آموزش الگوریتم رنک برین Rankbrain

آموزش الگوریتم رنک برین (Rank Brain)

الگوریتم رنک برین Google Rank Brain انقلابی در نحوه تعیین نتایج جستجو بود.

طراحی سایت

در سال 1996 یک ایده ای مطرح شد که لینک های منتهی به صفحه ما یا به عبارتی بک لینک هایی که شما دریافت میکنید یک سیگنال قوی برای رتبه بندی صفحات بود. و جستجوی گوگل را متحول کرد.

به همین دلیل است که شرکت گوگل دهه گذشته سهم بازار جستجو را به خود اختصاص داده:

از گذشته تا کنون اتفاقات زیادی افتاده است، و از آن زمان تغییرات و الگوریتم‌های عظیمی معرفی شده‌اند، اما بدون شک هیچ کدام به اندازه RankBrain مهم نیستند زیرا به جرات میتوان گفت که الگوریتم رنک برین (Rank Brain) انقلابی بزرگ در نحوه تعیین نتایج بود.

الگوریتم رنک برین Rank Brain چیست؟

الگوریتم رنک برین Rank Brain بخشی از الگوریتم های گوگل است که از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای درک بهتر هدف یک عبارت جستجو شده استفاده می کند. این الگوریتم می تواند به مرتبط ترین نتایج SERP جستجوی کاربران کمک کند.

این الگوریتم در سال 2015 در الگوریتم اصلی پیاده‌سازی شد و در ابتدا فقط برای 15 درصد درخواست‌هایی که قبلاً دیده نشده بود، استفاده شد. هنگامی که گوگل به آن اطمینان بیشتری پیدا کرد، آن را بخشی از هر جستجوی جستجو کرد.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به رایانه‌ها کمک می‌کند وقتی وظایفی مانند تصمیم‌گیری، ترجمه زبان و ادراک بصری به آنها محول می‌شود، درک کنند و مانند یک انسان عمل کنند.

گوگل همچنین اعلام کرده است که از چیزی به نام تطبیق عصبی استفاده می‌کند که یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی است که به درک چگونگی ارتباط کلمات با مفاهیم کمک می‌کند.

اگرچه RankBrain و تطبیق عصبی ممکن است متفاوت باشند، اما آنها با هم کار می کنند تا بهترین نتایج را برای یک عبارت جستجو به ارمغان بیاورند.

فراگیری ماشین

یادگیری از داده های دریافتی توسط ماشین ها به تنهایی را فراگیری ماشین گوییند همچنین اگر در حال حاضر توصیه های فیلم در حساب Netflix شما ظاهر می شود، اینها نمونه هایی از یادگیری ماشینی هستند.

ترکیبی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین چیزی است که الگوریتم رنک برین RankBrain را به بخشی موثر از الگوریتم سوق می دهد. به عنوان مثال، اگر بخواهم به دنبال «فیلم ترسناک هتل با پیچ و خم» بگردم، در بخش پیشنهادات به فیلم The Shining و نتیجه های ترسناک دیگر برخواهیم خورد.

حتی بدون استفاده از نتایج دقیقاً از آن عبارت در صفحه، RankBrain می‌تواند ارتباط موضعی را ارزیابی کند و نتایج مورد نظر من را ارائه دهد.

الگوریتم رنک برین Rank Brain چقدر مهم است؟

با توجه به اینکه الگوریتم رنک برین Rank Brain در هر جستجویی که در گوگل انجام می شود استفاده می شود، بسیار مهم است.

RankBrain اولین تلاش برای یادگیری ماشینی است و مسیر را برای آینده جستجو هموار تر می کند. با اجرای برخی از بهترین شیوه ها در حال حاضر، می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای پیشرفت های مستمری که یادگیری ماشینی در طول زمان در نتایج جستجو ایجاد می کند، آماده است.

زمانی گوگل ادعا کرد که سومین فاکتور مهم رتبه بندی است . در حالی که مطمئن نیستیم که هنوز اعمال می شود، چیزی که می دانیم این است که RankBrain هنوز هم بخش بزرگی از نحوه ارائه نتایج جستجو توسط گوگل است.

پس آن برای تو به چه معناست؟

این بدان معناست که شما باید محتوا و سئو بازی خود را ارتقا دهید. بیایید در ادامه نحوه انجام این کار را بررسی کنیم.

بهینه سازی با الگوریتم RankBrain در ذهن

الگوریتم RankBrain بر رتبه‌بندی سایت‌هایی متمرکز شده است که بیشترین تطابق را با درخواست کاربران داشته باشد. بنابراین وظیفه شما این است که مطمئن شوید محتوایی ایجاد می کنید که بتواند با نیازهای کاربران مطابقت داشته باشد.

برای بهینه سازی الگوریتم رنک برین Rank Brain چند راه وجود دارد:

1_ از زبان طبیعی استفاده کنید :

هنگام ایجاد محتوا، باید با لحنی طبیعی بنویسید که ممکن است هنگام صحبت کردن نیز از آن استفاده کنید. همچنین هنگام ایجاد محتوای خود آن را با صدای بلند بخوانید آیا واضح و رسا مطلب را انتقال داده اید؟ مکالمه است؟ این سبک نوشتن می تواند تفاوت بزرگی در کمک به RankBrain و در درک محتوای شما ایجاد کند.

2_ استفاده از هدف جستجو کاربر (search intent) :

این مهم ترین گزینه موجود میباشد!

کلمه کلیدی را که می خواهید در نتایج جستجو رتبه بندی کنید تایپ کنید و صفحات با رتبه برتر را بررسی کنید. این صفحات رتبه بندی می شوند زیرا گوگل می داند که این نوع محتوایی است که جستجوگر بر اساس تعامل با نتایج به دنبال آن است.

3_ ارتباط را تقویت کنید

وقتی کلمه کلیدی را مشخص کردید، باید محتوا ایجاد کنید و آن را برای مطابقت دادن با هدف خود بهینه کنید. هر صفحه را بیشتر به عنوان یک “موضوع” در نظر بگیرید تا کلمات کلیدی را در بر بگیرد و آن را تا حد امکان جامع کنید.

در گذشته، ممکن است چندین پست در مورد یک موضوع نوشته باشیم تا بتوانیم هر کدام را برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه کنیم. اما اکنون هدف این است که آن پست ها را در یک پست ترکیب کنیم و برای کلمات کلیدی و عبارات متعدد رتبه بندی کنیم.

وقتی پستی ایجاد می‌کنید که تمام تغییرات احتمالی یک موضوع را پوشش می‌دهد، در نهایت برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه‌بندی می‌کنید که این امر به معتبرتر شدن صفحه کمک می‌کند.

4_ بهبود نرخ کلیک (CTR)

از آنجایی که Rank Brain به تعداد کلیک از نتایج جستجوی شما نگاه می کند، نوشتن برچسب های عنوان استثنایی و توضیحات متا بسیار مهم است چون این موارد نرخ کلیک (CTR) شما را افزایش خواهد داد.

استفاده از احساسات در عنوان یکی از بهترین راه ها برای افزایش این کلیک ها است. همچنین می‌توانید از اعداد، پرانتز یا پرانتز استفاده کنید تا عنوان خود را از بقیه متمایز کنید.

5_ کیفیت بیش از کمیت

باید نحوه مشاهده محتوا و استراتژی کلمات کلیدی را تغییر دهید. روزهای نوشتن یک پست پیرامون یک کلمه کلیدی منفرد گذشته است.

در گذشته ممکن است یک پست جداگانه برای عبارات «فروش بیشتر»، «فروش خود را افزایش دهید» یا «افزایش درآمد ماهانه» نوشته باشید تا بتوانید برای هر یک از این عبارات بهینه سازی کنید. متأسفانه، این استراتژی دیگر با آمدن الگوریتم RankBrain جواب نمیدهد.

ایجاد یک پست و اسکای اسکرپر کردن محتوای مربوط به عبارت “دریافت فروش بیشتر” باید به RankBrain کمک کند تا بفهمد که با آن اصطلاحات دیگر مرتبط است.

6_ زمان ماندگاری کاربر در صفحه (بانس ریت Bounce Rate)

پس از ارائه نتایج جستجو، الگوریتم RankBrain چگونه متوجه می شود که کدام نتایج بهتر است؟

نشانه‌هایی وجود دارد که از سیگنال‌های UX (تجربه کاربر) و صفحاتی را که تعامل بیشتری با کاربر دارند دریافت می‌کند و آن‌ها را بالاتر می‌برد. اندازه‌گیری زمان ماندگاری کاربر در صفحه (بانس ریت) یکی از این ویژگی هاست.

برخی از مواردی که برای بهبود این سیگنال های UX باید در نظر گرفت عبارتند از:

  • متن را به پاراگراف های کوچک تقسیم کنید تا خواندن آن آسان باشد
  • از عنوان ها برای تقسیم محتوا به بخش ها استفاده کنید
  • یک پاراگراف مقدماتی جذاب ایجاد کنید تا کاربران به خواندن بیشتر علاقه مند شوند
  • از تصاویر و فیلم ها استفاده کنید
  • در ابتدای مطالب به سوالات پاسخ دهید
  • محتوایی ایجاد کنید که به تمام سوالاتی که کاربر ممکن است در مورد موضوع داشته باشد پاسخ دهد
  • به همین دلیل است که مهمتر از همیشه وقت گذاشتن برای تولید محتوای عالی است که باعث می شود کاربران در صفحه بمانند. هرچه بیشتر در وب سایت شما بمانند، سیگنال های بهتری به الگوریتم RankBrain ارسال می کند.

7_ محتوای قدیمی را بهبود بخشید

اگر وب سایت شما برای مدتی در دسترس نبوده است، ممکن است محتوای قدیمی داشته باشید که قبل از RankBrain بهینه شده است. علاوه بر این، ممکن است چندین پست مرتبط داشته باشید که اکنون بهتر است به عنوان یک پست طولانی ارائه شوند.

اگر اینطور است، مشخص کنید کدام پست دارای بیشترین ترافیک، بک لینک و رتبه است و آن را پست اصلی خود قرار دهید. سپس محتوای پست‌های دیگر را در آن ادغام کنید و یک تغییر مسیر 301 برای آن پست‌ها به پست جدید «RankBrain-optimized» خود انجام دهید.

این یک فرصت عالی برای برنده شدن در رتبه بندی سریع است!

الگوریتم Rank Brain قطعا یک انقلاب در موتور های جستجو است. به عنوان یک سازنده محتوا یا متخصص سئو، استفاده از استراتژی های بالا برای کمک به بهبود شانس خود برای رتبه بندی بالا تر با Rank Brain بسیار مهم است.

چیزی که ما با اطمینان می دانیم این است که الگوریتم Rank Brain ممکن است در طول زمان تکامل یابد، ترکیب هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اینجا باقی می ماند همراه صفحات شما و باید بیاموزید که چگونه می توانید محتوای خود را تطبیق دهید تا از مزایای کامل SERP ها بهره مند شوید.

4.8/5 - (25 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا