موتور جستجو گوگل google چگونه کار میکند

همه چیز در باره گوگل (GOOGLE) +موتور جستجو گوگل google چیست و چگونه کار میکند؟

گوگل (GOOGLE) یکی از بزرگترین شرکت های صاحب موتور جستجوی سطح وب میباشد که با کمک الگوریتم هایی مثل پنگوئن پاندا وغیره به کاربران وب خدمات میدهد.

حال سوال اصلی اینجاست که گوگل (Goolge) چگونه کار می کند؟ گوگل واقعا چه می کند؟ برای بسیاری از شما، این یک خبر نسبتا قدیمی خواهد بود.

اما برای همه کسانی که تازه وارد دنیای سئوسایت شده اند اجازه دهید توضیح دهم که گوگل google و سئو سایت چگونه کار می کند.

موتور جستجو گوگل به روشی کار میکند که یاد گیری به واسطه دنبال کردن آن بسیار آسان است، زیرا درک این موضوع واقعاً به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی سئو کارآمد برای وبسایت خود ایجاد کنید! بیایید نگاهی به “پشت صحنه” بیندازیم.

گوگل google چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو مانند گوگل google با استفاده از الگوریتم های خود لینک ها را دنبال می کنند به صفحات وب سایت شما رتبه میدهند و غیره…

بطور کلی گوگل google از یک خزنده، یک شاخص و یک الگوریتم تشکیل شده است. خزنده پیوندهای موجود در دنیای وب را دنبال میکند و در سراسر اینترنت می چرخد ​​و نسخه HTML همه صفحات را در یک پایگاه داده غول پیکر با نام فهرست ذخیره می کند.

اگر خزنده Google دوباره توسط وب سایت شما آمده و صفحات وب جدید یا اصلاح شده را پیدا کند، این فهرست به روز می شود و نسخه جدید صفحه شما ذخیره میشود. بسته به ترافیک سایت شما و تعداد تغییراتی که در وب سایت خود ایجاد می کنید، خزنده ها کم و بیش به کار می آیند.

برای مطالعه انواع الگوریتم های گوگل فقط کافیه روی هرکدام کلیک کنید:

  1. الگوریتم پاندا گوگل
  2. الگوریتم پنگوئن
  3. مرغ مگسخوار
  4. دزد دریایی
  5. mobile frendly
  6. الگوریتم گورخر (zebra) گوگل
  7. مام گوگل (mum)
  8. الگوریتم رنک برین (Rank brain)
  9. گوگل برت (BERT)
  10. الگوریتم هیلتاپ hilltop
  11. گوگل کبوتر
  12. الگوریتم تازگی محتوا (Freshness)
  13. Google EMD

الگوریتم های مخفی گوگل GOOGLe

پس از ایندکس کردن وب سایت شما، گوگل می تواند آن را در نتایج جستجو نشان دهد سپس موتور جستجو سعی می کند یک عبارت جستجوی خاص را با صفحات وب شما که فهرست کرده است مطابقت دهد. برای انجام این کار، گوگل یک الگوریتم خاص دارد که تصمیم می‌گیرد کدام صفحات به ترتیب نمایش داده شوند. این که چگونه این الگوریتم دقیقاً کار می کند یک راز است. هیچ کس دقیقاً نمی داند چه عواملی در ترتیب نتایج جستجو صفحه سرپ SERP تعیین می کنند.

[ایندکس: به وقتی میگوییند که صفحه شما توسط گوگل دیده شده و در نتایج قرار گرفته است]

این الگوریتم گوگل ثابت نیست و با به روز رسانی های جدید مرتباً تغییر می کند. نکاتی که ترتیب و اهمیت عوامل مختلف را تعیین می کنند اغلب متغییر است. اگرچه این الگوریتم مخفی است، اما گوگل به ما می گوید کدام چیزها مهم هستند.

ما نمی دانیم چقدر مهم است، و نمی دانیم که آیا Google همه عوامل را به ما اطلاع می دهد یا خیر و این باعث میشود که ما با آزمایش در پی آزمایش الگوریتم های گوگل را بررسی کنیم که به ما احساس نسبتا خوبی نسبت به عوامل مهم و تغییرات این عوامل می دهد.

صفحه نتایج گوگل (SERP)

صفحه نتایج گوگل googleکه به عنوان SERP نیز شناخته می شود – حدود 7 یا 10 پیوند به سایت هایی را نشان می دهد که به بهترین وجه با جستجوی شما مطابقت دارند (طبق گفته گوگل).

ما به این نتایج به عنوان نتایج جستجوی ارگانیک اشاره می کنیم. اگر روی صفحه دوم صفحه نتیجه کلیک کنید، نتایج بیشتری را مشاهده خواهید کرد. هر چه نتایج وب سایت شما پایین تر باشد، احتمال اینکه کسی روی نتیجه شما کلیک کند و سایت شما را پیدا کند بسیار کمتر میشود.

یه مثال طنز بین سئو کاران هست که میگه اگر میخوای یه جنازه را پنهان کنی بزارش صفحه دوم گوگل GOOGLE

سئو و طراحی سایت

بیشتر اوقات، چند لینک تبلیغاتی بالای 10 پیوند در صفحه اول وجود دارد که با پرداخت هزینه در بالای نتایج ظاهر خواهند شد که در زبان فارسی “با آگهی” و در زبان انگلیسی با “Ad” مخفف Advertise مشخص میشوند.

این لینک ها تبلیغات هستند و یکی از راه های کسب درآمد شرکت گوگل از این طریق میباشد و شما برای بیشرت دیده شدن میتوانید از این طریق گوگل ادورز یا سئو سایت اقدام کنید.

زمانی که کاربران عبارت خاصی را جستجو می کنند، مردم به گوگل پول پرداخت کرده اند تا این لینک ها را در بالای سایت قرار دهد. قیمت این تبلیغات بسته به رقابتی بودن عبارت جستجو بسیار متفاوت است. علاوه بر این نتایج ارگانیک و پولی، چند عنصر دیگر نیز وجود دارد که می توانید در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل بیابید.

ارزش لینک ها برای موتور جستجو گوگل google

داشتن درک اولیه از نحوه استفاده موتور جستجو گوگل از لینک ها بسیار مهم است. تعداد پیوندهایی که به یک صفحه اشاره می کنند برای تعیین اهمیت آن صفحه استفاده می شود.

بنابراین، هر چه یک سایت خاص لینک های بیشتری داشته باشد، موتورهای جستجو آن را مهم تر می دانند. هم لینک های داخلی (از یک وب سایت) و هم لینک های خارجی (از سایر وب سایت ها) می توانند به رتبه بندی یک صفحه وب در گوگل کمک کنند.

با این حال، برخی از لینک ها با اهمیت تر از سایرین هستند که باید بطور کامل درمورد سئو خارجی و لینک های مطالعه داشته باشید. برای مثال لینک‌ وب‌سایت‌هایی که خود لینک‌های ورودی زیادی دارند، عموماً مهم‌تر از پیوندهای وب‌سایت‌های کوچک با چند لینک ورودی هستند.

اهمیت لینک ها در واقع منجر به ایجاد لینک فعال بسیار سریع می شود. تا زمانی که در حال جمع آوری لینک های مفید و منطقی هستید، لینک بیلدینگ (ساخت لینک) می تواند یک استراتژی خوب سئو باشد. اما اگر پیوندهای مشکوک را جمع آوری کنید (یا بدتر خرید کنید)، ممکن است گوگل صفحه شما را به خاطر آن پنالتی کند. برای کمک به شما در یافتن استراتژی مناسب، مقاله ای نوشتیم که در آن به 5 نکته در باره لینک بیلدینگ Link Building که از آنها اطلاعی ندارید اشاره کرده ایم.

بهینه سازی صفحات برای گوگل google

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) عمل بهینه سازی صفحات سایت برای نشان دادن آنها در جایگاه بالایی در نتایج صفحه (SERP) گوگل بصورت ارگانیک است. برای انجام این کار، سئو سعی می کند یک وب سایت را بر اساس الگوریتم گوگل شکل دهد. همانطور که گفته شد، هدف این الگوریتم ارائه بهترین پاسخ به کاربران آنلاین و بهترین تجربه ممکن است. اگرچه الگوریتم گوگل مخفی باقی مانده است، بیش از یک دهه تجربه در سئو منجر به ایده بسیار خوبی در مورد عوامل مهم شده است.

ما تمام ارتباطات گوگل را در مورد تغییرات الگوریتم نظارت می کنیم و آزمایش می کنیم که واقعاً چه فاکتور هایی در موتورهای جستجو کار می کنند.

استراتژی سئوی شما هرگز نباید مانند یک ترفند به نظر برسد. موتور جستجو می‌خواهد نتیجه‌ای را به کاربر نشان دهد که به بهترین شکل برای جستجوی او مطابقت دارد. به طور خلاصه گوگل اینگونه کار می کند. اگر می‌خواهید در نتایج آن عبارت جستجوی خاص ظاهر شوید، مطمئن شوید که محتوای عالی و کاربرپسند در قالب نکات سئو قرار گیرد و تجربه آنلاین خوبی را به کاربران ارائه دهید. بگذارید خیلی ساده و خودمانی برایتان توضیح دهم اگرمیخواهید در نتایج گوگل رتبه اول را از آن خود کنید باید به کاربران خود کمک کنید به هدف خود برسند.

4.8/5 - (10 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا