افزایش سرعت سایت با cloudflare

چگونه با Cloudflare سرعت وب سایت خود را بیشتر کنید؟

Cloudflare CDN پلتفرمی است که فاصله ها را کوتاه می کند. بیایید بررسی کنیم که cloudfare، چگونه باعث می شود وب سایت شما در سراسر جهان سریعتر بارگذاری شود. فاصله و دوری فقط برای روابط انسانی خطرناک نیست. بلکه به عنوان یک کابوس برای داده ها و طراحی سایت عمل می کند! جدا از شوخی، وب سایت های پربازدید به ازای هر ثانیه اضافه شده به بارگذاری و آپلود سایت، میلیون ها دلار از دست می دهند. مطالعات موردی متعددی به اهمیت بارگذاری سریع وب‌سایت‌ها اشاره می‌کند.

نرخ پرش بالا برای یک وبلاگ و چند صنعت دیگر خوب است، اما برای بقیه (تجارت الکترونیک، B2B، خرده فروشی و غیره) فقط یک پرچم قرمز است.

ساخت سایت

Cloudflare چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

یک شبکه تحویل محتوا (CDN) یک نسخه کش وب سایت شما را در مراکز داده خود نگهداری می کند. در نتیجه، هنگامی که یک کاربر از وب سایت شما بازدید می کند، از نزدیک ترین موقعیت جغرافیایی بارگیری می شود و کوتاه ترین زمان بارگذاری ممکن را ارائه می دهد. این دقیقاً همان کاری است که Cloudflare با 250 نقطه حضور (PoP) خود در بیش از 100 شهر در سراسر زمین انجام می دهد. یک شبکه داده شبکه واقعا جهانی. موارد زیر برخی از کارهایی است که Cloudflare می تواند برای وب سایت شما انجام دهد.

  • فشرده سازی و کوچک سازی داده ها
  • هزینه های پهنای باند کمتر
  • تعادل بار برای بهبود عملکرد
  • فایروال قدرتمند وب اپلیکیشن (WAF)
  • نصب رایگان TLS/SSL
  • 100٪ تضمین برنامه های تجاری

به طور خلاصه، یک CDN کارآمد به عنوان سپر امنیتی و تقویت کننده عملکرد شما عمل می کند. و Cloudflare با بیش از 75٪ از 1 میلیون سایت برتر الکسا در گروه خود، یک رهبر بازار است. بنابراین، بیایید روند افزودن وب سایت خود را به شبکه Cloudflare به صورت رایگان بررسی کنیم. پس از آن، ماتریس های عملکرد قبل و بعد را به شما ارائه خواهم داد.

Cloudflare On-boarding

از صفحه ثبت نام در Cloudflare دیدن کنید. برای شروع، شناسه ایمیل و رمز عبور قوی خود را وارد کنید. اکنون ابتدا صندوق ورودی خود را بررسی کنید و ایمیل خود را تأیید کنید.

در مرحله بعد، برای افزودن وب سایت به داشبورد بازگردید. آدرس سایت موضوع را وارد کنید و روی افزودن سایت کلیک کنید.

صفحه بعدی شما را به سمت گزینه های اشتراک می برد. من طرح رایگان را برای این تصویر انتخاب کرده ام.

پس از انتخاب طرح، روی Continue در پایین کلیک کنید.

در مرحله بعد، Cloudflare سوابق DNS وب سایت شما را اسکن می کند. می توانید آنها را با ثبت کننده دامنه خود تأیید کنید.

این همچنین به شما فرصتی می دهد تا علامت برخی از رکوردها را بردارید تا از پروکسی شدن آنها از طریق Cloudflare جلوگیری کنید.

بنابراین، قبل از ادامه، سوابق DNS خود را بررسی کنید.

بعد تغییر سرورهای نام شماست. این مهم ترین (و آسان) مرحله برای راه اندازی هر CDN است. این فرآیند به ثبت کننده دامنه شما بستگی دارد. اگر در مورد این روش مطمئن نیستید، برای تغییر سرورهای نام به این راهنمای Cloudflare مراجعه کنید.

cloudflare چه کاربردی دارد؟
cloudflare و تست سرعت

بهینه سازی ها

اکنون Cloudflare توصیه هایی برای سرعت بخشیدن به عملکرد ارائه می دهد.

من هر دو گزینه را روشن کردم مورد اول در مورد استفاده از گواهینامه SSL/TLS است و دومی به کاهش زمان بارگذاری کمک می کند.

علاوه بر این، بررسی کنید که Brotli compression and Rocket loader روشن باشد. از آنجایی که فقط کارهای زیادی می توانید با طرح رایگان انجام دهید، بهتر است از آنها برای عملکرد بهینه استفاده کنید.

در نهایت به Speed>Optimization>Brotli بروید. بررسی کنید که روشن است.

به طور مشابه، در همان بخش به پایین اسکرول کنید و Rocket Loader را تغییر دهید.

سرورهای نام کمی طول می کشد. آنها یک پنجره 48 ساعته می خواهند، اما عملاً فقط چند دقیقه طول می کشد.

برای تأیید، می توانید از ابزار جستجوی DNS Geekflare خود یا این بررسی کننده DNS استفاده کنید.

بررسی عملکرد Cloudflare

من از Blazemeter برای بررسی زمان پاسخگویی وب سایت استفاده کرده ام. زمان پاسخ یک نسخه نسبتاً پیچیده از زمان بارگذاری صفحه است. در حالت ایده آل، بهترین کمتر برای هر دو این ماتریس صادق است. اما به طور معمول، زمان پاسخ 2 ثانیه قابل تحمل است.

قابل ذکر است، Before Cloudflare به شرایط barebones، بدون هیچ ابزار شخص ثالث یا داخلی اشاره دارد. و After Cloudflare رده رایگان Cloudflare CDN با برخی از ترفندهایی است که قبلاً در این مقاله ذکر شده است.

در اینجا نتایج آمده است:

  • قبل از Cloudflare
  • بعد از Cloudflare

می بینید که میانگین زمان پاسخ و 90 درصد زمان پاسخ به ترتیب 12 درصد و 28 درصد کاهش یافته است. اگر پارامترهای ذکر شده در این گزارش را نمی فهمید، لطفاً به این راهنمای Blazemeter مراجعه کنید.

توصیه می کنم سطح رایگان Cloudflare را امتحان کنید. راه اندازی آن آسان بود و در این مورد یک بهبود دهنده عملکرد قطعی بود.

ساخت سایت

و ما نباید فراموش کنیم که ما فقط جنبه های مربوط به سرعت آن را آزمایش کردیم. اما Cloudflare به عنوان یک پاکت ایمنی نیز عمل می کند. علاوه بر این، می‌تواند یک نسخه استاتیک از وب‌سایت شما را حتی زمانی که سرور اصلی قطع است، آنلاین نگه دارد.

و اگر فکر کنید که پتانسیل کامل آن را آزاد کنید – Cloudflare یک برنامه پولی نیز دارد. ردیف پولی آن دارای ویژگی های بیشمار دیگری مانند WAF، بهینه سازی تصویر، بهینه سازی موبایل و غیره است.

از وردپرس استفاده می کنید؟

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، باید از افزونه WP Cloudflare Super Page Cache استفاده کنید. به طور هوشمند کل وب سایت (محتوای استاتیک + پویا) را در حافظه پنهان می کند. این باعث کاهش بیشتر زمان بارگذاری صفحه می شود.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا