کاربر به جای صریح، ضمنی باشد.

برای مشاهده جستجوی معنایی در عمل، نگاهی به تصویر SERP «کوکی‌ های شکلاتی» در بالا بیندازید. حتی اگر پرس و جو برای خود کوکی ها بود، جستجوی معنایی برون یابی کرد که با وجود کلمات استفاده شده در عبارت جستجو (که به معنای واقعی کلمه می تواند به تصاویر یا تعریفی از کوکی ها اشاره کند)، هدف جستجو با زبان مورد استفاده متفاوت است.

سپس گوگل نتایجی را ارائه کرد که به جای زبان جستجوگر ، با هدف جستجوگر مطابقت داشت. در نتیجه، ما یک SERP پر از دستور العمل ها، حقایق تغذیه ای و سایر موضوعات مربوط به تهیه یا خوردن کوکی ها را می بینیم.

تسلط روزافزون گوگل در جستجوی معنایی آنها را قادر می سازد، به قول خودشان، “موجودات دنیای واقعی و روابط آنها با یکدیگر” را درک کنند. تمرکز مرغ مگس خوار بر تطبیق زمینه پرس و جو با نتایج به هوش فناوری Google – توانایی تجزیه قصد.

جستجوی معنایی موضوع پیچیده‌ ای است، بنابراین در اینجا مثال دیگری از نحوه عملکرد آن در وب آورده شده است. تصور کنید که یک کاربر گوگل این عبارت جستجوی موتور جستجو را تایپ کرده یا بیان می کند: بهترین مکان برای چینی ها تنها با درک هدف و زمینه چنین پرسشی است که Google می‌تواند «مکان» را به‌عنوان یک رستوران و «چینی» را به‌ عنوان نوع خاصی از غذای رستوران شناسایی کند.

نشانه های الگوریتم مرغ مگس خوار

یکی از اهداف اصلی مرغ مگس خوار ترجمه جستجوی معنایی از یک مفهوم به واقعیت بود – و هدفی که در نهایت به استاندارد جستجو تبدیل می شد. به‌دنبال تقریب بهتر هدف واقعی جستجوها بود تا برای پرسشی مانند مثال غذای چینی که در بالا به آن اشاره شد، کاربر مجموعه‌ای از رستوران‌های محلی چینی را برای انتخاب از میان آنها دریافت کند، نه اینکه بهترین مکان‌ها برای زندگی مردم در چین را به دست آورد. یا سایر داده های نامربوط یا به عبارتی دیگر برای درک بهتر منظور کاربران خود این الگوریتم پیاده سازی شده

مرغ مگس خوار و جستجوی صوتی

در نگاهی به گذشته، به روز رسانی مرغ مگس خوار را می توان به عنوان گامی در مسیر گوگل به سمت تسلط بر افزایش اجتناب ناپذیر جستجوی صوتی دانست. زمانی که مرغ مگس خوار در سال 2013 منتشر شد، « جستجوی محاوره ای» موجی در جامعه سئو ایجاد کرد.

فقط چند سال به جلو و ظهور جستجوی صوتی گوگل را ملزم می کند تا مجهز به درک زبان کاملاً طبیعی باشد و از کلمه گفتاری برای جستجوهایی مانند “ارزان ترین مکان برای غذای مکزیکی در نزدیکی من کجاست؟” یا “چگونه می توانم نشتی شیر آشپزخانه را تعمیر کنم؟”

در مجموع، فناوری که محدود به درک کلمه به کلمه کلیدی زبان جستجو است، در اندازه‌ گیری هدف نیست. پیشرفت‌هایی مانند جستجوی معنایی و به‌روزرسانی‌ هایی مانند مرغ مگس خوار به گونه‌ای طراحی شده‌ اند که به طور مؤثر در دنیایی از زبان طبیعی عمل کنند.

الگوریتم مرغ مگس خوار و جستجوی محلی

در حالی که جامعه SEO ارگانیک در تلاش برای درک تأثیرات مرغ مگس خوار بر روی وب عمومی بود، جامعه SEO محلی با برخی پیامدهای دریافت شده از به روز رسانی برخورد کرد. در ابتدا، مرغ مگس خوار به نظر می رسید که نتایج محلی متعددی را با “یک جعبه ” نامطلوب پر می کند.

به عنوان مثال، پرسشی مانند «وکیل دنور» به جای مجموعه معمولی کسب و کارهای محلی، یک پاسخ واحد را در یک جعبه ارائه می دهد. از آنجایی که بسیاری از این تک‌ باکس‌ها به کسب‌وکارهایی که از طریق استفاده از نام‌های تجاری جعلی در حال ارسال هرزنامه به گوگل بودند، پاداش می‌دادند (مثلاً خود را به‌عنوان «وکیل دنور» به‌جای نام واقعی «دفتر حقوقی جیم دیویس» فهرست می‌کردند)، Google در ارائه یک نامه ناکام ماند.

تجربه مربوط به کاربران این سناریوی ناامید کننده در نهایت در اکثر موارد حل شد. علاوه بر این، جامعه SEO محلی حدس زد که مرغ مگس خوار ممکن است اثرات زیر را بر نتایج ارگانیک محلی و محلی داشته باشد: محلی سازی بیشتر نتایج ارگانیک برای پرس و جوهایی با هدف محلی وجود مداوم و قابل توجه نتایج از نوع دایرکتوری در نتایج محلی-ارگانیک

چگونه می توانم بفهمم که الگوریتم مرغ مگس خوار به من ضربه زده است؟

در حالی که صاحبان مشاغل محلی ممکن است مشکلات موقتی را با یک جعبه هرزنامه که باعث کاهش دید موتور جستجوی محلی آنها می شود، تجربه کرده باشند، بعید است که اکثر وب سایت ها تأثیرات منفی این به روز رسانی را داشته باشند.

اگر وب‌سایت شما با کاهش ترافیک یا رتبه‌بندی مواجه شد که فکر می‌کنید ممکن است با مرغ مگس خوار مرتبط باشد، حتماً نگاهی به فهرست کامل به‌روزرسانی‌های Google بیندازید . ممکن است معلوم شود که عامل تغییر برای وب سایت شما به روز رسانی دیگری مانند پاندا یا پنگوئن بوده است.

با مرغ مگس خوار، این در مورد بهبودی نیست بلکه در مورد فرصت است! مرغ مگس خوار به همه صاحبان وب سایت پیام داد که گوگل هدف خود را افزایش درک هدف واقعی پشت جستجوی کاربران قرار داده است، به جای اینکه آنها را مانند رشته ای از کلمات کلیدی تلقی کند، کل پرس و جوها را برای زمینه جستجو می کند.

عملی ترین کاربرد این برای صاحبان وب سایت اطمینان از منعکس شدن زبان طبیعی در محتوای سایت است. مرغ مگس خوار را می توان به عنوان پل زدن بین شیوه های قدیمی و اسپم و سئوی مدرن که به دنبال صحبت به زبان طبیعی خوانندگان با استفاده از کلمات خودشان است، در نظر گرفت. وب‌سایت‌هایی که به طرز ماهرانه‌ای پاسخ محبوب‌ترین پرسش‌های عمومی را شناسایی و منتشر می‌کنند، می‌توانند به‌عنوان منابع مرتبط برای موضوعات خاص توسط Google انتخاب شوند.

وقتی محتوای شما به‌عنوان هدف جستجوگر منطبق دیده می‌شود، نه تنها فرصتی برای رتبه‌بندی ارگانیک و محلی وجود دارد، بلکه امکان قرار گرفتن در یک ویژگی SERP مانند جعبه پاسخ یا پانل دانش نیز وجود دارد.

در نتایج موتورهای جستجوی امروزی، خدمت به هدف جستجوگر باید در فهرست اولویت های سئوی شما قرار گیرد، و شما می خواهید از ترکیبی از تعامل مستقیم با مخاطبان خود، تحقیقات کلیدواژه و تحقیقات موضوعی برای کمک به بهبود وب سایت خود استفاده کنید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا