طراحی وبسایت آموزشی

طراحی سایت آموزشی

طراحی سایت آموزشی و یا طراحی سایت آموزشگاهی برای ارائه خدمات آموزشی مختلف اجرا و انجام می گیرد. امروزه آموزش به عنوان مقوله مهمی در توسعه و رشد و شکوفایی جوامع بشری و دستیابی آنها به مدارج بالا و نائل شدن به سطح زندگی مطلوب و ایده آل شناخته شده است. لذا طراحی سایت آموزشی برای عرضه آموزش های مختلف به مخاطبان خارج از شکل های سنتی آن مورد توجه قرار گرفته است.

چه نیازی به طراحی سایت آموزشی است ؟

بگذارید ابتدا به هدف اصلی طراحی یک سایت آموزشی نگاهی بیندازیم. برگزاری کلاسها به صورت آنلاین و کاملا مجازی از بزرگترین اهداف راه اندازی چنین وب سایتی توسط شما می تواند باشد چرا که امروزه آموزش آنلاین طرفداران خاص خودش را دارد و انتظار می رود بشر از قابلیت های آموزش مجازی و آنلاین در آینده بیشتر بهره مند شود.

نداشتن وقت کافی یا دور بودن از موسسه آموزشی می تواند از مهمترین دلایل برگزاری کلاسها به صورت آنلاین باشد. همکاران ما و مشاوران در شرکت ساخت سایت آماده ارائه همه گونه مشاوره در این زمینه به شما هستند تا با خیال آسوده اقدام به سفارش و طراحی چنین وب سایت نمایید.

طراحی سایت آموزشگاه

آموزشگاه ها در هر زمینه فعالیتی که باشند، از مهد کودک ها گرفته تا مدارس و دبیرستان ها و آموزش های دانشگاهی و همچنین آموزش های عالی و تکمیلی، آموزشگاه های فنی و حرفه ای مانند آموزشگاه های آشپزی، مراکز ارائه دهنده آموزش های تعمیرات لوازم صوتی و تصویری یا تعمیرات خودرو و ….

آموزشگاه های هنری و صدها طیف گسترده آموزشگاهی به حتم جهت معرفی کلاس ها، استادان و امکانات و خدمات آموزشی خود نیاز به وبسایت دارند. طراحی وب سایت آموزشگاه بهترین راهکار است که می تواند معرف سوابق و فعالیت ها و مزایای آموزشگاه در بین رقبا باشد. مخصوصا اینکه امروزه اکثر مردم به ویژه افرادی که اهل علم اندوزی و آموزش هستند، برای تحقیق و کسب اطلاعات و در نهایت تصمیم گیری بیشتر از اینترنت و جست و جوهای اینترنتی استفاده می نمایند.

بنابراین وبسایت آموزشگاهی که بصورت حرفه ای و مطلوب طراحی و مدیریت شده باشد و علی الخصوص در نتایج جست و جوی کاربران در گوگل جایگاه مناسبی یافته باشد، می تواند نقش بسزایی در جذب مشتریان آموزشگاه ایفا کند.

علاوه بر جذب مشتریان جدید، طراحی سایت آموزشگاه باید آنگونه سیستماتیک باشد که متعلمان و فراگیران کنونی آموزشگاه و حتی فارغ التحصیلان آن نیز همچنان بتوانند از طریق وب سایت با آموزشگاه در ارتباط و تعامل باشند و از محتوا و امکانات آن استفاده نمایند.

طراحی وبسایت آموزشگاهی

خدمات ارائه شده در طراحی وبسایت آموزشی

  • ایجاد کلاس آنلاین و مجازی
  • اعلام دوره های آموزشی و دسته بندی آنها و ارائه نسخه دانلود شدنی آن به کاربران آنلاین وب سایت آموزشی
  • ثبت نام به صورت آنلاین و دریافت شهریه توسط درگاه بانکی و …
  • گرفتن آزمونها به صورت آنلاین و اعلام نتیجه آزمون در همان لحظه
  • فروشگاه کتاب به صورت آنلاین برای استفاده از کتابها و دانلود آنها
  • نمایش اخبار و مقالات در جهت جذب بیشتر متقاضیان آموزش
  • تاریخچه و معرفی مرکز آموزشی
  • اخبار مرکز آموزشی و سایر اخبار مرتبط
  • دوره های آموزشی در حال برگزاری و دوره های آموزشی آتی
  • شرایط و نحوه ثبت نام متقاضیان آموزش
  • برنامه زمان بندی کلاس ها
  • ثبت نام آنلاین در دوره های آموزشی
  • معرفی کتاب ها و جزوات آموزشی
  • فروش کتاب ها و جزوات و سایر وسائل کمک آموزشی
  • صدور کارنامه و اعلام نتایج
  • دانلود جزوات اساتید، نمونه سؤالات و …
  • تصاویر و ویدیوهای آموزشی
  • گالری تصاویر از آموزشگاه و فعالیتهای آن
  • درج نظرات راجع به آموزشگاه و دوره های آموزشی
  • خبرنامه ایمیلی و پیامکی برای کاربران
  • امکان گفتگوی با پشتیبان آموزشی
  • معرفی اساتید و مربیان به صورت گرافیکی
  • برگزاری نظرسنجی های آنلاین

ویژگی های طراحی سایت آموزشی خوب

در موفقیت طراحی سایت آموزشی ویژگی های زیادی مطرح است. سایت های آموزشی طراحی شده با توجه به نوع مصرف و کاربردی که دارند و هدفی که برای آن طراحی شده اند ویژگی های خاص خود را دارند. ما اینجا به تعدادی از آنها اشاره می کنیم :

ریسپانسیو بودن در طراحی سایت آموزشی

با گسترده و فراگیر شدن استفاده از تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها برای وب گردی و گشت و گذار در فضای مجازی، ریسپانسیو و واکنش گرا بودن یکی از ملزومات سایت های امروزی می باشد. بر اساس آمار گوگل حدود ۵۰ درصد از کاربران از موبایل و تبلت برای مشاهده سایت ها استفاده می کنند و این آمار در سال های آینده به مراتب بیشتر نیز خواهد شد .

بنابراین در صورتی که قالب سایت شما نمایش درستی در موبایل و تبلت نداشته باشد کاربران بسیاری را از دست خواهید داد . از طرف دیگر درصد زیادی از مخاطبان سایت های آموزشی را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند که این دسته از مخاطبین برای مشاهده سایت استفاده بیشتری از موبایل و تبلت دارند.

طراحی سایت آموزشی واکنشگرا

انعطاف پذیری در طراحی سایت آموزشی

سایت های آموزشی و آموزشگاهی باید به نحوی طراحی و پیاده سازی شوند که کاملاً با نیاز کاربر متناسب بوده و بسته به هدفی که برای آن طراحی شده اند پاسخگوی تمامی نیاز های کاربر باشند. از طرف دیگر سایت های آموزشی باید این ویژگی را هم داشته باشد که بسته به نیازهای آینده مجموعه ، امکان اضافه شدن قسمت های جدید به راحتی فراهم باشد. به عنوان مثال اضافه کردن زبان جدید به سایت یا امکانات دیگر.

اهداف خود را مشخص کنید

طراحی سایت آموزشی مانند دیگر وب سایت ها هستند با کمی انتظارات متفاوت. به طور کلی اصول کلی طراحی وبسایت با هر قابلیتی تغییر چندانی نخواهد کرد. در ابتدا قبل از انتخاب قالب سایت، باید دقیقاً اهداف و مأموریت خود را مشخص کنید.

برای مثال اگر قصد ارائه مطالب آموزشی برای کودکان ۹ ساله را دارید باید ظاهر سایت و چینش آن به شکلی باشد که هم برای کودکان و هم والدینشان خوشایند و کاربردی باشد. یا اگر قصد ارائه خدمات آموزشی برای مقاطع تحصیلی بالا را دارید باید سایتتان تخصصی تر و با ظاهری حرفه ای تر طراحی شود.

ارائه اطلاعات دقیق

طراحی سایت آموزشی باید تا جایی که می توانند در زمینه های مرتبط با فیلد کاریشان اطلاعات ارائه کنند تا بتوانند افرادی که در اینترنت به دنبال اطلاعات مشابه هستند را جذب کرده و به عنوان کاربر دائمی خود نگه دارند. بعضی از مؤسسات آموزشی مثلا دانشگاه ها ممکن است چندین دانشکده داشته باشند که تمام این دانشکده ها باید به صورت دسته بندی شده و با دسترسی راحت در وب سایت در اختیار کاربران قرار بگیرند.

تمام دانشجویان و کاربران باید بتوانند به راحتی در سایت به دانشکده های مختلف رفته و به دنبال اطلاعات مورد نظر خود بگردند.
همه اینها به این معنی است که در سایت های آموزشی بیشتر از طراحی و ظاهر باید به محتوا توجه کنید. همچنین می توانیی بخشی را در سایت به مطالب و فرم های قابل دانلود اختصاص دهید.

رنگ بندی مناسب برای طراحی وب سایت آموزشی

رنگ های مورد نظر برای وب سایتتان را با دقت انتخاب کنید. دقت کنید که این رنگ ها باید در تناسب با لوگوی آموزشگاه و همچنین بروشورها و پوسترهای آموزشگاه باشد تا حس یکپارچگی ایجاد نماید.
به طور کلی در سایت های آموزشی باید به سمت رنگ های خنثی و تأییدی بروید مانند سبز، قهوه ای، آبی و سفید. این رنگ ها ناخودآگاه حس جدیت، تکامل، قدرت و اعتماد را انتقال می دهند. افراد نیاز دارند که به شما و خدماتتان اعتماد کنند و روانشناسی رنگ ها در این مورد می تواند به شما کمک کند تا این حس را در کاربر ایجاد نمایید.

اهمیت عناصر تصویری در طراحی سایت اموزشی

سعی کنید با اضافه کردن تصاویر و ویدئوهایی از نحوه ارائه خدمات، کیفیت و خدمات خود را بیشتر به کاربران معرفی نمایید. برای مثال، اگر آموزشگاه رانندگی دارید، می توانید ویدئوهایی از نحوه آموزش را در وب سایت قرار دهید. همچنین تصاویری از امکانات موجود در آموزشگاه و کلاس ها ارائه کنید تا کاربر به یک تصویر ذهنی از کلاس ها و امکانات آن برسد. حتی می توانید از اجزاء تعاملی مثل چت آنلاین برای پاسخگویی به سؤالات کاربران و راهنمایی آن ها استفاده کنید. هدف ایجاد حس مهم بودن در کاربر و جلب اعتماد او می باشد که با به کارگیری این عناصر دسترسی به این هدف آسان تر میشود.

اهمیت سئو در بهینه سازی سایت آموزشی

هدف از سئو و بهینه سازی رسیدن به اهدافی همچون بالا بردن بازدید سایت، معرفی کردن و فروش محصولات به صورت اینترنتی، بالا بردن ترافیک سایت، عملیات برند سازی، تبلیغات در زمینه های مختلف و … می باشد. لذا با توجه به این که امروزه سایت ها و وبلاگ ها تاثیر بسزایی در کلیه امور از قبیل سیاست، فرهنگ، اقتصاد و … پیدا کرده اند، می توان گفت سئو کردن وب سایت ها و رسیدن به رتبه های برتر در گوگل، در آینده یکی از هدف های بزرگ جوامع بشری محسوب می شود.

طراحی سایت آموزش مجازی

طراحی سایت آموزش آنلاین

طراحی سایت آموزش مجازی به طور موفقیت آمیز به خودی خود انجام نخواهد شد. اگر طراحی خود را به کسی واگذار کنید که تجربه ای در این بازار کار داشته باشد بهترین نتیجه را خواهید گرفت. هدف شما این است که طراحی سایت آموزشگاهی خود را به کسی بسپارید که در زمینه طراحی سایت آموزش مجازی تجربه قبلی داشته باشد. طراحی یک سایت آموزش مجازی به طور موفقیت آمیز به موارد بسیاری از فونت گرفته تا ترکیب صفحه ای بستگی دارد.

توجه به تعریف دهکده جهانی و یکی شدن یافته های بشر از علوم، راهکاری است که از طریق استفاده از فناوری برای ایفای نقش در این کاروان علم باید با استفاده از فناوری روز به هم اندیشی پرداخت. آشنایی با روشهای نوین آموزش براساس فناوری روز در سایر نظامهای آموزشی اولین گام، اعمال امکانات و دیدگاههای بومی و منطقه ای گام بعدی است. استفاده از فناوریهای نوین از سنهای پایین با رسانه های آموزشی شروع میشود.

امروزه بسیاری از مشاغل برای دستیابی به اهدافشان استفاده های مختلفی از اینترنت می کنند. در این بین نیاز به استفاده از اینترنت و طراحی سایت آموزش مجازی برای مراکز آموزشی و آموزشگاهی بیشتر از دیگر حرفه ها احساس می شود. در طراحی سایت آموزش مجازی باید بتوان ارتباط درست بین تقاضا کنندگان آموزش و مراکز آموزشی برقرار کرد.

علت مقرون به صرفه بودن طراحی سایت آموزش مجازی

صرفه جویی در زمان و امکان دسترسی راحتر برای کاربران.

اکثر مراکز آموزشی که از سیستم آموزشی سنتی و حضوری استفاده می کنند فقط می توانند از مراجعه حضوری افراد به آموزشگاه برخوردار باشند که اکثرا هم این افراد از مناطق نزدیک به آموزشگاه هستند، در این حالت دسترسی شما حتی در خود شهرتان هم محدود است بنابراین شما می توانید با طراحی سایت آموزش مجازی و ارائه امکانات آموزشی لازم و ضروری در آن با صرف هزینه،زمان و منابع بسیار کمتر امکان دسترسی به کاربران بیشتر حتی در دورترین نقاط ایران را فراهم آورید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا