چگونه تاریخچه جستجوی فعالیت من در گوگل را حذف کنیم؟

چگونه تاریخچه جستجوی خود را در گوگل را حذف کنیم؟

با حذف تاریخچه گوگل می توانید هر کاری را که انجام میدهید دور از دسترس قرار دهید.گاهی اوقات می خواهیم فعالیت شما در Google را بدانیم یا چیزی را از سابقه فعالیت Google My حذف کنیم.

حذف فعالیت ها از تاریخچه گوگل

برای بسیاری از افراد، سوالاتی مانند چگونگی نحوه دسترسی به تمام فعالیت هایی که تاکنون داشته ایم و نحوه حذف تاریخچه گوگل وجود دارد. پاسخ جامع به این سوالات را بخوانید.


البته شما هم از موتور جستجوی گوگل استفاده کرده اید و باید بدانید که این موتور جستجو فعالیت های شما را در قسمت My Activity ذخیره می کند یعنی اگر به My Activity مراجعه کنید تمام جستجوهایی که در گوگل انجام داده اید را انجام می دهد.

می توانید ببینید، بنابراین ممکن است به هر دلیلی بخواهید برخی از جستجوها را حذف کنید که در ادامه نحوه حذف جستجوهای گوگل را به شما آموزش می دهم، پس با موضوع حذف جستجوهای گوگل همراه باشید.

مراحل حذف فعالیت ها از تاریخچه گوگل

  1. اطلاع رسانی به کاربران اینترنتی: گوگل همه چیز را در مورد شما می داند

ابتدا بد نیست بدانید که گوگل اطلاعات را با استفاده از نرم افزاری که در اختیار کاربران خود قرار می دهد دریافت می کند.

در مورد جایی که اکنون هستید و کجا می روید (Google Map)، نیازهای شما در زمان های مختلف (جستجوی گوگل)، محل سکونت و محل کار شما (دسترسی به موقعیت مکانی شما و برآورد حداکثر اقامت شما در مکان) و غیره.

ممکن است Google یک سیستم پشتیبانی اطلاعات نیز داشته باشد، اما می‌توانیم با شناسایی و حذف سابقه و اطلاعات خود از Google، دسترسی به اطلاعات خود را دشوارتر کنیم.

  1. چگونه فعالیت های خود را در گوگل ببینیم؟

ابتدا بررسی کنید که آیا گوگل شما شخصی سازی شده است (یعنی گوگل جیمیل یا شماره تلفن شما را تشخیص می دهد). اگر شخصی سازی کرده اید، کلمه (Google My Activity) را جستجو کنید. صفحه ای مانند صفحه زیر برای شما باز می شود.

صفحه را به پایین اسکرول کنید تا گزینه (Internet history) را ببینید. روی آن کلیک کنید. اکنون می‌توانید تمام فعالیت‌های اینترنتی را که در Google انجام می‌دهید ببینید.

  1. چگونه تاریخچه فعالیت های گوگل را حذف کنیم و از شر گوگل خلاص شویم؟

مرحله 1:
کشف هدف شما ایده خوبی است که گوگل دیگر اطلاعات شما را ذخیره نکند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به «فعالیت Google من» و سپس «کنترل‌های فعالیت» بروید. مانند تصویر زیر گزینه “Web & App Activity” را خاموش کنید.

گوگل همه کارهای شما را می بیند و بصورت ردپا در خود ذخیره میکند!
گام 2:
بر روی گزینه ((مکث)) کلیک کنید.


مرحله 3:
برای اینکه گوگل دیگر سابقه شما را ثبت نکند بهتر است مطابق شکل زیر بر روی گزینه ((Delete Activity by)) کلیک کنید.

مرحله 4:
بر روی گزینه ((همه زمان)) کلیک کنید.

گوگل دیگر سابقه فعالیت اینترنتی شما را ثبت نمی کند.

نتیجه

نحوه حذف فعالیت ها از گوگل
وقتی از سرویس‌ها، برنامه‌ها و سایت‌های Google استفاده می‌کنید، برخی از فعالیت‌های شما در حساب Google شما ذخیره می‌شود.

آنها تا زمانی که این داده ها را حذف نکنید – برای مثال، تا زمانی که آنها را به صورت دستی حذف نکنید یا دوره های زمانی را برای حذف خودکار داده های خود در فعالیت من تنظیم نکنید، حفظ می شوند . برخی از داده ها ممکن است زودتر منقضی شوند.

وقتی داده‌ها را حذف می‌کنید، ما از خط‌مشی پیروی می‌کنیم تا آن‌ها را به طور ایمن و کامل از حساب شما حذف کنیم.

در ابتدا، فعالیت حذف شده بلافاصله قابل مشاهده خواهد بود و دیگر برای شخصی کردن تجربه Google شما استفاده نخواهد شد.

در مرحله بعد، فرآیندی را آغاز می کنیم که برای حذف ایمن و کامل داده ها از سیستم های ذخیره سازی ما طراحی شده است.

حتی اگر فعالیت حذف شود، ممکن است برخی از داده‌های استفاده شما از سرویس‌های Google تا زمانی که حساب Google شما وجود دارد، حفظ شود.

به عنوان مثال، پس از اینکه جستجویی را از «فعالیت من» حذف می‌کنید، حساب شما آنچه را که جستجو کرده‌اید ذخیره می‌کند، نه آنچه را که جستجو کرده‌اید.

گاهی اوقات بسته به الزامات قانونی یا الزامات یک تجارت خاص، اطلاعات خاصی را برای مدت طولانی تری نگه می داریم. هنگامی که حساب Google خود را حذف می کنید، بیشتر این اطلاعات نیز حذف می شوند.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا