SEO، CPC، CPM، و KPI به چه معناست؟ + 15 علامت اختصاری دیجیتال مارکتینگ

علامت های اختصاصی بازاریابی دنیای بزرگ و پیچیده ایی دارند، که اگر زبان مادری تان انگلیسی نباشد، به راحتی در این حوزه سرگردان می‌شوید. بنابراین در اینجا لیستی از 15 علامت اختصاری دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که هر کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید بر آن ها مسلط باشد.

1. SEO – بهینه سازی موتورهای جستجو. مهم ترین علامت اختصاری دیجیتال مارکتینگ

سئو به مجموعه ای از اقدامات مورد استفاده برای افزایش رتبه ارگانیک (بدون پرداخت برای تبلیغات گوگل) وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) اشاره دارد. روش های رایج سئو شامل موارد زیر است.

  • تولید محتوای مرتبط و مفید (تصاویر، مقالات، ویدئوها و غیره) در وب سایت شما
  • بهینه سازی کلمات کلیدی
  • استفاده از لینک های داخلی
  • دریافت بک لینک از منابع معتبر
  • بهبود سرعت سایت
  • ساخت برند

اعتماد یک قطعه کلیدی برای هر نوع استراتژی بازاریابی محتوا است و می تواند به ایجاد یک ستون بلند مدت در استراتژی بازاریابی شما کمک کند.

طراحی سایت

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو نیز فرصتی برای محتوای شماست تا عنوان یک قطعه برجسته در گوگل نشان داده شود. منظور از یک قطعه برجسته، بلوک‌های متنی کوتاهی است که در صفحه serp موتور های جست و جو ظاهر می‌شود.

SERP – صفحه نتایج موتورهای جستجو

یعنی صفحه نتایج یک موتور جستجو مانند گوگل یا بینگ است که وبسایت ها را نشان می دهد. به عنوان مثال، اگر یک کاربر آنلاین «آگاهی از برند چیست؟» را جستجو کند، SERP نتایجی را نشان می‌دهد که الگوریتم‌ها برای پاسخ به این سؤال مفید ترین و کاربرپسند ترین هستند. SERP دارای نتایج پولی و ارگانیک (بدون پرداخت) است. از سئو می توان برای بهبود رتبه بندی ارگانیک وب سایت در SERP استفاده کرد. داشتن یک صفحه Google برای کسب و کار من یک راه کلیدی برای رتبه بالاتر در SERP است.

2. PPC – پرداخت به ازای کلیک. از علامت های اختصاری دیجیتال مارکتینگ

ppc نوعی از تبلیغات دیجیتال پولی است که در آن هر بار که شخصی روی تبلیغ آنها کلیک می کند، تبلیغ کننده باید مبلغی را پرداخت کند. یکی از رایج ترین اشکال PPC، تبلیغات موتورهای جستجو است (یعنی تبلیغات پولی که در بالا و پایین صفحه نتایج موتور جستجو مشاهده می کنید). موتور جستجو PPC به تبلیغ‌ کنندگان کمک می‌کند تا دید خود را در جستجوهای آنلاین مرتبط افزایش دهند و ترافیک با کیفیت بالا را به وب‌سایت‌ هایشان هدایت کنند.

3. SEM – بازاریابی موتورهای جستجو

SEM به شیوه های بازاریابی اینترنتی اشاره دارد که دید وب سایت را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد. در نتیجه حجم و کیفیت بالاتری از ترافیک وب را کسب می کنند. SEM به طور سنتی به انواع روش های بازاریابی مرتبط با موتورهای جستجو اشاره می کرد. اما اکنون بیشتر برای توصیف تبلیغات پولی (PPC) استفاده می شود. می توانید PPC را در Google یا Bing/Yahoo انجام دهید.

4. CPC – هزینه به ازای هر کلیک

CPC به هزینه ای اطلاق می شود که تبلیغ کننده هر بار که کاربر آنلاین روی تبلیغ دیجیتالی خود کلیک می کند، پرداخت می کند. این مقدار با تقسیم هزینه کمپین بازاریابی بر تعداد کل کلیک ها تعیین می شود. در کمپین‌های PPC، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با استفاده از استراتژی‌ های قیمت‌ گذاری هوشمند، و با بهبود کیفیت تبلیغات و صفحات لندینگ، CPC خود را کاهش دهند.

5. CPL – هزینه هر سرنخ

این هزینه به دست آوردن یک سرنخ جدید یا فردی است که برای انجام تجارت با شما ابراز علاقه کرده است. ممکن است فرد از طریق تماس، فرم، ثبت نام و غیره علاقه نشان داده باشد. CPC با تقسیم هزینه کمپین بازاریابی بر تعداد کل سرنخ ها یا cpl محاسبه می شود.

7. CPA – هزینه هر اکتساب در علامت اختصاری دیجیتال مارکتینگ

CPA هزینه به دست آوردن مشتری یا فروش جدید است. در حالی که CPA شبیه CPL است، اما معیاری گویاتر است زیرا نشان دهنده کسب و کار جدیدی است که از طریق تلاش بازاریابی به دست آمده است، نه صرفاً پرس و جوهای جدید (کسب و کار بالقوه). CPA با تقسیم هزینه کمپین بازاریابی بر تعداد کل خریدها محاسبه می شود.

بازاریابی دیجیتال جنبه های زیادی دارد. مثل درک معیارهای سایت شما!

طراحی سایت

8. CPM – هزینه در هزار

این اصطلاح به هزینه هر 1000 نمایش (یا بازدید) یک آگهی اشاره دارد. مدل تبلیغاتی CPM معمولاً برای کمپین های بازاریابی که بر ایجاد آگاهی از برند متمرکز هستند، مانند کمپین های تبلیغاتی بنری تاثیر گذار است.

9. CTR – نرخ کلیک

CTR را می توان با تقسیم تعداد کل کلیک ها بر تعداد کل نمایش ها محاسبه کرد. این اندازه گیری به شما این حس را می دهد که آیا استراتژی بازاریابی شما به اندازه کافی علاقه ایجاد می کند تا کاربران را به انجام یک اقدام سوق دهد یا نه!

10. KPI – شاخص عملکرد کلیدی

این یک اندازه گیری قابل سنجش است که برای ارزیابی عملکرد یک کمپین در طول زمان استفاده می کنید. KPI شما باید مهمترین اهداف تجاری شما را منعکس کند، مانند درآمد فروش. هزینه هر خرید (CPA)، یا بازگشت سرمایه در بازاریابی دیجیتال (ROI). بهترین KPI ها «هوشمند» هستند. چون:

  1. خاص
  2. قابل اندازه گیری
  3. قابل دستیابی
  4. مرتبط
  5. مبتنی بر زمان

11. LTV – ارزش طول عمر

مشتری LTV به ارزش پولی یک مشتری در طول رابطه آن با تجارت شما اشاره دارد. به عنوان مثال، اگر متوسط ​​ارتباط با مشتری برای کسب و کار شما 10 سال است و مشتریان به طور متوسط ​​500 دلار در سال با شرکت شما خرج می کنند، LTV مشتری شما باید 5000 دلار باشد. LTV معیار مهمی است که باید در هنگام تعیین اینکه کدام تلاش‌های بازاریابی بیشترین بازده سرمایه (ROI) را ارائه می‌دهد، در نظر گرفته شود.

12. ROI – بازگشت سرمایه

ROI به درصد یا نسبت بازده مالی ایجاد شده از یک سرمایه گذاری در مقایسه با هزینه آن سرمایه گذاری اشاره دارد. فرمول محاسبه ROI در اینجا آمده است: (درآمد سرمایه گذاری – هزینه سرمایه گذاری) / هزینه سرمایه گذاری. ردیابی ROI در بازاریابی ضروری است. به این صورت است که می‌دانید پولتان به خوبی خرج شده است یا خیر. بهترین وجه علامت اختصاری دیجیتال مارکتینگ این قسمت است.

13. CTA – Call to Action

این پیامی است که به خوانندگان می‌گوید یک اقدام خاص انجام دهند، مانند «امروز با ما تماس بگیرید» یا «درخواست مشاوره رایگان». بسیار مهم است که در محتوای بازاریابی خود (وب‌سایت، تبلیغات، ایمیل‌ها و غیره) درخواست‌های قوی برای اقدام بگنجانید، زیرا آنها به انتقال سرنخ‌ها از «بالقوه» به «مشتریان پولی» کمک می‌کنند.

14. CMS – سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا یک پلتفرم دیجیتالی است که به شما امکان می دهد مطالبی مانند کپی صفحه، پست های وبلاگ و محتوای ویدیویی خود را در وب سایت خود اضافه، حذف و ویرایش کنید. یک برنامه بازاریابی محتوای سازنده از علامت اختصاری دیجیتال مارکتینگ، ستون فقرات ایجاد یک کمپین موفق است.

15. پیامک یا SMS – سامانه بازاریابی عقرب در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

پیامک به پلتفرم بازاریابی دیجیتال اسکورپیون اشاره دارد. پلتفرمی که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا سلامت کمپین‌های بازاریابی دیجیتال خود را در داشبوردی با کاربری آسان و بی‌درنگ مشاهده کنند. مشتریان می‌توانند معیارهای مربوط به ترافیک وب‌سایت، رتبه‌بندی موتورهای جستجوی ارگانیک، تبلیغات پولی، و بررسی‌های آنلاین را در مکان‌هایی مانند Yelp، Thumbtack، Google، Facebook، فهرست‌های آنلاین محلی مشاهده کنند.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا