آموزش الگوریتم کافئین گوگل (Google Caffeine)

آموزش الگوریتم کافئین گوگل (Google Caffeine) و تاثیر آن بر بهبود نتایج سئو سایت چیست؟

بروز رسانی الگوریتم کافئین گوگل Google Caffeine در روز دوشنبه نوزدهم مرداد سال 1388 توسط شرکت گوگل عرضه شد که یکی از مهم ترین به روز رسانی ها در تاریخ موتور جستجوبود. به‌روزرسانی الگوریتم کافئین گوگل Google Caffeine آنقدر عظیم بود که تمامی کاربران گوگل همچنین سئو کاران را تحت و شعاع قرار داد. به این معنا که تاثیر بسیار زیادی بر روی نتایج وجود داشت که گوگل در واقع به متخصصان سئو و توسعه دهندگان دسترسی زودهنگام به آن را داد تا بتوانیم هر مشکلی را که پیدا کردیم گزارش کنیم.

الگوریتم کافئین گوگل (Google Caffeine)

در حالی که به روزرسانی الگوریتم کافئین گوگل (Google Caffeine) تاثیر مستقیم کمی بر رتبه بندی داشت، زمینه را برای تغییرات گسترده در جستجو و سئو فراهم کرد. حالا سوال پیش میاد که به‌روزرسانی کافئین گوگل دقیقاً چه بود؟ کافئین یک سیستم نمایه سازی وب جدید بود. این سیستم جدید به گوگل اجازه می‌دهد تا داده‌ها را بسیار کارآمدتر بخزد و ذخیره کند.

الگوریتم کافئین تنها یک به روز رسانی الگوریتم نبوده و در واقع، این به هیچ وجه تلاشی از سوی گوگل برای تأثیرگذاری بر رتبه بندی صورت نگرفته که کافئین بازسازی کامل از سیستم نمایه سازی آنها بود. برای درک دلیل این امر، کافی است به وب در حال تغییر نگاه کنید.

آموزش الگوریتم کافئین گوگل (Google Caffeine)

قبل از کافئین، گوگل فهرست خود را در بخش رتبه بندی به روز کند. ربات های گوگل (G-bot) مجموعه‌ای از صفحات وب (حدود 10 درصد از کل وب را هر شب) می‌خزد و آن‌ها را فهرست‌بندی می‌کند و محتوا و اطلاعات اضافی در مورد آن را استخراج می‌کند، مانند متن های لنگر یا انکر تکس ها و بکلینک های دریافتی و دیگر مراجع را مرور میکند که صفحه با چه موضوعاتی مرتبط است. و سپس صفحات پردازش شده در صف قرار گرفتند تا به فهرست اضافه شوند. آنها باید منتظر بمانند تا کل قسمت کامل شود و در نتایج جستجو در دسترس قرار گیرند. با استفاده از کافئین، گوگل اکنون قادر است هر صفحه وب را به طور جداگانه بخزد و پردازش کند و در عرض چند ثانیه پس از کشف آن را در فهرست زنده ساده کند.

گوگل کافئین Google Caffeine یکی از الگوریتم های جذاب گوگل میباشد که میتوانید با یادگیری و آنالیز آن به نتایج سئو خود بهبود ببخشید.

طراحی سایت

چگونه رتبه بندی الگوریتم کافئین گوگل خود را بررسی کنیم؟

احتمالاً از خود می پرسید که رتبه وب سایت شما در گوگل جدید چگونه است. می توانید رتبه بندی کافئین خود را به همان روشی که قبلاً انجام می دادید بررسی کنید. از آنجایی که کافئین استاندارد گوگل است، اکنون می توانید به سادگی به جستجوی کلمات کلیدی خود در google.com بروید یا Rank Tracker را فعال کنید و رتبه های خود را به طور خودکار بررسی کنید.

به هر حال نباید هیچ تغییر قابل توجهی ایجاد شود زیرا کافئین یک به روز رسانی نمایه سازی است، نه یک رتبه بندی. هیچ تغییری در نحوه رتبه بندی وب سایت ها توسط گوگل ایجاد نمی کند. با این حال، گوگل را قادر می سازد تا سیگنال های کیفیت و ارتباط بیشتری را جمع آوری کند که سپس می تواند در الگوریتم رتبه بندی استفاده شود. یکی از این موارد، توانایی تعیین ارتباط یک سایت یا صفحه با چندین کشور در مقابل تنها یک کشور است که اکنون وجود دارد.

اگرچه به ما گفته می‌شود که کافئین بر نحوه رتبه‌بندی صفحات تأثیر نمی‌گذارد، گوگل سیستم جدید را نه تنها برای فهرست‌بندی محتوای تازه، بلکه برای ارائه آن در نتایج جستجو معرفی کرد. بدیهی است که تغییراتی در SERP ها، به خصوص در جستجوهای QDF (Query Deserves Freshness) وجود خواهد داشت.

انتقال به سیستم نمایه سازی جدید بسیار روان بود. اگر گوگل به طور رسمی عرضه جهانی کافئین را اعلام نمی کرد، احتمالاً مورد توجه قرار نمی گرفت. هیچ جابجایی قابل توجهی در رتبه بندی وجود نداشت، به جز مواردی که ناشی از به روز رسانی Mayday است که به هیچ وجه به کافئین مربوط نمی شود. اما از آنجایی که گوگل از قابلیت‌های پیشرفته و سیگنال‌های مرتبط اضافی که توسط زیرساخت جدید باز می‌شود، استفاده می‌کند، مطمئناً شاهد تغییراتی در بخش رتبه‌بندی نیز خواهیم بود. بنابراین در نهایت توجه به رتبه بندی گوگل ایده خوبی است.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا