آیا تعداد کلمات واقعاً برای محتوای سئو مهم است؟

تعداد کلمات برای سئو عامل رتبه بندی نیست! پس چرا تعداد کلمات برای کارشناسان سئو مهم است؟ در این مقاله نکاتی ارائه می‌شود که اهمیت تعداد کلمات را در شرایط زمانی مختلف بازگو می‌کند. در دنیای بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و طراحی سایت حرفه ایی، استراتژی‌های برتر برای کپی‌رایتینگ به طور مداوم در حال تغییر هستند. زیرا ما با به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل سازگار می‌شویم.
ممکن است با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ برخورد کرده باشید که با پیروی از توصیه های آنها برای محدوده تعداد کلمات، راهنمایی هایی را در مورد بهبود جایگاه شما در رتبه بندی جستجو ارائه می دهند. بحث های متعددی در مورد اینکه آیا تعداد کلمات در سئو اهمیت دارد یا خیر، وجود داشته است. در این مقاله سعی می‌کنیم به نتیجه ایی واحد برای تعداد کلمات در مقالات یک سایت، برسیم.

آیا تعداد کلمات یک عامل رتبه بندی برای سئو است؟

تعداد کلمات یک عامل رتبه بندی برای الگوریتم جستجو نیست. فقط افزودن کورکورانه متن به یک صفحه آن را بهتر نمی کند.

جان مولر از گوگل

الگوریتم های گوگل به جای مشاهده تعداد کلمات در یک صفحه، به دنبال محتوای مرتبط، اصلی و با کیفیت هستند.

چرا محتوای طولانی و بلند، رتبه های بیشتری می‌گیرند؟

علیرغم تأیید گوگل مبنی بر اینکه تعداد کلمات مستقیماً بر رتبه تأثیر نمی گذارد، همچنان می توانید مقالات و ابزارهای کلیدی زیادی را پیدا کنید که تعداد کلمات طولانی تر را پیشنهاد می کنند. بنابراین، چرا ابزارهایی مانند Yoast و Clearscope تعداد کلمات توصیه شده را ارائه می دهند، در حالیکه تعداد کلمات مستقیماً بر رتبه صفحه تأثیر نمی گذارند؟ چند دلیل وجود دارد که تعداد کلمات بیشتر ممکن است رتبه شما را به طور غیر مستقیم بهبود بخشد.

برخی از این ابزارها توصیه های شمارش کلمات را بر اساس تحلیل رقابتی استوار می کنند.
قطعات جامع به خوبی نوشته شده همچنین شما را به عنوان یک مرجع در مورد موضوع قرار می دهد و به شما امکان می دهد برای انواع کلمات کلیدی دم بلند رتبه بندی کنید.
نوشتن محتوای طولانی‌تر، الگوریتم Google را آسان‌تر می‌کند تا بفهمد صفحه شما در مورد چیست.
دلایل اهیت تعداد کلمه بر سئو مقالات

چگونه تعداد کلمات مناسب را برای محتوای خود تعیین کنید؟

هیچ قاعده ای وجود ندارد که از نظر محدودیت کلمات برای سئو رعایت شود. درعوض، می‌توانید به تحقیقات کلمات کلیدی، رقابت و عملکرد گذشته خود نگاه کنید تا بهترین محدوده تعداد کلمات محتوای خود را تعیین کنید.

برای تعیین تعداد کلمات، با استراتژی کلمه کلیدی خود شروع کنید.

شما می توانید یک قطعه جدید از محتوا را با یک کلمه کلیدی هدف ایجاد کنید. اما مطالعه ای توسط Ahrefs نشان داد که محتوای طولانی تر به احتمال زیاد در رتبه دهی برتر، برای کلمات کلیدی متعدد قرار دارد. با افزایش طول مقاله، می توانید موضوع اصلی خود را از زوایای مختلف پوشش دهید. به این معنی که می توانید برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه بندی کنید. به طور کلی، مقالات طولانی‌تر شانس بالاتری جهت رتبه‌بندی برای تغییرات طولانی کلمه کلیدی اصلی شما دارند، با رقابت کمتر و نرخ تبدیل بالاتر.

به عنوان مثال، انواع کلمات لانگ تیل “Microsoft Word” ممکن است شامل “Microsoft Word for Mac” و “Microsoft Word Resume template” باشد. بنابراین، اگر کلمات کلیدی طولانی‌تری را که می‌خواهید هدف قرار دهید، شناسایی کرده‌اید، تعداد کلمات خود را افزایش دهید تا به این سؤالات خاص‌تر پاسخ دهید.

مسابقه و رقابت را برای تعداد کلمات درک کنید.

شما همچنین می توانید از تعداد کلمات به عنوان معیاری هنگام مقایسه محتوای خود با رقبا استفاده کنید. بسیاری از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و بهینه سازی محتوا، تعداد کلمات مقالات با عملکرد برتر را برای هر کلمه کلیدی ارائه می دهند. اگر نمی‌دانید یک مقاله چقدر باید باشد، نگاه کردن به تعداد کلمات برترین‌های فعلی مکان خوبی برای شروع است.

به هدف جستجو توجه کنید

علاوه بر نگاه کردن به آنچه که رقبا انجام می دهد، باید به هدف جستجوی کلمه کلیدی خود (search intent) نیز توجه کنید. یعنی چه چیزی محتوا را برای کاربر مفید و مرتبط می کند! به عبارت دیگر، به این فکر کنید که مخاطب هدف شما وقتی کلمه کلیدی را در نوار جستجو تایپ می کند، چه می خواهد. اگر آنها اطلاعات جامعی می خواهند، ممکن است هدف شما این باشد که به تعداد کلمات رقبای خود برسید یا از آنها فراتر بروید. برعکس، ممکن است انتخاب کنید محتوای کوتاه‌تری ایجاد کنید که برای کلمات کلیدی که مخاطبان می‌خواهند پاسخ‌های سریع‌تری داشته باشند، و سریع‌تر به نتیجه برسند.

عملکرد خود را برای تعیین تعداد کلمات مرور کنید

در نهایت، می توانید به عملکرد گذشته خود نگاه کنید تا بفهمید چه میزان محتوایی برای شما بهترین کاربرد را دارد. عملکرد سئوی خود را به طور منظم بررسی کنید و ببینید آیا تغییرات ایجاد می شوند یا خیر!

آیا نقطه عطفی در شمارش کلمات وجود دارد که برای آن تمایل به رتبه بالاتر داشته باشید؟

شاید مقالات کوتاه تری داشته باشید که آنطور که می خواهید رتبه بندی نمی‌شوند. در این صورت، سعی کنید به تحقیقات کلمات کلیدی خود برگردید و بفهمید که چگونه می توانید محتوا را با اطلاعات مفیدتر و مرتبط تر طولانی کنید.

بهترین تعداد کلمات برای سئو چیست؟

دستورالعمل های فراوانی برای پیروی از تداد کلمات مناسب در سئو وجود دارد. با این حال، لزوماً یک پاسخ یکسان برای سئوی شمارش کلمات وجود ندارد. در عوض، بهترین تعداد کلمات، به عوامل متعددی مانند نوع صفحه ای که ایجاد می کنید بستگی دارد. Backlinko مطالعه ای را منتشر کرد که ادعا می کند بهترین تعداد کلمات برای سئو 1447 است. با این حال، این بدان معنا نیست که نوشتن پست های 1500 یا 2000 کلمه ای به طور خودکار محتوای شما را به رتبه اول در SERP ها ارسال می کند.

در عوض، این عدد میانگین تعداد کلمات صفحات و پست هایی است که بالاترین رتبه را در نتایج جستجوی گوگل دارند. بنابراین، می‌توانید از آن به‌عنوان معیاری برای محتوای خود استفاده کنید و بسنجید که آیا محتوای شما جزئیات و ارزش کافی برای رتبه‌بندی Google ارائه کرده است یا خیر.

پست های وبلاگ

برای اکثر وب سایت ها، پست های وبلاگ و مقالاتی، که اکثر محتوا را تشکیل می دهند. معمولاً برای آنها مناسب است که از 300 تا 1000 کلمه داشته باشند. با این حال، مقالات طولانی که به عمق بیشتری می پردازند، مانند آموزش ها یا پست هایی که به علت و چرایی مطلبی می‌پردازند، باید به 1500 کلمه نزدیک تر باشند. بررسی آن (به جز در شرایط بسیار خاص به دلایل معتبر) باعث می شود گوگل و کاربران با احتیاط بیشتری به پست نگاه کنند.

تعداد کلمات برای محتوای آموزشی

محتوای آموزشی صرفاً به دلیل ماهیت مطالب آن طولانی تر است. شما به کسی درباره مفهوم، محصول یا فرآیندی آموزش می دهید که با آن آشنا نیست. بنابراین، برای گنجاندن توضیحات و دستورالعمل‌های واضح و کامل، بهتر است تقریباً 2000 کلمه را هدف قرار دهید. محتواهای کمتر از آن2000 کلمه، خوانندگان و موتورهای جستجو را به این پیش فرض می‌رساند که اطلاعات مورد نیاز را پنهان می کنید.

شمارش کلمات برای صفحات محصول

صفحات محصول موثر دارای تصاویر جذاب و خلاقانه هستند. با این حال، برای نمایش محصولات خود به شیوه ای زیبا و مختصر، بهتر است از توضیحات بیش از حد طولانی خودداری کنید. تقریباً 300 کلمه تعداد کلمات خوبی برای صفحات محصول است. این طول، فضای زیادی را برای توصیف یک محصول، برجسته کردن ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد آن، و ترکیب کلمات کلیدی کوتاه و بلند باقی می‌گذارد. اما بدون رفتن به حالت مقاله کامل یا پر کردن کلمات کلیدی!

مقالات خبری

محتوای خبری باید واقعی و سرراست باشد. جای زیادی برای نظر یا تفسیر وجود ندارد. به این ترتیب، مقالات خبری به طور ایده آل باید بین 500 تا 800 کلمه باشند. این طول برای پوشش کامل رویدادها و شامل جزئیات و نقل قول‌های مرتبط بدون انحراف از موضوع مناسب است.

تعداد کلمه مناسب برای صفحات فرود

هدف اصلی صفحات فرود، افزایش نرخ تبدیل است. تمرکز اصلی باید روی نشان دادن بازدیدکننده به سمت Call To Action (CTA) باشد. بنابراین، بهترین تعداد کلمات سئو برای صفحات فرود شما حدود 500 کلمه است. این طول به شما امکان می دهد اطلاعات کافی از جمله کلمات کلیدی را برای تعامل و اطلاع خوانندگان ارائه دهید. با این حال، هنوز هم به اندازه کافی کوتاه و شیرین است که مستقیماً به اصل مطلب برود و کاربران را برای انجام عمل مورد نظر تشویق کند.

به طور کلی، مهم است به یاد داشته باشید که بهترین تعداد کلمه برای سئو تعداد کلمات مورد نیاز برای نوشتن یک محتوای با کیفیت بالا و آموزنده است. نوشتن برای خوانندگان شما همیشه باید در اولویت باشد و پس از آن موتورهای جستجو. اتخاذ این رویکرد می تواند به بهبود رتبه بندی سئو شما کمک کند.

ساخت سایت

سایر عواملی که بر رتبه بندی سایت شما قابل توجه است.

شما می‌توانید از تعداد کلمات برای تقویت تحقیق کلمات کلیدی و استراتژی رقابتی خود استفاده کنید، اما این عامل تعیین‌کننده نهایی برای الگوریتم‌های جستجو نخواهد بود. اگر می خواهید عملکرد سئوی خود را بهبود ببخشید، چند نکته اضافی برای نوشتن وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

ساختار محتوا، مهم برای تعیین شمارش کلمات در صفحه

گوگل به عناصر ساختاری، مانند تگ های عنوان، به عنوان راهی برای درک بهتر محتوای شما و ارسال کاربران مناسب به صفحه شما نگاه می کند.
قالب بندی محتوای خود با ساختاری واضح و منطقی برای محتوای شما نیز خوانایی و مفید بودن را برای افرادی که در گوگل جستجو می کنند بهبود می بخشد.
به جای اینکه فقط برچسب های عنوان خود را با کلمات کلیدی پر کنید، به بهترین تجربه برای خواننده خود فکر کنید.
از سرفصل‌ها برای جدا کردن تکه‌های بزرگ متن استفاده کنید و پیدا کردن اطلاعات مورد نظر را برای دیگران آسان کنید.
ساختار محتوا و تعیین تعداد کلمات برای سئو بهتر

کیفیت اطلاعات

کیفیت اطلاعات یک عامل تعیین کننده برای رتبه بندی صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) باقی می ماند. به عبارت دیگر، اضافه کردن یک دسته محتوای بی کیفیت و کپی شده برای افزایش تعداد کل کلمات به شما کمکی نمی کند. به گفته گوگل، الگوریتم های گوگل صفحاتی را که تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را در یک موضوع خاص نشان می دهند در اولویت قرار می دهد. برای بهبود کیفیت محتوای خود، از اظهارات و ادعاها با پیوندهایی به منابع داده خارجی مرتبط، پشتیبان تهیه کنید. همچنین باید با انجام بررسی سرقت ادبی و اجتناب از محتوای تکراری در دامنه خود، از اصل بودن محتوای خود اطمینان حاصل کنید.

پشتیبانی بصری و تصویرسازی برای افزایش طول مقاله

تصاویر و سایر پشتیبانی های بصری می توانند به شما کمک کنند تا ارتباط با کلمه کلیدی مورد نظر خود را نشان دهید. عامل اصلی دیگری که الگوریتم های گوگل استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی «هری پاتر» را هدف قرار می‌دهید، Google به دنبال سیگنال‌های مرتبط مانند تصاویر شخصیت یا کلیپ‌های ویدیویی مرتبط با کتاب یا فیلم می‌گردد. افزودن رسانه می تواند تجربه کاربر را با شکستن بلوک های بزرگ متن و ارائه خدمات به زبان آموزان بصری بهبود بخشد.

تصاویر اصلی با کیفیت بالا همچنین به شما امکان می دهد در تصاویر گوگل رتبه بندی شوید.

ساخت سایت

بهینه سازی برای بلوک های محتوای ویژه

گوگل همچنان صفحات SERP خود را از طریق انواع محتوای خاص و تکه‌های برجسته‌تر، بصری‌تر و قابل مرور می‌کند. این بلوک‌های منبع محتوا در بالای صفحات SERP ظاهر می‌شوند و اغلب به کاربران پاسخ سریعی به سؤالات خود می‌دهند. بهینه‌سازی محتوای خود برای قطعه‌های برجسته می‌تواند محتوای شما را بالاتر از سایر نتایج به جایگاه اول برساند. تقریباً 70٪ از تمام قطعه‌های برجسته از انواع پاراگراف هستند که می‌تواند مکانی عالی برای شروع آزمایش باشد.

نتیجه نهایی: چرا تعداد کلمات برای استراتژی سئو مهم است؟

بهینه سازی محتوا برای سئو به سادگی انجام یک چک لیست از ذکر کلمات کلیدی و طول مقاله نیست. در نهایت، شما باید مخاطب هر کلمه کلیدی را درک کنید و محتوایی را منتشر کنید که به بهترین وجه نیازهای آنها را برآورده می کند. تعداد کلمات عاملی نیست که محتوای شما را به بالاترین سطح سوق دهد، اما می تواند به شما کمک کند تا آنچه را که برای یک کلمه کلیدی خاص «مرتبط و مفید» است، تعریف کنید. از توصیه ها و سؤالات نوشتاری بالا استفاده کنید تا نقطه شروع بهینه تعداد کلمات خود را بیابید، اما به خاطر داشته باشید که همه کلمات شما باید برای خوانندگان ارزش داشته باشند.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا