آموزش تگ های هدینگ

آموزش استفاده از تگ های هدینگ (Heading tags) + نحوه استفاده از سرفصل های H1 تا H6

تگ های هدینگ به کاربران و موتورهای جستجو برای خواندن و درک هر چه بهتر متن کمک می کنند. به عنوان مثال، heading tags (هدینگ) به عنوان تابلوهای راهنما برای خوانندگان عمل می کنند و درک مطلب یا صفحه را برای آنها آسان تر می کنند. همچنین تگ های heading مشخص می کنند که کدام بخش از محتوای شما مهم است و نشان می دهد که چگونه آنها به هم مرتبط هستند. در اینجا، ما به شما نکاتی را در مورد نحوه استفاده از تگ های هدینگ H1 تا H6 را برای بهبود خوانایی محتوای خود به شما ارائه میدهیم.

چرا از تگ های هدینگ استفاده کنیم؟

از تگهای heading برای نمایش ساختار کلی متن استفاده کنید تا مخاطبان هدف شما + موتور جست و جوی گوگل به راحتی محتوای شما را متوجه شوند. سرفصل ها نشانه هایی هستند که خوانندگان را در یک مقاله راهنمایی می کنند. بنابراین، آنها باید مشخص کنند که یک بخش یا یک پاراگراف در مورد چیست. در غیر این صورت، مخاطبان شما دچار سر در گمی شده و از محتوای شما چیزی دستگیرشان نخواهد شد.

خوانندگان دوست دارند محتوا را اسکن کنند، یعنی محتوای شما را به سرعت اسکرول کرده و متوجه شوند که متن درباره چیست و تصمیم بگیرند که کدام بخش از متن را بخوانند. سرفصل ها به آنها در انجام این کار کمک می کند. اسکن متن زمانی که محتوای شما حاوی هیچ تگ هدینگی نباشد کار برای خوانندگان شما بسیار سخت تر می شود. وقتی متن طولانی را بعد از عنوان اضافه می کنید بدتر است. شما نمی خواهید مردم را با طوماری طولانی و بدنام بترسانید.

برای درگیر کردن مخاطب خود با محتوای مورد نظر باید در قسمت هدینگ ها خواسته های مخاطبان هدف را پوشش دهید. برخی از افراد دوست دارند در عناوین مخاطبان خود را اذیت کنند و سعی کنند آنها را به خواندن ادامه مطلب ترغیب کنند. در حالی که این می تواند بسیار خوب کار کند، به راحتی هم میتوان اشتباه کرد و به مخوای خود اسیب بزنید. همیشه به یاد داشته باشید که تمرکز اصلی سرفصل ها باید بر روی محتوا شما باشد و همچنین هدف اصلی باید آسان کردن متن برای خواندن و درک باشد.

همچنین، دو نکته زیر را در نظر داشته باشید: اولاً، یک پاراگراف باید با یک جمله اصلی شروع شود که در ادامه پاراگراف توضیح دهید. هنگام تغییر ساختار متن خود برای اضافه کردن عنوان، مطمئن شوید که اولین جمله پاراگراف شما حاوی اطلاعات ضروری آن پاراگراف است. ثانیاً، در نظر بگیرید که ساختار اطلاعات در پاراگراف های شما چگونه است و چه رابطه ای بین پاراگراف ها وجود دارد و چگونه یک عنوان فرعی می تواند به هضم آن اطلاعات کمک کند.

4.7/5 - (4 امتیاز)

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش استفاده از تگ های هدینگ (Heading tags) + نحوه استفاده از سرفصل های H1 تا H6»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا