طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی منحصر بفرد

طراحی سایت پزشکی منحصر بفرد ویژه پزشکان معروف که سیستم نوبت دهی آنها به صورت دستی هستند میتوانند به راحتی با طراحی یک سایت پزشکی به تمامی نیازهای بیماران خود پاسخ گو باشند.

طراحی سایت

با توجه به رشد و پیشرفت شاخه های مختلف پزشکی، دستاوردها و یافته های جدید و پیدایش تکنولوژی های نوین و تجهیزات پیشرفته در عرصه طبابت از یکسو و نیز افزایش تعداد بیماران به دلایل مختلف اعم از گسترش شهرنشینی، تغذیه نامناسب و …

از سوی دیگر موجب شده است تا روند رسیدگی به بیماران شتاب بیشتری بگیرد و این امر دیگر با روش های سنتی گذشته میسر نمی گردد و راه های دیگری را می طلبد از جمله روش های نوین تحت وب و بکارگیری فضای مجازی و اینترنتی که با طراحی سایت پزشکی می توانید این بستر شکوفا شود.

این موضوع بسیار حائز اهمیت است که طراحی سایت به مانند تمام حرفه های دیگر در دنیای مدرن امروزی نیاز به تخصص های حرفه ای دارد. فکر کنم اگر پیش از هر چیز ابتدا شاخصه های طراحی سایت حرفه ای و طراحی سایت شرکتی را بدانید با دید بهتری اقدام به طراحی سایت خود خواهید کرد.

طراحی وبسایت پزشکی قدمی تازه در دنیای طبابت

طراحی سایت پزشکی و یا طراحی سایت مراکز درمانی موجب می گردد که پزشکان نه تنها نسبت به معرفی تخصص و رزومه خود و نیز ارایه مقالات علمی و یافته های جدید طبی بپردازند بلکه با قرارگیری سرویس های مختلف در طراحی وب سایت پزشکی ثمرات بیشماری نصیب بیماران و پزشکان خواهد گردید.

مهمترین ویژگی های طراحی سایت پزشکی

مراجعات حضوری بیماران به مطب پزشک یا درمانگاه ها از یک طرف موجب اتلاف زمان و انرژی بیمار می گردد و از سوی دیگر پیامدهای دیگری همچون افزایش ترافیک شهری، بروز اثرات منفی روحی و روانی بیمار در اثر منتظر شدن در اتاق انتظار و …. نیز حادث می گردد.

اغلب موارد فوق با دسترسی آسان و سریع به یک وب سایت پزشک مربوطه، از میان خواهد رفت و خدمات پزشکی مناسب تری برای شهروندان ایجاد می شود.

پزشکانی که به این باور رسیده اند دیگر زمان آن فرا رسیده تا شعبه مطب خود را در عرصه اینترنت نیز دایر نمایند به موفقیت های بیشتری دست یافته و چندین قدم از همکاران خود جلوتر هستند.

چرا که آنان از طریق خدمات و سرویس های مختلف طراحی وب سایت پزشکی خود از جمله: تشکیل پرونده پزشکی الکترونیکی، نوبت دهی آنلاین و … هم بیماران و هم خود را از ظهور اثرات نامطلوب مراجعات حضوری رهانیده اند.

طراحی وب سایت پزشکی تخصصی

شرکت طراحی سایت ساخت سایت ، با توجه به نیاز و سلیقه شما پزشک محترم و اینکه می خواهید چه سرویس هایی در اختیار بیماران و مراجعان خود قرار دهید، طراحی وب سایت شما را بطور کارآمدی اجرا نموده و همینگونه اصول و تکنیک های سئو در طراحی سایت پزشکی لحاظ می گردد به گونه ای که کاربران با جستجوی کلماتی همچون بهترین پزشک، متخصص جراحی، پزشک عمومی و در کل کلمات کلیدی مرتبط با تخصصتان به سایت شما رهنمون خواهند شد.

پیاده سازی و اجرای پنل مدیریت به زباه فارسی و با کاربری آسان بریا مدیر سایت به منظور بروزرسانی و افزودن محتوا و محصولات جدید به سایت، طراحی واکنشگرا و ریسپانسیو و بکار گیری تکنولوژی های مانند لاراول در طراحی سایت حرفه ای توسط پیام آوا انجام گردیده است همچنین ارائه خدمات سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو از دیگر سرویس های ساخت سایت است.

طراحی سایت درمانگاه، طراحی سایت آزمایشگاه طبی ، طراحی سایت بیمارستانی و مراکز درمانی، طراحی سایت تجهیزات پزشکی از دیگر موضوعاتی است که ساخت سایت در طراحی و اجرای آنها تبحر و تجربه متمادی دارد.

بطور نمونه از وب سایت های طراحی شده توسط پیام آوا در زمینه پزشکی می توان به سایت های: دکتر حامد باطنی، دکتر مجید کاظمی، دکتر سینا حافظی، دکتر آتوسا ضیغمی، دکتر رضا جباری، دکتر حسین روازاده، دکتر حسین دستغیب، سایت تجهیزات پزشکی درمان کالا، وب سایت درمانکده (نوبت دهی مطب پزشکان و دندانپزشکان) ، سایت بانک پزشکان، و …

اشاره نمود. پیام آوا همچنین می تواند با هزینه های اندک تبلیغات گوگل را برای سایت شما انجام دهد تا از همان روزهای نخست بارگزاری سایتتان در رتبه های برتر گوگل دیده شوید.

11 نکته برای راه اندازی سایت پزشکی

1 _ CMS مناسب را جهت وبسایت پزشکی خود انتخاب کنید

همانطور که در لینک بالا ذکر شد، CMS ابزاری است که برای راه اندازی وب سایت پزشکی خود به آن احتیاج دارید. از طریق CMS خود می توانید وب سایت خود را راه اندازی کنید، صفحات وب اضافه کنید، یک وبلاگ راه اندازی کنید، سایت خود را به نمایه های رسانه های اجتماعی خود متصل کنید، بهترین شیوه های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و موارد دیگر را به کار ببرید و در بازار طبابت خود را به مخاطبان هدف نشان دهید.

CMS شما ابزار اساسی است که طراحی وب سایت پزشکی را ممکن می کند، به این معنی که ارزش آن را دارد که وقت خود را صرف کنید و نرم افزار خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

ممکن است وسوسه شوید که از یک CMS عمومی استفاده کنید که حتی ممکنه محبوب هم باشه چیزی مانند

در حالی که این سازندگان وب‌سایت قطعاً شایستگی‌های خود را دارند، معایب بزرگی نیز دارند، که مهم‌ترین آن این است که با توجه به نیازهای متخصصان پزشکی ساخته نشده‌اند.

به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید یک پورتال خصوصی بیمار را به وب‌ سایت خود اضافه کنید، مکانی که بیماران می‌توانند نسخه‌های مجدد را درخواست کنند و پیام‌های خصوصی را به ارائه‌دهنده مراقبت خود ارسال کنند. ممکن است بتوانید چنین کاری را با یک سیستم مدیریت محتوا مانند یک سیستم مدیریت محتوایی که برای شما از پایه بصورت کاملا سفارشی نوشته شده باشد اما باید هزینه زیادی صرف کنید و نیاز به تخصص بیشتری در ایت زمینه دارد که شما باید دانش فنی خود را بصورت گسترده افزایش دهید که این کار عاقلانه ای نیست.

اما در عوض شما میتوانید به سیستم مدیریت محتوای wordpress که چکیده ای از تجریبات هزاران برنامه نویس و میباشد استفاده کنید، سیستم مدیریت محتوای وردپرس بصورت کاملا حرفه ای با کاربری فوق العاده آسان میتونه بهترین انتخاب شما پزشکان عزیز باشه. همچنین با پشتیبانی از زبان فارسی به شما این امکان را میدهد تا با گذاشتن کمترین وقت با ساده ترین روش کار با وردپرس را یاد بگیرید.

2 _ مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است

برای این که یک وبسایت پزشکی موثر داشته باشید باید نحوه دسترسی مخاطبان خود را پیشبینی کنید. و به دلیل این که بیش از 90 در صد از جستجو گران اینترنت از موبایل استفاده میکنند باید همه نشانه های مربوط به دستگاه های تلفن همراه را به عنوان یک عامل بزرگ در آماده سازی وب سایت شما در نظر بگیریم.

طبق آمار Statista، “در سال 2021، تعداد کاربران منحصر به فرد اینترنت تلفن همراه به 4.32 میلیارد نفر رسید که نشان می دهد بیش از 90 درصد از جمعیت جهانی اینترنت از یک دستگاه تلفن همراه برای آنلاین شدن استفاده می کنند.

از همین جهت متخصصان پزشکی نمی توانند از مخاطبین خود که از وب سایت آنها با استفاده از تلفن یا تبلت بازدید می کنند چشم پوشی کنند. به همین دلیل است که هنگام طراحی سایت خود باید پاسخگویی تلفن همراه را در اولویت قرار دهید.

وقتی یک وب سایت پزشکی واکنش گرا یا موبایل پسند باشد به چه معناست؟ به طور خلاصه، یک وب‌سایت پزشکی که سازگار با دستگاه تلفن همراه شماست تمامی المان های صفحه نمایش متناسب با صفحه موبایل شما تنظیم خواهد شد.

همچنین دستگاه شما از جمله رایانه، تبلت یا تلفن هوشمند به کاربران اجازه می دهد تا بدون نیاز به فشار دادن یا اسکرول کردن، با محتوا در دستگاه های مورد علاقه خود تعامل داشته باشند. فقط تصور کنید که برای کسی که بیمار است و در تلاش برای رسیدن به تیم شما بدون پاسخگویی تلفن همراه است چقدر خسته کننده خواهد بود.

با ساختن وب سایت خود برای موبایل، نه تنها یک تجربه کاربری مثبت برای بازدیدکنندگان موبایل ایجاد می کنید، بلکه حتی ممکن است دید خود را در موتورهای جستجوی محبوب افزایش دهید که در نهایت به شما کمک می کند تا با مشتریان احتمالی بیشتری روبرو شوید. در سال 2015، گوگل به‌روزرسانی‌ای را ارائه کرد که نشان می‌دهد سازگاری با موبایل می‌تواند بر رتبه وب‌سایت شما در موتور جستجوی Google تأثیر بگذارد. به عبارت دیگر، صفحات وب که تعاملی هستند و به راحتی در دستگاه های تلفن همراه قابل خواندن میباشند و در لیست نتایج جستجو نسبت به آنهایی که تعاملی نیستند، رتبه بالاتری دارند.

برای ارتباط با بیمارانی که از طریق دستگاه های تلفن همراه به وب سایت شما دسترسی دارند، این نکات را برای طراحی وب سایت پزشکی سازگار با موبایل اجرا کنید:

3 _ وب سایت خود را تعاملی کنید

اگر هنوز در مراحل اولیه توسعه طراحی وب سایت پزشکی خود هستید، ممکن است از خود بپرسید: “چرا به یک وب سایت مراقبت های بهداشتی تعاملی نیاز دارم؟” پاسخ ساده است: چون رقیبان شما دارند و اگر میخواهید در فضای وب رقابت کنید بهش نیاز دارید.

در دنیایی که بیماران شما می‌توانند از روی کاناپه‌هایشان قرار ملاقات بگذارند، بسیار مهم است که تعامل را برای مطابقت با رقبای خود در اولویت قرار دهید. در غیر این صورت، ممکن است کسب و کار خود را به یک بیمارستان یا متخصص مراقبت های بهداشتی رقیب با طراحی جذاب تر از دست بدهید. در واقع، 75 درصد از مصرف کنندگان اذعان دارند که اعتبار یک کسب و کار را با طراحی وب سایت آن قضاوت می کنند.

به خاطر داشته باشید که تمام وب سایت های پزشکی با اهداف خاصی طراحی شده اند، خواه این هدف افزایش درخواست ها باشد یا تشویق بیماران به برنامه ریزی قرار ملاقات. با تعاملی کردن طراحی وب مراقبت های بهداشتی خود، مشارکت بیمار را افزایش می دهید و در نهایت به اهداف تبدیل خود خواهید رسید.

بیایید از طریق سه روش کلیدی که می‌توانید بازدیدکنندگان را به سمت تکمیل اهداف مورد نظر خود هدایت کنید، قدم برداریم:

  • ایجاد فرم های تعاملی بیماران را قادر می سازد تا اطلاعات مهم پزشکی را با فرم های آنلاین پر کنند، خواه این اطلاعات مربوط به شرایط بهداشتی باشد یا جزئیات بیمه. به خاطر داشته باشید که کاربران تلفن همراه نیز به این موارد دسترسی خواهند داشت، بنابراین مطمئن شوید که CMS شما فرم‌های پاسخگو را ارائه می‌دهد.
  • دارای دکمه های فراخوان برای اقدام دکمه‌های دعوت به اقدام به‌خوبی به بیماران شما اجازه می‌دهند در لحظه‌ای که تصمیم بگیرند اقدام کنند. شامل دکمه های تعاملی برای برنامه ریزی قرار ملاقات، درخواست ارجاع، یا پر کردن نسخه برای دسترسی سریع و تجربه یکپارچه در نظر بگیرید.
  • یک پورتال مخصوص بیمار ارائه دهید. به جای اینکه بیماران مجبور باشند با پذیرش مطب خود تماس بگیرند، به بیماران اجازه دهید اطلاعات شخصی را در پورتال بیمار وارد کنند. این وارد کردن اطلاعات بیماران به شما کمک میکند که نظارت بر سلامت بیماران (با داده‌هایی مانند فشار خون و وزن) را آسان تر پیگیری کنید.
  • وقتی از این ویژگی‌های تعاملی در طراحی وب‌سایت پزشکی خود استفاده می‌کنید، مطمئناً تجربه کاربر را بهبود می‌بخشید، که مستقیماً بر انواع معیارها تأثیر می‌گذارد، مانند زمان صرف شده در صفحه، نرخ پرش و نرخ کلیک.

توجه داشته باشید که منابعی که ارائه می‌دهید و اطلاعات حساس بیمار را ثبت می‌کنند باید با قانون مسئولیت‌پذیری و قابل حمل بودن بیمه سلامت مطابقت داشته باشند . ایمن نگه داشتن اطلاعات شخصی به شما کمک می کند تا با بیماران خود ارتباط برقرار کنید و آنها را تشویق می کند تا بارها و بارها از منابع تعاملی شما استفاده کنند!

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا