لینک site wide چیست؟

لینک sitewide چیست؟ لینک های سایت واید چه تاثیری بر روی سئو دارد؟

لینک های سایت واید sitewide سراسر وبسایت شما همیشه طبیعی نخواهد بود و در گاهی اوقات میتوانند غیر طبیعی باشد و این در حالی است که ما می توانیم لینک های واقعا خوبی نیز داشته باشیم! در اینجا نحوه ارزیابی پیوندهای سراسر سایتی که به سایت شما اشاره می کنند، آمده است و تعیین می کنید که آیا پیوند خوبی است یا باید سعی کنید این پیوندها را حذف یا رد کنید.

لینک سایت واید Sitewide چیست؟

لینک های سایت واید sitewide همانطور که میدانید، پیوندی است که در یک منطقه مشترک برای دیدن پیوندهای مهم سایت در بلاگ است که در نوار کناری قرار دارد و در هر صفحه ظاهر می شود که میتوانید انتخاب کنید در تمام یا بیشتر صفحات وب‌سایت ظاهر شود یا خیر.

همچنینممکن است قالب مورد استفاده شما تمام لینک های sitewide را در پاورقی نمایش دهد و این بستگی به وبسایت شما دارد که از چه قالبی استفاده میکنید و آن قالب لینک های ساید واید را در کدام قسمت نمایش میدهد.

gdچرا پیوند در سراسر سایت واید sitewide محبوب شد؟

چندی پیش از لینک های برگشتی برای تمرکز بر کمیت به جای کیفیت نتایج جستجو استفاده می شد. هدف صاحبان وب سایت افزایش رتبه بندی در SERP گوگل با اطمینان از فهرست طولانی نتایج برای هر جستجوی انجام شده در وب سایت خود است.

این تا زمانی بود که گوگل در آوریل 2012 به‌روزرسانی‌های پنگوئن را معرفی کرد که منجر به جریمه شدن برخی وب‌سایت‌ها و سقوط ناگهانی رتبه آنها در همان زمان شد. هدف گوگل این بود که به‌روزرسانی‌های پنگوئن، وب‌سایت‌هایی را که نتایج Google را اسپم می‌کردند، با استفاده از شبکه‌های پیوندی که صرفاً برای افزایش رتبه‌بندی گوگل در نظر گرفته شده بودند، بگیرد. سایر مقصران شامل وب سایت هایی بودند که برای ارتقای رتبه خود از پیوندها خرید استفاده می کردند.

چگونه Sitewide محبوبیت خود را از دست داد

به روز رسانی پنگوئن توسط گوگل به طور موثری به هر ساختمان بک لینکی که توسط گوگل طبیعی تلقی نمی شود آسیب می رساند. بسیاری از اشکال بک لینک های وب سایت جریمه شدند و وب سایت هایی که از آنها استفاده می کردند در رتبه بندی SERB بسیار از دست دادند.

گوگل به طور کلی هر لینک غیر طبیعی را به عنوان یک خطر برای وب سایت شما در نظر می گیرد. در این فرآیند، پیوندهای Sitewide برای بسیاری از وب سایت ها نیز توسط به روز رسانی پنگوئن مورد حمله قرار گرفتند.

این امر باعث شد که اکثر صاحبان وب سایت استفاده از پیوندهای سراسر سایت را متوقف کنند و شروع به جستجوی تکنیک های جایگزینی کنند که رتبه بندی SERP آنها را بدون اعمال جریمه از طرف Google افزایش دهد. این پایان دورانی بود که در آن پیوندهای گسترده در سراسر سایت در دسترس ترین گزینه برای هر صاحب وب سایتی بود تا بتواند رقیب رتبه بندی SERP را شکست دهد.

همه لینک های سایت به سئو آسیب نمی رسانند

برخی از انواع لینک های سایت طبیعی هستند و بنابراین به هیچ وجه به سئو وب سایت شما آسیب وارد نمی کنند. اینها شامل پیوندهایی است که در وب سایت خود درج می کنید و همچنین پیوندهایی که ممکن است شخص دیگری برای پیوند با وب سایت شما در سایت خود قرار دهد.

SEO Warrington ادعا می کند که چنین پیوندهایی نه به احتمال زیاد رتبه جستجوی وب سایت شما را پایین می آورند و نه به سئو آسیب می رسانند ممکن است توصیه شود که چنین پیوندهایی را با خیال راحت در وب سایت خود حفظ کنید و بدون ترس از جریمه شدن از طرف Google یا به خطر انداختن سئوی وب سایت از آنها استفاده کنید.

برخی از پیوندهای سایت به سئو کمک نمی کنند

SEO Warrington به اطلاع می رساند که پیوندهایی که در سربرگ، پاورقی یا نوار کناری وب سایت شما قرار داده شده اند ممکن است هیچ کمکی به SEO نداشته باشند. این به این دلیل است که گوگل به این لینک ها توجه بسیار کمی دارد.

چنین پیوندهایی در سراسر سایت در مورد سئو سایت هیچ نتیجه ای ندارند. بنابراین، داشتن پیوندها هیچ مزیتی برای وب سایت در مقابل موتورهای جستجو مانند گوگل ندارد. شاید بهتر باشد در صورت وجود چنین پیوندهایی را از وب سایت خود حذف کنید یا اصلاً به خود زحمت درج پیوندها در وب سایت را نداشته باشید.

چه زمانی پیوندهای سایت را طبیعی و بی ضرر در نظر بگیریم

SEO Warrington برخی از پیوندهای سراسر سایت را برای وب سایت شما بی ضرر می بیند زیرا طبیعی هستند. اولین نمونه ها شامل پیوندهایی است که در پاورقی صفحه ظاهر می شود و آنهایی که در یک بنر بازشو در وب سایت یافت می شوند.

اگرچه چنین پیوندی در همه جای وب سایت ظاهر می شود، اما طبیعی و بی ضرر است. نه جریمه ای از پنگوئن گوگل دریافت می کند و نه سئوی وب سایت شما را به خطر می اندازد.

نمونه های دیگر از پیوندهای طبیعی آنهایی هستند که دو وب سایت متعلق به یک مالک را به هم متصل می کنند. با این حال، برای اینکه این پیوندها طبیعی تلقی شوند، دو وب سایت مرتبط باید با موضوعات مشابه یا نزدیک به هم سروکار داشته باشند. دیگران ممکن است با محصولات مشابه یا یکسان سر و کار داشته باشند. در غیر این صورت، لینک ها توسط گوگل مضر تلقی می شوند و احتمالاً وب سایت را جریمه می کنند.

اجتناب از مجازات برای استفاده از پیوندهای سایت
کارشناسان ما، SEO Warrington ، توصیه می کنند اقدامات زیر را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که لینک های سایت شما به عنوان هرزنامه توسط گوگل تلقی نمی شوند و در نتیجه جریمه هایی را به دنبال خواهند داشت.

اول، اجازه دهید متن لنگر شما هرگز حاوی کلمات کلیدی نباشد. در عوض، از عبارات دیگری برای پیوند خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید از نام شرکت، نام محصول یا نام خود وب سایت به عنوان پیوند استفاده کنید.

دوم، اطمینان حاصل کنید که وب‌سایتی که به آن پیوند می‌دهید، بسیار مرتبط با وب‌سایت شما است تا این پیوند برای گوگل طبیعی به نظر برسد. یک وب سایت مرتبط وب سایتی است که به موضوعی مشابه می پردازد یا به محصولاتی می پردازد که ارتباط نزدیکی با محصولات سایت شما دارند.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا